Preses relīze
Pēc piecām nogurdinošām dienām Sahāras tuksnesī Sebastjēns Lēbs un stūrmanis Eduārs Bulanžē demonstrēja izcilu sniegumu, atkārtojot Dacia Sandriders uzvaru Marokas rallijā, kas tika izcīnīta pirms 12 mēnešiem.
Savukārt Bulanžē šajās sacīkstēs svinēja uzvaru FIA pasaules rallijreida čempionāta navigatoru klasē otro gadu pēc kārtas.
46 gadus vecais francūzis sezonu sāka kā Nasera Al-Atijas stūrmanis, februārī izcīnot pirmo vietu Abu Dhabi Desert Challenge, bet pirms pagājušajā mēnesī notikušā Portugāles rallijreida viņš apvienoja spēkus ar Sebastjēnu Lēbu.
Kopā ar savu tautieti Bulanžē sezonas priekšpēdējā posmā, pirms uzvaras Marokas rallijā, ierindojās trešajā vietā, tādējādi nodrošinot sen kāroto FIA čempiona titulu.
Lēba triumfs pēc tam, kad viņš trešdienas trešajā ātrumposmā pārņēma vadību, bija viņa otrais FIA pasaules rallijreida čempionātā (W2RC) un kopumā trešais Dacia Sandriders komandā, kas 2025. gada sezonu noslēdza kā divkārtējs sacensību posmu uzvarētājs un FIA pasaules rallijreida čempionāta ražotājiem otrās vietas ieguvējs.
Tomēr Marokas rallijs sagādāja vilšanos Naseram Al-Atijam, kurš ceturto reizi pēc kārtas zaudēja FIA pasaules rallija čempionāta posmu par deviņiem punktiem.
Katarietis bija uz pareizā ceļa uz titulu pēc tam, kad viņš, saskaņā ar virtuālo kopvērtējumu, piektā posma pirmo daļu noslēdza trešajā vietā kopā ar stūrmani Fabianu Lurkinu . Taču soda laiks vienas stundas garumā, kas tika piešķirts pēc tam, kad ekipāža nejauši izlaida pēdējo apstāšanās punktu, nozīmēja, ka Al-Atija noslēdz sezonu kā otrais braucējs, bet Lurkins ieņem ceturto vietu navigatoru ieskaitē.
Tikmēr spāņi Kristīna Gutjeresa un Pablo Moreno guva vērtīgu pieredzi trešajā ar ilgtspējīgu degvielu darbināmā Dacia Sandrider automašīnā, Marokas rallijā finišējot devītajā vietā kopvērtējumā. Kopumā šīs bija tikai ceturtās ekipāžas sacīkstes W2RC galvenajā Ultimate kategorijā.
Marokas rallijs tiek uzskatīts par lielisku ģenerālmēģinājumu pirms Dakaras rallija, kas no 3. līdz 17. janvārim notiks Saūda Arābijā kā 2026. gada WRC2 sezonas pirmais posms. Dacia Sandriders tagad ar pilnu ticību un apņēmību paātrinās gatavošanos sacensībām, kas tiek uzskatītas par visgrūtākajām sacensībām pasaules autosportā.
SVARĪGĀKIE CITĀTI
KRISTĪNA GUTJERESA (SPĀNIJA), DACIA SANDRIDERS PILOTE
"Braukt Marokā bija milzīga iespēja, jo tās bija ideālas sacensības, lai sagatavotos Dakaras posmam. Esmu ļoti priecīgs un apsveicu visu komandu, inženierus, mehāniķus, darbiniekus, visus, kas veic neticamu darbu. Mūs atbalsta daudz cilvēku, kas ļoti smagi strādā, tāpēc visus panākumus es veltu viņiem, un es esmu ļoti priecīgs, ka varu doties uz Dakaru."
SEBASTJĒNS LĒBS (FRANCIJA), DACIA SANDRIDERS PILOTS
"Mums tas bija ļoti labs rallijs. Kopš rallija sākuma ieturējām labu ritmu, bez kļūdām, bez problēmām. Mēs strādājām kopā ar Eduāru, veidojot un uzlabojot mūsu sadarbību, jo iepriekš kopā aizvadījām tikai vienu rallija sacīkšu posmu. Bet, godīgi sakot, sajūtas braukt ar Dacia Sandrider bija patiešām labas, jo ātrumposmos varējām spiest no starta līdz pat beigām. Mums tas bija ideāls rallijs. Eduārs ir navigators — pasaules čempions. Viņš sāka sezonu kopā ar Naseru un pabeidza kopā ar mani, kā arī sezonas laikā ieguva visvairāk punktiem, tāpēc tas ir labi, es priecājos par viņu, viņš to ir pelnījis un paveica lielisku darbu. Šis rallijs ir labs sagatavošanās posms arī Dakaras rallijam. Viens no mūsu mērķiem šeit bija sagatavoties Dakarai. Pašlaik viss norit ļoti labi. Tā ir tikai mana otrā uzvara rallijreidā, un es esmu ļoti priecīgs."
EDUĀRS BULANŽĒ (FRANCIJA), NAVIGATORS, DACIA SANDRIDERS
"Divkārtējais pasaules čempions izklausās ļoti labi. Šis gads visai Dacia Sandriders komandai bija īpašs. Navigatoru maiņa sezonas laikā nav ierasta parādība, taču mums ar Sebastjēnu bija patiešām spēcīgas sacīkstes Portugālē un Marokā. Portugālē mēs viegli aizķērām koku, kas lika mums nedaudz samazināt ātrumu, bet šeit aizvadījām patiešām spēcīgas sacīkstes, un tā ir ļoti patīkama sajūta mūsu abpusējām attiecībām. Mēs nevaram sapņot par vēl labāku sagatavošanos Dakaras rallijam. Mums ir sajūta, ka darbs ir labi padarīts, un tagad mums jāturpina strādāt šajā virzienā."
RALLYE DU MAROC 5. POSMA ULTIMATE KATEGORIJAS REZULTĀTI (NEOFICĀLIE)
Erfoud-Erfoud
Posma distance: 249 km Laika posmu distance: 99,60 km Kopējā distance: 348,60 km
7. vieta: Sebastjēns Loebs (FRA) /Eduārs Bulanžē (FRA), 2 h 44 m. 39 s.
10. vieta: Kristīna Gutjeresa (ESP)/Pablo Moreno (ESP), 2 h 45 m. 30 s.
32. vieta: Nasers Al-Atija (QAT) /Fabians Lurkins (BEL), 3 h 40 m. 01 s.
RALLYE DU MAROC PROVIZORISKIE ULTIMATE KATEOGRIJAS KOPĒJIE REZULTĀTI PĒC 5. POSMA (NEOFICIĀLIE)
1. vieta: Sebastjēns Loebs (FRA) /Eduārs Bulanžē (FRA), 15 h 11 m. 40 s.
9. vieta: Kristīna Gutjeresa (ESP)/Pablo Moreno (ESP), +44 m. 46 s.
13. vieta: Nasers Al-Atija (QAT)/Fabians Lurkins (BEL), +1 h 02 m. 56 s.
DACIA SANDRIDERS: 2025. GADS SKAITĻOS
Tituli: 1 (Eduārs Bulanžē)
Uzvaras: 2 (Nasers Al-Atija 1 un Sebastjēns Lēbs 1)
Godalgotas vietas: 3
Uzvarētie posmi: 13 (Nasers Al-Atija 10, Sebastjēns Loebs 3)
KAS TĀLĀK?
2026. gada FIA Pasaules čempionāts rallijreidā sākas ar Dakaras posmu Saūda Arābijā no 3. līdz 17. janvārim. Tas ir pirmais no pieciem posmiem, kam sekos Rally-Raid Portugal (17.-20. marts), Desafio Ruta 40, Argentīnā (24.-29. maijs), Rallye du Maroc (28. septembris-3. oktobris) un Abu Dabi Desert Challenge (22.-27. novembris).
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.