Preses relīze
•Renault Filante Record 2025 ir elektrisks demonstrāciju automobilis, kurš izstrādāts, lai maksimāli paaugstinātu energoefektivitāti un sasniegtu jaunu enerģijas patēriņa un sniedzamības rekordu ar 87 kWh akumulatoru, t.i., tādu pašu ietilpību kāda ir Scenic E-Tech electric.
•Vienvietīgajam Renault Filante Record 2025 automobilim ar plūdlīniju virsbūves dizainu aerodinamiskās efektivitātes nodrošināšanai ir izcili izmēri: tas ir 5,12 metrus garš un 1,19 metrus augsts, un sver tikai 1000 kg.
•Renault Filante Record 2025 ir laboratorija uz riteņiem jaunu tehnoloģiju, materiālu un inovāciju testēšanai, tam ir unikālas berzi mazinošas riepas, kā arī elektroniska stūrēšanas un elektroniska bremzēšanas tehnoloģija.
•Renault Filante Record 2025 tapis, iedvesmojoties no 40 CV des Records un Étoile Filante, kas būvēti attiecīgi 1925. un 1956. gadā – tie abi zīmolam ļāva sasniegt jaunus vēsturiskus rekordus. Tas būs aplūkojams Rétromobile auto izstādē Parīzē no 2025. gada 5. līdz 9. februārim, un tad gada pirmajā pusē centīsies sasniegt jaunu efektivitātes rekordu.
Renault Filante Record 2025 nav parasts konceptautomobilis. Tas ir elektrisks demonstrāciju automobilis, kas veidots drosmīgi un inovatīvi, apvienojot Renault bagātīgo mantojumu un futūristisko skatījumu uz elektromobilitāti. Tas ir arī veltījums zīmola vēsturei un mantojumam, vienmēr uzskatot autosportu un rekordus par iespēju pārbaudīt savas inovācijas, pirms tās tiek izmantotas sērijveida modeļos.
Tas tapis, iedvesmojoties no leģendārajiem 40 CV des Records (1925.–1926.), Nervasport des Records (1934) un Etoile Filante (1956) – šī vienvietīgā automobiļa formu šķietami veidojis gaiss. Tas ir ne vien stila izmēģinājums, bet arī izcilas aerodinamiskās efektivitātes un moderno tehnoloģiju demonstrācija, parādot Renault centienus radīt inovācijas un ilgtspējīgāku, efektīvu mobilitāti.
Renault Filante Record 2025 būs aplūkojams Rétromobile auto izstādē Parīzē no 2025. gada 5. līdz 9. februārim, un tad gada pirmajā pusē centīsies sasniegt jaunu efektivitātes rekordu.
Dizains jaunas efektivitātes pakāpes nodrošināšanai, iedvesmojoties no aeronautikas un zīmola vēsturiskajiem modeļiem.
Renault Filante Record 2025 ir inženierijas un dizaina sasniegums. Tas izstrādāts, lai pārvarētu aerodinamikas un energoefektivitātes ierobežojumus, un ir gatavs sasniegt jaunus rekordus. Tā drosmīgais izskats tapis, iedvesmu smeļoties no aeronautikas dizaina paņēmieniem un zīmola vēstures.
Dizaineri apņēmās radīt monolītu skulptūru ar tīrām, plūstošām līnijām, kuras gandrīz varētu raksturot kā organiskas.
“Mēs šo automobili veidojām kā skulptūru kustībā. Tas tapis, iedvesmojoties no kaujas lidmašīnām un deviņpadsmitā gadsimta ātruma rekordiem – atspoguļojot gan veiktspēju, gan mūžīgu eleganci. Ikviena virsmas colla veidota tā, lai uztvertu gaismu un izceltu virsbūves līnijas, kas šķietami izkūst gaisā. Zilie logi un krāsu palete vēl vairāk izceļ vieglo, gaisīgo iespaidu. Dizains kopumā tiecas radīt iespaidu par plūdumu un vieglumu.” - Sandips Bambra (Sandeep Bhambra), Renault un Ampere modernā dizaina nodaļas direktors
Pārskatītas vēsturiskās ietekmes
Renault Filante Record 2025 virsbūve ir Ultraviolet zilajā tonī – tā ir jauna nokrāsa, kas izskatās zila vai violeta atkarībā no gaismas atspīdumiem un skata leņķa. Atceroties 40 CV des Records, šī krāsa tika radīta no jauna tieši Renault Filante Record 2025. Par slavenajiem modeļiem, kas sniedza iedvesmu šī demonstrāciju automobiļa dizainam atgādina arī daudzas citas detaļas: apaļi galvenie lukturi, no virsbūves atdalīti riteņi (40 CV des Records un Nervasport des Records), kā arī riteņu apšuvums (Etoile Filante), smailais režģis, kabīnes novietojums un sēdekļa regulēšanas siksna (40 CV des Records). Visas šīs formas un detaļas mums atgādina par pagātni, vienlaikus ideāli sapludinot to ar Renault Filante Record 2025 moderno izskatu. Tās plūstoši un harmoniski iekļaujas šī automobiļa futūristiskajā vīzijā, radot dabisku dialogu starp pagātni un nākotni.
Tomēr šī demonstrāciju automobiļa dizainā iedvesma gūta galvenokārt no aeronautikas pasaules. Kabīne ar savu sargājošo aerodinamisko burbuli rada asociācijas ar kaujas lidmašīnu. Vienlaikus ikviena virsbūves detaļa ir optimizēta tā, lai mazinātu berzi, un tās iezīmes atsauc prātā jaudīga lidaparāta izliekumus un formas.
Priekšējo un aizmugurējo riteņu apšuvums arī piesaista skatienu, veidojot šī automobiļa stilu un vienlaikus spēlējot nozīmīgu lomu aerodinamiskās efektivitātes nodrošināšanā. Šie apšuvumi liek automobilim izskatīties vēl monolītākam un uzlabo gaisa iespiešanos. Tie kopā ar platajiem riteņu sānu atlokiem veicina nepārtrauktu gaisa plūsmu pār virsbūvi un redzamu pārtraukumu neesamību.
Tiekšanās pēc efektivitātes un veiktspējas
Renault Filante Record 2025 dizaina prioritāte bija arī svars. Tas ir skaidrs ikvienā detaļā līdz pat apdarei. Virsbūvē redzamās skrūves ir projektētas, iedvesmojoties no lidaparātu konstrukcijas paņēmieniem. To mērķis ir ne vien padarīt automobili vieglāku, bet arī tam piešķirt mūsdienīgu augsto tehnoloģiju izskatu. Līdzās citām dizaina iezīmēm, kurām iedvesma gūta aeronautikas pasaulē, šīs redzamās skrūves izceļ zīmola apņemšanos projektēt inovatīvus un ilgtspējīgākus automobiļus.
Šī demonstrāciju automobiļa dizains ietver daudz vairāk nekā tikai izskatu – tas atspoguļo pieeju, pārvarot efektivitātes un veiktspējas ierobežojumus. Sākot no aerodinamiskā apšuvuma, līdz vieglai šasijai – katrs elements tikai veidots tā, lai panāktu maksimālu energoefektivitāti. Vienlaikus vēsturiskās un aeronautiskās inspirācijas šim automobilim piešķīra unikālu personību, tā skatu vēršot tieši uz nākotni.
Kokpita dizains veiktspējas palielināšanai
Filante Record 2025 interjera dizainā tika izmantota tāda pati pieeja kā eksterjerā – kokpits tapa, iedvesmojoties no aviācijas un kosmosa ceļojumu pasaules, kurā ikviena detaļa izstrādāta, lai panāktu maksimālu veiktspēju, komfortu un efektivitāti. Šajā askētiskajā vidē katra detaļa vai sistēma (drošības un atvēršanas funkcijas, kruīza kontrole, akselerators, bremzes utt.) vadītājam ir viegli sasniedzamas, to dizaina pamatā ir ergonomika un svara samazināšana. Šie principi atspoguļojas arī materiālu izvēlē. Piemēram, vadītāja sēdekli veido nostiepts audekls, kas līdzinās šūpuļtīklam, nodrošinot vieglu dizainu un optimālu atbalstu.
Sēdeklis pielāgojas vadītāja auguma formai, ļaujot just vienotību ar automobili. Sēdekli balsta plānas oglekļa loksnītes, kas ielaistas tehniskajā audumā – arī šīs izvēles pamatā ir iedvesmošanās no aeronautikas un kosmosa industrijas, kurā ikviens grams ir svarīgs, lai panāktu maksimālu veiktspēju.
Vadības pogu un instrumentu iekļaušanā izmantota plūstoša, minimālistiska pieeja. Katra funkcija ir redzama ļoti plānā digitālajā ekrānā.
Stūre ir inovatīvās vadības arhitektūras redzamā daļa – ar to tiek nodrošināta akseleratora, bremžu un stūres funkcija, izmantojot pilnībā elektroniskas stūrēšanas un bremzēšanas tehnoloģijas, kas nemanāmi iebūvētas ar Scalmolloy 3D drukātajā konstrukcijā. Šī pieeja aizgūta no aeronautikas tehnoloģijām, kurās vadības rīkiem jābūt vienlaikus ergonomiskiem un ātri pieejamiem. Stūres rata centrā ap cilindru apliektais elastīgais panorāmas ekrāns ļauj skatīt skaidrus, nepastarpinātus svarīgāko datus, piemēram, ātrumu, sniedzamību un vadīšanas parametrus. Visbeidzot – stūres rats ir piestiprināts pie kokpita aizsargburbuļa, kurš atveras uz augšu, lai atvieglotu vadītāja iekāpšanu un izkāpšanu.
Atjauntīgā gaisa cirkulācijas sistēma ļauj vēdināt kokpitu bez papildu tehniskajām detaļām – arī, lai taupītu svaru un enerģiju.
Vadītāja pozīcija aizgūta no F1, nodrošinot ergonomiku un redzamību. Vadītāja kājas atrodas virs akumulatoriem, nodrošinot labāku arhitektonisko rezultātu.
Aerodinamika un svara kontrole – energoefektivitātes atslēgas
Sadarbojoties Renault un Ligier Automotive inženieru un dizaina komandām, demonstrāciju automobilis ieguva izcilu, ļoti aerodinamisku dizainu ar optimālu veiktspēju.
Lai sasniegtu šī projekta ambiciozos mērķus, bija rūpīgi jākoncentrējas uz stilu, panākot augstākā līmeņa aerodinamisko efektivitāti.
Šajā sakarā aerodinamikas inženieri centās optimizēt gaisa plūsmu ap automobili, īpašu uzsverot pāreju starp automobiļa dažādām detaļām. Šeit svarīga loma bija vienvietīgā automobiļa izstieptajai formai, jo garākiem automobiļiem var labāk kontrolēt aerodinamisko plūsmu, tādējādi mazinot traucējumus.
Riteņi parasti ir būtisks aerodinamisko traucējumu iemesls, tomēr tiem šajā gadījumā tika rūpīgi veidots apšuvums, kas mazina ietekmi uz veiktspēju. Inženieri sākumā izmantoja vienkāršotas formas un tad pilnveidoja dizainu, panākot labāko kompromisu starp stila iecerēm un aerodinamisko sniegumu.
Savukārt piekares kronšteini tika iestrādāti ar dizaina līnijām, kas atspoguļo aerodinamikas loģiku.
Simulācijas un apstiprināšana vēja tuneļos
Projekta ietvaros notika cieša sadarbība starp dizaina un aerodinamikas komandām, lai panāktu līdzsvaru starp veiktspēju un izskatu. Lai gan dažos gadījumos bija jānonāk pie kompromisa, par prioritāti tika uzskatītas stila ieceres, vienlaikus nodrošinot izcilu aerodinamisko efektivitāti. Šis stila un veiktspējas sajaukums izpaužas ar plūstošām līnijām un skulpturālu virsbūvi, kurā nav pielaižu attiecībā uz energoefektivitāti.
Lai gan aerodinamiskās izstrādes process līdz šim noritēja, izmantojot modernākās skaitļošanas tehnoloģijas, 2025. gada pavasarī inženieri plāno veikt testus vēja tunelī. Šie testi ļaus apstiprināt simulāciju rezultātus un veikt nepieciešamos pielāgojumus, pilnveidojot automobiļa dizainu, lai panāktu optimālu aerodinamisko efektivitāti.
Optimizēti materiāli un modernās tehnoloģijas ļauj taupīt svaru
Viens no galvenajiem mērķiem, izstrādājot Filante Record 2025, bija padarīt šo automobili vieglāku, lai panāktu maksimālu energoefektivitāti un līdz ar to sniedzamību. Šajā sakarā projektā tika īstenota inovatīva sevišķi vieglu materiālu un modernu ražošanas paņēmienu kombinācija. Katra automobiļa detaļa tika pētīta, analizēta un optimizēta, lai samazinātu svaru, vienlaikus saglabājot jaunu rekordu uzstādīšanai nepieciešamo izturību.
Maksimāli daudz izmantojot oglekļa šķiedru, kas ir ļoti svarīgs materiāls šasijas un virsbūves detaļu svara samazināšanai, nezaudējot strukturālo izturību, inženieriem izdevās noturēt Filante Record 2025 svaru zem 1000 kilogramiem, vienlaikus optimizējot stingrumu un drošumu.
Šasija tika optimizēta, izmantojot sīkus aprēķinus un pētot iespējamās materiālu kombinācijas. Alumīnijs, ogleklis un tērauda sakausējumi tika optimāli sakombinēti tā, lai pēc iespējas samazinātu detaļu šķērsgriezuma laukumu, saglabājot spēju izturēt mehānisko slodzi un maksimālu izturību.
Šie materiāli padarīja automobili vieglāku, nemazinot šasijas izturību, kas ir izšķiroši svarīga, nodrošinot stabilitāti trasē.
Lai vēl vairāk samazinātu automobiļa svaru, inženieru komanda izmantoja Scalmalloy – ļoti izturīgu alumīnija sakausējumu, kas speciāli izstrādāts 3D drukāšanai. Tādējādi inženieriem izdevās radīt sarežģītas detaļas ar izcilu precizitāti, vienlaikus samazinot automobiļa kopējo svaru. 3D druka ļāva samazināt materiālu izniekošanu, optimizējot ražojamo detaļu struktūru. Saražotās detaļas ir vieglas, izturīgas un ideāli atbilst veiktspējas prasībām.
Topoloģijas optimizēšana – vēl lielāki veiktspējas uzlabojumi
Topoloģijas optimizēšana ir vēl viena svarīga inovācija, kura būtiski samazināja automobiļa masu. Šī metode ļauj optimizēt materiālu izkārtojumu tā, ka materiāls tiek izmantots tikai tur, kur tas nepieciešams, t.i., zonās, uz kurām ir noteikta mehāniska slodze. Izmantojot modernus datoru aprēķinus, inženieriem izdevās noskaidrot zonas, kurās materiāls ir nepieciešams, lai nodrošinātu demonstrācijas automobiļa izturību, un zonas, kurās materiālu var noņemt, lai konstrukcija kļūtu vieglāka, neietekmējot veiktspēju. Izmantojot mākslīgā intelekta uzlaboto simulācijas programmu, šī pieeja ļāva radīt vieglas, izturīgas detaļas tieši nepieciešamajās vietās.
Filante Record 2025 – laboratorija uz riteņiem nākotnes automobiļu tehnoloģijām
Būdams inovatīvs līdz pat riepām, kā arī, ievērojot zīmola rekordistu automobiļu un konceptautomobiļu vēsturiskās tradīcijas, Renault Filante Record 2025 ļauj priekšskatīt virkni tehnoloģiju, kuras tiks pētītas, lai izmantotu nākotnes sērijveida automobiļos.
Nav mehāniska savienojuma starp vadītāju un bremžu vai stūres sistēmām
Renault Filante Record 2025 aizstāj ierastās mehāniskās sistēmas ar elektroniskās stūrēšanas un elektroniskās bremzēšanas tehnoloģijām, nodrošinot bagātīgākas sajūtas pie stūres un vienlaikus samazinot mehānisko detaļu skaitu. Tādējādi rodas iespēja automobiļa arhitektūras pārskatīšanai un svara optimizēšanai.
Elektroniskā stūrēšana ir nozīmīgs solis uz priekšu stūres vadības jomā. Atšķirībā no parastajām sistēmām, kurās stūres savienošanai ar riteņiem izmantots mehānisks stūres statnis, elektroniskās stūrēšanas tehnoloģija balstās uz elektronisku savienojumu starp stūri un stūres stieņa motoriem.
Vadītājam pagriežot stūri, sistēma sūta elektriskus signālus uz centrālo elektronisko vadības ierīci, kas nosaka labāko veidu, kā pagriezt automobili, izmantojot ne vien priekšējos riteņus, bet arī citas detaļas, piemēram, dzinēju, bremzes un piekari. Darbā var iesaistīt visu platformu.
Šī tehnoloģija nodrošina arī lielāku elastību, jo stūres detaļas – ieskaitot pašu stūri – var novietot jebkurā vietā, kur vajadzīgs. Tas ļauj izvairīties no veselas virknes arhitektonisku un standartizācijas ierobežojumu, optimizējot kokpita izkārtojumu.
Elektroniskās bremzēšanas tehnoloģija darbojas pēc līdzīga principa. Filante Record 2025 nav ierastā pedāļu komplekta. Tā vietā bremzēšanas darbu pārvalda elektroniska vadības sistēma. Vadītājam iedarbinot bremzes, uz bremžu sistēmu tiek nosūtīts elektrisks signāls, un šī sistēma sadala uz riteņiem pievadīto spēku, lai panāktu optimālu efektu. Arī šī tehnoloģija paver jaunas iespējas platformas un kokpita arhitektūrā.
Optimizēta akumulatora iekļaušana, izmantojot šūnu–paku tehnoloģiju
Ampere šūnu–paku tehnoloģija nodrošina maksimālu automobiļa energoefektivitāti, vienlaikus taupot vietu un svaru.
Šūnas ir iebūvētas tieši akumulatora pakā bez starpmoduļiem. Šis paņēmiens samazina akumulatoru bloka svaru, vienlaikus optimizējot formas faktoru un pieejamo telpu. Tā Filante Record 2025 gadījumā bija liela problēma, jo tas ir tikai 1,71 metrus plats.
Jaunā arhitektūra samazināja automobiļa kopējo svaru līdz pat 1000 kg, akumulatoram sverot 600 kg. Svaru ļauj samazināt arī oglekļa akumulatora apvalks, vienlaikus nodrošināt lielāku izturību un aizsardzību.
Inovatīvas riepas
Renault Filante Record 2025 ir 19 collu Michelin riepas, kas speciāli izstrādātas, lai nodrošinātu tīru veiktspēju un maksimāli palielinātu sniedzamību. Riepas ietekmē sniedzamību par aptuveni 20 %, tādēļ tām ir svarīga loma šāda veida projektā. Michelin tehnoloģiju centra inženieri strādāja pie vairākiem parametriem:
-materiāliem, kas samazina ar riepām saistīto enerģijas izniekošanu;
-arhitektūras, lai padarītu plakanāku kontakta laukumu;
-riepu dizaina – slaidai formai, t.i., augstai un šaurai, ir divējādas priekšrocības, ierobežojot enerģijas izniekošanu katrā riteņa apgriezienā, kā arī pozitīvi ietekmējot automobiļa aerodinamiku.
Centienos pēc efektivitātes šīs riepas kārtējo reizi pārspēj rites pretestības robežas. To koeficients ir par gandrīz 40 % zemāks, aptuveni 4 kg/tonnu automobiļa lietošanas apstākļos, salīdzinot ar aptuveni 6,5 kg/tonnu parastām automobiļa riepām.
Renault Filante Record 2025 – nosaukums ar dubultu nozīmi
Nosaukumā Filante Record 2025 ir tieša atsauce uz diviem slaveniem zīmola vēsturiskajiem modeļiem:
-vārds Filante attiecināms uz Étoile Filante – vienvietīgo automobilis, kurš, iedvesmojoties no aeronautikas, uzbūvēts 1956. gadā ar mērķi uzstādīt jaunus ātruma rekordus. 1956. gada 5. septembrī Étoile Filante Bonevilas sāls līdzenumos ASV vienlaikus pārspēja vairākus ātruma rekordus, tostarp viena un piecu kilometru distances rekordus ar attiecīgu ātrumu 306,9 km/h un 308,85 km/h.
-Vārds Record ir tieša atsauce uz 40 CV des Records – vienvietīgiem automobiļiem ar plūdlīniju formas virsbūvi, kuri bija šaurāki par Renault 40 CV un pārspēja vairākus ātruma un izturības rekordus pēc 1925. gada. Pirmie rekordi tika sasniegti 1925. gadā, pie stūres esot inženieriem Garfīldam (Garfield) un Plesjē (Plessier): trīs stundu pasaules rekords, 500 km pasaules rekords un 500 jūdžu pasaules rekords. To varam papildināt ar 24 stundu rekordu nākamajā gadā, 4167,578 km nobraucot ar vidējo ātrumu 173,649 km/h. Nosaukumā Filante Record skaitlis 2025 nozīmē šo rekordu sasniegšanas simtgadi.
Pie citiem mazāk pazīstamiem Renault automobiļiem, kas sasniedza jaunus rekordus, pieder Nervasport des Records. 1934. gada 4. un 5. aprīlī šis automobilis sasniedza vismaz deviņus starptautiskus rekordus un trīs pasaules rekordus, tostarp 48 stundu rekordu par 8037 km distanci, kas nobraukta ar vidējo ātrumu 167,445 km/h.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.