Preses relīze
Maijs tiek uzskatīts par negaisu sezonas sākumu. Tie ir saistīti ar daudzām briesmām, par kurām autovadītājiem ir jāatceras.
Labāk apstāties
“Elektriskās strāvas izlāde parasti neapdraud automašīnā esošus pasažierus, taču vētras laikā labāk ir apturēt automašīnu, kaut vai ceļa malā, un nepieskarties metāla elementiem. Zibens nebūt nav vienīgais apdraudējums negaisa laikā. Spēcīgs vējš var nolauzt koku zarus uz ceļa, bet atsevišķos gadījumos pat novirzīt automašīnu no ceļa,” norāda Renault Drošas braukšanas skolas treneri.
Tomēr jāatceras, ka pat visstiprākā negaisa laikā nedrīkst apstāties uz automaģistrāles braucamās joslas, jo tas var izraisīt sadursmi. Ārkārtējā situācijā, kad tuvumā nav nobrauktuves uz stāvvietu, drīkst apstāties avārijas joslā.
Lietavu sākums
Īpaši bīstamas ir pēkšņas lietavas un to sekas. Vētras laikā nokrišņi parādās pēkšņi, bieži pēc ilgstoša saulaina laika. Šajā situācijā lietus ūdens sajaucas ar netīrumiem uz ceļa, piemēram, eļļu un smērvielu. Tas negatīvi ietekmē riepu saķeri. Pēc kāda laika šis slānis tiek izskalots no ceļa, un zināmā mērā saķere uzlabojas, kaut arī ceļa segums joprojām ir slapjš.
Ievēro lielāku distanci
Spēcīgs lietus samazina arī redzamību, tādēļ vajadzētu samazināt ātrumu un palielināt distanci starp citiem satiksmes dalībniekiem. Ņemiet vērā garāku bremzēšanas ceļu un uzmanīgi vērojiet ceļu, lai pēc iespējas ātrāk reaģētu uz priekšā braucošo autovadītāju uzvedību.
Bīstamas peļķes
Pat tad, kad vētra ir beigusies, autovadītājiem ir jāuzmanās no ūdens, kurš joprojām atrodas uz ceļa. “Ja ar lielu ātrumu iebrauksiet peļķē, varat slīdēt un zaudēt kontroli pār transportlīdzekli. Turklāt ūdens bieži paslēpj ceļa seguma bojājumus. Iebraucot dziļā bedrē, varat sabojāt automašīnu. Braucot cauri ļoti dziļām peļķēm, pastāv papildu risks, ka appludināsiet dzinēju un aprīkojumu, kā rezultātā var rasties nopietni bojājumi. Tad, kad uz ceļa redzat pilnīgi appludinātu ceļa posmu, drošāk ir apgriezties un atrast citu ceļu,” brīdina Renault drošas braukšanas skolas direktors Adams Kņetovskis.
_ _ _ _ _ _ _
Renault Drošas braukšanas skola ir pirmā Renault zīmola braukšanas tehnikas skola pasaulē. Skola darbojas Braukšanas tehnikas uzlabošanas centrā Tor Modlin. Tā piedāvā apmācības, kuras ir paredzētas klientiem ar privātām automašīnām un lieliem autoparkiem, un to mērķis ir palīdzēt izvairīties no riskantām situācijām uz ceļa, tāpat skola nodrošina piesardzīgas un ekonomiskas braukšanas kursus katram automašīnas tipam. Apmācības var papildināt ar semināriem ar satiksmes psihologu, kā arī pirmās palīdzības kursiem. Skolai ir apmācības poligons, kurā ir arī 2 apmācības laukumi un 4 slīdēšanas plāksnēm ar kopējo platību 3900 m2 (pamata sanslīdes plāksne, lielā sanslīdes plāksne + dinamiskā ripa, sanslīes aplis un kalns ar sanslīdes plāksni; automātiski šķēršļi, programmējamas ūdens sienas, ātruma indikatori).
Renault Drošas braukšanas skola ir Polijas Braukšanas tehnikas uzlabošanas centru Ceļu satiksmes drošības partnerības dalībniece.
Sīkāka informācija: Szkolabafeafejazdyrenault.pl
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.