Preses relīze
zīmoli uzstādījušijaunu pārdošanas apjomu pirmajāceturksnī. Renault Samsung Motors pārdošanasapjomi pieauga par 56.3%, no kuriem Ladai7%.
Eiropā Renault grupas PC + LCV tirgus daļapieauga par 0.2 punktiem līdz 10.1%. Pārdošanas apjomi pieauga par 10% (478,706vienību).
Renault grupa turpina uzsākto progresu ar 10.1% kāpumu reģistrācijuskaitā. Tirgus daļa sastāda 7.7% (+0.1 punkts). Renault ievērojami ieguva no2016. gadā atjaunotā Megane klāsta. ETL (elektrisko transportlīdzekļu) pārdošanasapjomi pieauga par 46% līdz gandrīz 10,000 vienībām (neskaitot Twizy),pateicoties New ZOE panākumiem, kura nobraucamā attāluma diapazons (NEDC) tagadir 400 km. ZOE pārdošanas apjomi pieauga par 57% un nostiprināja grupas līderapozīcijas ar 28% lielu tirgus daļu ETL tirgū.
Dacia zīmols sasniedza pārdošanas apjomu rekordupirmajā ceturksnī ar 112,457 reģistrācijām un 2.4% lielu tirgus daļu. Šis 9.5% lielaispieaugums izskaidrojams ar Sandero 2. fāzes sniegumu, (izlaists 2016. gadabeigās).
Francijā Renault grupa ieguvusi no tirguspaplašināšanās, līdz ar 5.6% pieaugumu reģistrāciju skaita ziņā. Pieci nogrupas pasažieru transportlīdzekļiem iekļuvuši desmit visvairāk pārdoto autotopā (tajā skaitā rekordists Clio 4) un četri transportlīdzekļi desmit vispārdotākovieglo komerctransportlīdzekļu topā. Dacia zīmolu paskubināja Sandero panākumi (mazumtirdzniecībasklientu vispirktākais auto).
Ārpus Eiropas visos reģionos pieauga pārdošanas apjomiun tirgus daļas.
Renault grupa nostiprināja savas pozīcijasar sava klāsta panākumiem: Kwid Indijā, QM6 un SM6 Dienvidkorejā, Kaptur Krievijā,Koleos Ķīnā, Megane Sedan Turcijā un Captur ASV.
Āfrikas- Tuvo Austrumu- Indijas reģionā grupasreģistrāciju skaits pieauga par 30.9% un tirgus daļa par 6% (+ 1.4 punkti).
Pārdošanas apjomi Irānā krasi pieauga (par 161.5%) par 9% lielu tirgus daļu (+ 4.9 punkti),pateicoties Tondar un Sandero panākumiem.
Indijā Renault ierindojās kā vispopulārākaisEiropas zīmols ar 3.6% lielu tirgus daļu un ar 9.9% pieaugumu pārdošanasapjomos. Kwid reģistrāciju skaists sasniedza gandrīz 27,000.
Ziemeļāfrikā grupa ieguva 41.5% lielu tirgus daļu (+ 8.3punkti) līdz ar 13.4% pieaugumu pārdošanas apjomos.
Eirāzijā reģistrāciju skaits pieauga par 6.3% tirgū,kurš nokritās par 0.5%. Renault grupas tirgus daļa, tagad ieskaitot arī Lada zīmolu,pieauga par 1.5 punktiem līdz 24.1%, pateicoties ievērojamajiem panākumiem Krievijā.
Krievijas tirgū, kurš pamazām pieauga (+1%)pirmo reizi četru gadu laikā, grupas pārdošanas apjomi palielinājās par 9.2% (ieskaitotLada).
Renault zīmols ieguva 8.1% lielu tirgus daļu (+ 0.8punkti). Kaptur reģistrāciju skaits (izlaists 2016. gada jūnijā) šajā ceturksnīsasniedz vairāk kā 6,000.
Lada pārdošanas apjomi pieauga par 8%, kassastādīja 19.1% lielu tirgus daļu (+ 1.2 punkti), pateicoties jaunajam Vesta unXray modeļiem.
Kopā ar konsolidētās Lada pārdošanasapjomiem, Krievija kļuvusi par Renault grupas numur 2 tirgu.
Turcijā pārdošanas apjomi pieauga par 0.8% tirgū,kurš apstājās pie 7.4%. Grupa ieguva 19% lielu tirgus daļu (+1.5 punkti). JaunaisMegane Sedan, ieguvis titulu “gada auto”, ir uzsācis ārkārtīgi veiksmīgi ar7,200 reģistrācijām.
Āzijas un Klusā okeāna reģionā reģistrācijuskaits pieauga par 99.7% tirgū, kurš palielinājās par 4.6%.
Ķīnā Renault pārdeva gandrīz 18,000 transportlīdzekļu(tikmēr 2016. gada pirmajā ceturksnī tikai 3,400), tajā skaitā 10,000 NewKoleos, kas izlaists 2016. gada beigās un ražots lokāli.
Renault Samsung Motors uzrādīja pieaugumupar 56.4% Dienvidkorejas tirgū (kurš pieauga par 0.9%) ar 6.2% lielu tirgusdaļu (+ 2.2 punkti), pateicoties pēdējo modeļu izlaišanas panākumiem (SM6 unQM6).
Amerikas kontinentos pārdošanas apjomi pieauga par19% (tirgū, kurš pieauga par 9%), iegūstot 6.3% lielu tirgus daļu (+ 0.5 punkti).Apstiprināti Sandero, Logan un Duster Oroch modeļu panākumi.
Tā kā Argentīnastirgus ir atkopies, Renault grupa turpina aktīvi darboties, sasniedzotpieaugumu par 87.2% reģistrāciju skaitā tirgū, kurš pieaudzis par 42.8%. Tirgusdaļa pieaugusi par 3.1 punktiem līdz 13.1%. Kopš 2016. gada beigām Renault grupaspanākumi aug, pateicoties Sandero un Logan modeļiem. Brazīlijas tirgus ir stabilizējies (kritums par 1.2%), un grupanoturējusi savu 6.8% lielo tirgus daļu.
PIRMĀ CETURKŠŅAIEŅĒMUMI PĒC DARBĪBAS SEKTORA
Grupas ieņēmumisasniedza €13,129 miljonus 2017. gada pirmajā ceturksnī, kas ir pieaugums par 25.2%. Neskaitot AVTOVAZkonsolidācijas ietekmi, grupas ienākumi pieauga par 19.7% līdz €12,560 miljoniem(pieaugums par 18.4% pie nemainīga valūtas kursa).
Autobūves (neskaitot AVTOVAZ) peļņa sasniedza €11,939miljonus, pieaugums par 20.1%, un attiecināma galvenokārt uz pārdošanas apjomupieaugumu (par 9.2 punktiem). Pārdošanas apjomu pieaugums partneriem rezultējās3,5 punktos. Darbības parametri atspoguļo labus rezultātus CKD[1] aktivitātēs Irānā un Ķīnā,kā arī labus pārdošanas rezultātus transportlīdzekļiem, kas salikti kopā Eiropā(jāatzīmē, līdz ar Nissan Micra ražošanas sākumu). Cenu efekts (+2.4 punkti) veidojāspoztīvs, galvenokārt pateicoties nesen izlaistajiem automobiļiem. Valūtas fluktuāciju ietekme bija pozitīva par 1.3 punktiem, jo nostiprinājās Krievijasrubļa pozīcija, tāpat Brazīlijas reāls, un spītējot sterliņu mārciņas negatīvajai ietekmei.
2017. gadaprognoze
2017. gadā pasaules tirgū gaidāma 1.5% līdz 2.5% rekordliela izaugsme (pret1.5% līdz 2% līdz šim). Tiek prognozēts, ka Eiropas un Francijas tirgus pieaugspar 2% šogad.
Ārpus Eiropas paredzams, ka Krievijas tirgus palielināsies par 5% (pretējilīdz šim nemainīgajam tirgum), tikmēr Brazīlijas tirgus paliks stabils. Ķīnā(+5%) un Indijā (+8%) gaidām pieaugums.
Rēķinoties ar iepriekš minēto, un turpinot AVTOVAZ konsolidāciju, Renault grupasgada mērķi paliek nemainīgi:
- grupas ieņēmumu palielināšana, neskaitot AVTOVAZ ietekmi (pie nemainīga valūtas kursa)*,
- palielināt pamatdarbības ieņēmumus EUR*,
- pozitīvas brīvās naudas plūsmas radīšana autobūvē.
* salīdzinot ar Renault grupas2016. gadā publicētajiem rezultātiem
Renault grupaskonsolidētie ieņēmumi
(€ miljoni) | 2017 | 2016 | Izmaiņas 2017/2016 |
Q1 | | | |
Autobūve, neskaitot AVTOVAZ | 11,939 | 9,942 | +20.1 % |
Pārdošanas finansēšana | 621 | 547 | +13.5 % |
AVTOVAZ AVTOVAZ izslēgtās summas | 750 -181 | - - | - - |
Kopā | 13,129 | 10,489 | +25.2 % |
Neskaitot AVTOVAZ konsolidācijas ietekmi | 12,560 | 10,489 | +19.7 % |
[1]CKD: Complete Knock Down- pilnībā izjaukti transportlīdzekļi.