Preses relīze
Pretstatā ziemīgajiem laika apstākļiem Silverstounas sacīkstēs vasarīgs noskaņojums valdīja Spā-Frankošampas trasē Beļģijā, kur 14.30 pēc vietējā laika sacīkstes uzsāka FIA WEC izturības sacīkšu komandu dalībnieki.
N°36 Signatech-Alpine sāka no otrās pozīcijas LMP2 kategorijā, kamēr N°35 Baxi DC Racing Alpine tika ierindota 10. pozīcijā. Tās kvalifikācijas braucienu negatīvi ietekmēja sarkanais karogs, kā rezultātā auto riepas pārlieku atdzisa un pēc zaļā karoga pacelšanas tas vairs nespēja atgūt optimālu veiktspēju vajadzīgajā laikā. Kvalifikācijas braucienu veica Deivids Čengs, kas Spā trasē brauca pirmo reizi.
Sacīkšu sākumu abas Alpine A460 uzsāka spēcīgā gaitā, vienlaikus izpildot komandas inženieru degvielas un riepu lietošanas rekomendācijas.
Pirmo divu stundu laikā N°36 cīnījās par trešo vietu sacīkstēs, kamēr N°35 prototips tikai virzījās tuvāk vadošajām pozīcijām ar Nelsonu Pancatiči pie stūres, kuru vēlāk nomainīja Ho-Pin Tangs. Aptuveni puslaikā (pēc 3 stundām) N°36 Alpine sasniedza jau otro vietu, kamēr N°36 atradās ceturtajā pozīcijā.
Stefāna Ričelmi sniegumu mazliet negatīvi ieteikmēja sadursme ar N°7 Audi, taču otrā pozīcija tika noturēta, kad auto tika nodots Gutāvo Menezem. Vadošā auto kļūdas dēļ Meneze sasniedza līdera pozīciju. N°36 Alpine A460 turpināja palielināt atstatumu līdz aizmugurē braucošajiem sāncenšiem, bet N°35 pēc neveiksmīga pitstopa un soda sāka atpalikt.
Neilgi pirms pēdējās sacīkšu stundas sākuma kopējā dramatisma pakāpe pieauga, kad trasē tika palaists drošības auto uz vietu, kur nožogojumā bija ietriecies GT.
Rezultātā izveidojušās rindas dēļ vadošais auto pilnībā zaudēja atstatumu līdz sāncenšiem, kamēr N°35 zaudēja veselu apli. Pēc sacīkšu atjaunošanas Nikolas Lapjērs atkal izrāva N°36 pārliecinošā vadībā, bet sacīkšu pēdējās 10 minūtēs bija spiests uzpildīt degvielu. Francūzis ātri vien ierindojās aiz vadībā esošā Derani un līdera pozīciju ieguva, pateicoties drosmīgam apsteigšanas manevram brīdī, kad finiša karogs jau bija parādījies braucēju redzeslokā.
N°36 komanda svinēja uzvaru, tikmēr N°35 kustību gandrīz pilnībā apstādināja sadursme ar citu dalībnieku kā rezultātā tika caurdurta riepa un salauzta aizmugurējā piekare.
Pēc komandas veiksmīgā rezultāta Šanhajas sacīkstēs 2015.gadā šī ir jau otrā Alpine uzvara pasaules čempionāta līmenī. Beļģijas uzvara ir pirmā jaunajai Alpine A460.
Sestdienas rezultāti pavirzīja Lapjēru, Menezi un Ričelmi tuvāk līderu pozīcijām provizoriskajā vērtējumā izturības trofejas LMP2 braucēju klasē, iegūstot vietu blakus Sennai, Albukerkem un Gonzalezam tikai pēc divām kārtām.
Nākamais komandas galamērķis ir oficiālā testa diena 5.jūnijā pirms Lemānas 24h sacīkstēm 18.-19.jūnijā.
Bernards Olivjērs (Rīkotājdirektora vietnieks, Alpine): „Šīs bija emocijām bagātas sacīkstes, taču tās beidzās ar pirmo Alpine A460 uzvaru. Manuprāt, vislielāko iespaidu atstāja komandas pārliecinātība, un Alpine šī īpašība ir ļoti būtiska. Rezultāti apstiprina, ka 2016.gada programmas īstenošanai esam izdarījuši pareizās izvēles.”
Filips Sino (Komandas vadītājs, Signatech-Alpine): “Manuprāt, šo 6 stundu laikā esam sastapušies ar gandrīz visiem iespējamajiem izaicinājumiem, turklāt esmu pārliecināts, ka Žaks Šeiniss būtu lepojies ar šo Alpine uzvaru. Neapšaubāmi mums vēl ir daudz darba priekšā un veicamas nelielas izmaiņas, taču mēs zinām kas ir jādara un esam uz pareizā ceļa.”
Nelsons Pancatiči: “Mūsu sākuma punkts nebija viens no labākajiem, bet mēs cīnījāmies, nežēlojot riepas. Rezultātā 2 stundas pirms sacīkšu beigām atradāmies 4.pozīcijā. Galējo neveiksmi cietām sadursmē ar GT neilgi pirms finiša: pārdurtā riepa un virsbūves bojājumi aizmugurē nedeva citu iespēju kā vien izbeigt sacīkstes. Neliels mierinājums ir tas, ka, ja viss būtu gājis gludi, iegūtā vieta nebūtu bijusi izšķiroši nozīmīga. Turklāt, N°36 uzvara ir lieliska motivācija visai komandai spēcīgi turpināt sezonu.”
Deivids Čengs: „Šīs bija manas pirmās sacīkstes Spā-Frankošampas trasē, kas ir zināms izaicinājums. Kvalifikācijas braucienā sarkanais karogs nobremzēja manu sniegumu, liekot riepām atdzist tā, ka atgūt optimālo veiktspēju vajadzīgajā laikā vairs nebija iespējams. Savukārt komandas biedri Nelsons un Ho-Pin veica izcilu darbu sacīkstēs.”
Ho-Pin Tangs: „Pēc apbēdinošiem rezultātiem kvalifikācijas braucienā mums daudz labāk veicās pašās sacīkstēs. Pirmajās stundās spējām veiksmīgi cīnīties un nebijām tālu no vadošajām pozīcijām, taču tāpat kā Silverstounā, neveiksmes arī šoreiz neļāva mums sasniegt mūsu potenciāla augstākos punktus.”
Nikolas Lapjērs: “Tās bija fantastiskas sacīkstes, taču par atelpas brīdi varējām aizmirst. Esot vadībā ar pusotras minūtes starpību, drošības auto parādīšanās iztraucēja mūsu stratēģiju. Bija nepieciešams daudz pūliņu, lai atkal izrautos vadībā un iegūtu laiku pēdējās sacīkšu minūtēs veikt degvielas uzpildi. Es pamanīju iespēju veikt manevru, kas sāncenšus pārsteidza, un tas bija patīkami. Komanda veica apbrīnojamu darba apjomu un mani līdzbraucēji ir sasnieguši iedvesmojošu attīstības virzību. Mūsu nākamais fokuss ir Lemānas sacīkstes, kas solās būt viens no sezonas svarīgākajiem notikumiem.”
Stefāns Ričelmi: “Mazliet vairāk par stundu līdz sacīkšu beigām, kad trasē izbrauca drošības auto, kļuva skaidrs, ka vēl daudz kas var notikt. Tas patiesi sarežģīja mūsu situāciju, taču Nikolas meistarīgi atrisināja to. Es jūtu lielāku personīgās attīstības pakāpi kopš Silverstounas sacīkstēm, un man ir jāpateicas komandai par atbalstu manā mācību procesā. Ar tādu pašu pieeju dosimies arī nākamajās sacīkstēs, un es ar nepacietību gaidu Lemānas sākšanos!”
Gustāvo Menezes: “Esmu absolūtā sajūsmā - stāvēt uz platformas augstākā pakāpiena tik grūtu sacīkšu beigās bija emociju pilns brīdis. Zinot, ka uzdevums būs ļoti grūts, mēs tomēr tēmējām sacīkstes pabeigt kā vieni no uzvarētājiem, un mums ļoti labi veicās līdz brīdim, kad to iztraucēja drošības auto parādīšanas. Tas lika mums satraukties, jo varējām pazaudēt visu kā dēļ tik cītīgi pūlējāmies. Nikolasa veikums ir nenovērtējams. Viņš ne tikai apmāca mani un Stefānu, viņš ir arī fantastisks autobraucējs. Doties prom no šīs trases, kāpjot no podiuma augstākā pakāpiena, ir brīnišķīga sajūta!”
WEC sešu stundu izturības sacīkstes Spā-Frankošampas trasē – fināla pozīcijas (LMP2)
1. Signatech-Alpine #36 – 151 laps
2. Extreme Speed Motorsports #31 +3.579s
3. Manor #45 +5.069s
4. RGR Sport by Morand #43 +5.464s
5. G-Drive Racing #26 +1 lap
6. G-Drive Racing #38 +3 lap
7. Extreme Speed Motorsport #30 +5 laps
8. Manor #44 +7 laps
9. SMP Racing #37 +15 laps
NC. Baxi DC Racing #35 – 143 laps
Endurance Trophy for LMP2 Drivers
1. Senna / Albuquerque / Gonzalez – 37 points
2. Lapierre / Menezes / Richelmi – 37 points
3. Cumming / Derani / Dalziel – 36 points
9. Cheng / Tung / Panciatici – 6 points
Endurance Trophy for LMP2 Teams
1. RGR Sport by Morand – 40 points
2. Signatech-Alpine – 37 points
3. Extreme Speed Motorsports – 36 points
9. Baxi DC Racing Alpine – 8 points
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.