Preses relīze
„Pateicoties veiksmīgākam atveseļošanās procesam, nekā bija paredzēts, Eiropas tirgū un neskatoties uz nelabvēlīgo vidi mūsu galvenajos jaunajos tirgos, Renault Grupas pusgada rezultāti iezīmēja tālākos soļus pretī „Vadi pārmaiņas” plāna mērķiem.
Veiksmīgā produkcijas atjaunošana un paplašināšanās, Eiropas impulss un disciplinēts izpildījums nostādīja Renault Grupu labvēlīgā situācijā, lai sekmētu ieņēmumu izaugsmi un sasniegtu izvirzītos mērķos”, informēja Carlos Ghosn, Renault priekšsēdētājs un izpilddirektors.
2015.gada pirmajā pusē, salīdzinot ar 2014.gada pirmo pusgadu, Grupas ienākumi palielinājās par 12% jeb 22,197 miljoniem eiro.
Automobiļu ienākumi sasniedza 21,065 miljonus eiro (+12,4%), pateicoties Grupas zīmola apjomam un pārdošanas partneriem. Eiro kritumam pret valūtu grozu (Korejas vons, Britu mārciņa) bija pozitīva ietekme. Arī cenas efekts bija pozitīvs, galvenokārt pateicoties augstajām cenām jaunajos tirgos 2014.gada otrajā pusē, tādējādi kompensējot valūtas vērtības kritumu (it īpaši Krievijā un Brazīlijā).
Grupas pamatdarbības peļņa sasniedza 1,069 miljonus eiro (+47%), salīdzinot ar 2014.gada pirmo pusi – 729 miljoniem eiro, tādējādi veidojot 4,8% no ienākumiem (2014.gadā 1.pusgadā – 3,7%).
Automobiļu pamatdarbības peļņa bija no 308 miljoni eiro (+89%) līdz 656 miljoniem, kas ir 3,1% no ienākumiem. Šāds sniegums ir izskaidrojams ar paaugstinātu aktivitāti un samazinātām cenām. valūtas ietekme pirmajā pusgadā bija pozitīva, tomēr ietekme, ko radīja cenas un daudzuma izmaiņas efekts, bija negatīva.
Pārdošanas finansējuma ieguldījums Grupas pamatdarbības peļņā, salīdzinot ar 381 miljoniem eiro 2014.gada pirmajā pusē, bija 413 miljoni eiro. Šis pieaugums bija saistīts ar pieaugošo ieguldījumu pakalpojumos. Riska izmaksas no vidējā aizdevuma atlikuma uzlabojās līdz 0,31%, salīdzinājumā ar 0,47% 2014.gada pirmajā pusē.
Citi saimnieciskās darbības ienākumi un izdevumi bija negatīvi – 116 miljoni eiro, kas galvenokārt saistīti ar pārstrukturēšanas izmaksām saistībā ar šobrīd notiekošo konkurētspējas vienošanos Francijā (-265 miljoni eiro 2014.gada pirmajā pusē).
Grupas pamatdarbības ienākumi sasniedza 953 miljonus eiro (+105%), bet 2014.gada pirmajā pusē tie bija 464 miljoni eiro. Šis uzlabojums ir saistīts ar pamatdarbības peļņas palielināšanos un citu izmaksu samazināšanos par 149 miljoniem eiro.
Saistīto uzņēmumu ieguldījums, galvenokārt Nissan, sasniedza 912 miljonus eiro, ieskaitot 70 miljonu eiro negatīvo ieguldījumu no AVTOVAZ, salīdzinot ar 2014.gada pirmo pusgadu – 725 miljoniem eiro
Neto ienākumi sasniedza 1,469 miljonus eiro (+83%), Grupas akcijām sasniedzot 1,396% miljonus (5,12 eiro par akciju, salīdzinot ar 2,75 eiro 2014.gada pirmajā pusē, tādējādi paaugstinoties līdz +86%).
Automobiļu brīvā naudas plūsma bija gandrīz līdzsvarā -95 miljoni eiro, neskatoties uz 369 miljonu eiro izmaiņām apgrozāmā kapitāla prasībās.
2015.gada 30.jūnijā kopējā inventarizācijā (ieskaitot neatkarīgo izplatītāju tīklu), tika attēlotas 64 pārdošanas dienas, salīdzinājumā ar 2014.gada jūnija beigām, kad tās bija 62 dienas.
2015.GADA PERSPEKTĪVAS
2015.gadā globālajam auto pieprasījumam vajadzētu palielināties par 1%, neskatoties uz ievērojamu lejupslīdi jaunajos tirgos. Savukārt Eiropas tirgum vajadzētu palielināties vismaz par 5%.
Ņemot vērā iepriekš minēto, Renault grupas mērķi ir:
PAPILDUS INFORMĀCIJA
Saīsināti pusgada finanšu pārskati par Renault Grupu 2015.gada 30.jūnijā, tika apstiprināti 2015.gada 29.julijā Direktoru padomē.
Grupas apstiprinātie revidenti ir izskatījuši šo finanšu pārskatu, un viņu pusgada ziņojums tiks izdots drīzumā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.