Preses relīze
Estafette Concept sevī iemieso daļu no Renaultvīzijas par saviem elektriskajiem pakalpojumu automobiļiem attīstībā. Tassniedz ieskatu tajā, kā Flexis – Renault Group, Volvo Group un CMACGM Group izveidots neatkarīgs uzņēmums – pieņem izaicinājumus pārejā uzjauniem enerģijas avotiem un pēdējā kilometra loģistikā.
· ir veidots pilsētām. Tas ir vienlaikus kompakts un plašs pilnībāelektrisks furgons, kurā apvienots Kangoo L2 garums, Clioizveicība un Trafic L1H2 kravnesība.
··Estafette Concept ir pilnībā savienots un izmantoprogrammdefinēta automobiļa arhitektūru FlexEVan platformā, koizstrādājis Ampere. Programmdefinēta automobiļa elektroniskajāmarhitektūrām ir nozīmīga loma, paaugstinot veiktspēju un izmaksu efektivitātijaunās paaudzes automobiļos. Tajās iekļautas arī modernas funkcijas, tostarpatjauninājumi reāllaikā un prognozējošā apkope. Kopumā tās palīdz samazinātekspluatācijas izmaksas par aptuveni 30 %.
E-komercijas apjoms kravu transportā pieaug eksponenciāli, satiksmes ierobežojumi pilsētu centrā kļūst stingrāki, un piegādes uzņēmumi, pārdevēji un mazumtirgotāji apzinās, ka parastie furgoni drīz vairs nespēs apmierināt viņu vajadzības. Renault Group izmanto jaunā FlexEVan platformu, kuru Renault izstrādāja kopā ar saviem Flexis partneriem, radot savu vīziju par nākamo sapņu pakalpojumu automobili – 65 gadus pēc tam, kad Estafette radīja revolūciju furgonu pasaulē. Specifikāciju pamatā ir profesionāļu prasības un atgriezeniskā saite, un divi galvenie mērķi ir gādāt, lai vadītāji un preces ir drošībā, kā arī, lai iekraušana un izkraušana ir ātra.
“Mēs esam sajūsmā par iespēju palīdzēt nākt pasaulē vīzijai, kuru iecerējusi Renault Group un tās partneri Volvo Group un CMA CGM Group, lai radītu revolūciju pilsētas loģistikā, darbības padarītu ilgtspējīgākas, drošākas, pilsētai draudzīgākas, vadītājam draudzīgākas un kaimiņiem draudzīgākas. Estafette Concept ir pirmais paraugs tam, kā elektriskie pakalpojumu automobiļi izskatīsies nākotnē – speciāli izstrādāti braukšanai pilsētā, kompakti, savienoti un būvēti pilnībā ilgtspējīgiem piegādes pakalpojumiem.” - Filips Duvri (Philippe Divry), Flexis SAS vadītājs
Estafette pioniera mantojums
Estafette Concept ir daudz vairāk kopīgā ar Renault slaveno 1959. gada furgonu, nekā tikai priecīgie apaļie lukturi. Tie abi ir radikāli inovatīvi un praktiski. Oriģinālais Estafette bija pats pirmais Renault zīmola automobilis, kuram visa piedziņa (gan dzinējs, gan transmisija) ietilpa priekšdaļā, tādējādi vietu aizmugurē atbrīvojot kravai. Jaunais Estafette 4.0 ir pirmais, kurā izmantota FlexEVan elektriskā platforma, kuras uzdevums ir radīt apvērsumu priekšstatos par pakalpojumu automobiļiem. Abi tika izstrādāti, lai atvieglotu dzīvi piegādes šoferiem, pārdevējiem un mazumtirgotājiem, turklāt abi ir ļoti kompakti – plaši iekšpusē, tomēr viegli novietojami stāvvietā. Abiem ir divas bīdāmās durvis, kas nodrošina nepārspējamu ērtību un drošumu.
Turklāt abi izstrādāti sadarbībā ar profesionāļiem un tieši viņiem. 1959. gadā Renault izlaida savu Estafette ar Francijas mēroga piegādes turnīru. Estafette Concept divos gados kļūs par sērijveida furgonu, tādēļ sekojiet līdzi notikumiem!
Eksterjera dizains
“Estafette Concept mērķis ir mainīt cilvēku priekšstatus par furgoniem pilsētās, tomēr, izmantojot un pielāgojot vienotu interjera un eksterjera koncepciju visā klāstā. Furgoni vairs nebūs anonīmi veidojumi – tie būs aizkustinoši, ekspresīvi un pievilcīgās, košās krāsās.”
Sandips Bambra (Sandeep Bhambra), Ampere uzlabotā dizaina un konceptautomobiļu galvenais dizainers
Proporcijas “stāvošā pozīcijā”
Estafette Concept pēdas nospiedums (4,87 x 1,92 metri) ir pielīdzināms Kangoo L2 (4,91 x 1,86 metri). Abi ietilpst standarta stāvvietā (nesasniedz 5 metru garumu), tomēr ir izveicīgāki – apgriešanās diametrs no apmales līdz apmalei līdzinās Clio (mazliet vairāk par 10 metriem). Tomēr Estafette Concept ir ievērojami augstāks (2,59 metri, salīdzinot ar 1,85), tādēļ tā siluets ir izteikti vertikāls. Tādēļ vadītājs var bez grūtībām pārvietoties turp un atpakaļ starp kokpitu un kravas zonu.
Atveres, kas atvieglo dzīvi
Kabatas tipa bīdāmās sānu durvis atveras vienā plūstošā kustībā, tādēļ vadītājam nav tās pastāvīgi jāvelk uz āru un atpakaļ, un pēc tam atkal vietā. Tās būtiski ietaupa laiku un vairāk saudzē vadītāja delnas locītavu, ja dienas laikā jāpietur daudzās vietās.
Žalūzijas aizmugurē saritinās ap sevi, atklājot furgona pilno augstumu. Tam nav atvāžamu aizmugurējo durvju, tādēļ nav jāievēro distance aiz muguras (kaut gan katrā reizē, kad atverat aizbīdni, automātiski nolokās liels pakāpiens). Šis furgons, piemēram, spēj braukt atpakaļgaitā līdz pat dokam, lai atvieglotu kraušanu, un kopējā kravas ietilpība ir tuva tai, kāda ir Trafic L1H2 (7,1 kubikmetri). Aizbīdni izmantot tikai iekraušanai, un bīdāmās durvis gar trotuāru izmanto tikai izkraušanai, lai vadītājs būtu pilnīgā drošībā.
Plūstošs siluets
Vienmērīgais siluets – vienīgā izvirzītā detaļa ir rievojums, kas izceļ režģa stieni – piešķir Estafette Concept maigu noskaņu, kas nevainojami paslēpj tehnoloģijas. Iztēlojieties Smeg ledusskapja apvienojumu ar plīša rotaļlietu!
Koša augšdaļa
Pilsētas no augšas izskatītos daudz košākas, ja katram piegādes furgonam būtu spilgta augšdaļa! Estafette Concept ar Tropical dzelteno jumtu virs Helium pelēkās kabīnes dod pienesumu priecīgumam, tomēr virsbūvei divos toņos ir vēl kāda priekšrocība – tā padara maigāku šī furgona iespaidīgo augumu.
Spēcīga nostāja
Pavēlnieciskais režģa stienis zem vējstikla pamatnes izvirzās virs citādi maigajām Estafette Concept priekšdaļas kontūrām, tādējādi piesaistot skatienu furgona zīmolam. Renault Nouvel’R logotips ar aizmugurgaismojumu ir izteiksmīgi atspoguļots jaunajā raksturīgajā LED rakstā, kas veido lielus logotipa vertikālos fragmentus stieņa galos.
Priekšdaļas pamatnē ir divi lieli priekšējie lukturi ar 3D izskatu, kas pastiprina tehnoloģisko iespaidu. Tos savieno melna josla, kas kalpo kā fons Renault monogrammai un korpuss iebūvētajai kamerai. Šī monogramma parādās arī uz sliekšņiem, tādējādi vēl vairāk izceļot zīmolu.
Triptiha formas vējstikls
Lai vadītājam būtu panorāmas skats uz apkārtni pilsētā, milzīgais vējstikls apliecas ap sāniem, savienojoties ar diviem pārsteidzoši lielajiem logiem un veidojot triptihu. No ārpuses nemanāmais rāmis palīdz radīt augsto tehnoloģiju “ķiveres ar vizoru” efektu, ļaujot nojaust par šī furgona uzlabotajām drošības funkcijām.
Interjera dizains
“Estafette Concept kabīne ir izstrādāta tā, lai izstarotu sajūtu par pirmklasīgumu un mazinātu kopējās ekspluatācijas izmaksas. Gudri veidotais dizains atvieglo vadītāja darbu, un furgons ir būvēts intensīvai izmantošanai diendienā. Turklāt tajā ir ietvertas viedas drošības funkcijas, kas pasargā cilvēkus pilsētās.”
Janiks Binjons (Yannick Bignon), Ampere vieglā komerctransporta dizaina projektu vadītājs
Izcili ergonomiska kokpita zona
Kokpita zona ir viscaur koši dzeltena, un tajā ir tikai viens sēdeklis vadītājam (nolokāmais sēdeklis līdzās tam ir tikai apmācībai). Sēdeklis atrodas uz platformas, tādēļ vadītājs ir ērtā, drošā pozīcijā. Atliek tikai pagriezt sēdekli, lai bez īpašām grūtībām kājām vai torsam pieceltos stāvus. Ikviens, kura garums nepārsniedz 1,90 metrus, var iekšpusē brīvi nostāties stāvus. Platformā zem sēdekļa ir septiņas atvilktnes (trīs durvju pusē, četras otrā pusē).
Augsto tehnoloģiju modulārs vadības panelis
Estafette Concept vadības panelī izmantots papilnam tehnoloģiju, turklāt tam nav vizora stūres zonā. Tas ir sadalīts septiņu collu ekrānā, kurā redzama vadības paneļa informācija, un 12 collu ekrānā tuvāk vidusdaļai – tas ir pavērsts pret vadītāju. Ekrāna pamatnē, virsmā stūres centrā un zonā uz durvju pusi ietvertas virkne ekrānvadīklu, kas nodrošina piekļuvi vadītāja iecienītākajām funkcijām ar vienu pieskārienu. Multivides sistēmas atvērtā tehnoloģija spēj darbināt dažādas programmatūras un lietotnes, kas izstrādātas specifiski tiem speciālistiem, kas lieto šo automobili.
Divos 10 collu vertikālajos ekrānos vadības paneļa galos redzams ārējo kameru skats uz aizmuguri.
Centrā nevar nepamanīt vadības paneļa cilindrisko formu. Šī zona ir stabils kontrapunkts gaisīgajai, tehnoloģiskajai noskaņai sānu ekrānos. Rievojums uz cilindra un zem vadības paneļa veidots tā, lai noturētu izvēlētos atvērtos vai aizvērtos glabāšanas moduļus.
Otrs pieskaņotais cilindrs nodrošina papildu glabāšanas vietu zem vējstikla, aizstājot tvertni virs galvas.
Mazu kvadrātiņu raksts plakanajām virsmām un ekrānam piešķir 3D sajūtu.
Funkcionāla un droša kravas zona
Bīdāmās durvis atdala kokpitu no kravas zonas. Tās aizveras automātiski, kad vadītājs atgriežas kokpitā vai izkāpj no automobiļa – lai preces aizmugurē vienmēr būtu drošībā. Kravas zonā ir četri nolokāmi plaukti, kuros vadītājs var izkārtot preces skaidrā, loģiskā veidā.
Maksimāla drošība darbā
Ikviena eksterjera un interjera dizaina detaļa ir racionalizēta, lai nodrošinātu netraucētu un izcili drošu darbu. Piemēram, darba laikā vadītājam nekad nevajadzēs atvērt aizmugurējo žalūziju vai izkāpt uz ceļa. Tas gādā par viņu un viņu preču drošību (kravai nekad nevar piekļūt un tā nav saredzama no furgona ārpuses).
Programmdefinēta automobiļa arhitektūra paātrina furgona atjaunināšanu un aprīkošanu.
“Lai automobilis kļūtu intelektisks, mēs pievienojām kārtīgas smadzenes ar divām puslodēm, kuras savieno izcili efektīva nervu sistēma.”
Antuāns Vijoms (Antoine Vuillaume), Ampere programmdefinēto automobiļu programmas direktors
Estafette Concept ir Renault Group pirmais automobilis, kas būvēts, izmantojot programmdefinēta automobiļa elektronisko arhitektūru. Tas paver durvis nākamās paaudzes elektriskajiem pakalpojumu automobiļiem, kuri būs intelektiski, mērogojami un modulāri. Programmdefinētā automobiļa arhitektūru izstrādāja Ampere – Renault Group intelektisko elektroautomobiļu speciālists. Tā ir tieši savienota ar mākoni, un tai ir nozīmīga loma, palielinot automobiļa darba un izmaksu efektivitāti. Tā savieno klientus ar jauniem pakalpojumiem, atjaunina automobili visā tā dzīvas ciklā, apgūst lietotāja paradumus un palīdz mazināt lietošanas izmaksas par aptuveni 30 %.
Modulārs
Programmdefinēta automobiļa arhitektūra ir sevišķi noderīga pakalpojumu automobiļos, jo nodrošina jaunas daudzveidīgas personalizācijas iespējas – profesionāļiem pēc tām ir liels pieprasījums. Tā ļauj klientiem pievienot ļoti efektīvas strāvas kontaktligzdas, kuras ir ļoti svarīgas daudzos pārveidotajos automobiļos (piemēram, lai pievienotu ledusskapja nodalījumu vai īpašu apgaismojumu darba zonā). Nevajadzēs papildu drošinātājus (iebūvētajā panelī ir trīs lieljaudas kontaktligzdas, un tās ir vienīgā saskarne, kas vajadzīga, lai droši darbinātu visas jaunās ar pārveidojumiem saistītās elektrības kontaktligzdas.
Furgona programmdefinētā automobiļa tehnoloģija pielāgojas arī ekosistēmām visās pārvaldības infrastruktūrās, kuras pašlaik izmanto autoparki. Turklāt atkarībā no pārveidojuma veida vadības panelī var plūstoši parādīt jebkādu saistīto informāciju (piemēram, temperatūru ledusskapja nodalījumā).
Gudrs
Programmdefinēta automobiļa arhitektūra automobiļa elektrisko un elektronisko instalāciju principā pārvērš viedā sistēmā, ietverot lieljaudas datorus un jaunas savienotās ierīces, kuras savukārt vienā mirklī apgādā furgona datorus ar milzīgu datu apjomu.
Mērogojams
Pieredze programmdefinētā automobilī līdzinās sajūtām mājās, pārejot no iezvanpieejas modema uz ADSL un vēlāk uz optisko šķiedru, – datu apjoms, ko varam lejupielādēt, ir ievērojami lielāks. Programmdefinēts automobilis sava dzīves cikla ietvaros spēj lejupielādēt un integrēt svarīgus atjauninājumus, uzlabojumus un jaunu saturu. Lai palielinātu mērogu, programmatūrai jābūt atdalītai no aparatūras, un jums vajadzīga programmatūra, kas kalpos visilgāk. Arī šajā ziņā sistēma ļoti līdzinās savienojumam mājās – jums jābūt iespējai palielināt platformas atmiņu un veiktspēju.
Atvērtā programmatūra palīdz arī uzlabot elektroenerģijas pārvaldību, tādējādi padarot elektroautomobiļus vēl efektīvākus un viedākus. Ar atjauninājumu palīdzību programmdefinēti automobiļi spēj pielāgoties klienta vēlmēm un kalpošanas laikā pilnveidoties. Turklāt autobūves nozare pastāvīgi uzlabo drošību (vadītājiem pasažieriem un cilvēkiem ap automobili) un aizsardzību (pasargājot borta sistēmas no ļaunatūras).
PAR RENAULT
Jau vairāk nekā gadsimtu Renault projektē, ražo un pārdod vieglos komercautomobiļus, kas atbilst profesionālo klientu prasībām visā pasaulē.
Express, Kangoo, Trafic un Master – ikoniski automobiļi, kas visā pasaulē ir atzīti par inovatīviem transportlīdzekļiem, kuri uzlabo to lietotāju ikdienas dzīvi.
Renault Pro+ vairāk nekā desmit gadus ir Eiropas līderis dažādos tirgos (iekšdedzes dzinēju un elektroauto) un piedāvā individuāli pielāgotus un gudrus ilgtspējīgas mobilitātes risinājumus, veidojot unikālas risinājumu, pakalpojumu kombinācijas, kā arī finansēšanas priekšlikumus, kas vienkāršo un veicina profesionālo klientu uzņēmumu attīstību. Tas apvieno inovatīvus digitālos risinājumus, apstiprinātu virsbūves ražotāju loku un komerctransporta ekspertu tīklu no vairāk nekā 600 Renault Pro+ centriem vairāk nekā 25 valstīs.
PAR FLEXIS SAS
Flexis ir dibināts 2024. gadā. Tas ir Francijā bāzēts OEM un autoparka mobilitātes risinājumu nodrošinātājs. Flexis projektē, izstrādā un ražo jaunās paaudzes 100 % elektriskos komercautomobiļus un nodrošina autoparka mobilitātes risinājumus, kas balstīti programmdefinēta automobiļa arhitektūrā. Apmierinot unikālo vajadzību pēc risinājumiem ar mazu oglekļa dioksīda izmešu daudzumu un efektīvas loģistikas, Flexis automobiļi un risinājumi atbilst gan piegādes līdz pēdējam kilometram speciālistu un viņu šoferu, gan pilsētu, kurās tie strādā, vajadzības. Plānots, ka pirmie Flexis elektriskie furgoni no Renault Sanduvilas ražotnes salikšanas līnijas nobrauks 2026. gadā. Flexis ir neatkarīgs uzņēmums, kas radies kā Renault Group, Volvo Group un CMA-CGM kopuzņēmums.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.