Preses relīze
Turpinot savus centienus pārdefinēt nepieciešamāko, Dacia – zīmols ar savvaļniecisko garu – no 2025. gada piedalīsies Dakāras rallijā un Pasaules rallijreida čempionātā. Sacensībām dažās no pasaulē sarežģītākajām un skarbākajām ainavām, Dacia atklāj savu kandidātu Sandrider – prototipu, kurš izstrādāts uzvarai.
Iedvesma gūta no Manifesto konceptautomobiļa, kuru 2022. gadā atklāja Dacia jauno ideju laboratorija, tomēr Sandrider ir pilnīgi jauns automobilis, kurš izstrādāts tieši rallijreidiem. Tas tapis, liekot lietā Renault Group un Apvienotās Karalistes uzņēmuma ar specializāciju autosportā Prodrive pieredzi.
Sandrider tika izstrādāts saskaņā ar Dacia izslavēto pieeju koncentrēties uz pašu nepieciešamāko autosportā – veiktspēju un uzvaru. Šis inovatīvais prototips gudri izmanto visas Ultimate T1+ kategorijas noteikumos piedāvātās iespējas, koncentrējoties galvenokārt uz izveicību un svaru. Tas pilnībā apmierina gan pilota, gan stūrmaņa svarīgākās vajadzības – viņi jau no paša sākuma aktīvi iesaistījās prototipa izstrādē. Pašā projekta sākumā un vēlāk daudzās pārbaudes sesijās piloti un stūrmaņi gan dizaineriem, gan inženieriem piedāvāja savu plašo pieredzi un zināšanas, lielākoties, praktiskajās dizaina sesijās izmantojot virtuālo realitāti.
Sandrider ir ļoti īpašs Dacia automobilis, tomēr joprojām Dacia – stingri turoties pie zīmola pamatvērtībām.
STILĪGS, SVARĪGĀKAJĀ BALSTĪTS DIZAINS
Sandrider lakonisko eksterjeru veidojuši Dacia dizaineri, uzreiz ķeroties pie svarīgākā. Automobilim ir tikai tie virsbūves paneļi, kuri uzskatāmi par absolūti nepieciešamiem. Nav nekādu dekoratīvu vai nevajadzīgu detaļu, un protams, īpašs uzsvars likts uz aerodinamiku.
Īstenojot zīmola pieeju koncentrēties uz pilotu un stūrmaņu svarīgākajām vajadzībām, īsais, peldošais motora pārsegs veidots slīpi, pazūdot no apkalpes redzeslauka. Arī pretatspīdumu krāsa, kas izmantota uz vadības paneļa augšējās daļas – šis paņēmiens aizgūts no aviācijas nozares – nodrošina optimālu redzamību.
Automobiļa salonā Dacia dizaineri un inženieri īpašu uzsvaru likuši uz pilotu un stūrmaņu vajadzībām, paradumiem un ierobežojumiem. Sandrider modulārais vadības panelis ergonomiku un noteiktu funkciju izkārtojumu ļauj pielāgot atbilstoši katra apkalpes locekļa prasībām.
ROBUSTS UN BRĪVAI DABAI PIEMĒROTS DIZAINS
Dakāra un citi rallijreidi ir vieni no pasaulē skarbākajiem autosporta pasākumiem. Šī iemesla dēļ Sandrider bija vajadzīga pieeja, kas Dacia robusto, brīvai dabai piemēroto koncepciju noved līdz galējībai.
Tas nozīmēja nostiprināt automobili ar stabilizētu apakšējo rāmi un buferiem, dubulto sviru balstiekārtu un 4x4 piekari, kas būvēta, ievērojot rallijreida braucienu nogurdinošās prasības. Inovatīva elektriskā sistēma pat vissarežģītākajos apstākļos saglabā optimālu jaudu visiem borta piederumiem.
Paraugoties tālāk par šīm fundamentālajām dizaina iezīmēm, Sandrider robustā, brīvai dabai piemērotā pieeja aptver arī aspektus, kuri varētu šķist nenozīmīgi, tomēr apkalpei būtiski atvieglo dzīvi.
Piemēram, Sabelt sēdekļi apšūti ar īpašu antibakteriālu audumu, kas pats regulē mitrumu. Rezerves riteņi nav nosegti, lai būtu ērtāk tos pārvietot. Apkalpe var arī ātri piekļūt borta instrumentiem – kaste nav jāatver.
Pie citiem piemēriem minama magnētiskā plāksne, kas iebūvēta Sandrider virsbūvē, lai riteņu stiprinājuma skrūves nepazustu smiltīs. Šo ieteikumu rosināja komandas pilotu pieredze, un tas tika īstenots, liekot lietā Dacia izslavēto atjautību.
Sandrider ir jaunās paaudzes BF Goodrich riepas, kas nodrošina optimālu saķeri jebkāda veida apvidū un maksimālu izturību pret triecieniem un caurduršanu.
EKOLOĢISKA UN GUDRA PIEEJA
Dacia ir apņēmies būt pirmais, īstenojot cenas ziņā pieejamu dekarbonizāciju, un ir pilnībā gatavs realizēt Dakāras un citu rallijreidu organizatoru ieceri padarīt autosportu ilgtspējīgāku.
Inženieri pielika īpašas pūles, lai padarītu šo automobili vieglāku un samazinātu degvielas patēriņu. Sandrider kopējais svars ir par aptuveni 15 kg mazāks nekā līdzīgiem prototipiem. Tas panākts, izmantojot vieglāku cauruļveida šasiju, atbrīvojoties no liekiem virsbūves paneļiem un citos paneļos izmantojot oglekli. Dizaineri aizvāca arī visas dekoratīvās iezīmes, savukārt inženieri izvēlējās kompaktāku un vieglāku dzinēju. Lai optimizētu vilces un dinamikas veiktspēju, svara sadalījums starp priekšdaļu uz aizmugurējo daļu būtiski pārvirzīts uz priekšu.
Turklāt, lai samazinātu degvielas patēriņu, vienlaikus uzlabojot veiktspēju, īpašs uzsvars likts uz aerodinamiku. Inženieriem izdevās samazināt frontālo pretestību par 10 % un cēlējspēku par 40 %, salīdzinot ar līdzīgiem prototipiem. Savā darbā viņi īpašu uzmanību veltīja gaisa ieplūdes vietām, kas dzesē dzinēju.
Karstuma pārvaldībai ir izšķiroša nozīme ekstremālajos apstākļos, kādi ir Dakārā un citos rallijreidos. Lai saglabātu zemu temperatūru salonā, Sandrider dizaineri izmantoja infrasarkanos starus atstarojošus pigmentus, kas iestrādāti tieši automobiļa virsbūves oglekļa paneļos. Šis process ir iesniegts patentēšanai.
Sandrider dzinēju darbina ar sintētisko degvielu no Aramco. Tas ir vienkāršs, lēts risinājums ietekmes uz vidi mazināšanai. Aramco izstrādātās sintētiskās degvielas ražošanā iegūst atjaunojamo ūdeņradi un izolē CO2, nodrošinot degvielu, kas rada mazāk oglekļa dioksīda izmešu un ir saderīga ar mūsdienu dzinējiem. Dacia zīmolam Dakāras rallijs ir ideāla vieta šīs tehnoloģijas izmēģināšanai.
AUTOSPORTA DEBIJA PLĀNOTA OKTOBRĪ
Šodien atklātajam Sandrider sāksies ilgstoša izstrādes pārbaužu sērija dažādās valstīs. Tā autosporta debija notiks Pasaules rallijreida čempionāta (W2RC) Marokas posmā Rallye du Maroc 2024 no 2024. gada 5. līdz 11. oktobrim.
Dacia Sandriders – Dacia oficiālā W2RC komanda 2025. gadā sacentīsies savā pirmajā Dakāras rallijā un citos Pasaules rallijreida čempionāta posmos.
Dacia Sandriders pulcē trīs apkalpes, apvienojot pieredzi, talantu un aizrautību.
49 gadus vecais franču rallija pilots Sebastjēns Lēbs (Sébastien Loeb) laika posmā no 2004. līdz 2012. gadam Pasaules Rallija čempionātā uzvarēja deviņas reizes pēc kārtas. Viņš ir autosporta visveiksmīgākais pilots un bieži tiek uzskatīts par visu laiku dižāko rallija pilotu. Sebastjēns Lēbs Dakārā piedalās kopš 2016. gada. Viņa partneris būs stūrmanis Fabiēns Lurkjē (Fabian Lurquin).
32 gadus vecā rallija pilote Kristīna Gutjeresa Herero (Cristina Gutierrez Herrero) ir vadošā pozīcijā bezceļa rallija sacīkstēs. No 2017. līdz 2024. gadam viņa ir piedalījusies jau astoņos Dakāras rallijos. 2021. gadā Kristīna ieguva bezceļa rallija Pasaules kausu T3 kategorijā. 2024. gada janvārī viņa kļuva par otro sievieti, kas uzvarējusi Dakāras kategorijā (Challenger), pēc Jutas Kleinšmites (Jutta Kleinschmidt), kura kopumā bija pirmā. Kristīnas stūrmanis būs Pablo Moreno Ueti (Pablo Moreno Huete).
Nasers Al-Atija (Nasser Al-Attiyah) ir pieckārtējs uzvarētājs rallijkrosa Pasaules kausā un divkārtējs uzvarētājs Pasaules rallijreida čempionātā. Viņš ir īsta Dakāras leģenda, kas šajās iespaidīgajās sacīkstēs ir uzvarējis piecas reizes. Katrā apkalpes komandā pilots ir tas, kurš izvēlas stūrmani. Nasers paziņos par jaunumiem, kad būs īstais laiks.
SANDRIDER GALVENIE PARAMETRI
•FIA (Starptautiskās automobiļu federācijas) klase – Ultimate T1+
•Šasija – cauruļveida
•Virsbūve – oglekļa šķiedras
•Dzinējs – V6, 3 litri, twin-turbo, tiešā iesmidzināšana
•Maksimālā jauda – 265 kW / 360 efektīvās jaudas pie 5000 apgr./min
•Maksimālais griezes moments – 539 Nm pie 4250 apgr./min
•Transmisija – 4X4
•Pārnesumkārba – sešu ātrumu, secīgā
•Priekšējā / aizmugurējā balstiekārta – dubultā sviru
•Atsperes gājiens – 350 mm
•Riteņi – 17 collu alumīnija
•Riepas – BF Goodrich, 37 collas
•Garums x platums x augstums: 4140 x 2290 x 1810 mm
•Garenbāze – 3 000 mm
•Priekšējā / aizmugurējā pārkare – 590 / 550 mm
KONTAKTINFORMĀCIJA PRESEI
Greguārs Vitrī (Grégoire Vitry)Aurēlija Andrē (Aurélie André) Žustīna Kora (Justine Kohr)
Dacia produktu komunikācijas direktorsDacia preses sekretāreDacia preses sekretāre Francijā
+33 6 79 67 20 95+33 6 82 13 50 76+33 645 410 198
gregoire.vitry@dacia.comaurelie.andre@dacia.comjustine.kohr@dacia.com
PAR DACIA
1968. gadā dibinātais un Renault Group atjaunotais uzņēmums Dacia vienmēr ir piedāvājis automobiļus ar vislabāko cenas un kvalitātes attiecību, pastāvīgi no jauna definējot būtiskāko, un kopš 2004. gada Dacia ražotie auto ir pieejami visā Eiropā un arī Vidusjūras reģiona valstīs. Revolucionārais Dacia zīmols piedāvā vienkāršus, daudzfunkcionālus un uzticamus automobiļus, kas atbilst klientu dzīvesveidam. Dacia modeļi ir kļuvuši par tirgus paraugiem: Sandero – visvairāk pārdotais automobilis Eiropā katru gadu kopš 2017. gada; Duster – Eiropā mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotais SUV kopš 2018. gada; Spring – trešais privātpersonām visvairāk pārdotais elektroautomobilis Eiropā jau otro gadu pēc kārtas; un Jogger – pirmo reizi privātpersonām visvairāk pārdotais C segmenta automobilis Eiropā, neieskaitot SUV. Dacia ir Renault Group zīmols, kas pārstāvēts 44 valstīs. Kopš 2004. gada uzņēmums Dacia ir pārdevis vairāk nekā astoņus miljonus automobiļu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.