Preses relīze

dalīties

SKAŅAS DIZAINA AIZKULISES AR ŽANU-MIŠELU ŽĀRU – DOKUMENTĀLĀ FILMA

Mākslinieks, komponists un autors, elektronikas pionieris un tehnoloģiju entuziasts – Žans-Mišels Žārs (Jean-Michel Jarre) centīgi strādā kopā ar Renault, lai šī zīmola jaunajiem automobiļiem izstrādātu labāko iespējamo skaņas pieredzi salonā. Viens no viņa pirmajiem projektiem kopā ar Ircam un Grupas skaņas dizaina komandām bija divu veidu skaņu izstrāde Renault elektriskajiem un hibrīdajiem modeļiem – VSP (automobiļa skaņai gājējiem), kas ir lēni braucoša automobiļa ārēja brīdinājuma skaņa gājējiem, un sveiciena skaņu virknei, iekāpjot automobilī. Video: https://www.youtube.com/watch?v=1XZzTolLv1I

Dokumentālajāfilmā “Skaņas dizaina aizkulises” stāstīts vairāk par veiktā darba niansēm,parādot Žana Mišela Žāra mākslinieka un inženiera ieguldījumu. Uzmanības centrāir brīnišķīgs cilvēka piedzīvojums, skaidrojot daudzās grūtības, ar kurāmsaistīts skaņas dizains – sākot no pirmajām pārdomām, līdz pat šo skaņuatklāšanai Scenic E-Tech electric automobilī 2023. gadā IAAStarptautiskajā Minhenes automobiļu izstādē.

Dzinēja, virzienarādītāju skaņas, pīkstieni ekrānā vai pat skaņu reprodukcija salonā... Nu jauvairākas desmitgades Renault savu automobiļu izstrādē ņem vērā arīskaņas dizaina vajadzības. Tas ir loģiski – zīmolam, kurš uzskata, katehnoloģiskajā inovācijām būtu jābūt ar “pievienotu cilvēcisku vērtību”. Šīpieeja kalpo klientiem un sabiedrībai.

“Vairāk nekā30 gadus Renault ir veltījis, ražojot “automobiļus dzīvei”. Mūsu dziļākā būtībair rūpes par saviem klientiem, ieskaujot viņus iespējami labākajā skaņas vidē.”

FabrissKambolivs (Fabrice Cambolive), Renault zīmola izpilddirektors

Ieskaujot sevi vislabākajā

Uzrodotiespirmajiem elektroautomobiļiem, skaņas dizaina tēmai radās jauns pielietojums.Tā kā dzinējam nav skaņas, kā šādu skaņu “izgudrot”? Jau 2010. gadā DeZir konceptautomobilīRenault piedāvāja VSP skaņu (lēni braucoša automobiļa ārēju brīdinājumasignālu gājējiem), kura drīz nonāca vispārējā lietošanā ar ZOE.

Šādas skaņas, kāarī citu skaņu, piemēram, sveiciena skaņu virknes automobiļa salonā,izveidošana zīmolam nozīmē lielus izaicinājumus – skaņas dizains kalpo drošībaiun skaņas ekoloģijai, lai nodrošinātu harmoniskāku dzīvi pilsētā, tomērpiedāvājot siltu un cilvēcisku pieredzi salonā – tādējādi veidojot zīmola tēlu.Tā ir tehnoloģija, kas cilvēcisko attiecības starp automobiļa vadītāju unautomobili.

Lai to panāktu, Renaultskaņas dizaina komandas ir ilgstoši sadarbojušās ar tādiem partneriem kā Ircam(Institut de recherche et coordination acoustique musique, Parīzē) unkomponistu Andreu Čeru (Andrea Cera). Šim sarakstam nesen pievienojiesŽans-Mišels Žārs.

Visaptveroša skaņas pieredze

Žāra mērķis irpalīdzēt Renault izstrādāt labāko iespējamo skaņas pieredzi tā jaunoautomobiļu – pilnībā elektrisko vai hibrīdo – salonā. Visaptveroša,multisensora un izcili kvalitatīva pieredze, kas jums liek justies tā, it kāatrastos paši savā dzīvojamā istabā. Piemēram, izstrādājot muzikālās telpas,kuras piedāvā multivides sistēma, tostarp oriģinālu “raidierakstu” režīmu, kasparedzēts tieši šādam saturam. Pamatideja bija ar VSP skaņas un jaunajāmsveiciena skaņām radīt empātisku skaņas parakstu, kas vairāk pauž mobilitāti,nekā ātrumu un varu.

Šī Žana-MišelaŽāra skaņu radīšanas pasaules un Renault elektroautomobiļu pasaulessastapšanās bija iespēja zīmolam izcelties un apliecināt savu identitāti jaunāizpausmes teritorijā, kura pagaidām ir maz pētīta un izmantota.

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes