Preses relīze
Renault Group sniedz konkrētu un vērienīgu ieguldījumu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanā ar mērķi panākt oglekļa neitralitāti Eiropā līdz 2040. gadam un visā pasaulē līdz 2050. gadam. Grupas apņemšanās samazināt siltumnīcefekta gāzu emisijas ietilpst arī Dacia zīmola stratēģijā.
AUTOMOBIĻI
Lai samazinātu oglekļa dioksīda emisijas, Dacia rīkojas vairākos posmos.
Zīmols piedāvā saviem klientiem automašīnas ar nepieciešamāko aprīkojumu, kuras tiks pārdotas masveidā, nevis atsevišķās vienībās.
Tas mērķtiecīgi samazina transportlīdzekļa svaru, lai samazinātu CO2 emisijas.
Projektējot automašīnas, zīmols pievērš uzmanību modeļu aerodinamiskajiem elementiem, kas samazina siltumnīcefekta gāzu emisiju. Tādas detaļas kā gaisa deflektori, ārējo spoguļu forma un riteņu arku pārsegi ir projektēti tā, lai samazinātu gaisa pretestību.
Atsevišķi Dacia automašīnu elementi ir izgatavoti no izturīga materiāla Starkle®, ko izstrādājuši zīmola inženieri un ķīmijas uzņēmums LyondellBasell. Šis materiāls, kas pirmo reizi izmantots Manifesto konceptauto, satur līdz 20 % pārstrādātu materiālu. Šāda sastāva dēļ rodas baltas daļiņas, radot Dacia iecerēto graudaino efektu, kas ļauj neizmantot papildu krāsas pārklājumu.
DZINĒJI
Dacia dzinēju piedāvājums ir iecerēts tā, lai ņemtu vērā rūpes par apkārtējo vidi.
Elektromobilis Dacia Spring samazina CO2 izmešus par 100 %. Modeļi ar hibrīddzinējiem samazina siltumnīcefekta gāzu emisijas par 20 %, savukārt modeļi ar vieglo hibrīdu – par 5 %. LPG gadījumā samazinājums ir 10 % līmenī. Turklāt sašķidrinātā naftas gāze, ko ražo galvenokārt no dabasgāzes, nav toksiska un nesatur svinu vai benzolu. To uzskata par tīru degvielu.
RŪPNĪCAS
Papildus ar ekodizainu saistītajiem elementiem dekarbonizācijas procesā svarīgs ir arī ražošanas posms. Dacia rūpnīca Tanžerā ir etalons vides aizsardzības ziņā. Tā ir pirmā rūpnīca pasaulē, kas paredzēta nulles CO2 izmešu un nulles šķidro rūpniecības atkritumu izmešu samazināšanai. 90 % no enerģijas pieprasījuma tiek apmierināti, izmantojot atjaunīgos energoresursus. Līdz 2030. gadam Dacia plāno pārveidot atlikušās divas rūpnīcas (Kasablankā un Piteštos) par “zaļajām rūpnīcām”, lai panāktu siltumnīcefekta gāzu neitralitāti.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.