Preses relīze
Daudzi,kas ir izmēģinājuši gan elektroauto, gan tradicionālās mašīnas ar iekšdedzesdzinēju un automātisko pārnesumkārbu, visticamāk atzīs – atšķirības starp šīmtransportlīdzekļu kategorijām pastāv, taču tās ir patiešām nelielas.
Kānorāda "Renault" sabiedrisko attiecību un komunikācijas koordinatorsBaltijas valstīs Mindaugs Plukis, visizteiktāk atšķirības jūtamas akseleratoranospiešanas brīdī, jo elektromobiļa paātrinājums ir straujāks, vienmērīgāks unbraucēja ķermenis spēcīgāk ieguļ sēdeklī.
"Elektriskajiemauto ir lielāks griezes moments, un tas nosaka sprādzienveidīgo momentāno jaudubraukšanas sākumā, uz kuru vadītājam ir jāreaģē nedaudz intuitīvāk un pie kurasjāpierod. Jo īpaši tiem vadītājiem, kuri vēl nekad nav vadījuši elektromobili.Tāpēc sākumā iesaku izvēlēties EKO režīmu un braukt maigāk, jo pārmērīgamomentānā paātrinājuma izmantošana var būt ne tikai izaicinājums vadītājaiemaņām, bet arī ātri iztukšos baterijas enerģijas rezerves," iesaka M.Plukis, kurš savā automobilista mūžā izmēģinājis ne vienu vien elektroauto.
Ekspertaieskatā braukšana ar elektroauto ļoti līdzinās braukšanai ar parastu iekšdedzesdzinēja automašīnu – viss ir atkarīgs no braukšanas stila. Ja vēlaties labupieejamās enerģijas un nobraucamā attāluma attiecību, braukšanai ar elektroautojābūt apzinātākai un ekonomiskākai. Proti, jums ir jāspēj savlaicīgi paredzētsavas darbības, pareizi jāplāno bremzēšana un paātrināšanās, kustība satiksmesplūsmā un, protams, jāievēro atļautā braukšanas ātruma ierobežojumi.
"Vissir ļoti vienkārši – jo lielāks braukšanas ātrums, jo vairāk enerģijas irnepieciešams, lai to uzturētu. Šī likumsakarība vienlīdz attiecas kā uzelektriskajiem, tā arī iekšdedzes dzinēja automobiļiem. Tāpēc patjaunpienācējiem elektromobiļu pasaulē būtu jāzina, ka nosvērts braukšanas stilspozitīvi ietekmēs baterijas uzlādes līmeni, palielinās sniedzamību un samazināsuzlādes biežumu," papildina M. Plukis.
Kānorāda M. Plukis, pie elektromobiļa stūres jādomā ne tikai par maigu unvienmērīgu braukšanu. Lai gaitas akumulatora uzlādes līmenis ilgstoši būtu pēciespējas augstāks, ir jāapgūst reģenerējošā bremzēšana, kuras laikā tiek atgūtaenerģija.
"Elektromobiļuvadītāji savās interesēs var izmantot tā saukto rekuperācijas jeb enerģijasatgūšanas režīmu. Ja braucam pa ārpilsētas ceļiem, šo režīmu varam izslēgt,taču pilsētā rekuperācijas režīms daudzās situācijās var pilnībā aizstātautomašīnas darba bremzes," papildina "Renault" pārstāvis.
Gan franču zīmola, gan cituražotāju elektromobiļos ir arī virkne taupības režīmu, kas palīdz samazinātenerģijas patēriņu dažādās sistēmās: apsildes un gaisa kondicionēšanas iekārtā,mašīnas palīgsistēmās un pat automobiļa piedziņā. Arī automašīnas salonauzsildīšana vai atdzesēšana, kamēr tā pievienota elektrotīklam, ļauj iegūtvairāk enerģijas braukšanai un vienlaikus atbrīvo no rūpēm par pasažierutermisko komfortu brauciena sākumā.
"Kadelektromobilis ir pievienots uzlādes iekārtai vai tieši elektrotīklam, varamattālināti iestatīt tādu salona temperatūru, kādu vēlamies pirms došanās ceļā.Tehnoloģiju attīstības dēļ elektromobiļu nobraucamais attālums katru gadupalielinās, tomēr garāku maršrutu gadījumā braucienu aizvien ieteicams rūpīgiplānot un paredzēt iespējamās uzlādes pauzes. Piemēram, "Renault MeganeE-Tech electric" šim nolūkam ir aprīkots ar brauciena plānošanas asistentu,kas ļauj reāllaikā pielāgoties braukšanas apstākļiem un vieglāk sasniegttuvākās pieejamās uzlādes vietas. Savukārt, ja mērojat nelielas distancesaukstā laikā, iesaku izmantot tikai sēdekļu un stūres apsildes funkcijas, kaspatērē mazāk enerģijas nekā visa salona uzsildīšana," nobeigumā piebilstM. Plukis.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.