Preses relīze
Ikvienaiaizrautībai ir atbilstoša profesija, un ikvienai profesijai ir atbilstošsspeciālais komercautomobilis. Mūzikas radīšana nav izņēmums – to pierāda mobilāierakstu studija, kas radīta Give Me 5 programmas ietvaros. 2023. gadapavasarī mobilā atspēriena punkta iniciatīva pieciem talantīgiem finālistiemsniedza iespēju ierakstīt mūziku profesionālos apstākļos – mobilā ierakstustudijā. Šim mērķim Renault izvēlējās Master un to pārveidojasadarbībā ar partneriem no Red House, kas specializējas arhitektūrā unakustikā, un uzņēmumu Pro Car, kura specialitāte ir virsbūves. Šīs ļotiizaicinošās, unikālās pārbūves iniciatīvas rezultātā radās Master mobilāierakstu studija, kas nu tiek dēvēta par jaunu simbolu Renaultinovācijām un prasmēm komercautomobiļu individuālās pielāgošanas jomā.
KAD IZAICINĀJUMI NOSAKAMUZIKĀLA PIEDZĪVOJUMA TONI
Renault komercautomobiļu, dizaina unmārketinga komandas nolēma apvienot savus talantus, lai palīdzētu citiemcilvēkiem parādīt savējos. Pirms Renault Master bāzes versijaspārveidošanas pilnībā funkcionējošā mobilajā ierakstu studijā, viņiem bijapilnībā jāizprot šī projekta vajadzības un prasības. “Mums bija daudzprasību attiecībā uz šī automobiļa konstrukciju, jo ar to paredzēts apbraukātvisu valsti. Tajā vajadzēja ietvert profesionālu ierakstu studiju, tam jāsvermazāk par 3,5 tonnām, lai to varētu vadīt ar parasto B kategorijasvadītāja apliecību, tas jābūvē, izmantojot ekoloģiskus materiālus un, pārivisam – jābūt saskaņā ar zīmola vērtībām,” stāstīja Annejela Ruajū(Annejela Royoux), attēlu un sponsoru partnerības vadītāja Renaultmārketinga nodaļā. Šīs prasības ir sarežģītas ikvienā aspektā. Tehniski tāsparedz nodrošināt optimālu skaņas izolāciju, vienlaikus ievērojot šī automobiļamasas un izmēra ierobežojumus. Lai izpildītu šo uzdevumu, Renaultizmantoja ne vien savu pieredzi, pielāgojot komercautomobiļus īpašāmvajadzībām, bet arī savu partneru zināšanas – arhitektūras un akustikasekspertu Red House pieredzi ierakstu studijas akustiskajā dizainā un ProCar– automobiļa virsbūvju izgatavošanā.
SVARS “SMAGAI SKAŅAI”
Pirmoizaicinājumu radīja īstā līdzsvara atrašana starp mobilās ierakstu studijassvaru un akustisko veiktspēju – Pro Car galvenais pārveidotājsOlivjē Gerī (Olivier Guerry) skaidroja: “Labu akustiku var panākt, ja materiāliir stingri un komponenti pēc iespējas mazāk kustas. Tādējādi pieaug svars, tomērmums bija darīšana ar komercautomobili, kura vadīšanai izmantos B kategorijasvadītāja apliecību, tādēļ tā masa nedrīkstēja pārsniegt 3,5 tonnas, un mums tasbija jāievēro.” Uzsverot to, ka ikviens pārveidošanas procesa posms ietvērasvara pārbaudi, Luka Medu (Lucas Medus), Red House dibinātājs unmākslinieciskais direktors, norādīja: “Svars tika uzraudzīts visā projektalaikā, tostarp, veidojot skaņas izolāciju un skaņas apstrādi, kā arī galīgoapdari un mēbeles. Mēs saplānojām visu līdz pēdējai skrūvītei, lai tikainepievienotu trīs gramus par daudz.” Svara ierobežojums šajā lielajāprojektā nozīmēja to, ka komandām nācās nemitīgi veikt pārbaudes, aprēķinus unžonglēt, izvēloties materiālus, ar kuriem veidot un aprīkot mobilo studiju. “Viss,ko bija paredzēts ienest furgonā, tika nosvērts un rūpīgi pārdomāts, lai nepārkāptusvara ierobežojumus,” stāstīja Žiljēns Ravarī (Julien Ravary), Red Houseakustikas speciālists un studijas dizainers, un tad norādīja uz šī rūpīgiveidotā automobiļa videi draudzīgo būtību.“Mēs izvēlējāmiesmateriālus pēc to izturības un svara, un spriedām, kā varam tos pielāgot savāmvajadzībām. Lietojām videi draudzīgus izolācijas materiālus, lai nevajadzētuizmantot akmens vati vai stikla vati. Pārējais pamatā ir veidots no koka.” Komandaatjautīgi strādāja, meklējot īstos materiālus un veidojot gudru izkārtojumu.
BRAUC, DZIEDI UNIERAKSTI... NEPALIELINOT TILPUMU
Arī ierobežotātelpa bija liels izaicinājums šajā projektā. Darba uzdevumā bija noteiktsizveidot pilnībā funkcionējošu profesionālu ierakstu studiju Master kravastelpas deviņos kubikmetros (tā ir 3733 mm gara, 1765 mmplata un 2048 mm augsta), vienlaikus nodrošinot divas atsevišķastelpas (neskaitot vadītāja kabīni), lai dziedātājs neatrastos kontroltelpā. “Manbija jānodrošina, lai ierakstu studija ietilpst furgonā – slēgtā un ierobežotātelpā, kas nesniedz tādu brīvību kā citas telpas,” piebilda Luka. Viņakolēģis Žiljēns papildināja: “Katra telpa ir mazāka par pieciemkvadrātmetriem, kas ir ļoti maz. Mēs nekad agrāk nebijām strādājuši ar tikmazām telpām. Ņemot vērā automobiļa ierobežojumus, bija nepieciešami daudzipielāgojumi un tehniskas zināšanas, lai iekļautu visu vajadzīgo.” Stāstotpar šīs ierobežotās telpas izkārtojumu, viņš sacīja: “Lai izolētu vokālu nopārējām skaņām, furgons tika sadalīts divos nodalījumos – vienā pusē ir vadībastelpa, kurā atrodas skaņas inženieris un dators, savukārt otrā ir vokālapastiprinātājs, kas palīdz izolēt vokāla priekšnesumu.”
UNIKĀLAS PRASĪBAS
Olivjē norāda, kavisu šo tehnisko izaicinājumu pārvarēšanai bija nepieciešamas prasmes dažādāsjomās: “Lai šo daudzpusīgo projektu pabeigtu, no mūsu puses bija iesaistīti20 cilvēki. Te bija darbs metālapstrādes speciālistiem, pārveidotājiem, krāsotājiem,vizuālajiem māksliniekiem, interjera dizaineriem, apdares speciālistiem unelektriķiem, kuri visu paveica rekordīsā laikā. Tāda veida pārveidošanasprojektam parasti nepieciešams laiks no sešiem mēnešiem līdz gadam. Mūsukomandām bija atvēlēts mazāk par sešiem mēnešiem, lai paveiktu darāmo.”
Ergonomiskiepiedāvājumi pilnībā atbilda Give Me 5 sponsora Jusufas(Youssoupha), repa pasaules slavenības, un viņa mūziķu komandas pasūtījumamiegūt praktisku, vienkāršu un lietošanai ātri pieejamu telpu. Optimizētastelpas sajūtu rada unikāli dizaina elementi: tumšās virsbūves krāsas, tostarptumši zilā, kas rosina iztēli, kā arī nomierinošās gaišās koksnes un siltā,tumšā auduma pieklusinātā kombinācija.
HARMONISKA SADARBĪBA
Plūstošajā,harmoniskajā sadarbībā starp Renault, Pro Car un Red Housekomandām visi šie tehniskie izaicinājumi tika pārvērsti izcilās radošajāsiespējās. Īsto partneru izvēle bija šī projekta panākumu atslēga, jo bijanepieciešama liela elastība. Visos radošajos procesos redzama atjautība, kasļāva šo automobili pilnībā pabeigt rekordīsā laikā. Šis projekts baudīja spožuspanākumus, gūstot atzinību gan no jauniešiem, kuriem bija iespēja veiktierakstus šajā mobilajā studijā, gan Jusufas, kura pirmā reakcija, to ieraugot,bija: “Manuprāt, Renault pieskāriens ir maģisks!”
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.