Preses relīze
•Renault Group un Verkor ilgtermiņa līgums paredz iespēju viena gada laikā piegādāt elektromobiļu akumulatorus ar 12 GWh kopējo ietilpību.
•Sākot no 2025. gada, šie akumulatori tiks uzstādīti Renault Group augstāko segmentu modeļos, piemēram, topošajā 100 % elektriskajā Alpine C-Crossover GT, ko ražos Djepā, Francijā.
Verkor inovāciju centra (VIC) pētniecības un izstrādes laboratorijā tiek testēti un izstrādāti nākotnes risinājumi. Tajā ir uzstādīta tehnoloģiski inovatīva izmēģinājuma ražošanas līnija, kas savā ziņā ir samazināta mēroga bateriju elementu ražotne un sniegs uzņēmumam nepieciešamos datus, lai izstrādātu tehnoloģiskos procesus un ražošanas rīkus topošajai Dunkerkas milzu rūpnīcai. VIC būs arī mācību centrs, kurā darbinieki varēs pierast pie savas nākotnes darba vides un attīstīt tajā nepieciešamās prasmes.
Apmēram piecdesmit inženieru komanda no Renault Group un Verkor šī gada februārī sasniedza sava pētnieciskā darba pirmo atskaites punktu – pabeidza augstas veiktspējas vilces akumulatora izstrādes pirmo posmu, kā rezultātā tas atbilst gaigāmajiem kvalitātes, izmaksu un piegādes termiņu parametriem. Pirmais automobilis, kam tiks uzstādīts jaunais akumulators, būs C segmenta Alpine GT krosovers.
Renault un Verkor pašlaik ir noslēgts ilgtermiņa sadarbības līgums, kas aptver trīs ceturtdaļas no topošās rūpnīcas ražošanas jaudām. Topošajai gigarūpnīcai Odefransas reģionā jau ir izvēlēta vieta, kā arī saņemta būvatļauja un vides atļauju apstiprinājums. Rūpnīcas pamatakmens tiks ielikts līdz šī gada beigām!
Augstas veiktspējas, zemas emisijas vilces akumulatori
Akumulatoru ražošanai ir nepieciešams ļoti daudz enerģijas, tāpēc ir svarīgi, lai tā tiktu iegūta no zemu emisiju resursiem. Francija, kur enerģija galvenokārt tiek iegūta atomelektrostacijās un no atjaunīgiem energoresursiem, šajā ziņā nodrošina zināmas priekšrocības.
Renault Group un Verkor projekts paredz izmantot Denkerkas ostā esošo tvaika pārdales tīklu, lai atgūtu un lietderīgi izmantotu siltumu, ko saražo apgabalā esošās rūpnieciskās iekārtas. Tvaiku no tuvējās tēraudlietuves, alumīnija rūpnīcas, pārtikas pārstrādes rūpnīcas un pat čipsu ražotnes varēs izmantot visdažādākajos ražošanas procesos, jo īpaši elektrodu žāvēšanas krāsnīs. Paredzams, ka šī sistēma nodrošinās aptuveni pusi no nepieciešamās enerģijas un veicinās rūpnīcas dekarbonizāciju. Papildus VIC inovāciju centrā tiek izstrādāti inovatīvi tehnoloģiskie risinājumi, lai maksimāli palielinātu gigarūpnīcas energoefektivitāti un samazinātu atkritumu daudzumu.
Tāpat norit arī visas akumulatora vērtību ķēdes optimizācija. Ķēdes sākumposmā uzsvars ir uz zema oglekļa satura izejvielām, bet tās beigās – uz nolietoto akumulatoru pārstrādi. Papildus tam elektrodos izmantotā aktīvā viela tiks ražota Francijā netālu no gigarūpnīcas, un arī tas ievērojami samazinās piegādes ķēdes oglekļa pēdas nospiedumu.
Lai izmērītu kopējo oglekļa pēdas nospiedumu un nodrošinātu šādā veidā ražoto akumulatoru pilnīgu izsekojamību, ir noslēgts partnerības līgums ar Optel un Bureau Veritas. Saskaņā ar jaunajiem ES noteikumiem, kas drīzumā stāsies spēkā, ražošanas oglekļa pēdas nospiedums tiks noteikts arī katram akumulatoram atsevišķi.
Vietējās rūpniecības attīstība un ietekme uz nodarbinātību
Partnerība starp Renault Group un Verkor aktīvi veicinās nozares dinamiku Francijā un pozitīvi ietekmēs vietējo nodarbinātību. Gigarūpnīca, kuras celtniecība tiks pabeigta nākamgad, Denkerkas reģionā radīs aptuveni 1200 tiešas un palīdzēs uzturēt 3000 netiešas darbavietas. Pēc montāžas iekārtu uzstādīšanas sāksies noslēdzošie rūpnīcas būvniecības un nodošanas darbi, lai tā būtu pilnībā gatava pirms 100 % elektriskā Alpine C-Crossover GT sērijveida ražošanas sākuma 2025. gadā.
Atklājot VIC, Filips Šēns (Philippe Chain), Verkor līdzdibinātājs un klientu apkalpošanas direktors, un Filips Brinē (Philippe Brunet), mašīnbūves un projektu direktors, uzsvēra: "Šis ir nozīmīgs brīdis Renault Group, Ampere un Verkor divus gadus ilgajā sadarbībā. Mūsu kopdarba mērķis ir oglekļa neitralitātes sasniegšana vidējā termiņā un rūpniecības attīstība Francijā. Tajā pašā laikā mēs vēlamies iegūt arī pilnīgu kontroli pār visu elektrisko automobiļu vērtību ķēdi. Tas atbilst mūsu vēlmei piegādāt klientiem augsto tehnoloģiju akumulatorus ar augstu pievienoto vērtību."