Preses relīze
Renault lieliski zina, ka negadījumus ir iespējams novērst, uzlabojot vadītājaatbalsta sistēmas un drošības aprīkojumu, tāpēc nedaudz vairāk kā 50 gados zīmolsir reģistrējis vairāk nekā 2000 patentu, kas saistīti ar automobiļu drošību.
Pašreizējā Renaultmodeļu klāstā ir vairāk nekā 36 sistēmas drošai braukšanai un autonovietošanai stāvvietā, kā arī 60 aprīkojuma elementi, kas saistīti ar drošībuun palīdz samazināt sadursmju vai traumu risku un to smagumu. Apstiprinājumstam, ka Renault Group ir apņēmusies gādāt par vadītāju, pasažieru uncitu satiksmes dalībnieku drošību visā pasaulē, ir "Human First Program".
Negadījumu sekunovēršana un mazināšana ir visas sabiedrības veselības problēma, kā arī RenaultGroup absolūta prioritāte. 1969. gadā, laikā, kad ceļu satiksmesnegadījumos bojā gājušo skaits sasniedza rekordlielus apmērus un uz Francijasceļiem vien dzīvību zaudēja vairāk nekā 14 500 cilvēku, Renault un PSAnodibināja "Nelaimes gadījumu, biomehānikas un cilvēku uzvedības izpēteslaboratoriju" jeb LAB.
Zināmā mērā pateicotiesLAB, 2022. gadā bojāgājušo skaits Francijā samazinājās jau līdz 3260,lai gan reģistrēto transpotrlīdzekļu skaits gadu gaitā ir ievērojami pieaudzis."Nelaimesgadījumi tagad notiek retāk, taču to joprojām ir pārāk daudz," saka Stefans Bufā (Stéphane Buffat), LABdirektors un Renault Group galvenais ceļu satiksmes drošības eksperts,kurš seko savai misijai "mērķtiecīgi samazināt ceļu satiksmes negadījumuun nāves gadījumu skaitu līdz nullei".
Laipaaugstinātu ceļu satiksmes drošību, jārīkojas savlaicīgi
Pēdējo desmitgažu laikāRenault Group savus automobiļus ir aprīkojusi ar vairākām sistēmām, kasbūtiski paaugstina vadītāja un pasažieru drošību. Tās, piemēram, ir platākasdrošības jostas, kas aizsargā krūškurvi, un pedāļi, kas negadījuma laikāievelkas, lai samazinātu kāju lūzumu risku.
"Dažādas palīgsistēmas,piemēram, avārijas bremzēšana un pasažieru aizsardzības aprīkojums, tostarpgaisa spilveni, Renault Group ražotajos modeļos ir standarta aprīkojums,jo grupa par drošības jautājumiem sāk domāt jau mašīnas projektēšanas stadijā,"norāda Klēra Petī-Bulanžēra (Claire Petit-Boulanger), Renault Groupglābšanas operāciju eksperte.
"Pirms vairāk nekā desmit gadiem uzrunājām glābējusunsapratām, ka mēs kā ražotājs varam dot būtisku ieguldījumu, lai vēl efektīvākglābtu cilvēkudzīvības. Tas attiecas arī uz pasažieriem, kas iesprostoti negadījumā bojātāautomašīnā, jo glābšanas dienestitagad var operatīvāk un efektīvāk veikt avārijasseku likvidēšanas pasākumus,"atceras Klēra. Ugunsdzēsēju un citu glābšanas dienestu vajadzībām tikaizstrādātas tā dēvētās glābšanas instrukcijas, kas ietver detalizētu tehniskoinformāciju par konkrēto auto un ir pieejamas, noskenējot transportlīdzekļavējstiklā ievietotus QR kodus.
"Goldenhour" jeb "Zelta stunda"
Kristofs Lengloss (Christophe Lenglos), Ivelīnas departamenta Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta(SDIS) brigadieris, kurš pēdējos piecus gadus ir norīkots sadarboties ar RenaultGroup, atgādina, ka ir ārkārtīgi svarīgi palīdzību cietušajiem sniegt pēciespējas ātrāk, jo statistiski visbiežāk nāve pēc ļoti smagas sadursmesiestājas vienas stundas laikā, un tieši tāpēc šo laika sprīdi sauc par "zeltastundu". Mūsdienās, kad pasažieru aizsardzības nolūkos automašīnas kļūstaizvien izturīgākas, glābšanas dienestu izmantotās metodes mainās. "Tāvietā, lai jaunās paaudzes automobiļosmēs mēģinātu sagriezt virsbūvi, mēs mēģināsim izveidot glābšanas tuneli, caurko izvilkt cietušo," saka Kristofs.
Vēl viens ar braukšanasdrošību cieši saistīts jautājums, kas nākotnē kļūs arvien aktuālāks, attiecasuz elektromobiļu gaitas akumulatoriem un to aizdegšanās risku. Renault Groupmodeļos vilces akumulators, ko ieskāvušas liesmas, noaizdegšanās ir pasargāts apmēram pusstundu. Kristofs Lengloss skaidro, kaugunsdzēsēji degošu akumulatoru var apdzēst ļoti īsā laikā, jo Renault Groupieviestais jauninājums Fireman Access nodrošina tiešu piekļuvi liesmu avotam. Pateicotiestam, elektromobiļa ugunsgrēku var likvidēt piecās līdz desmit minūtēs, nevisvienā līdz trīs stundās. Turklāt ieguvums ir ne tikai ievērojamais laikaietaupījums, bet arī patērētā ūdens ekonomija, jo ierasto 11 000 litru vietātiek izlietoti tikai aptuveni 1300.
Personīgaistreneris uz ceļa
Vienlaikus artehniskajiem jauninājumiem Renault Group strādā arī citā jomā, kas varpalielināt drošību, proti, ražotāja uzmanības lokā ir autovadītāju uzvedība unnevēlamie ieradumi. Atļautā ātruma pārsniegšana, braukšana pēc alkoholalietošanas un viedtālruņa lietošana braukšanas laikā, kas saskaņā ar PasaulesVeselības organizācijas datiem četras reizes palielina negadījuma risku, irdaži no faktoriem, kas var veicināt iekļūšanu negadījumā. "Esam izstrādājuši daudzasbraukšanas palīgsistēmas, piemēram, avārijas bremzēšanas palīgsistēmu unbraukšanas joslas saglabāšanas sistēmu, taču ar to joprojāmnepietiek! Nelaimes gadījumi visbiežāk, pat 93 % situāciju,notiekcilvēciskukļūdu dēļ," norāda Kristiāns Tafēns(Christian Taffin), Renault Group braukšanas palīgsistēmu unautonomo transportlīdzekļu eksperts.
2024. gadā RenaultGroup modeļos tiks uzstādīta jauna sistēma Safety Coach jeb"drošības treneris". Kā skaidro Kristiāns Tafēns, sistēmas uzdevumsir ietekmēt autovadītāju uzvedību, analizējot viņu braukšanas stilu no drošībasun ceļu satiksmes noteikumu ievērošanas viedokļa, kā arī liekot viņiemapzināties riskus, kuriem viņi var tikt pakļauti braukšanas laikā. Sistēmasniegs autovadītājiem personalizētus padomus, tostarp atkarībā no katra cilvēkaindividuālajiem paradumiem ieteiks aktivizēt konkrētu braukšanas palīgmehānismu.Piemēram, tiem autovadītājiem, kuriem ir nosliece uz ātruma pārsniegšanu, tāieteiks izmantot ātruma ierobežotāju. Šo risinājumu izmantošana kļūsvienkāršāka pēc tam, kad Renault Group 2026. gadā būs ieviesusi programmdefinētoauto koncepciju, kas lietotājiem ļausmašīnā lejupielādēt jaunākās un atjaunināt esošās drošības funkcijas.
Ilgtermiņā paredzēts,ka personīgais "drošības treneris" arī brīdinās vadītājus pariespējamajiem riskiem. "Piemēram,tad, kad sistēma konstatēs neuzmanību, miegainību, kā arī, lai pārbaudītu, vai vadītājs ir pareizi novērtējis situācijupirms apdzīšanas," saka KristiānsTafēns. Tas padarīs braukšanu vēl patīkamāku.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.