Preses relīze

dalīties

Renault Group kopā ar tehnoloģiju nozares līderiem izstrādā programmdefinētu automobili

Iedomāsimies, ka braucam ar auto, kuru atjauninām kā mobilo telefonu un kurā jaunus pakalpojumus var lejupielādēt kā mobilās lietotnes. Programmdefinēti automobiļi darbosies tieši pēc pēc šāda principa, un tā ir nākamā automobiļu revolūcija, turklāt vīd jau pie apvāršņa.

Nākamā inovācija automobiļu pasaulē slēpjas aiz trīs burtiem SDV, kas ir abreviatūra no vārdu salikuma "software defined vehicle" jeb "programmdefinēts transportlīdzeklis". Jau šobrīd ir visnotaļ skaidrs, ka nākotnes automašīna būs savienotāka un viedāka nekā jebkad agrāk, un arvien lielākā mērā paļausies uz programmatūru. "Tā ir globāla tendence autobūvē. Visa nozare tagad pievēršas šāda veida tehnoloģijām," saka Paskāls Kērs (Pascal Khair), Renault Software Factory SDV platformas programmatūras inženierijas vadītājs.


2026. gadā Renault Group modeļos tiks ieviesti inovatīvi programmdefinēta automobiļa risinājumi. Tie dos iespēju instalēt jaunas lietotnes un atjaunināt jau esošās, kas uzlabos automobiļa individuālās funkcijas un faktiski nozīmēs iespēju pilnveidot auto visu tā ekspluatācijas laiku. "Gluži tāpat kā tas ir viedtālruņu gadījumā," skaidro Rišārs Kvincio (Richard Quinzio), Renault Software Factory programmatūras arhitektūras direktors.


Pastāvīga automašīnas atjaunināšana


Iespējas šajā jomā ir teju neizsmeļamas. Jauni pakalpojumu veidi var būt saistīti gan ar automašīnas profilaktisko apkopi (nosakot atteices reāllaikā), gan salona apgaismojuma vai izklaides pakalpojumu personalizēšanu. Galu galā tieši lietotājam vajadzētu lemt, kādas funkcijas viņš vēlas uzstādīt savā automašīnā.


"Automašīna, tāpat kā mobilais tālrunis, ir ļoti personiska lieta un pēc būtības ir piemērota digitalizācijai. SDV atvieglos jaunu sistēmu, piemēram, braukšanas palīgsistēmu (kas paaugstina vadītāja drošību uz ceļa) izmantošanu. Attieksme pret automašīnu mainīsies, mūsu priekšā paveras pavisam jauna iespēju pasaule," saka Aledīns Zuāui (Alaeddine Zouaoui), Sophia Antipolis tehnoloģiju parkā bāzētā Renault Software Factory izpētes un attīstības centra direktors.


Īsāk sakot, SDV laikmetā katrs auto atšķirsies no citiem un tiks pastāvīgi pilnveidots. "Katrs lietotājs pie stūres uzvedas atšķirīgi. Mūsu mērķis ir piedāvāt produktus, kas pēc iespējas labāk atbilst faktiskajam automašīnas izmantošanas veidam un vadītāja ieradumiem," piebilst Rišārs Kvincio.


Žiljēns Batistons (Julien Battiston), Software Factory SDV programmatūras ieviešanas direktors, saskata vēl vienu priekšrocību iespējā automašīnas atjaunināt attālināti, izmantojot datu mākoni. "Tas garantē, ka nākotnē trīs vai četrus gadus vecām mašīnām būs augstāka vērtība, nekā tas ir mūsdienās pārdotajiem auto, kuros viss ir vienāds. Īsāk sakot, tā ir iespēja atjaunināt auto, kurš citādi ar laiku "degradētos". Jaunās mašīnas tādējādi kļūs ļoti pievilcīgas," konstatē Žiljēns Batistons.


Atbrīvot skaitļošanas jaudu


SDV tehnoloģijas pamatā ir tā sauktās centralizētās arhitektūras izmantošana. Mūsdienu automašīnās ir uzstādīti no 60 līdz 80 elektroniskie vadības bloki (ECU), no kuriem katrs ir paredzēts vienai funkcijai, piemēram, transportlīdzekļa apgaismojumam. Bet lielākā problēma ir tā, ka šajā gadījumā ļoti ātri sāk pietrūkt skaitļošanas jauda un jūtamas kļūst arī ierobežotās datu uzglabāšanas iespējas. "Tas ir tāpat kā iegādāties viedtālruni, kurā lejupielādētās lietotnes aizņem 90 % no pieejamās atmiņas. Tajā praktiski neko citu nevar uzstādīt," skaidro Rišārs Kvincio.


SDV gadījumā mērķis ir izmantot vienu centrālo datoru ar daudz lielāku skaitļošanas jaudu. "Tas ir uzticamāks un tajā pašā laikā elastīgāks risinājums," uzsver Kvincio. "Turklāt tas ļaus raiti apstrādāt "gigantisko" datu apjomu no sensoriem, piemēram, no braukšanas palīgsistēmām," piebilst Aledīns Zuāui.


Īpaši automašīnām izstrādātā ekspluatācijas sistēma


Īstenojot ar SDV saistītos plānus, Renault Group ir uzsākusi sadarbību ar trim tirgus līderiem.


Pirmais ir mikroshēmu ražotājs Qualcomm, kas 2022. gadā atklāja savu Snapdragon Digital Chassis risinājumu – mākonī savienotu platformu kopu, kuras pamatā ir centralizētā arhitektūra. Otrais ir Google, kas ir izstrādājis ar automašīnu mērskalām saderīgo operētājsistēmas variantu Android Automotive. Trešais ir Valeo, kas piegādās galvenos elektriskos un elektroniskos komponentus, piemēram, augstas veiktspējas datorus un veiks arī programmatūras izstrādi. Sadarbojoties ar Google, Qualcomm un Valeo, Renault grupa turpina attīstīt savu tehnoloģisko ekosistēmu un SDV vērtību ķēdi.


"Renault Group mērķis nav nodarboties ar visu no A līdz Z, tāpēc noteiktās lietās mēs paļaujamies uz nozares labākajiem. Šī partnerība ļauj mums radīt un palielināt pievienoto vērtību mūsu klientiem," uzsver Paskāls Khairs.

Kā skaidro Žiljēns Batistons, Google Play veikalā, kur ir pieejamas ar Android operētājsistēmu saderīgas aplikācias, Renault Group varēs ievietot partneruzņēmumu izstrādātas izklaides lietotnes. Piemēram, tādas, kas nodrošina piekļuvi raidierakstiem tiešsaistē vai ļauj uzņemt pašbildes ar mašīnā iebūvētajām kamerām.


Pamatojoties uz tiem pašiem mehānismiem, Google Play veikalā un Renault Group platformā būs pieejamas arī citas lietotnes, tostarp braukšanas palīgpakalpojumi, apgaismojuma efekti, priekšējo lukturu vadība u.c. "Mērķis ir palaist platformu, kas ir atvērta citiem partneruzņēmumiem, ieskaitot citus automašīnu ražotājus, kur tie var pievienot arī savas lietotnes," nobeigumā saka Rišārs Kvincio. "Tādējādi ar aizvien jaunām un jaunām lietotnēm mēs uzlabosim nākotnes mobilitātes kvalitāti."

Galerija

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes