Preses relīze
zīmols 2023. gada pirmajā pusē klientiem visā pasaulē kopumā pārdeva770 807 automobiļu (pasažieru auto un vieglais komerctransports). Tādējādikopējais apjoms palielinājās par 11 %.
Eiropā pārdošanas apjoms 2023. gadapirmajā pusē pieauga par 21 % līdz 501 985 vienībām (pasažieruautomobiļi un vieglais komerctransports). Zīmols būtiski progresē segmentos araugstu vērtību – augošajā elektrificēto auto** tirgū, C segmentā, mazumtirdzniecībāun darījumos ar vieglo komerctransportu, gluži tāpat kā 2022. gadā.
Izaugsme elektrIFICĒTo AUTO tirgū
Straujais hibīdauto pārdošanasapjoma pieaugums (+40%) līdz 83 000 vienībām virza Renault zīmoluaugšup uz elektrificēto automobiļu tirgus pjedestāla – kopējais pārdošanasapjoms pieauga par 17 % līdz 132 500 automobiļiem. Lielā mērā šospanākumus nodrošināja Austral un Arkana hibrīda elektriskās versijas,kuru īpatsvars kopējā pārdošanas apjomā attiecīgi bija 65 % un 55 %.
Megane E-Techelectric, kam šis ir pirmais pilnais gads jauno auto tirgū,pirmajā semestrī tika pārdots vairāk nekā 23 000 eksemplāros. Tas irFrancijā visvairāk pārdotais elektroauto savā segmentā. Meganenodrošināja gandrīz 50 % no Renault elektromobiļu noieta, kaskopumā sasniedza 48 000 vienību. 2023. gada otrajā pusē Megane tirdzniecībasģeogrāfiju paplašās Turcija un Brazīlija.
Izaugsme darījumos ar augstu vērtību
Renault zīmola pārdošanā aizvienlielāku daļu veido C segmenta modeļi, kuru noiets 2023. gadā palielinājās par42 % līdz 136 195 vienībām.Lielu daļu šo panākumunodrošināja Renault Austral – 2023. gada pirmajā pusē pārdoti39 495 automobiļu, savukārt Renault Arkana progresu apliecina 2023.gada pirmajā pusē pārdota 41 821 vienība.
Spītējot aizvien saspringtajaisituācijai piegādes jomā, Renault spēj sasniegt mazumtirdzniecībaiizvirzītos mērķus un notur tos optimālā līmenī, vairāk nekā pusi (51 %) automobiļupārdodot fiziskām personām. Salīdzinot ar viēdjo rezultātu tirgū (43 %), tas irpar 8 procentpunktiem vairāk.
Izaugsme vieglā komerctransporta tirgū
Renault turpinapārspēt cerības vieglā komerctransporta tirgū, sasniedzot ar diviem cipariemrakstāmu pārdošanas apjoma pieaugumu. Pārdošanas apjoms visā pasaulē 2023. gadāsasniedza 186 000 vienību (+21,5 %), savukārt Eiropā pārdošanasapjoms palielinājās par 25,4 % līdz 144 250 vienībām laikā, kaut gankopējais tirgus pieaugums ir tikai 11,7 %. Latvijā tā tirgus daļa ir 22,4%, un tā ir otrais lielākais ražotājs.
Dinamisko rezultātu nodrošināja mūsu labāko produkti – Kangoo(+11,7 %), Express (+48,9 %), Master (+13,8 %) un Trafic(+36 %), kas ir līderi savos segmentos.
Arī LATAM tirgū Renault pārspēja kopējo pieaugumatendenci (+11,9 %) – Oroch (+36,8 %), Kangoo (+21,9 %)un Master (+15,9 %) lielā mērā noteica zīmola noieta pieaugumu par19 % līdz 27 833 vienībām.
Renaultzīmols bija pirmais, kurš pirms 12 gadiem sāka piedāvāt elektriskuskomercautomobiļus – Kangoo un Master. Ražotājsturpinās iesāktokursu, izlaižot Trafic Van E-Tech un līdz gada beigām prezentēs arījaunu ar dažādiem enerģijas nesējiem darbināmu furgonu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.