Preses relīze

dalīties

Stabils 2023. gada sākums ar peļņas pieaugumu pirmajā ceturksnī par 30%

• Renault Group pārdošanas apjoms visā pasaulē pirmajā ceturksnī sasniedzis 535 000 automobiļus – par 14,1% vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī. Eiropā Grupas pārdošanas apjoms pieaudzis par 27,3%, tirgus apjomam pieaugot par 16,2%. • Grupas ieņēmumi ir 11,5 miljardi eiro, par 29,9%1 vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī. • Autobūves ieņēmumi ir 10,5 miljardi eiro, par +29,7%1 vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī. • Šajā ceturksnī bijusi nemainīga cenas ietekme (9,4 punkti), un pieaugusi ražojumu klāsta ietekme 5,2 punktu apmērā, ko nodrošināja uz vērtību un jauno produktu panākumiem orientētā komerciālā politika: • 68% no Grupas pārdošanas apjoma bija mazumtirdzniecībā Grupas piecās galvenajās valstīs Eiropā2; • ievērojams uzlabojums Renault zīmola C segmenta pārdošanas apjomam Eiropā – pieaugums par vairāk nekā 51%, salīdzinot ar 2022. gada pirmo ceturksni, ko nodrošināja Megane E-TECH Electric, Arkana un Austral panākumi; - Renault Austral 2023. gada pirmajā ceturksnī jau reģistrēti 15 500 pārdotu automobiļu, 67% no tiem ar hibrīdo piedziņu un 61% ar augstāka līmeņa aprīkojuma versiju. Kopš izlaišanas pasūtījumu skaits sasniedzis 40 000 automobiļu. - Renault Megane E-TECH Electric 2023. gada pirmajā ceturksnī reģistrēts vairāk nekā 11 000 liels pārdošanas apjoms, vairāk nekā 70% automobiļu pārdoti ar augstāka līmeņa aprīkojuma versiju un vairāk nekā 80% – ar visjaudīgāko dzinēju (60 kWh / 220 ZS). Kopš izlaišanas pasūtījumu skaits pārsniedzis 54 000 automobiļu. - Renault Arkana 2023. gada pirmajā ceturksnī pārdoti vairāk nekā 18 500 automobiļu, no tiem 60% E-TECH versijā. • Dacia pārdošanas apjoms pieaudzis par 41%, pirmajā ceturksnī Eiropā gandrīz sasniedzot 150 000 automobiļus – šie panākumi saistīti ar veiksmīgi atjaunoto klāstu. Dacia Sandero joprojām ir Eiropas mazumtirdzniecības klientiem visvairāk pārdotais auto. • Renault Group enerģiski virzās uz savu elektrifikācijas mērķi – • Renault zīmols pirmajā ceturksnī saglabājis vadošo pozīciju Eiropā, par 24% palielinoties elektrisko3 pasažieru automobiļu pārdošanas apjomam salīdzinājumā ar 2022. gada pirmo ceturksni un veidojot 38% no šī zīmola pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma Eiropā. • Dacia klāstā pirmā hibrīdā versija tika izlaista 2023. gada janvārī Jogger modelim. Dacia Jogger Hybrid 140 jau tagad veido 25% no kopējā pasūtījumu apjoma. Jogger ir galvenais produkts, kas piesaista jauna profila klientus, un tā hibrīdā versija palīdz veiksmīgi īstenot Dacia elektrifikācijas stratēģiju. • Kopš Dacia Spring (100% electric) izlaišanas Eiropā reģistrēti gandrīz 110 000 pasūtījumu. Pirmajā ceturksnī tas kārtējo reizi bija starp trim pieprasītākajiem elektroautomobiļiem mazumtirdzniecībā Eiropā. • Grupas Eiropas pasūtījumu žurnālā stabilas, rekordaugstas absolūtās vērtības, kas pirmā ceturkšņa beigās atbilst 3,3 mēnešu pārdošanas apjomam. Tās pārsniegs nosprausto mērķi – visā 2023. gadā noturēt divu mēnešu apjomu – pat tirgū, kura apjoms ir par 30% mazāks nekā 2019. gadā. • Renault Group apstiprina savas 2023. finanšu gada finanšu prognozes “Renault Group šī gada sākums ir stabils – spēcīgās cenu politikas un produktu klāsta ietekmes rezultātā par 30% pieauguši pirmā ceturkšņa ieņēmumi. Grupa tupina īstenot uz vērtību orientētu komerciālo politiku, optimizējot cenu politiku un tirdzniecības atlaides, kā arī fokusējoties uz ienesīgākajiem kanāliem. Vērtīgu ieguvumu nodrošina arī atjaunotā modeļu klāsta – Arkana, Megane E-TECH Electric un Austral Renault zīmolam un Dacia Jogger – panākumi. Stabilais pasūtījumu portfelis marta beigās un visi gaidāmie modeļu izlaidumi arī turpmāk stiprinās Grupas komercdarbību," sacīja Tjerī Pjetons (Thierry Piéton), Renault Group galvenais finanšu speciālists.

Tirdzniecības rezultāti – svarīgākais pirmajā ceturksnī


Renault Group 2023. gada pirmajā ceturksnī reģistrētais pārdošanas apjoms 535 000 par 14,1% pārsniedz 2022. gada pirmā ceturkšņa rezultātu. Eiropā Grupas pārdošanas apjoms pieaudzis par 27,3%, tirgus apjomam pieaugot par 16,2%.


Renault Group ir daudz ieguvusi, atjaunojot Renault zīmolu ar Arkana, Megane E-TECH Electric un Austral un Dacia zīmolu – ar Jogger. Grupa turpina koncentrēties uz visienesīgākajiem kanāliem – pārdošanas apjoms mazumtirdzniecībā piecās galvenajās Eiropas valstīs4 sasniedza 68%.


Eiropā Renault zīmola pārdošanas apjoms sasniedza gandrīz 230 000 automobiļu, 2023. gada pirmajā ceturksni pieaugot teju par 20%. Zīmols veiksmīgi turpina attīstīt pārdošanas apjomu vērtību veidojošajos segmentos:

•saglabā vadošo pozīciju elektroautomobiļu5 tirgū, par 24% palielinot pārdošanas apjomu;

•C segmentā Renault reģistrēts pieaugums vairāk nekā par 51%. To nodrošinājuši veiksmīgie jaunie modeļi – Arkana, Megane E-TECH Electric un Austral;

•vairāk nekā puse automobiļu piecās galvenajās valstīs Eiropā3 pārdoti mazumtirdzniecībā.

Dacia reģistrējis pārdošanas apjoma pieaugumu par 41%, Eiropā sasniedzot gandrīz 150 000 automobiļu – te nopelni ir produktu straujajai virzībai un jaunajai zīmola identitātei.

•Eiropā 2023. gada pirmajā ceturksnī Dacia Sandero bija veiksmīgākais modelis mazumtirdzniecībā, savukārt Dacia Duster saglabāja savu pozīciju starp trim mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotajiem SUV.

•Dacia Spring turpināja straujo virzību uz priekšu un šajā ceturksnī reģistrēja 14 500 pārdoto automobiļu. Tas kārtējo reizi ierindojās starp trim mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotajiem elektroautomobiļiem Eiropā.

•Zīmols turpina paplašināt elektrificēto produktu piedāvājumu, izlaižot Jogger Hybrid 140 – pirmo hibrīdo automobili šajā klāstā un finansiāli vispieejamāko hibrīdo ģimenes auto tirgū.


Pirmā ceturkšņa ieņēmumi


Atgādinām, ka, ņemot vērā lēmumu pārdot 100% Renault Group piederošo Renault Russia akciju uzņēmumam City of Moscow un 67,69% AVTOVAZ akciju paketi uzņēmumam NAMI (automobiļu un dzinēju izpētes un izstrādes centrs), par kuru paziņoja 2022. gada 16. maijā, darbība Krievijā tika izņemta no Renault Group finanšu paziņojumiem un saskaņā ar IFRS 5 pret to attiecas kā pret pārtrauktu darbību ar atpakaļejošu iedarbību no 2022. gada 1. janvāra.


Līdz ar to 2023. gada pirmajā ceturksnī vairs neietver rūpniecisko darbību Krievijā. Grupas ieņēmumi 2023. gada pirmajā ceturksnī ir pārrēķināti, ņemot vērā šo jauno darbības tvērumu (ietekme – AVTOVAZ -527 miljoni eiro un Renault Russia -367 miljoni eiro).


Grupas ieņēmumi 2022. gada pirmajā ceturksnī bija 11,5 miljardi – par 29,9% vairāk nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī. Pie nemainīga klāsta un valūtas kursa6 Grupas ieņēmumi pieauga par 33,5%.


Autobūves ieņēmumi sasniedza 10,5 miljardus eiro – par 29,7% vairāk, salīdzinot ar 2022. gada pirmo ceturksni. Šis lielais pieaugums galvenokārt skaidrojams ar šādiem faktoriem:

•apjoma ietekme ir +18,6 punkti, tā galvenokārt saistīta ar ražošanas apjoma palielinājumu, salīdzinot ar 2022. gada pirmo ceturksni, ko nodrošināja jauno automobiļu panākumi un elektronisko detaļu pieejamības uzlabošanās. Apjoma ietekme ir lielāka nekā reģistrēto automobiļu skaita pieaugums, jo 2023. gada pirmajā ceturksnī neatkarīgo izplatītāju tīkla krājumu samazinājums bija zemāks nekā 2022. gada pirmajā ceturksnī, kad elektronisko detaļu piegādes krīzē bija maksimums;

•stabila cenas ietekme +9,4 punkti atspoguļo uz vērtību orientēto tirdzniecības politiku, cenas pieaugumu atbilstoši izmaksu starpībai un valūtas inflācijai, kā arī tirdzniecības atlaižu optimizāciju;

•pieaugošo produktu kopējo ietekmi ar +5,2 punktiem lielākoties nodrošinājuši Megane E-TECH Electric un Austral, kuru vidējie ieņēmumi par vienu vienību kopumā pārsniedz Renault Group vidējo rezultātu.

•Ģeogrāfisko proporciju ar +2,7 punktiem nodrošinājuši labie rezultāti Eiropā.

•Pārdošanas apjomam partneriem ir pozitīva ietekme (+0,9 punkti), ko galvenokārt veicinājis dinamiskais vieglā komerctransporta tirgus, kurš ļāvis vairāk produktu pārdot Nissan, Renault Trucks un Mercedes-Benz, kā arī ASX ražošanas uzsākšana priekš Mitsubishi Motors.


Šī pozitīvā ietekme ar uzviju kompensē:

•starptautiskā valūtas tirgus ietekmi ar -2,6 punktiem, galvenokārt saistībā ar Argentīnas peso;

•“pārējo” ietekmi -4,5 punktu apmērā, kas saistīta ar mazumtirdzniecības tīkla Renault Retail Group pārdošanas apjoma samazināšanos pēc filiāļu pārdošanas, ko daļēji izlīdzināja tehniskās apkopes darbība.

Mobility Services ieņēmumi 2023. gada pirmajā ceturksnī bija 9 miljoni eiro, salīdzinot 8 miljonu eiro ieņēmumiem 2022. gada pirmajā ceturksnī.


Mobilize Financial Services (iepriekš RCI Bank and Services) publicējusi 2023. gada pirmajā ceturkšņa ieņēmumus 974 miljonu eiro apmērā – par 32,2% vairāk, salīdzinot ar 2022. gada pirmo ceturksni. Pieaugums saistīts ar augstākām procentu likmēm un jaunu līgumu skaita palielinājumu ar lielāku vidējo finansēto summu.

Vidējais aktīvu apjoms (49,4 miljardi eiro) pieaudzis par 13%, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni. Pieaugumu veicinājusi automobiļu krājumu atjaunošanās tirdzniecības vietās, kā arī jauna finansējuma mazumtirdzniecības uzņēmumiem palielinājums par 17,4%.


2023. gada 31. martā kopējais krājums (ieskaitot neatkarīgo izplatītāju tīklu) bija 580 000 automobiļu.

•Grupa joprojām saskaras ar loģistikas problēmām, ar kurām skaidrojams Grupas krājumu pieaugums līdz 273 000 automobiļu.

•Neatkarīgo izplatītāju krājumā bija 307 000 automobiļu atbilstoši pasūtījumu reģistram, kurš absolūtos skaitļos joprojām ir rekordliels.


2023. finanšu gada finanšu prognozes


Renault Group apstiprina savas 2023. finanšu gada finanšu prognozes:

•Grupas operatīvā peļņa 6% vai vairāk;

•Autobūves saimnieciskās darbības brīvā naudas plūsma 2 miljardu eiro apmērā vai lielāka.

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes