Preses relīze
“Mūļi” – pirmie jaunā R5 prototipi
Lai turpinātu topošā elektriskā R5 izstrādi un precīzu ieregulēšanu, Renault eksperti pašlaik testē tā pirmos deviņus prototipus.
“Mūļu” platforma, piedziņas iekārta un akumulators tehniski ir tāds, kā topošajam sērijveida automobilim. Dizaina pamatā ir Clio siluets, tādēļ “mūļi” izskata ziņā atšķiras no topošā modeļa. Vērīgs skatītājs pamanīs arī to, ka šiem “mūļiem” ir lūka uzlādei.
Pamīšus veicot statisko un dinamisko precīzo ieregulēšanu un izturības pārbaudes, “mūļi” šajā ziemā rādīja, ko spēj vājas saķeres apstākļos (ledus, sniegs) Arvidsjaurā (Zviedrijas Lapzemē), kā arī vidējas līdz spēcīgas saķeres apstākļos Renault tehniskajos centros Lardī (Parīzes rajonā) un Obuvuā (Aubevoye) Normandijā.
Obuvuā tehniskajā centrā reproducē visus apstākļus, kādos automobiļi nonāks savu jauno īpašnieku rokās
Renault tehniskais centrs Obuvuā ir unikāls tādā ziņā, ka tajā ir līdzekļi un modernākie rīki reproducēt visa veida slodzi, ar kādu automobiļi saskarsies, būdami klientu rīcībā: 613 hektāri, 35 trases 60km garumā, 42 testēšanas līnijas, 2 vēja tuneļi, 18 korozijas kameras – tas viss paslēpts 272 hektāros meža, lai pasargātu prototipus no nevēlamiem skatieniem.
Testēšana ekstremāli stindzinošos apstākļos
Testēšanu ziemas apstākļos veic netālu no Ziemeļu polārā loka Arvidsjauras reģionā tālu Zviedrijas ziemeļos, kur ir ideāli apstākļi automobiļa pārbaudei ekstremālā slodzē. Tā ir ledus un aizsalušu ezeru zeme, kurā dažās ziemas dienās aukstums sasniedz pat -30 °C. Tur pārbauda automobiļa mehānisko veiktspēju, lai pārliecinātos, ka Renault 5 electric “mūļi” spēj izturēt šādu temperatūru un apstākļus. Rūpīgi tiek novērots dzinējs un pārējās daļas, tostarp akumulatori. Pārbauda arī borta sistēmu, piemēram, apkures, aizsvīduma novēršanas un atkausēšanas veiktspēju, kā arī pārliecinās, vai bremzes, amortizatori un ESC (Electronic Stability Control – elektroniskā stabilitātes kontrole) sniegā darbojas, kā nākas. Tiek veiktas pārbaudes, lai pārliecinātos, vai sniegs nesakrājas uz bremzēm, jo tas automobilim varētu radīt darbības traucējumus. Tas ir plašs parametru klāsts, kurus nevar atveidot testēšanas centrā – tas iespējams tikai reālos sala apstākļos.
“Ritošās daļas prototipiem veiktās pārbaudes mums palīdzēs pieņemt lēmumus saistībā ar komfortu un montāžu topošajā Renault 5 electric. Neko lieku neatklājot, agrīnie testa braucieni skaidri parāda to, ka šis auto ir cienīgs Megane E-TECH Electric pēctecis ar klasē labāko veiktspēju savā kategorijā; tie ir iepriecinoši rezultāti, kas mūs mudina turpināt testēšanu līdz laišanai tirdzniecībā, kas plānota nākamajā gadā.”
Žeremī Koafjē (Jérémie Coiffier), B-EV Family inženierijas nodaļas vadītājs
CMF-B EV platforma dodas savā pirmajā braucienā
Jaunā CMF-B EV platforma pirmo reizi tiks izmantota jaunajā Renault 5 electric, un tai nāksies izcīnīt savu pozīciju kā konkurētspējīgākajai savā segmentā, vienlaikus piedāvājot augstāko veiktspēju savā klasē. Šai platformai pārņemti 70% detaļu, kas ir CMF-B platformā, ko izmanto Clio un Captur. Salīdzinot ar ZOE, CMF-B EV platformas ražošana ir par 30% lētāka.
Šo jauno pārveidojamo platformu ir vieglāk ražot, pilnveidot, un tā ļauj optimizēt nākamās paaudzes B segmenta elektroautomobiļu veiktspēju. Jaunā dizaina priekšrocības ļauj veidot jaunas paaudzes elektroautomobiļus ar regulējamu attālumu starp riteņiem un garenbāzi, pielāgojot dažādiem virsbūves tipiem un stiliem. Tāpat kā Megane E-TECH Electric, topošais Renault 5 electric būs sava segmenta etalons sniegtā braukšanas baudījuma ziņā. Optimizētā šasija ar vairāku posmu aizmugurējo asi (parasti tāda ir tikai prestižākajos segmentos) un zemāku smaguma centru, akumulatorus ierīkojot zem grīdas, nodrošina labāku dinamisko veiktspēju.
“Jaunā CMF-B EV platforma paver lieliskas iespējas no “produkta” skatpunkta, jo topošais Renault 5 electric sniegs patiesu baudījumu braucot, vienlaikus saglabājot augstu konkurētspēju savā segmentā.”
Delfīna De Andria (Delphine De Andria), B-EV segmenta produktu veiktspējas direktore
Jaunais dzinējs un akumulatori rāda, ko spēj
CMF-B EV platformas dzinēja nodalījums ir kompaktāks, jo elektromotoram izmantotās detaļas ir mazākas nekā tās, kuras izmanto iekšdedzes dzinējā.
Jaunā Renault 5 elektromotora pamatā būs sevi pierādījušais elektriskās ierosas sinhrondzinējs, kuru sākotnēji izmantoja ZOE un Megane E-TECH electric. Nu tam ir ne vien labāka jauda, nekā pastāvīgo magnētu motoram, bet arī nepieciešams mazāk retzemju metālu, līdz ar to ražošana rada mazāk izmaksu un mazāku ietekmi uz vidi.
Turklāt šim dzinējam būs jauna iekšējā arhitektūra, kuru veidos trīs galvenās sastāvdaļas:
-līdzstrāvas pārveidotājs, kurš akumulatora 400 V pārveidos par 12 V;
-akumulatora lādētājs;
-piederumu kārba, kas regulē strāvas sadalījumu.
Apvienojot šo trīs sastāvdaļu veiktās dažādās funkcijas vienā kārbā, dzinējs ir kļuvis mazāks un vieglāks. Topošā Renault 5 electric dzinējs būs par aptuveni 20kg vieglāks, nekā ZOE dzinējs, turklāt braucot tas būs patīkamāks un dinamiskāks par savu priekšteci.
Jaunais akumulatora bloks palīdzēs automobilim piešķirt priekšrocības, salīdzinot ar konkurentiem, kas ir viens no Renault mērķiem. Pāreja no 12 moduļiem, kādi ir ZOE akumulatoram, un četriem lieliem moduļiem arhitektūru padara vienkāršāku un par 15kg vieglāku. Akumulatoru blokam ir moduļi vienā slānī, līdz ar to tas ir ideāli piemērots jaunajai platformai. Topošajam elektriskajam Renault 5 vajadzēs mazāk vietas, lai nodrošinātu vairāk kWh.
Īpašas pūles veltītas, lai akumulatoru iestrādātu platformas iekšpusē, nodrošinot papildu aizsardzību. Šāds novietojums sniegs papildu stabilitāti virsbūves apakšdaļai, līdz ar to uzlabojot akustiku un sniedzot lielāku baudījumu braucot.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.