Preses relīze
Trīsdimensiju programma, kas ļaus visiem Alianses dalībniekiem radīt lielāku vērtību, ietvers:
•lielus vērtību radošus projektus Latīņamerikā, Indijā un Eiropā;
•straujākas stratēģiskās norises jaunās iniciatīvās, kurās partneri var iesaistīties;
•līdzsvarotas Renault Group-Nissan savstarpējās kapitāla daļas un spēcīgāku Alianses pārvaldību.
Renault Group un Nissan ir noslēguši saistošu pamatnolīgumu par minētajām darbībām, plānojot līdz 2023. gada pirmā ceturkšņa beigām panākt galīgo vienošanos. Galīgā vienošanās par iecerētajiem darījumiem tiktu noslēgta, īstenojot ierobežotu skaitu iepriekš izpildāmo nosacījumu, tostarp reglamentējošās atļaujas, un plānots, ka šī vienošanās tiks noslēgta 2023. gada ceturtajā ceturksnī.
Šī ilgtermiņa programma, veidojot jaunu, dinamisku ievirzi un liekot lietā visu trīs Alianses dalībnieku jaunākās tehnoloģijas, ļaus atjaunot un stiprināt 24 gadus ilgušo sadarbību. Nākamais līmenis radīs vairāk izaugsmes iespēju un palīdzēs nodrošināt efektīvu darbību ikvienam Alianses uzņēmumam, lai radītu inovācijas un pārtaptu strauji mainīgajā autobūves produktu un mobilitātes pakalpojumu tirgū.
Lielu vērtību radoši uzņēmējdarbības projekti
Lielu vērtību radoši uzņēmējdarbības projekti Gadu pēc Alianses rīcības plāna izveidošanas laika posmam līdz 2030. gadam uzņēmumi paziņo par jaunu nozīmīgu projektu iecerēm Latīņamerikā, Indijā un Eiropā, kas Alianses dalībniekiem nodrošinās savstarpēji izdevīgus liela mēroga ieguvumus visās trijās dimensijās: tirgus, automobiļu un tehnoloģiju jomā. Katrs uzņēmums jau vidējā termiņā gūs labumu no šiem vērtību radošajiem projektiem, vienlaikus baudot īstermiņa ieguvumus, gan izmaksas sadalot, gan tās samazinot.
Latīņamerika
Starp četriem iecerētajiem projektiem Latīņamerikā ir:
•Jauns pustonnīgs pikaps, ko izstrādās Renault Group kopīgai izmantošanai ar Nissan Argentīnā.
•Turpināsies veiksmīgā sadarbība, strādājot pie Nissan Frontier/Renault Alaskan vientonnīgā pikapa; Renault Group ražotu pikapus Kordovā (Argentīnā) gan Renault, gan Nissan vajadzībām;
•Nissan Meksikā ražotu jaunu modeli priekš Renault Group, līdz ar to šis būtu pirmais Renault automobilis, kas pēdējos 20 gados tur tiktu ražots;
•papildus Nissan un Renault Group komercializētu divus plaši pieejamus A segmenta elektroautomobiļus, kuri abi veidoti uz CMF AEV (Common Module Family) platformas bāzes.
Indija
•Renault Group un Nissan sadarbotos vairāku jaunu transportlīdzekļu projektos Indijai un eksportam, tostarp jauna SUV, kas būtu kopīgs Renault Group un Nissan, kā arī jauna Nissan automobiļa atvasinājuma no Renault Triber ražošanā.
•Papildus tāpat kā Latīņamerikā Nissan un Renault Group apsver domu arī par kopīgiem A segmenta elektroautomobiļiem.
Eiropa
Uzņēmumi pēta iespējas šādām iniciatīvām Eiropā:
•Renault Group un Mitsubishi Motors vēlas izmantot Renault Captur un Clio aktīvus, lai izstrādātu divus jaunus automobiļus, nākamās paaudzes ASX un Colt būvējot uz CMF-B platformas bāzes;
•Renault Group, sākot no 2026. gada, vieglā komerctransporta tirgū izlaistu FlexEVan – savu pirmo programmdefinēto automobili, izmantojot to kopīgi ar Nissan Eiropā;
•veidojot savu produktu klāstu pēc 2026. gada, Nissan un Renault Group arī pētītu sadarbības iespējas, būvējot nākamās paaudzes C segmenta elektroautomobiļus; lai nodrošinātu etalona automobiļu uzlādes laiku, Nissan un Renault Group turpinātu kopīgot savu Eiropas automobiļu tehnoloģijas, tostarp, iespējams, izmantot kopīgu 800 voltu arhitektūru.
Šīs iniciatīvas nostiprinātu līdzšinējās saistības, tostarp plānus Nissan kompakto elektroautomobili (B segmentā) uz CMF-BEV platformas bāzes no 2026. gada ražot Renault Group ElectriCity rūpnīcā Francijā.
Vairāk nekā tikai automobiļi – sadarbība izplatot, veicot tehnisko apkopi, veidojot uzlādes infrastruktūru un ražojot akumulatorus
Eiropā sadarbība ietvertu ne tikai automobiļus, bet arī dzīves ciklu no izplatīšanas līdz lietošanai, atkārtotai pārstrādei un nolietotam transportlīdzeklim.
•Izplatīšana, tehniskā apkope un pārdošanas finansēšana – Renault Group, Nissan un Mitsubishi Motors strādā, lai radītu kopīgas iespējas izplatīšanas tīkla ietvaros, atbalstot cits citu, palielinot pārdevēju ienesīgumu un samazinot attiecīgās izmaksas:
opalielinot kopīgo veikalu skaitu galvenajos tirgos;
oizstrādājot vienotas stratēģijas lietotiem automobiļiem, tehniskajai apkopei un pārdošanas finansēšanai, izmantojot Mobilize Financial Services spēcīgo klātbūtni Eiropā.
•Elektroautomobiļu uzlādes infrastruktūra – Renault Group un Nissan apsver ieceri kopīgi izveidot uzlādes infrastruktūru Eiropā gan Renault Group, gan Nissan tirdzniecības vietās (charging@dealer).
•Aprites ekonomika – Renault Group un Nissan plāno kopīgi izvēlēties akumulatoru atkārtotas pārstrādes partnerus saviem nolietotajiem akumulatoriem un ražošanas atlikumiem.
Straujākas stratēģiskās norises jaunās iniciatīvās, kurās partneri var iesaistīties
Uzlabotās sadarbības otrajā jomā visi trīs Alianses uzņēmumi ir vienojušies, ka izvērsīs savas esošās elektrifikācijas stratēģijas un zemu emisiju tehnoloģijas, veicot investīcijas un sadarbojoties attiecīgā dalībuzņēmuma projektos, kas pakāpeniski varētu radīt vērtību katram atsevišķajam uzņēmumam.
Šīs dinamiskās stratēģijas iniciatīvas ir veidotas, lai papildinātu dalībuzņēmumu biznesa plānus, tostarp Nissan Ambition 2030 un Renaulution, katram uzņēmumam izmantojot kopības un investīciju iespējas, lai sasniegtu savus ilgtspējīgās izaugsmes un dekarbonizācijas mērķus.
Tiek apsvērta sadarbība šādās jomās:
•Nissan ir nodoms ieguldīt līdz 15 % Ampere – Renault Group elektroautomobiļu un programmatūras uzņēmumā Eiropā, lai kļūtu par stratēģisko investoru. Investīcijas Ampere ļautu Nissan stiprināt un veicināt Nissan jaunas uzņēmējdarbības iespējas Eiropā;
•arī Mitsubishi Motors apsver iespējas investēt Ampere;
•Nissan un Mitsubishi Motors kļūtu par Renault Group projekta Horse klientiem – šī iniciatīva paredz sasniegt lielāku mērogu un tirgus aptveri grupas zemo emisiju iekšdedzes dzinējam un hibrīdās piedziņas tehnoloģijām.
Šīs iniciatīvas papildinātu līdzšinējās sadarbības jomas tehnoloģijās, piemēram, pilnībā cietvielu akumulatoru, programmdefinēto automobiļu, vadītāja atbalsta sistēmu un autonomās vadīšanas jomā.
Līdzsvarotas Renault Group-Nissan savstarpējās kapitāla daļas un spēcīgāka Alianses pārvaldība
Ikvienam Alianses dalībuzņēmumam, īstenojot savus uzņēmējdarbības plānus, ir svarīgi izveidot savstarpējo kapitāla daļu struktūru un pārvaldības noteikumus, kas pieskaņoti nākamās paaudzes Alianses mērķiem. Lai gan līdzšinējie Alianses līgumi uzņēmumiem pēdējos 24 gados ļāva īstenot savas stratēģijas, vajadzīga jauna pieeja, kas ļautu Alianses dalībniekiem labāk sagatavoties nākotnes iespējām nozarē.
Renault Group un Nissan, Alianses dibinātāji, ir vienojušies no jauna līdzsvarot savstarpējā kapitāla daļas un pārvaldības noteikumus, lai nodrošinātu efektivitāti un radītu maksimāli lielu vērtību.
Saistošajā pamatnolīgumā definēti jaunās pārvaldības struktūras un savstarpējo kapitāla daļu līdzsvarošanas principi starp Renault Group un Nissan. Abi uzņēmumi plāno līdz 2023. gada 31. martam noslēgt jaunu Alianses līgumu, aizstājot pašreizējos Alianses darbību regulējošos līgumus (piem., Pārstrādāto Alianses pamatlīgumu, Alianses līdzdalības akciju kapitālā līgumu, kā arī 2019. gada 12. marta Saprašanās memorandu).
Jaunais Alianses līgums tiks noslēgts uz sākotnējo periodu – 15 gadiem.
Savstarpējo kapitāla daļu līdzsvarošana starp Renault Group un Nissan, lai nodrošinātu turpmāko sadarbību
•Nissan un Renault Group saglabātu 15 % savstarpējo kapitāla daļu ar bloķēšanas saistībām un pārtraukšanas saistībām.
•Renault Group pārvietotu 28,4 % Nissan akciju Francijas trestā. Uzticētās akcijas būtu ar neitrālu balsojumu, izņemot:
oRenault nominēto Nissan direktoru ievēlēšanas vai atlaišanas gadījumus (kur pilnvarotais balsotu atbilstoši Renault norādījumiem);
oNissan nominācijas komisijas nominēto direktoru (kas nav Renault Group nominēti) ievēlēšanas un atlaišanas gadījumus (kur pilnvarotais balsotu saskaņā ar Nissan nominēšanas komisijas lēmumiem un priekšlikumiem);
oakcionāru priekšlikumus, kuriem nav Nissan direktoru valdes atbalsta (kur pilnvarotais atturētos).
•Renault Group turpinātu pilnā mērā izmantot savas ekonomiskās tiesības (ieņēmumus no dividenžu akciju pārdošanas) uz uzticētajām akcijām, līdz šīs akcijas tiktu pārdotas. Akciju pārvietošana uz trestu nepasliktinātu Renault Group finanšu pārskatus.
•Pārvietojot 28,4 % Nissan akciju uz trestu, Nissan varētu izmantot savas balsošanas tiesības, kas piesaistītas tā akciju daļai Renault Group.
•Renault Group un Nissan balsošanas tiesības būtu, maksimums, 15 % no izmantojamām balsošanas tiesībām, un abi uzņēmumi varētu brīvi izmantot savas balsošanas tiesības šajās robežās.
•Ja tas būtu finansiāli pamatoti, Renault Group norīkotu pilnvaroto pārdot uzticētās Nissan akcijas, taču uzņēmumam nav pienākuma pārdot šīs akcijas iepriekš noteiktā laika posmā.
•Renault Group varētu pilnīgi brīvi pārdot trestā turētās Nissan akcijas ar Nissan koordinētā un saskaņotā kārtībā, savukārt Nissan būtu tiesības uz pirmo piedāvājumu, to izmantojot savā vai norīkotās trešās puses labā.
Balsstiesības un pārvaldība
•Jaunā vienošanās izbeigtu 2016. gada 4. februāra pārvaldības līgumu starp Renault Group un Francijas Valsti par tās akciju daļām Renault Group. Tas Francijas Valstij ļautu brīvi izmantot savas balsstiesības Renault Group.
•Renault Group saglabātu savas tiesības izvirzīt divus pārstāvjus Nissan direktoru valdē, un Nissan saglabātu tiesības izvirzīt divus pārstāvjus Renault Group valdē.
•Alianses valde joprojām būtu Renault Group, Nissan un Mitsubishi Motors koordinācijas forums.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.