Preses relīze
Jaunais Megane E-TECH Electric ar vienu uzlādes reizi var nobraukt līdz 470 kilometriem. Renault inženieri ir centušies saglabāt pēc iespējas stabilāku sniedzamības diapazonu neatkarīgi no sezonas. Pirmkārt, tas izdevies, izmantojot akumulatora temperatūras regulēšanas sistēmu. Jaunā Megane E-TECH Electric akumulators aukstā laikā tiek sasildīts ar karstā ūdens plūsmu no elektromotora, bet karstā laikā atdzesēts ar auksta ūdens plūsmu no dzesēšanas šķidruma sistēmas, tāpēc akumulators vienmēr ir ideālā temperatūrā, kas nodrošina optimālu uzlādi un sniedzamību.
Renault inženieri ir spēruši vēl vienu soli tālāk, optimizējot automobiļa sniedzamību elektriskajā režīmā, īpaši ziemā, kad jāsilda arī salons, lai gan temperatūra nav ideāla enerģijas uzkrāšanai un uzlādes uzturēšanai. Šo problēmu vēl vairāk sarežģī tas, ka elektromotors atšķirībā no iekšdedzes dzinēja nerada pietiekami daudz siltuma, lai salonā darbinātu tradicionālo apsildes sistēmu.
Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier) un Robērs Ju (Robert Yu), Renault inženiertehnikas eksperti elektroautomobiļu siltuma pārvaldības jomā, šo problēmu atrisināja ļoti gudri.
"Tā kā jaunais Megane E-TECH Electric ir paredzēts braukšanai pa atklātiem ceļiem, esam izstrādājuši un patentējuši sistēmu, kas spēj atgūt akumulatora un dzinēja radīto siltumu, kad tie tiek intensīvi izmantoti, piemēram, ātras uzlādes laikā vai braucot pa šoseju. Pēc tam siltums tiek izmantots salona apsildei, lai optimizētu automobiļa sniedzamību."
Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier),
Renault inženiertehnikas eksperts elektroautomobiļu enerģijas pārvaldības jomā
Šī nesenākā jauninājuma priekšrocības
Ja āra temperatūra nokrītas zem 10 °C, akumulatora un elektromotora siltuma atgūšanas sistēma sniedz vairākas priekšrocības:
•siltuma atgūšana dabiskā veidā pazemina gan akumulatora, gan elektromotora temperatūru;
•lai apsildītu salonu, vajag divas reizes mazāk enerģijas nekā tad, ja izmanto parasto siltumsūkni;
•sniedzamība uz šosejas var palielināties līdz pat 9%.
Pilnīgi jauns process
Ar jaunākajām tehnoloģijām var atbrīvoties no enerģiju patērējošiem elektriskiem rezistoriem, kas darbojas no akumulatora, lai apsildītu salonu. Elektroautomobilī tos izmantot ir nejēdzīgi. To pašu var teikt par tradicionālajiem siltumsūkņiem, kas nav pietiekami efektīvi tāliem braucieniem pa automaģistrālēm. Jaunākās paaudzes siltumsūknis, ko izstrādājuši Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier) un Roberts Ju (Robert Yu), efektīvāk atgūst siltumu no akumulatora un elektromotora, lai nodrošinātu komfortablu temperatūru automašīnas pasažieriem, vienlaikus maksimāli samazinot ietekmi uz automobiļa sniedzamību.
Šīs ir inovācijas, kas pierāda, ka elektromobiļu sniedzamības uzlabojumus var panākt ne tikai ar aizvien lielākiem akumulatoriem.
Ja vēlaties uzzināt vairāk
Atsauce uz patentu:
•Elektroautomobiļa akumulatora un piedziņas sistēmas siltuma atgūšanas sistēma: Patents FR3075109 / EP3727910B1 – izgudrotāji: Žans-Marī L'Huljē (Jean-Marie L'Huillier) un Roberts Ju (Robert Yu)
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.