Preses relīze
10 gadus abu kompaniju darbinieki ir sadarbojušies, saglabajot korporativo identitati un divus atškirigus zimolus.
„Jau no paša sakuma Alianse ir balstita uz uzticamibas un pelnas pieauguma strategiju, saka Karloss Gosns (Carlos Ghosn), Renault un Nissan prezidents. „Mes turpinam sekot šiem principiem, pat pielagojoties pašreizejiem sarežgitajiem apstakliem. Alianse palidz Renault un Nissan ne tikai pardzivot globalo finanšu un ekonomisko krizi, bet, domajot par nakotni, mes busim labaka situacija tad, kad krize beigsies.”
10 galvenie sasniegumi 10 sadarbibas gados.
1. Pardošana
Apkopotie pardošanas apjomi pieauguši no 4989709 vienibam (1999. gads) uz 6090304 vienibam (2008. gada), iznemot Avtovaz pardošanas apjomus.
2. Renault Nissan iepirkumu nodala
Ši iepirkumu nodala ir lielaka apvienotas Alianses nodala, kas kopš 2009. gada 1. aprila nodarbojas jau ar 100% iepirkumu apjoma nodrošinašanu. Piemeram, 2001. gada, kad ši struktura uzsaka darbu, kopejie iepirkumi bija tikai 30% no visa apjoma.
3. Kopejas platformas un kopejas detalas
Alianse izmanto vienotu koncepciju, ražojot detalas (tadas, kas pateretajam, nav vizuali redzamas – parnesumkarbas, gaisa kondicionešanas sistemas u.c.), kas palidz samazinat izveides un ražošanas izmaksas.
Kopejas platformas – platforma B (Nissan Tiida/Versa un Renault Clio) un platforma C (Renault Megane / Scenic un Nissan Quasquai) tiek izmantotas vairak neka 50% 2008. gada pardotajiem Renault un Nissan modeliem.
4. Vienadu dizneju izmantošana un dzineju apmaina
Lai izmantotu abu partneru sasniegumus (Renault – dizeldzineju joma un Nissan benzina dzineju joma), Alianses ietvaros jauni dzineji un atrumkarbas tiek attistitas un pielietotas kopigi, ieskaitot sešu atrumu manualo atrumkarbu un jauno V6 dizeldzineju. Alianses ietvaros notiek ari „apmaina” ar esošajam atrumkarbam un dzinejiem, piemeram, Nissan 3.5 l degvielas dzinejs ir izmantots Renault Laguna un Renault 1.5 l dizeldzinejs Nissan Quashqai). Kopuma, visbiežak lietotie ir astonu veidu dzineji.
5. Jaunakas tehnologijas
Strategiski Renault un Nissan kooperejas, lai attistitu petniecibu un mašinbuves tehnologijas. Abam kompanijam ir kopigas pamatnostadnes: drošiba, vides aizsardziba, ertibas un dinamika.
Kas attiecas uz nulles emisijas tehnologijam, Renault un Nissan koncentrejas uz elektromobiliem, lidz šim parakstiti gandriz 20 ligumi ar valstu valdibam un atseviškiem uznemumiem, kas laus jau 2010. gada iepazistinat interesentus ar pirmo elektromobili, bet 2012. gada jau elektromobili varetu tikt ražoti masveida.
6. Ražošanas standartizacija
Renault Ražošanas sistema (RRS), kas ka standarts tiek izmantota visas Renault rupnicas, ir aizguta no Nissan „Ražošanas gaitas”. Kopš ši sistema ieviesta, Renault produktivitate paaugstinajusies par 15%.
Izmantojot labako Nissan un Renault pieredzi, Alianse ir izveidojusi Alianses kopejo integretas ražošanas sistemu, kas sakotneji tiks pielietota rupnicas Indija un Maroka.
7. Savstarpeji izmantojama ražošanas pieredze
Alianses ietvaros katrai no kompanijam ir iespeja izmantot otras kompanijas kapacitati. Šobrid Renault rupnicas Koreja tiek ražotas Nissan automašinas (Almera Classic), Brazilija (Livina), kamer Nissan ražo Renault automašinas Dienvidafrika ( Sandero), Meksika (Clio) un Spanija ( Trafic).
8. Globala ietekme
Renault un Nissan parklaj visu kontinentu nozimigakos tirgus. Renault vesturiskas teritorijas ir Eiropa, Ziemelafrika un Dienvidafrika, kamer Nissan galvenie tirgi ir Japana, Ziemelamerika, Meksika, Kina un Tuvie austrumi. Kopš 2005. gada Renault un Nissan jaunas teritorijas, piemeram, Indiju, iekaro kopa.
9. Atsevišku produktu liniju ekspansija
Alianse kopigi iegulda lidzeklus atsevišku produktu liniju virzišana tirgu. Nissan ir palielinajis vieglo komercauto klastu, izmantojot Renault pieredzi: Renault Kangoo/ Nissan Kubistar, Renault Master/ Nissan Intersatr, Renault Trafic/ Nissan Primastar. No Renault puses, Koleos dizains ir Renault radits, taču ta ritoša dala ir tapusi Nissan rupnica, izmantojot Nissan 4x 4 tegnologijas.
10. Starpkulturu menedžments
Ka starptautiskas autoindustrijas speletaja, Renault – Nissan Alianse ir ieguvusi unikalu pieredzi starpkulturu menedžmenta visos limenos. Katru gadu vairak neka 30 komandu ar Renault un Nissan darbiniekiem no dažadiem regioniem strada kopa, lai macitos viens no otra.
„Esam lepni par to, ko izdevies sasniegt šajos 10 gados,” saka Karlos Gosns (Carlos Ghosn), „un mes ar parliecibu raugamies nakotne, lai vel pilnvertigak realizetu savu potencialu.”