Preses relīze
2007.gada maija Renault pasauli iepazistinaja ar savu jauno zimolu – eco2, kurš tiek pieškirts tikai videi visdraudzigakajiem Renault modeliem. Jau 2007.gada novembri Renault laida klaja eco2 zimola auto Dacia Logan Concept, pieradot, ka auto var but gan ekonomisks, gan videi draudzigs.
Ekonomiski un videi draudzigaki jaunakas paaudzes dzineji
Šobrid Renault ir viens no videi draudzigako auto ražotaju top trijnieka. Renault sasniegumi C02 emisijas samazinašana izpludes gazes noverteti visa pasaule. Lai to panaktu, Renault izstradaja TCe benzina dzineju liniju, no kuriem jaunakais ir TCe 130. Renault uzsver, ka esošo dzineju uzlabošana lauj tos padarit gan ekonomiskakus, gan videi draudzigakus. Ta, piemeram, modelis Laguna sakotneji bija aprikots ar A
|
1996 |
2001 |
2007 |
|
Laguna |
Laguna II |
Jauna Laguna |
Dizeldzinejs |
2.2 dT 115zs |
1.9dCi 110 zs |
1.5 dCi 110zs |
Degvielas paterinš (l/km) |
7.2 |
5.6 |
4.9 |
CO2 emisija (g/km) |
190 |
150 |
130 |
Renault seko lidzi tam, lai tiktu izpilditas visas Eiropas likuma normas, kas attiecas uz dzineju pielagošanu ar merki minimizet vides piesarnojumu. Ta, piemeram, Euro 5 standarts paredzes, ka nakotne visiem dizeldzinejiem bus jabut aprikotiem ar noteiktiem filtriem, ar kuriem aprikoti jau tagad ir aprikoti 1.5dCi, 1.9dCi un 2.0dCi Renault dizeldzineji.
Tuvojoties nulles emisijai
Jau 2007.gada nogale Renault prezidents Karlos Gons (Carlos Ghosn) „Renault-Nissan Alianses” varda runaja par „nulles emisiju”. Janorada, ka šie izteikumi vistiešak saistiti ar masveida elektromobilu ražošanu, ko paredzets uzsakt jau tuvakaja nakotne – ša gada janvari sadarbiba ar Nissan radits elektromobilis, kurš pardošana Izraela un Danija varetu nonakt jau 2011.gada. Saskana ar apnemšanos Renault Commitment 2009 kompanija centusies rast tehnologiskus risinajumus videi draudzigaku auto ražošana.
Renault norada, ka šibriža situacija (globala sasilšana, pieaugošas degvielas cenas, tehnologijas attistiba u.c.) liecina par to, ka pasaulei nepieciešams kaut kas jauns. Visi Renault elektromobili darbosies uz litija-jona baterijam, kuram ir ilgaks kalpošanas laiks un mazaks svars, salidzinot ar iepriekšejas paaudzes baterijam. Automobili bus uzladejami specialas ladešanas stacijas. Elektromobili tiks aprikoti ar datorizetiem iekartam, kas laus redzet ne tikai to, cik daudz energijas atlikusi baterija, bet ari tuvakas uzladešanas stacijas un baterijas apmainas punktus. Apmaksas sistema bus lidziga tam, kada ir par mobilajiem telefoniem – meneša maksajums vai maksajums par kilometriem.
Runajot par nakotnes planiem, Renault un Nissan apsver iespeju radit elektromobilus, kuri tiks darbinati ar degvielas šunu palidzibu. Jau tagad Renault ir pasaulei atradijis elektromobila prototipu ZEV H2. Šis auto izdala tikai un vienigi udens tvaikus. Taču, neskatoties uz to, ka šis tehnologijas auto ir vairakas priekšrocibas, salidzinot ar parastajiem elektromobiliem, tie daudz grutak paklausies masu ražošanai un ekspluatacijai. 2006.gada Renault-Nissan Alianse nolema radit auto, kura tiktu izmantotas jaunakas tehnologijas, šaja gadijuma, degvielas šunas. ZEV H2 (veidots uz Grand Scenic bazes) tika radits 15 menešu laika, ieklaujot auto testešanu. Jau 2007.gada šis auto pirmoreiz paradijas uz cela.
Degvielas šunas: Udenradis ir vienkaršakais un vieglakais kimiskais elements – tas ir 14 reizes vieglaks par gaisu, ta sasalšanas punkts ir
Ekonomiska un videi draudziga auto vadišana
Renault realizejis ari ne mazums citu projektu ar merki informet auto vaditajus, ka ik dienu, veicot nelielas darbibas, iespejams samazinat degvielas paterinu pat lidz 20%, tadejadi klustot par videi draudzigakiem braucejiem. Renault ir nolemis izstradat „eko-braukšanas” apmacibas sistemu saviem klientiem. Virtualie braukšanas stimulatori laus braucejiem ne tikai novertet savu braukšanas stilu, bet ari laus nakotne to padarit ekonomiskaku un videi draudzigaku. Pirmo apmacibas seminaru planots organizet ša gada 4.oktobri Parize. Tas sevi ieklaus bezmaksas „eko-braukšanas” seminarus, stimulatorus un „eko-braukšanas” gimenes ralliju.
Renault norada, ka ekonomisks un videi draudzigs auto vadišanas stils ir atkarigs no katra no mums. Ka dažus no ieteikumiem ekonomiskakai ikdienas braukšanai Renault min laicigu atrumu parslegšanu (ta, piemeram, braucot ar 50km/h, butu jaatrodas ceturtaja vai piektaja atruma), vienmerigu braukšanu, tuliteju braukšanas uzsakšanu pec dzineja iedarbinašanas (nav vajadzibas to uzsildit) u.c.
Auto dzivescikla vadiba
Nu jau vairakus gadus Renault aktivi doma par otrreizejo parstradi. 2008.gada februari uznemums izveidoja Renault Vides biznesa vienibu, kuras uzdevums ir veicinat otrreizejo parstradi un radit jaunas idejas vides aizsardzibas uzlabošana. Vairak ka desmit gadus Renault piestrada pie ta, lai auto pec ekspluatacijas beigam butu iespejams nodot otrreizejai parstradei. Izstradajot jaunos auto, Renault cenšas izmantot ari otrreizejas parstrades materialus – ta, piemeram, jauna Laguna ir uzstadijusi sava veida rekordu – 17% no taja izmantotajam plastmasas detalam ir otrreizejas parstrades rezultata iegutas.
Papildu uzmaniba tiek pieverts ari auto ražotnem – šobrid visas Renault rupnicas sanemušas ISO 14001 sertifikatus. ISO 14001 ir vides parvbaldibas sistemas sertifikats, kuru izsniedz Starptautiska Standartizacijas Organizacija (International Organization for Standartization). Sertificešanas process sevi ietver tris posmus: ietekmes uz vidi analizi, merku un uzdevumu definešanu un izstradata attistibas plana istenošanu realitate. Ši procedura pieprasa ari to, lai iesaistitais personals butu informets un mobilizets plana izpildišanai. Lai atbilstu ISO 14001 sertifikacijas prasibam, Renault plana izstrade un istenošana iesaistijis gan personalvadibas, gan vides ekspertus.