Preses relīze
Atvērtas partnerības ekosistēmas veidošana, nodrošinot turpmāku izaugsmi
•Izveidojot šādu vadošo piedziņas tehnoloģiju uzņēmumu, Renault Group un Geely apvieno savus tehnoloģiskos, ražošanas, kā arī pētniecības un izstrādes resursus. Renault Group piederēs 50 % no šī uzņēmuma, kura peļņa visā pasaulē jau no pirmās dienas būs 15 miljardi eiro gadā;
•Ampere plāno veikt sākotnējo publisko piedāvājumu Euronext Paris biržā 2023. gada otrajā pusgadā (tas var mainīties atkarībā no tirgus apstākļiem), Renault Group saglabājot spēcīgu vairākumu un izmantojot potenciālu stratēģisko investoru (tostarp Qualcomm Technologies, Inc.) atbalstu.
•Renault Group ir izveidojusi ciešu partnerību ar diviem lieliem tehnoloģiju uzņēmumiem – Google un Qualcomm Technologies, lai radītu progresīvas tehnoloģijas, kas ļaus izstrādāt programmdefinētu automobili (Software-Defined Vehicle – SDV), tajā skaitā arī centralizētu elektronisku arhitektūru un automobiļu operētājsistēmu.
•Alpine, veidojot komerciālas partnerības un izmantojot investoru atbalstu, plāno paplašināties visā pasaulē, pusi no paredzētās izaugsmes īstenojot ārpus Eiropas. Alpine apsver iespēju veikt savu F1 Team aktīvu finanšu novērtējumu.
•Vieglā komerctransporta (LCV) nozare sadarbībā ar oriģinālo iekārtu ražotājiem plāno izlaist revolucionāru elektrisko un programmdefinēto furgonu saimi – FlexEVan. Tas nodrošinās pilnīgu darbību pārraudzību un datos balstītu autoparka pārvaldību reāllaikā. FlexEVan pārspējtehnoloģijas koncepcija mobilitātes operatoriem nodrošinās lietošanas izmaksu samazināšanos par 30%.
Stabilas finanšu prognozes jaunā laikmeta sākumam
•Finanšu prognozes 2025. –2030. gadam:
-peļņas norma – pārsniedz 8% 2025. gadā, pārsniedz 10 % 2030. gadā;
-brīvās naudas plūsma – 2023. – 2025. gadā pārsniedz vidēji divus miljardus eiro gadā un 2026. – 2030. gadā pārsniedz vidēji trīs miljardus eiro gadā.
•Dividenžu politika – Renault Group plāno no 2023. gada atsākt izmaksāt dividendes (2022. finanšu gadam jāsagaida akcionāru pilnsapulces apstiprinājums). Šo dividenžu politiku Renault Group izmantos pirmo reizi, un pakāpeniski tā tiks disciplinēti paplašināta, vidējā termiņā sasniedzot 35 % no Grupas konsolidētā tīrā ienākuma – mātesuzņēmuma akcijām – izmaksām. Lai to īstenotu, Grupas galvenā prioritāte ir atjaunot uzņēmumu investīciju līmenī.
•Uzņēmuma iecere ir līdz 2030. gadam palielināt darbinieku akciju daļu līdz 10%.
“Šodienas paziņojumi ir jauns apliecinājums, ka Renault Group komanda ir pilna apņēmības sagatavot uzņēmumu nākotnes izaicinājumiem un iespējām, ko rada pārmaiņas mūsu nozarē. Īstenojuši vienu no straujākajiem un negaidītajiem atveseļošanas plāniem, sagatavojuši uzņēmumu izaugsmei, nodrošinot pēdējās desmitgadēs labākā produktu klāsta izstrādi, mēs esam nolēmuši apsteigt un pārspēt savus konkurentus jaunajās autobūves vērtības ķēdēs: elektroautomobiļu, programmatūras, jaunas mobilitātes un aprites ekonomikas vērtības ķēdēs. Ikvienā autobūves un mobilitātes vērtības ķēdē koncentrējam vispusīgas komandas. Veidojam izveicīgu un inovatīvu organizāciju, kas tiks galā ar mūsdienu straujo tehnoloģiju attīstību. Mūsu atslēgas vārdi ir ātrums, atbildīgums, caurskatāmība un specializācija, lai panāktu izcilību. Renault Group ir izcila komanda, kuras priekšrocība ir vienkāršota pārvaldība un digitālas pārvaldes platformas, kas veicina sadarbību un ļauj pārvarēt stagnāciju, kas raksturīga tradicionālām organizācijām. 10% no visa kapitāla nododot mūsu darbiniekiem, tiks veicināta jaunas, vienotas vērtību veidojoša kultūras veidošanās. Mēs uzskatām, ka investīcijās, jaunu uzņēmumu un tehnoloģiju veidošanā un mēroga paplašināšanā pareizā pieeja ir sadarbība. Šis ir mūsu horizontālās pieejas kodols, savukārt dažādos mūsu projektos iesaistīto vadošo partneru tīkls ir mūsu iniciatīvu kvalitātes pierādījums. Tas ir viens no pēdējo gadu progresīvākajiem atjaunotās inženierijas projektiem mūsu nozarē – sava veida revolūcija,” sacīja Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors.
“Tas, ko mūsu Grupa divu gadu laikā ir sasniegusi finanšu apgrozījuma ziņā, ir izcili, un mēs pie tā neapstāsimies. Savus nesatricināmos pamatprincipus – vērtībai priekšroka pār apjomu, konkurētspēja un kapitāla efektivitāte – paceļam jaunā līmenī. Šī jaunā uzņēmuma arhitektūra mums ļaus uzlabot finanšu rezultātus, tiekties uz nepieredzētu ienesīgumu, veidot brīvās naudas plūsmu un gūt peļņu no ieguldītā kapitāla. Pievēršoties strukturāli ienesīgākajām vērtības ķēdēm, mainīsies mūsu uzņēmums kopumā, un tiks palielināta tā vērtība. Mūsu plāns koncentrēties uz augošajiem un naudu ienesošajiem uzņēmumiem ir ambiciozs, tomēr vienlaikus arī reālistisks, ņemot vērā pašreizējo makroekonomikas kontekstu. Stratēģiskā plāna Renaulution pamatā ir pašfinansējums, tomēr tas tiks paātrināts, piesaistot ārēju finansējumu un veidojot partnerības, kas ļaus piekļūt galvenajām vērtības ķēdēm, veicinās izaugsmi un inovācijas, vienlaikus samazinot nepieciešamību pēc kapitāla ieguldījumiem. Kopumā šī revolūcija ir arī finansiāla, tās mērķis ir vairot vērtību visām iesaistītajām pusēm, kā to parāda mūsu dividenžu politika un mūsu iecere palielināt darbinieku akciju daļu,” norādīja Tjerī Pjetons (Thierry Piéton), Renault Group galvenais finanšu speciālists.
Pēc apstiprināšanas direktoru valdē ar priekšsēdētāju Žanu-Domingu Senāru (Jean-Dominique Senard) 2022. gada 7. novembrī, Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors un Tjerī Pjetons (Thierry Piéton), Renault Group finanšu direktors uzņēmuma Kapitāla tirgus dienā iepazīstināja ar stratēģiskā plāna Renaulution trešo nodaļu.
Līdz šim automobiļu ražotāju attīstība notika vidē ar jau nostiprinājušos iekšdedzes dzinēju tehnoloģiju un stabilām klientu gaidām. Pašlaik noritošās pārmaiņas, kas pilnībā pārveido autobūves nozari, liek veidoties jaunām vērtības ķēdēm – elektroautomobiļu, programmatūras, jaunas mobilitātes pakalpojumu un aprites ekonomikas vērtības ķēdēm.
2021. gada janvārī iepazīstinājām ar diviem stratēģiskā plāna Renaulution posmiem Resurrection un Renovation, un šodien Renault Group atklāj trešo nodaļu – Revolution – izvirzot mērķi kļūt par nākamās paaudzes autobūves uzņēmumu.
Šis jaunais uzstādījums ļaus Renault Group paaugstināt vērtību visiem jaunajiem peļņu nesošajiem uzņēmumiem (pēc ārēju iestāžu aplēsēm ~220 miljardi eiro 2030. gadā, salīdzinot ar 110 miljardiem eiro gadā pašlaik). Lai izmantotu iespējas, ko sniedz šis tirgus, un tās pielāgotu mūsdienu videi, Renault Group veido vispusīgas un fokusētas organizācijas. Tādējādi uzņēmums mainīsies, izmantojot strukturāli ienesīgākās vērtības ķēdes. Renault Group izmanto horizontālu un ekosistēmisku pieeju, lai kopā ar vadošajiem partneriem radītu, finansētu un izvērstu stratēģiskās iniciatīvas.
Tagad par Revolution
Šīs uz vērtībām orientētās un ekosistēmiskās pieejas galvenie principi ir:
•koncentrēšanās uz stratēģiju;
•efektivitāte;
•gudra kapitāla izvietošana;
•labāko partneru izvēle;
•jau sākotnēji vienkāršota resursu pārdale;
Renault Group uzsāk iekšējo revolūciju – Revolution – izveidojot piecus fokusētus uzņēmumus ar speciālistu komandām – ikviena no šiem uzņēmumiem pamatā būs homogēns tehnoloģiju kopums, pašam sava vadība, kā arī peļņas un zaudējumu aprēķins.
Šie uzņēmumi ir:
•Ampere – pirmais uzņēmums, kas ražo tikai elektroautomobiļus un to programmatūru un ir izveidojies, sabrūkot oriģinālo iekārtu ražotņu sistēmai;
•Alpine – globāls augstākā līmeņa nulles emisiju zīmols ar sacīkšu auto vēsturi. Unikāls modelis ar vienkāršotu resursu pārdali un patentētām tehnoloģijām;
•Mobilize – veidots ap vadošu finanšu pakalpojumu uzņēmumu, lai ieietu jaunas mobilitātes, enerģētikas un datos balstītu pakalpojumu tirgū;
•The Future Is NEUTRAL – pirmais 360° aprites ekonomikas uzņēmums autobūves nozarē – sākot no slēgta materiālu cikla, līdz akumulatoru atkārtotai pārstrādei;
•Power – Renault Group tradicionālais kodola uzņēmums turpinās izstrādāt inovatīvus automobiļus ar zemu emisiju iekšdedzes dzinēju un hibrīdo piedziņu, tos pārdodot ar Renault, Dacia un Renault LCV zīmolu, kuriem katram būs sava organizācija un pārvaldība.
Power – inovatīvi automobiļi ar zemu emisiju iekšdedzes dzinēju un hibrīdo piedziņu
Pat 2040. gadā joprojām puse no pārdotajiem pasažieru automobiļiem būs ar iekšdedzes dzinēju un hibrīdo piedziņu. Ikviena globāla oriģinālo iekārtu ražotāja nākotne ir atkarīga no spējas izstrādāt efektīvas tehnoloģijas šajā jomā. Tādēļ Renault Group gādā par turpmāku attīstību savam kodola uzņēmumam, izlaižot pilnīgi jaunu Renault automobiļu klāstu ar iekšdedzes dzinēju un hibrīdo piedziņu (pasažieru automobiļus), Dacia un vieglā komerctransporta segmentā – izveidojot globālu piegādātājuzņēmumu, kas ir līderis iekšdedzes dzinēju un hibrīdās piedziņas tehnoloģijās.
Renault Group savas iekšdedzes dzinēju un hibrīdās piedziņas tehnoloģijas (Horse projekts) izmantos sadarbībā ar Geely, lai izveidotu pasaulē vadošu piegādājuzņēmumu.
Uzņēmumā ar vienlīdzīgu ietekmi Renault Group un Geely apvienos savas iekšdedzes dzinēju tehnoloģijas. Šis specializētais uzņēmums, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, projektēs, izstrādās, ražos un pārdos visas iekšdedzes dzinēju un hibrīdās piedziņas detaļas un sistēmas. Jau no pirmās dienas šī uzņēmuma apgrozījums pārsniegs 15 miljardus eiro gadā, un ražošanas apjoms būs pieci miljoni vienību gadā. Tas jau tagad apkalpojot astoņus klientus, kuri baudīs priekšrocības, ko sniegs palielinātā sinerģija un produktivitāte.
Šis uzņēmums būs vispusīgs un globāls –
•17 rūpnīcas apgādās 130 valstis;
•piecos pētniecības un izstrādes centros Eiropā (Spānijā, Rumānijā un Zviedrijā), Ķīnā un Dienvidamerikā kopumā strādās 3000 inženieru;
•kopumā trīs kontinentos tiks nodarbināti 19 000 darbinieku.
Uzņēmums piedāvās visaptverošu augstākā līmeņa tehnoloģiju komplektu visām detaļām: dzinējam, pārnesumkārbai, xHEV sistēmām un akumulatoriem. Šis projekts ļaus Renault Group divkāršot gan savu mērogu, gan aptverto tirgu visā pasaulē no 40% līdz 80%. Šādu izaugsmi nodrošinās ģeogrāfiskā paplašināšanās, ieejot Ziemeļamerikas un Ķīnas tirgū, un produktu saderības nodrošināšana, oriģinālā aprīkojuma ražotājiem piedāvājot veselas sistēmas un risinājumus zemām emisijām. Lai to īstenotu, uzņēmums izveidos savu tehnoloģiju portfeli alternatīvo degvielu nozarē, cerot uz sadarbību ar potenciālu partneri no enerģētikas nozares.
Renault zīmola iekšdedzes un hibrīdie dzinēji – aizvien plašāk izmantoti visā pasaulē
Neraugoties uz straujo elektroautomobiļu piedāvājuma pieaugumu, iekšdedzes dzinēju automobiļu ražošana arvien paplašinās, sevišķi – ārpus Eiropas. Līdz ar to Renault zīmols paliks iekšdedzes dzinēju un hibrīdo piedziņu tirgū, it īpaši Latīņamerikā, Indijā, Dienvidkorejā un Ziemeļāfrikā. Renault pasažieru automobiļu ar iekšdedzes un hibrīdajiem dzinējiem pārdošanas apjoms no 2022. līdz 2030. gadam turpinās pieaugt vidēji par 2% gadā.
Lai zīmolu attīstītu visā pasaulē, Renault turpinās attīstīt C segmentu un par 20% palielinās tīro peļņu, vienlaikus laika posmā no 2022. līdz 2030. gadam par 30% palielinot seguma summu.
Dacia – izaugsme no peļņas normas virs 10% līdz 15% 2030. gadā
Dacia modelis ir unikāls – tas veidots, kombinējot trīs galvenos principus:
• inženiertehnikā koncentrējas uz labu projektēšanas / izmaksu attiecību, kas jau tagad nodrošina stabilas izmaksu priekšrocības divciparu skaitļu izteiksmē;
•unikāla, maza rūpnieciskā un apgādes teritorija, kas nodrošina konkurētspējīgas izmaksas;
•izplatīšanas modelis ar vienkāršotu resursu sadali nodrošina izmaksas, kas pielīdzināmas izmaksām aģentūru modelī;
•85 % pārdošanas apjoma realizēti mazumtirdzniecībā.
Rezultātā Dacia jau tagad nodrošina peļņas normu virs 10% un plāno līdz 2030. gadam sasniegt 15%.
Lai īstenotu šo ieceri, Dacia, kas pašlaik ir vadībā B segmentā, drosmīgi iekaros C segmentu. Šo pavērsienu realizēja ar Jogger iznākšanu šajā gadā un turpinās ar Dacia Bigster un vēl diviem citiem automobiļiem, ļaujot Dacia divkāršot savu peļņas fondu. Paralēli Dacia turpinās samazināt izmaksas un gūs peļņu, divkāršojot globālās CMF-B platformas pārdošanas apjomus visos zīmolos un līdz 2030. gadam apjomam sasniedzot divus miljonus vienību.
Dacia pieliks pūles, lai Horse projekta sadarbībā no jauna izveidotu iekšdedzes dzinēju vērtības ķēdi, izstrādājot inovatīvu piedziņas adaptāciju alternatīvajām un sintētiskajām degvielām. Eiropā Dacia plūstoši pārorientēsies uz elektroautomobiļiem, pats pirmais piedāvājot izmaksu ziņā pieejamus elektroautomobiļu risinājumus.
Vieglais komerctransports (LCV) – strauji pretī nākotnei ar diviem jaunumiem
Renault Group vieglā komerctransporta ražošanai ir stabili pamati – līdz 2025. gadam Eiropas auto parkā būs vairāk nekā pieci miljoni automobiļu; tiks izveidota vairāk nekā 600 specializēto Pro+ izplatītāju ekosistēma; darbosies četras rūpnīcas, un tiks piedāvāts vismodernāko modeļu klāsts.
Renault LCV īstenos divus revolucionārus projektus, pieskaņojoties dinamiskajam, mainīgajam tirgum:
•Hyvia – Grupas kopuzņēmums ar Plug ūdeņraža mobilitātei bez oglekļa dioksīda izmešiem, kas piedāvā pilnu ekosistēmu, sākot no automobiļiem ar kurināmā elementiem, līdz elektrolīzeriem un ūdeņraža uzpildīšanai. Šajā uzņēmumā Plug pieredze ar H2 papildina Renault Group rūpnieciskos un inženiertehniskos resursus. Hyvia mērķis ir līdz 2030. gadam aptvert 30% ar ūdeņradi darbināmo vieglo komercautomobiļu tirgus Eiropā un līdz 2026. gadam kumulatīvos ieņēmumus no pasūtījumiem viena miljarda eiro vērtībā.
•FlexEVan – sākot no 2026. gada, plānots tirgū izlaist revolucionāru elektrisku un programmdefinētu furgonu klāstu. FlexEVan ar speciāli izstrādāto elektroautomobiļu platformu būs kompakts un piemērots izmantošanai pilsētvidē. FlexEVan izmantos Ampere izstrādāto SDV tehnoloģiju. Tādējādi šis automobilis kļūs par pilnībā savienotu noliktavas paplašinājumu, kas būs integrēts klienta digitālajā ekosistēmā. Tas būs pirmais automobilis Renault Group, kurā tiks izmantotas programmdefinēta automobiļa tehnoloģijas priekšrocības, ļaujot veikt pilnīgu darbības pārraudzību un datos balstītu autoparka pārvaldību reāllaikā. FlexEVan par vismaz 30 % samazinās klientu kopējās lietošanas izmaksas visā automobiļa kalpošanas laikā, t.i., pārsniedzot furgona iegādes cenu. Lai veicinātu FlexEVan attīstību, Renault Group plāno izveidot Flexis – partnerību ar nozīmīgu partneri, kuram ir pieredze šajā sektorā un papildinoša darbība. Šī partnerība ļaus kopīgi izmantot jauninājums, tādējādi būtiski samazinot izmaksas un aptverot maksimāli lielu klientu loku.
Ampere – pirmais uzņēmums, kas ražo tikai elektroautomobiļus un to programmatūru un ir izveidojies, sabrūkot oriģinālo iekārtu ražotņu sistēmai
Izveidojot Ampere, Renault Group rada atsevišķu uzņēmumu – pirmo, kas ražos tikai elektroautomobiļus un to programmatūru, un izveidojies, sabrūkot oriģinālo iekārtu ražotņu sistēmai. Ampere izstrādās, ražos un pārdos pilnībā elektriskus pasažieru automobiļus ar Renault zīmolu, kuros izmantos modernākās programmdefinētu automobiļu (software-defined vehicle – SDV) tehnoloģijas. Ampere būs apvienots labākais no abām pasaulēm – Renault Group tehnoloģiskās prasmes un resursi, un uzņēmuma, kas ražo tikai elektroautomobiļus, fokuss un izveicība.
Ampere pamatā darbosies Francijā un būs vispusīgs oriģinālo iekārtu ražotājs, nodarbinot ap 10 000 darbinieku. Tehnoloģiju uzņēmumā Ampere strādās aptuveni 3500 inženieri (puse no tiem būs speciālisti programmēšanā), un tiks radītas inovācijas.
Līdz 2030. gadam Ampere sešu elektroautomobiļu klāsts būs ideālā pozīcijā visstraujāk augošajos segmentos Eiropā, veidojot 80% no galvenās peļņas par elektroautomobiļiem – B segmentā ar jauno Renault 5 electric un Renault 4 electric un C segmentā ar Megane E-tech Electric, Scénic Electric un vēl diviem citiem automobiļiem, kurus plānots izlaist. Jau ir izlietota liela daļa no ieguldījumiem pirmo četru automobiļu ražošanai.
Ampere mērķis ir 2031. gadā Renault zīmolam saražot aptuveni vienu miljonu elektroautomobiļu. Ampere ir augošs uzņēmums, kura kopējais ikgadējā pieauguma rādītājs (compound annual growth rate – CAGR) turpmākajos 10 gados pārsniegs 30%.
Ampere balstās uz trim tehnoloģiju “vaļiem”, kas to padara unikālu elektroautomobiļu un to programmatūras ekosistēmā –
•augstās tehnoloģijas un ļoti konkurētspējīga ražošanas pēda – ElectriCity jau tagad ir viens no lielākajiem un konkurētspējīgākajiem elektroautomobiļu ražošanas centriem Eiropā – 2025. gadā viena automobiļa ražošana ilgs mazāk par 10 stundām. Kopš pirmās dienas ražošanas jauda ir 400 tūkstoši automobiļu gadā, to var palielināt līdz vienam miljonam, apgādājot citas Renault rūpnīcas. ElectriCity piedāvā arī unikālu vietējo ekosistēmu – 80 % piegādātāju atrodas 300 km rādiusā ap to.
•Eiropas elektroautomobiļu vērtības ķēde – Ampere sadarbojas ar nozīmīgākajiem partneriem, lai piekļūtu tehnoloģiskajām prasmēm, nodrošinātu ilgtspējīgu apgādi un padarītu pārskatāmas un kontrolējamas izmaksas un veiktspēju. Eiropā bāzētā piegādes ķēde ļaus Ampere 2030. gadā nodrošināt apgādi ar vairāk nekā 80 GWh, kas nepieciešami tā automobiļiem. 2020. gadā elektroautomobiļu vērtības ķēde aptvēra 10%, tagad tā ir 30%, un līdz 2030. gadam sasniegs 80%.
•Revolucionāra programmdefinēta transportlīdzekļu (Software-Defined Vehicle – SDV) tehnoloģija – SDV ir autobūves nozares nākotne – šī tehnoloģija ļauj pastāvīgi pilnveidot automobili visā tā dzīves ciklā, mācoties no lietotājiem un saglabājot automobiļa saistību ar oriģinālo iekārtu ražotāju “no šūpuļa līdz kapam”. Lai 2026. gadā izlaistu savu pirmo atvērto un horizontālo SDV tehnoloģiju, Renault Group ir izveidojusi ciešu partnerību ar diviem lielajiem tehnoloģiju nozares uzņēmumiem:
-Qualcomm Technologies, lai centralizētajai elektronikas arhitektūrai kopīgi izstrādātu lieljaudas skaitļošanas platformas uz Snapdragon Digital® Chassis™ risinājumu bāzes. Tajā iekļautas vienkristālshēmas un zemo līmeņu programmatūra, kas papildina funkcijas, iebūvētos pakalpojumus un lietotnes. Qualcomm Technologies vai kādam no tās meitasuzņēmumiem ir nodoms veikt ieguldījumus Renault Group specializētajā elektroauto un programmatūras uzņēmumā Ampere;
-Google – šī sadarbība ietver Android platformu programmdefinētam automobilim un mākoņprogrammatūru, kas iespējos SDV digitālo dvīni.
SDV veidošana horizontālā veidā ir unikāla pieeja visā nozarē. Tādējādi tiek samazināts izstrādes laiks un izmaksas. Partnerība ar Google, radot šo atvērto Android platformu, ļaus Ampere izmantot vienu no pasaulē lielākajām globālajām trešās puses lietotņu izstrādātāju ekosistēmām. Tie piedāvās dažādus pakalpojumus, kas bagātinās lietotāju pieredzi, vienlaikus paātrinot funkciju attīstību visā automobiļa dzīves ciklā.
Šī partnerība ļaus Renault Group samazināt izmaksas, paaugstināt efektivitāti, elastību un automobiļu izstrādes ātrumu, kā arī paaugstinās saņemto vērtību galalietotājiem, jo programmas tiks pastāvīgi atjauninātas un modernizētas.
Alpine – augstākā līmeņa globāls nulles emisiju zīmols ar sacīkšu auto vēsturi
Pēdējos divos gados Alpine piedzīvojis atdzimšanu sava ikoniskā A110 sporta coupé veidolā un iesaistīšanos Formula 1, kurā tas cer kļūt par čempionāta kandidātu. Pašlaik Alpine ir patiesi augstākā līmeņa zīmols, vispusīgs oriģinālo iekārtu ražotājs ar vienkāršotu resursu pārdali, fokusēts uz tehnoloģijām; tam ir 2000 darbinieku komanda – puse no tiem ir inženieri. Alpine piederība Grupai sniedz piekļuvi Ampere elektroautomobiļu un programmatūras tehnoloģiskajiem resursiem. Perspektīvā Alpine izmantos komerciālās partnerības un investoru atbalstu, lai paātrinātu izaugsmi un paplašināšanos uz ārvalstīm.
Alpine izstrādā pilnīgi jaunu automobiļu klāstu, kas veicinās zīmola izaugsmi un ieceres paplašināties starptautiski. No 2026. gada tas būs pilnībā elektrisks. Līdz tam laikam Alpine atklās nākamo A110 un vēl divus jaunus modeļus – B-hečbeku un C+ krosoveru. Pēc tam Alpine plāno izlaist divus modernus D un E segmenta automobiļus, veicinot izplatīšanos ārvalstīs. Rezultātā mēs paredzam, ka pusi no Alpine izaugsmes nodrošinās jaunie tirgi ārpus Eiropas, tostarp, iespējams, Ziemeļamerikā un Ķīnā.
Mobilize – veidots ap vadošo finanšu pakalpojumu uzņēmumu, lai ienāktu jaunas mobilitātes, enerģētikas un datos balstītu pakalpojumu tirgū
Mobilize ir veidojies ap kodola uzņēmumu Mobilize Financial Services – MFS, kas ir viens no labākajiem finanšu pakalpojumu sniedzējiem tirgū, apkalpojot četrus miljonus klientu. MFS paplašinās savu līdzšinējo darbību, vienlaikus attīstot jaunus darbības virzienus, piemēram, abonēšanu, apdrošināšanu un operatīvo izpirkumnomu.
Mobilize ir apņēmies kļūt par vadošu un ienesīgu “auto kā pakalpojums” (Vehicle-as-a-Service – VaaS) pakalpojumu sniedzēju, kombinējot finanšu, mobilitātes, enerģētikas un datos balstītus pakalpojumus ar speciālu automobiļu palīdzību. Šie pakalpojumi, kas tiks apvienoti vienotā risinājumā, palīdzēs apmierināt mazumtirdzniecības klientu, autoparku un mobilitātes operatoru vajadzības, vienlaikus radot periodisku peļņu. Mobilize no visiem citiem automobiļu zīmoliem atšķiras ar to, ka tas virzīts no pakalpojumiem uz produktu, nevis otrādi. VaaS modelis ļauj Mobilize radīt trīs reizes lielāku peļņu visā automobiļa dzīves ciklā, salīdzinot ar parastu pārdošanu.
The Future Is NEUTRAL – pirmais 360° aprites ekonomikas uzņēmums autobūves nozarē – sākot no slēgta materiālu cikla, līdz akumulatoru atkārtotai pārstrādei
Lai dzīvē realizētu apņemšanos ieviest aprites ekonomiku un nodrošināt neitrālu resursu bilanci, Renault Group 13. oktobrī paziņoja par jauna uzņēmuma izveidošanu – The Future Is NEUTRAL. Apvienojot Grupas un tās partneru zināšanas šajā jomā, jaunais uzņēmums piedāvā slēgta cikla atkārtotas pārstrādes risinājumus ikvienā automobiļa dzīves posmā – detaļu un izejmateriālu piegādē, ražošanā, lietošanā un arī pēc kalpošanas beigām. The Future Is NEUTRAL mērķis ir aptvert arvien lielāku daļu vērtības ķēdes – no aptuveni 50% pašlaik līdz vairāk par 90% 2030. gadā. Uzņēmums cer kļūt par Eiropas līderi rūpnieciskā mērogā slēgta cikla autobūves aprites ekonomikā. Tas nāks par labu gan Renault Group, gan visai nozarei. Lai paātrinātu attīstību un stiprinātu savas līderpozīcijas, The Future Is NEUTRAL atver mazāko daļu sava kapitāla ārējiem investoriem, lai līdz 2030. gadam piesaistītu līdzfinansējuma aptuveni 500 miljonu eiro vērtībā.
Vides aizsardzība, sociālā atbildība un pārvaldība – Renault Group efektivitātes svira
Grupas revolūcija nodrošinās paātrinājumu vides aizsardzības, sociālās atbildības un pārvaldības jomā, kas ir galvenais dzinējspēks Grupas saimnieciskās darbības un finanšu veiktspējā.
Renault Group uzņēmuma pārstrukturēšana ļaus tai kļūt par līderi, sasniedzot neitrālu oglekļa dioksīda bilanci, un veidot iekļaujošu nākotni.
Cīņā pret klimata pārmaiņām Grupas mērķis ir sasniegt neitrālu oglekļa dioksīda bilanci Eiropā 2040. gadā un pasaulē līdz 2050. gadam, izmantojot pieeju “no šūpuļa līdz kapam”. Grupa ir nospraudusi pārejas perioda mērķus oglekļa pēdas samazināšanai, lai rādītu ceļu, izveidojot konkrētu darbības plānu ikvienam tās uzņēmumam.
Katram uzņēmumam ir pašam savi vides aizsardzības, sociālās atbildības un pārvaldības mērķi, taču tie visi palīdz īstenot visas Grupas vides aizsardzības, sociālās atbildības un pārvaldības mērķus
Attiecībā uz Renault Group tradīciju uzņemties sociālo atbildību – tā saglabāsies arī pārmaiņu laikā, autobūves revolūcijā nodrošinot kvalifikācijas celšanu un pārkvalificēšanos tūkstošiem cilvēku atbilstoši jaunajām vērtības ķēdēm. Piemēram, ReKnow University, kas ir pieejama visai nozarei, līdz 2025. gadam tiks apmācīti 15 000 Renault Group darbinieku, kā arī 4500 studentu un piegādātāju, lai viņi iegūtu nākotnes auto nozarei nepieciešamās prasmes elektromobilitātē, aprites ekonomikā, programmatūrās, kiberdrošībā un datos.
Sarunas par finansēm
Grupas pārmaiņas visos piecos uzņēmumos tiešā veidā atspoguļosies tās finanšu pārskatos, kas būs vienkāršāki, uzlabosies pārskatatbildība un caurskatāmība gan iekšēji, gan ārēji. Šo piecu uzņēmumu veiktspēja turpinās palielināties, izmantojot Resurrection posmā ieviesto finanšu disciplīnu. Grupas principi – vērtībai priekšroka pār apjomu, konkurētspēja un kapitāla efektivitāte – tiks attiecīgi vēl vairāk stiprināti, izlaižot jaunus produktus un īpaši koncentrējoties uz mainīgajām izmaksām, noturīga piegādātāju tīkla izveidošanu un digitalizēšanu. Unikāla ekosistēmiska pieeja partnerībā paplašinās galveno vērtību ķēžu aptveri ar zemu kapitāla intensitātes nobīdi.
Lai tiktu galā ar līdz šim nepieredzētām pārmaiņām nozarē, Renault Group ir izstrādājusi pieeju, kas balstās divos principos:
•pašfinansēts plāns, ko nodrošina spēcīgas brīvās naudas plūsmas veidošana no uzņēmuma darbības;
•partnerības vai ārējs finansējums, lai paātrinātu izaugsmi, inovācijas, veicinātu konkurētspēju un samazinātu kapitāla prasības.
Ampere – mazs naudas patēriņš un ārējs finansējums
Renault Group vēlas paātrināt Ampere turpmāko attīstību un strauji virzīt Renault zīmolu elektrificētā nākotnē, neradot lielu slogu Grupas finanšu resursiem. Šajā sakarā Grupa cer, ka ar ārējo partneru un investoru palīdzību izdosies sasniegt šādas prognozes:
•nostiprināta pozīcija elektroautomobiļu tirgū ar ierobežotu naudas patēriņu; brīvās naudas plūsma 2025. gadā pārsniedz nulli;
•atvērtība ārējiem investoriem, lai paātrinātu pētniecības un izstrādes, kā arī ekosistēmas attīstību.
•Alianses mērogā (Renault Group, Nissan, Mitsubishi Motors) tiek pētītas pamatkapitāla iesaistīšanas iespējas.
•Ir iecere veikt sākotnējo publisko piedāvājumu Euronext Paris biržā 2023. gada otrajā pusē (var mainīties atkarībā no apstākļiem tirgū), Renault Group saglabājot spēcīgu pārsvaru un izmantojot potenciālo stratēģisko investoru (tostarp Qualcomm Technologies) atbalstu.
Horse projekts – finansiāli optimizē iekšdedzes dzinēju un hibrīdās piedziņas nākotni
No finanšu skatpunkta Horse projekta uzdevums ir nodrošināt produktivitāti, fiksēto izmaksu samazinājumu un ievērojamu uzlabojumu Grupas bilancē. Renault Group paturēs īpašumā 50 % no šī uzņēmuma – tik daudz, lai, sākot no 2023. gada otrās puses, šo darbību varētu atdalīt no Grupas tvēruma un finanšu pārskatiem.
Izslēgšanas ietekmes aplēses:
•pamatlīdzekļu samazinājums par 2,5 miljardiem eiro;
•pastāvīgo izmaksu svārstības vidēji par 1,2 miljardiem eiro gadā, pētniecības un izstrādes un kapitāla izdevumu samazinājums par 2,4 miljardiem no 2023. līdz 2030. gadam;
•piedziņas izmaksu konkurētspēja: 2,5 miljardi eiro no 2023. līdz 2030. gadam; pozitīva ietekme jau no 2024. gada;
•dividenžu plūsma atbilstoša Renault Group paturētajai īpašuma daļai;
•potenciāls nākotnes kapitāla pieaugums.
Renault Group finanšu prognozes – jaunos augstumos!
Renault Group izvirza šādus mērķus:
•peļņas norma – pārsniedz 8% 2025. gadā, pārsniedz 10% 2030. gadā;
•brīvās naudas plūsma – 2023.–2025. gadā vidēji pārsniedz divus miljardus eiro gadā, vidēji pārsniedz trīs miljardus gadā no 2026. līdz 2030. gadam;
•brīvās naudas plūsmā tiks iekļautas arī Mobilize Financial Services dividendes, kuras prognozē vidēji virs 500 miljoniem eiro gadā (jāsaņem regulējošo iestāžu un MFS valdes apstiprinājums);
•pētniecība un izstrāde, kapitāla izdevumi – no 2022. līdz 2030. gadam veido, maksimums, 8% no peļņas;
•peļņa no ieguldītā kapitāla – no 2025. gada pārsniedz 30%;
Turklāt Renault Group apstiprina savas 2022. finanšu gada finanšu prognozes:
•Grupas peļņas norma pārsniedz 5%;
•autobūves saimnieciskās darbības brīvā naudas plūsma pārsniedz 1,5 miljardus.
Dividenžu atjaunošana
Renault Group plāno no 2023. gada atsākt izmaksāt dividendes (par pilnu 2022. gadu – jāsagaida akcionāru pilnsapulces apstiprinājums). Šīs dividendes ir jauna laikmeta simbols, vidējā termiņā tās pakāpeniski, disciplinēti tiks palielinātas līdz 35% no Grupas konsolidētās tīrās peļņas – mātes uzņēmuma daļas – izmaksām. Lai to īstenotu, Grupas galvenā prioritāte – jāatjauno uzņēmuma investīciju līmenis.
Kapitāla izvietošanas politika – ieviešam līdzsvarotu kapitāla sadali
Renault Group mērķis ir vismaz 50% no radītajiem papildu naudas līdzekļiem ieguldīt atpakaļ Grupā. Perspektīvā Renault Group plāno lielāku aktivitāti finanšu ieguldījumu jomā saskaņā ar savu ekosistēmisko pieeju, tomēr ierobežojot to līdz, maksimums, 15 līdz 20% no brīvās naudas plūsmas.
Izvietojot atlikušos naudas līdzekļus, neieskaitot dividendes, Grupa vēlas, lai tās darbinieki iesaistītos efektivitātes paaugstināšanā, tādējādi veidojot lielāku piederības sajūtu projektam un veicinātu vērtību kultūras veidošanos. Ar speciālām darbinieku akciju programmām uzņēmums vēlas līdz 2030. gadam palielināt darbinieku akciju proporciju līdz 10% no Grupas kapitāla.
Līdzšinējās obligācijas joprojām pārraudzīs Renault SA – Grupas rūpniecisko darbību pārzinis. Ikviens uzņēmums varētu izmantot finanšu instrumentus atbilstoši tā vajadzībām un stratēģijai.
Alianse
Renault Group, Nissan un Mitsubishi Motors pašlaik ved sarunas par vienotu rīcību, reaģējot uz jaunajiem izaicinājumiem un iespējām, kas veidos autobūves nozares nākotni, tostarp:
•vienošanos par kopīgu stratēģisku iniciatīvu kopumu dažādos tirgos, dažādiem produktiem un tehnoloģijām;
•Nissan un Mitsubishi Motors apsver iespēju veikt ieguldījumus Ampere, atbalstot Renault Group Renaulution stratēģiju, tādējādi tā būtu viena no stratēģiskām darbībām, īstenojot Nissan Ambition 2030 plānu un Mitsubishi Motors stratēģiju;
•par darbu pie strukturāliem pilnveidojumiem, lai nodrošinātu ilgtspējīgu Alianses darbību un pārvaldību.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.