Preses relīze

dalīties

Dacia – krāsas un materiāli, kas sevī ietver zīmolu

“D” un “C” – divi savstarpēji savienoti burti baltā krāsā veido vienotu simbolu melnā režģa centrā. Dacia jaunā emblēma “Dacia Link”, kas redzama automobiļu priekšpusē, perfekti simbolizē zīmola turpmāko virzību krāsu un materiālu ziņā. Drosmīgas izvēles, kas vēl vairāk izceļ zīmola filozofijas elementus – būtisko un vienkāršo – un vedina piedzīvojumos. Kā tas atspoguļojas zīmola pašreizējā klāstā? Ko tas nozīmē turpmākajiem modeļiem? Helēne, vadošā dizainere, atbildīgā par krāsām un materiāliem, sīki izklāsta lēmumu pieņemšanas procesu un sniedz ekskluzīvu iespēju palūkoties uz vēl nepubliskotiem materiāliem.

Dacia automobiļi ir kā radīti piedzīvojumiem, ģimenes ceļojumiem brīvā dabā, brīvībai un braukšanas priekam. Tie ir veidoti izturīgi, vienkārši, ilgai kalpošanai un tiem ir plašs salons – tas iespējams, jo ir pieņemti drosmīgi lēmumi par materiāliem un krāsām, iedvesmu smeļoties tieši no dabas.


“Es esmu makšķerniece un jūtu vienotību ar dabu. Vēlos panākt sava darba saskaņotību ar manu personīgo dzīvi,” tā stāsta Helēne, vadošā Dacia dizainere, atbildīgā par krāsu un materiālu izvēli.


Vienmēr meklējot būtiskāko


Pieskaņojoties savu klientu vajadzībām, Dacia pieeja autobūvē ir atšķirīga, tiecoties resursus izmantot gudrāk. Dacia piemīt pragmatisms, drosmīgi pieņemot nepieciešamos lēmumus, it īpaši attiecībā uz dizainu. Patiesībā krāsu un materiālu nodaļa šajā ziņā ir vadošā. Šīs komandas vadītāja Helēne saka: “Dacia zīmolam ir svarīgi strādāt pēc iespējas autentiskāk. Klientam jāsaprot, ka esam pūlējušies, lai dizains ir vienkāršs un ietver tikai būtiskāko. Jaunu, videi draudzīgāku materiālu meklējumos izvairāmies no modes slazdiem.”


Līdz ar to – Dacia uzdrošinās. Pērn jūnijā atklātā jaunā krāsa “Lichen Haki”, kas ir zaļais tonis un atgādina ķērpjus un zemes toņus, tā ir kļuvusi par pirmo tā dēvēto tīrtoņa krāsu zīmola klāstā. Tā ne tikai pasvītro Dacia tuvību ar dabu un tās elementiem, bet arī atsauc prātā zīmola divas pamatvērtības. Dacia krāsas nesatur vizlu (metāla pārsliņas), tādēļ krāsas sastāvs ir vienkāršāks, savukārt nemetāliskā aspekta dēļ lietošanas laikā uz automobiļa nosēdušies netīrumi ir mazāk redzami. “Metāliskā spīduma neesamība tīrtoņa krāsās rada izteikti robustu sajūtu,” stāsta Helēne, norādot, ka tas ļoti piestāv Dacia robustajam stilam. Šāda veida krāsas drīzumā būs visos pieejamajos toņos.


Vairs nekāda hroma vai ādas apšuvuma – divas drosmīgas izvēles


Daudziem cilvēkiem šie divi materiāli ilgus gadus ir autobūves sinonīmi. Tomēr Dacia hromu un dzīvnieku izcelsmes ādu uzskata par pagātnes materiāliem, zīmols ir nolēmis, ka ir laiks sākt jaunu ēru un atrast tiem atjautīgu alternatīvu. Dacia vēlas atrast kaut ko izturīgāku un izmantot videi draudzīgāku ražošanas procesā. “Mēs mēģinājām izmantot materiālus ar mazāko iespējamo oglekļa pēdu gan ražošanas, gan kalpošanas laikā,” stāsta Helēne.


Tādēļ turpmāko Dacia modeļu interjerā būs ne vien audumi, bet arī mākslīgā āda. Tā ir patīkama pieskārienam, viegli kopjama un ļoti izturīga – ideāli atbilstot Dacia modeļu būtībai, kuras centrā ir ģimene un došanās dabā. Helēne ir pārliecināta: “Dacia klientu lokā ir cilvēki, kuriem daba ir tuva. Viņiem vajadzīgs automobilis, kurš lietošanas laikā neprasa daudz rūpju. Mākslīgā āda nodrošina šādu izturību.”


Savukārt hroms Dacia automobiļos vairs nav sastopams – nedz iekšpusē, nedz ārpusē. Šīs pārmaiņas ir laba ziņa gan klientiem, gan planētai – krāsas pārklājums ir videi draudzīgāks, jo rada daudz mazāk CO2, nekā pārklāšana ar hromu, tas ir izturīgāks pret skrāpējumiem un daudz noturīgāks. Pasaulē, kur lielāka daļa automobiļu logotipu ir hromēti, jaunā “Dacia Link” emblēma ir nokrāsota baltā krāsā. “Mēs vēlējāmies padarīt logotipu ļoti labi pamanāmu,” saka Helēne,“baltā krāsa ir ideāli piemērota, jo tā izceļas uz Dacia automobiļu melnā režģa fona.”


Alternatīvie materiāli ilgāk kalpo


Ikviens autoražotājs vēlas paildzināt automobiļa un tajā izmantoto materiālu kalpošanas laiku, tādēļ Dacia automobiļu salonā uz vadības paneļa debiju piedzīvo jauni, tvirti audumi, aizstājot līdzšinējo plastmasas apšuvumu. Šāda izvēle nodrošina labāku skaņas izolāciju un piešķir maigumu šīm ierasti cietajām detaļām. Turklāt atšķirībā no cietiem materiāliem, audumi nesaskrāpējas un nečīkst, braucot pa sliktāku ceļa segumu. Pēc Helēnes domām, klienti ir tikai ieguvēji: “Tvirti materiāli, tādi, kā šie, rada omulīgāku noskaņu.”


Visas Dacia automobiļos izmantoto krāsu un materiālu izmaiņas ir daļa no būtiskākā meklējumiem. Helēne atzīst: “Ja iekšpusē un ārpusē veidojas krāsu un materiālu saskaņa, jūtu, ka mūsu darbs ir izdevies.”


Dacia dizaina autentiskums, krāsu un materiālu izvēle sniedz labumu gan klientiem, gan videi. Tīrs dizains, ar kuru Helēne un Dacia komanda var lepoties.

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes