Preses relīze
Renault Laguna II bija pats pirmais auto, kuram Euro NCAP pasivas drošibas testos izdevas iegut augstako vertejumu – piecas zvaigznes. Nule neatkariga organizacija Euro NCAP veiktajos pasivas drošibas testos trešas paaudzes Renault Laguna ne tikai ieguva piecas zvaigznes, bet ari izcinija augstako punktu skaitu – no iespejamajiem 37 punktiem Renault LAGUNA III ieguva 36 punktus.
Uzlabota drošibas sistema
Nemot vera Renault Laguna II augstos rezultatus Euro NCAP drošibas testos, Renault inženieri, radot trešas paaudzes Laguna, centas rast arvien jaunus risinajumus drošibas sistemas uzlabošanai – tika veikta realu satiksmes negadijumu analize, lai noteiktu tos drošibas sistemas elementus, kas ir vitali svarigi realaja dzive. Laguna III ir aprikota ar jaunakas paaudzes drošibas sistemam.
Jaunas Laguna drošibas sistemas pamata ir triskartejs algoritms – priekšeja, aizmugures un sanu drošibas sistema. Ši sistema sevi ietver sešus vai astonus drošibas spilvenus (aizmugurejie drošibas spilveni var tikt neieklauti, ja klients no tiem atsakas), kas izvietoti ta, lai visi auto pasažieri butu maksimali aizsargati. Priekšejai aizsardzibai izvietoti gaisa spilveni ir regulejami. Ta, piemeram, autovaditaja gaisa spilvens pielagojas vaditaja augumam un sedekla pozicijai, tadejadi sadursmes rezultata pasargajot vaditaju no iespejamajam gaisa spilvenu raditajam traumam. Ari tris-punktu drošibas jostas ir aprikotas ar nospriegojuma limitetajiem. Priekšejas drošibas jostas veidotas ta, lai tas maksimali darbotos uz katru kermena dalu, sadursmes gadijuma noturot kermeni sedvieta.
Nereti tieši sanu sadursmes medz but letalas, tapec Renault inženieri centušies uzlabot drošibas sistemas tieši šajas vietas. Jaunas Laguna drošibas sistema sastav no diviem sensoriem, kas iebuveti attiecigi priekšejas durvis un auto B-statni. Notiekot sadursmei automatiski atveras sanu gaisa spilvens, kas veidots ta, lai maksimali aizsargatu pasažieru kakla dalu un cirkšna apvidu. Maksimalu rezultatu ši drošibas sistema saglaba lidz
Papildus uzlabojumi drošibas ietvaros veiktas sedvietam – atzveltnes veidotas ta, lai aizmugurejas sadursmes gadijuma maksimali pasargatu kakla apvidu. Jauna Laguna aprikota ari ar signallampinam, kas bridina, ja kada no drošibas jostam nav aizspradzeta – taja skaita vaditajs tiek bridinats par nepiespradzetam aizmugures jostam.
Drošiba visos limenos
Radot jauno Laguna, Renault inženieri patiešam ir domajuši par drošibu visos tas limenos – Laguna III ir pirmais Renault modelis, kas sver mazak par saviem priekšgajejiem – jauna Laguna ir par
Jauna Laguna aprikota ar kruiza kontroles un atruma ierobežotaja sistemam, riepu spiediena monitoringa sistemu, navigacijas sistemu, Bluetooth telefona aprikojumu, ka ari automatiskajiem logu tiritajiem ar lietus sensoriem un priekšejiem un aizmugurejiem parkošanas sensoriem.
Euro NCAP pieškirtie vertejumi dažadiem Renault modeliem
Jaatzime, ka Renault ir vienigais autoražotajs, kura 9 modeli Euro NCAP drošibas testos ir ieguvuši augstako novertejumu – 5 zvaigznes.
MODELIS |
GADS |
Euro NCAP vertejums |
LAGUNA II |
2001 un 2003 |
5 zvaigznes Pirma automašina pasaule, kurai izdevas iegut augstako vertejumu |
VEL SATIS |
2002 un 2005 |
5 zvaigznes |
MEGANE II |
2002 |
5 zvaigznes |
ESPACE IV |
2003 |
5 zvaigznes |
KANGOO |
2003 |
4 zvaigznes |
SCENIC II |
2003 |
5 zvaigznes Pirma automašina sava klase, kurai izdevas iegut augstako vertejumu |
MODUS |
2004 |
5 zvaigznes Pirma automašina sava klase, kurai izdevas iegut augstako vertejumu |
MEGANE II COUPE CABRIOLET |
2004 |
5 zvaigznes |
CLIO III |
2005 |
5 zvaigznes |
Jaunais TWINGO |
2007 |
4 zvaigznes |
Jauna LAGUNA |
2007 |
5 zvaigznes |