Preses relīze
Riepas ir vienīgais automašīnas elements, kas saskaras ar zemi, tāpēc drošībai brauciena laikā ļoti svarīgs ir pareizs gaisa spiediens riepās, kas ietekmē transportlīdzekļa rites pretestību. Tieši gaisa spiediens riepās nosaka to saķeri ar ceļu, un jebkura novirze no pareizā spiediena var samazināt saķeri, radīt riepas bojājumus vai pat plīsumus.
RIEPAS AR NEATBILSTOŠU SPIEDIENU ĀTRĀK NODILST
Ja spiediens riepās ir neatbilstošs, riepas var nolietoties ātrāk un nevienmērīgāk. Kad spiediens riepās ir pārāk zems, riepas ātrāk nodilst sānu malās, bet, ja tas ir pārāk augsts, vairāk nodilst riepu vidusdaļa.
PAREIZS SPIEDIENS – ZEMĀKAS IZMAKSAS
Par riepām ir vērts rūpēties ne tikai drošības apsvērumu dēļ. Braucot ar stipri nolietotām riepām un ar neatbilstošu spiedienu, tiek pārmaksāts par degvielu. Riepām nolietojoties, tiek zaudēta saķere, tādēļ riepa griežas ātrāk un tiek ietekmēta rites pretestība, kas, savukārt, ietekmē degvielas patēriņu.
KĀ PĀRBAUDĪT GAISA SPIEDIENU RIEPĀS?
Kontrolējot spiedienu riepās, jābūt rūpīgam un jāievēro transportlīdzekļa ražotāja norādījumi. Šo informāciju var atrast uz īpašas uzlīmes, kas atrodas transportlīdzekļa salonā vai rokasgrāmatā.
Ne visi autovadītāji zina, ka spiedienu ir iespējams nomērīt patstāvīgi ar rokas manometru vai ar gaisa kompresoru degvielas uzpildes stacijās. Gaisa spiediena pārbaude ir jāveic aukstām riepām pēc ilgstošas stāvēšanas.
PIELĀGOJIET SPIEDIENU AUTOMAŠĪNAS SLODZEI
“Pirms došanās garākā braucienā ir nepieciešams pārbaudīt riepu stāvokli un spiedienu katrā no tām, ieskaitot rezerves riepu, ja tāda ir. Atcerieties noregulēt spiediena līmeni atkarībā no automašīnas slodzes, ar kuru dodaties ceļojumā. Braucot ar automašīnu, kurā ir pasažieri un piekrauts bagāžnieks, spiedienam jābūt atbilstoši transportlīdzekļa ražotāja norādījumiem,” stāsta Renault Drošas braukšanas skolas direktors Ādams Bernards.
NODILUŠAS RIEPAS IR BĪSTAMAS
Pirms ceļojuma ir vērts pārbaudīt arī riepu tehnisko stāvokli. Saskaņā ar noteikumiem, protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par 1,6mm vasaras riepām un mazāks par 4mm ziemas riepām, taču ar jaunu riepu iegādi nevajadzētu gaidīt, līdz tiks sasniegts maksimālais pieļaujamais nodilums. Braucot ar nolietotām riepām lietus laikā, biežāk var rasties bīstamas situācijas uz ceļa, piemēram, akvaplanēšana jeb slīdēšana pa ūdeni uz ceļa virsmas, kad riepām zūd saķere ar ceļa segumu un tās nespēj novadīt lieko ūdeni, līdz ar to šoferis var zaudēt kontroli pār automašīnu. Lietojot labi koptas, augstas kvalitātes riepas, arī bremzēšanas ceļš ir īsāks, kas ir īpaši svarīgi, braucot pa slidenu segumu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.