Preses relīze
Jūlijā un augustā daudzi dodas atpūtas braucienos, bet lauksaimniekiem tas ir intensīvs laiks, kad jāpaspēj izdarīt dažādi lauku darbi. Tādēļ, var gadīties, ka priekšā brauks traktors vai cita lauksaimniecības tehnika.
Noteikumos ir paredzēts, ka traktortehnika pa ceļu nedrīkst braukt ātrāk par 40 km/h, turklāt tie nespēj pārsniegt šo ātrumu arī tehnisku iemeslu dēļ. Saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumiem šāda veida transportlīdzekļi drīkst braukt tikai pa labo malējo joslu – tādēļ uz šosejām ar vairākām joslām tos ir vieglāk apsteigt, savukārt uz mazākiem, šaurākiem ceļiem apdzīt būs grūtāk, un nepieciešams vēl vairāk uzmanīties.
Pērn Valsts policija fiksējusi 290 ceļu satiksmes negadījumus, kuros bija iesaistīta traktortehnika. Šajos negadījumos ir cietušas 14 personas un divas gājušas bojā. Negadījumos iesaistīto personu vidū ir gan traktoru vadītāji, gan velosipēdisti un vieglo auto pasažieri. Vienlaikus policijas statistikā nav pieejama informācija par to, cik negadījumu ir noticis lauksaimniecības transportlīdzekļu nepareizas apdzīšanas rezultātā.
“Daudzi vieglo automobiļu vadītāji izraisa bīstamas situācijas, par katru cenu cenšoties izvairīties no “iesprūšanas” aiz lauksaimniecības traktora vai citas tehnikas. Tomēr tas, ka šāds transportlīdzeklis pārvietojas ar salīdzinoši nelielu ātrumu, nav nekāds attaisnojums, lai veiktu bīstamus manevrus. Ja vēlamies uzsākt apdzīšanu, ir jāpārliecinās, ka blakus josla ir pārredzama un tajā var droši iebraukt. Šo manevru nedrīkst veikt, ja ceļa zīmes vai apzīmējumi to aizliedz, piemēram, ja šī manevra laikā būtu jāpārbrauc pāri dubultlīnijai,” stāsta Renault Drošas braukšanas skolas direktors Ādams Bernards.
Traktortehnikas vadītāja pienākums ir atvieglot apdzīšanu citu transportlīdzekļu vadītājiem, braucot pēc iespējas tuvāk ceļa labajai malai. Taču tas ne vienmēr ir pietiekami, jo traktori bieži brauc pa mazākiem, šauriem ceļiem. Tomēr neatkarīgi no apstākļiem nevajadzētu lauksaimniecības transportlīdzeklim piebraukt pārāk tuvu, lai izdarītu spiedienu uz tā vadītāju, lai tas, piemēram, nobrauktu ceļa malā.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.