Preses relīze
Laika posmā no 2018. līdz 2021. gadam Renault Group samazināja ar savu kravas transportu saistīto oglekļa pēdas nospiedumu Eiropā par 6,9%, pārsniedzot savus uzstādītos mērķus par 5,3%. Šos rezultātus apstiprināja FRET21 – projektā, kurā Francijas vides un enerģijas pārvaldības aģentūras (Agence de l'environnement et de la maîtrise de l'énergie – ADEME) un Kravu transporta izmantotāju asociācijas (Association des Utilisateurs de Transport de Fret – AUTF) vadībā tiek īstenota sadarbība starp transporta un loģistikas uzņēmumiem, rosinot detaļu un automobiļu pārvadātājus samazināt transporta radīto ietekmi uz vidi.
Izmantojot piegādes ķēžu nodaļas ieviestos inovatīvos risinājumus, piemēram, iepakojuma eko-dizainu un samazinot nobraukto kilometru skaitu, kopš pievienošanās šim projektam 2015. gadā Renault Group ir par 15% samazinājis savu loģistikas radīto CO2 izmešu daudzumu Eiropā.
Renault Group piegādes ķēžu nodaļa arī turpmāk centīsies samazināt oglekļa dioksīda izmešu daudzumu un ir apņēmusies līdz 2030. gadam samazināt katra automobiļa oglekļa pēdu par 30%.
“Vairāk nekā 10 gadus esam strādājuši, lai rastu risinājumus, kā samazināt mūsu piegādes ķēžu ietekmi uz vidi. Mēs aizvien vairāk izmantojam multimodālus pārvadājumus, uzlabojam konteineru un kravas automobiļu piepildīšanas ātrumu, kā arī pilnveidojam mūsu iepakojuma eko-dizainu un samazinām nobraukto kilometru skaitu. Neatlaidīgais darbs ar daudzām Grupas uzņēmuma līnijām un mūsu piegādātājiem, pēc iespējas tuvāk mūsu rūpnieciskajai sistēmai, jau otro reizi pēc kārtas mums ļāvis sasniegt un pat pārsniegt mūsu CO2 izmešu daudzuma samazināšanas mērķus,” skaidro Floransa Ugeto (Florence Ughetto), ilgtspējīgās attīstības un loģistikas eksperte Renault Group piegādes ķēžu nodaļā.
“Būdams nozīmīgs spēlētājs vispasaules piegādes ķēdē, Renault enerģiski un neatlaidīgi īsteno savu apņemšanos saistībā ar FRET 21 iniciatīvu. Uzņēmuma rīcība ir konkrēta un ļoti operatīva, garantējot panākumus, un tā ir saskaņota ar transporta pakalpojumu sniedzējiem, noslēdzot sadarbības līgumus,” piebilda Pjērs Lupoglazovs (Pierre Lupoglazoff), EVE (Engagements Volontaires pour l'Environnement – Brīvprātīgas saistības attiecībā uz vidi) projekta vadītājs Francijas vides un enerģijas pārvaldības aģentūrā.
Trīs galvenie paņēmieni, kā samazināt oglekļa dioksīda izmešu daudzumu:
1.pilnveidot multimodālu pārvadājumu izmantošanu
Piegādes ķēžu nodaļa sadarbojas ar transporta uzņēmumiem, lai palielinātu piegādes plūsmu pa dzelzceļu, piemēram, izmantojot vilcienus pārvadāšanai no Austrumeiropas uz Franciju, ir iespējams novērst 2600 tonnu CO2 izmešu rašanos;
2.samazinot nobrauktos kilometrus uz vienu kubikmetru,
-optimizēt kravas automobiļu piekraušanas ātrumu un iepakojuma piepildīšanu – piegādes ķēžu nodaļa ir izveidojusi digitālus rīkus, kas ļauj vizualizēt kravas automobiļus 3D formātā un tādējādi palielināt piekraušanas ātrumu. Tas ļāvis novērst 12 200 tonnu CO2 izmešu rašanos. Turklāt inženieru komandas darba rezultātā tika samazināts izmantotā iepakojuma daudzums, un produkti tika sapakoti blīvāk, tādējādi optimizējot produktu skaitu vienā iepakojumā. Rezultāts – novērsta papildu 8800 tonnu CO2 izmešu rašanās;
-samazināt mēroto attālumu – uzņēmuma mērķis ir piegādātāju tīklu izveidot tuvāk ražotnēm, lai samazinātu mēroto kilometru skaitu uz katru kubikmetru. Tas, piemēram, ir izdevies Francijā, izveidojot ElectriCity, kurā piegādātāju sistēma koncentrēta netālu no šī elektroautomobiļu rūpnieciskā klastera trim ražotnēm. Šī pieeja novērsusi 6120 tonnu CO2 izmešu rašanos;
3.uzlabot transporta uzņēmumu energoefektivitāti –
piegādes ķēžu nodaļa transporta uzņēmumu tīklam piedāvā ECO2 aptauju, kas ļauj iegūt informāciju par viņu ietekmi uz vidi (vidējo patēriņu), un attiecīgi turpmākajos gados integrēt apņemšanos samazināt izmešu daudzumu. Rezultāts – CO2 izmešu samazinājums par 5700 tonnām.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.