Preses relīze
Desmitiem robotu gaida savu kārtu uz pārtapšanu Refactory rūpnīcā Flins pilsētā. Tas atgādina Bendžaminu Batonu – tēlu F. Skota Ficdžeralda īsajā stāstā, kurš noveco pretējā virzienā. Kā? Šajā gadījumā – modernizēšanas nodaļā, kuras uzdevums ir tos atjaunot, pirms sūta atpakaļ strādāt ražošanas līnijās. Šogad šajā nodaļā līdz šim pārvērtības piedzīvojuši 40 roboti – tie palīdzēs uzsākt nozīmīgus projektus, piemēram, jaunā Megane E-TECH Electric ražošanu Duai (Douai) pilsētā. Par šo jauno modernizēšanas darbības virzienu vairāk uzzināsim, sākot ar darbnīcu, kur tas sākās.
SANDUVILA (SANDOUVILLE), MOBĒŽA (MAUBEUGE) UN DUAI (DOUAI) DOD SAVUS ROBOTUS
Kopumā tas izskatās pēc sava veida pensionāru saieta – roboti, kuri aizlaisti pensijā no Sanduvilas, Mobēžas un Duai rūpnīcām, visi tiek savākti darbnīcā, kuru vada Natālija, tehniskā aprīkojuma nodaļas vadītāja vietniece Flins pilsētas rūpnīcā. Agrāk katra rūpnīca savas iekārtas modernizēja pati. Tagad Refactory pārveido tās visas vienā vietā, jo speciālajā darbnīcā pieredzi un zināšanas liek lietā speciālistu komanda. Līdz 2023. gadam šī komanda kļūs divtik liela – tajā būs astoņi mehāniķi un plānotājs.
Roboti, kuri šeit nokļuva 2021. gadā, nāk no Mobēžas rūpnīcas, kad tā pārtrauca iepriekšējā Kangoo ražošanu un sāka ražot jauno versiju pārveidotajā darbnīcā. Pirmie 18 metināšanas un pārvietošanas roboti tika izjaukti un nosūtīti uz Flins pilsētas rūpnīcu pārveidošanai. Pēc modernizācijas procesa tie sāks veikt savus jaunos pienākumus Duai rūpnīcas jaunā Megane E-TECH Electric montāžas līnijā.
“Centralizējot robotu modernizēšanu vienā rūpnīcā, esam samazinājuši investīcijas jaunos projektos un remonta izmaksas. Šāds process ir saīsinājis arī piegādes ķēdes, kuras jauniem robotiem kļūst aizvien garākas – šobrīd tās ir 40 nedēļas sākotnējo 20 nedēļu vietā.”
Natālija, tehniskā aprīkojuma nodaļas vadītāja vietniece
PĀRTAPŠANAS STADIJAS
Pirms robotu modernizācijas jāveic vairākas darbības: jāreģistrē modeļu ražošanas beigu datumi, jānoskaidro, kuras telpas būs pieejamas, un jācentralizē rūpnīcu prasības. To dara Gabriels, rūpnieciskās jaudas dzīves cikla arhitekts. Viņa uzdevums ir koordinēt visas inventarizācijas darbības ar atbildīgajām personām katrā no rūpnīcām un sazināties ar potenciālajiem klientiem. Pēc pirmās darbības, t.i., norīkošanas, modernizācijas komanda pārņem robotu demontāžu, transportēšanu un pārveidošanu. Komanda tos notīra, iztukšo, nomaina detaļas, tiem atjaunina sistēmu, pārbauda precizitāti un izturību, un pēc tam sagatavo izsūtīšanai. Visas šīs darbības ir jāveic, lai pienācīgi pārveidotu ražošanas sistēmas.
NĀKAMĀ PIETURA – SPĀNIJA!
Šī darbnīca, kura darbu sāka pirms nepilna gada, jau pašlaik ir ārkārtīgi veiksmīga, un tai pastāvīgi pienāk robotu pasūtījumi. Pat Spānija ir pieteikusies uz Valladolidas (Valladolid) rūpnīcas virsbūvju darbnīcas pārveidi. Šī rūpnīca ir pasūtījusi sešus robotus (ieskaitot četrus presēšanas robotus) no Sanduvilas rūpnīcas, kurus modernizēs Flins pilsētā. Lai tiktu galā ar lielo pieprasījumu, plānots veidot pārmaiņas arī darbnīcā – jūlijā to paplašinās un izveidos jaunas telpas, lai palielinātu darbības jaudu. Jau tagad tiek sagatavoti daži roboti ar nepacietību gaidītajam modelim – nākamajam elektriskajam Renault 5, kuru ražos Duai pilsētā, Renault ElectriCity rūpnīcās.
“Mēs izmantojam katru iespēju, lai paplašinātu savu robotu izvēli un atbilstu Grupas rūpnīcu prasībām. Sākot no 2023. gada, mūsu mērķis ir modernizēt vairāk nekā 170 robotus gadā, lai apgādātu ElectriCity projektus. Šādas pārmaiņas un jaunais darbības virziens ietaupīs trīs miljonus eiro gadā.”
Paskāls, montāžas procesa dizaina eksperts
Šis jaunais, ekonomiski pamatotais darbības virziens palīdz tikt galā ar izaicinājumiem, kas saistīti ar pāreju uz ekoloģiskāku darbību un ilgtspējīgāku patēriņu. Pirkt mazāk, radīt jaunu vērtību produktiem, kuri jau pastāv, un veidot jaunu rūpniecisko modeli, kura centrā ir aprites ekonomika – apņemšanās, kas ir viena no svarīgākajām priekš Renault Group.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.