Preses relīze
Pirmā lieta, kas pārsteidz, iesēžoties jaunā Austral salonā ar augstajām tehnoloģijām, ir harmonija. Nākamais, kas piesaista skatienu, ir valdzinošais OpenR ekrāns, kam ieslēdzoties, atskan sveiciena skaņa. Trešā stilīgā lieta, ko nevar nepamanīt, ir dizainera veidotā iekārta modeļa versijās ar automātisko ātrumkārbu – ergonomisks, bīdāms roku balsts. Tas palīdz novietot roku ērtākajā pozīcijā, lai varētu lietot multivides ekrānu un taustiņus zem tā. Taču sajūta, rīkojoties ar šo kustīgo balstu, ir pavisam kas cits. Olivjē mums pastāstīja, kā viņš to īstenoja.
“Kvalitātes eksperta uzdevums ir piešķirt pievienoto vērtību pamata funkcijām un raisīt pozitīvas emocijas tur, kur tas vismazāk gaidāms.”
Olivjē, Renault kvalitātes eksperts
STARMEŠU GAISMAS UZ IKONISKO DIZAINERA VEIDOTO IEKĀRTU
Olivjē uzdevums, strādājot kvalitātes eksperta amatā, prasa lielu vērīgumu – viņš pārliecinās, ka ikviens jaunais modelis Renault klāstā ir pilnībā atbilstošs un ka dažādās automobiļa virsbūves un pasažieru nodalījuma daļas papildina automobili kopumā. Viņš pārbauda materiālu kvalitāti, pārrauga visu procesu līdz attēls uz tāfeles pārtop par braukšanai gatavu automobili, pārbauda, vai kustības ir plūstošas un virsmas ir vienā līmenī, pārliecinās, ka kustīgās daļas ir viegli lietot, un atrod veidus, kā savaldzināt auto lietotājus.
Jaunais Renault Austral SUV, kas tirgū nonāks nākamajā rudenī, šajā ziņā nav izņēmums. Olivjē un viņa kolēģi ir to rūpīgi pārbaudījuši no ikviena skatu punkta, paceļot tā kvalitāti izcilības līmenī.
“Mēs strādājām pie visām kustīgajām daļām jaunajā Austral. Tomēr, ja man jāmin viena no tām, tas būtu bīdāmais roku balsts. Mums bija fantastiska daudzfunkcionāla dizainera veidota iekārta centrālajā konsolē, tomēr tās bīdīšana uz priekšu un atpakaļ nebija īpaši aizraujoša. Mēs ar interjera dizaina nodaļas vadītāju spriedām, kā to padarīt pievilcīgāku,” viņš atzīst.
SVARĪGĀKAIS BIJA SKAŅA
Roku balsta papildināšana ar robiņiem un to radīto skaņu, kad balsts tiek kustināts uz priekšu un atpakaļ, ātri vien kļuva par acīmredzamo izvēli.
“Mēs uzreiz sākām domāt, kā pievienot skaņu roku balsta kustībām – kaut ko piestāvošu, tādu kā metālisku robiņu skaņu,” norāda Olivjē.
Olivjē skaidri zināja, kā viņš vēlas, lai tas skan, tomēr viņam bija jāatrod vārdi, lai aprakstītu šo sajūtu pārējai komandai. Tas nav vienkārši! Par laimi, viņu interesē arī cita veida mehānismi, un viņš atrada tādu, kas ļāva citiem “sadzirdēt”, ko viņš domā.
Viņa aizraušanās ir rokas pulksteņi – digitālie, jo tie ir praktiski, un mehāniskie, jo, viņaprāt, to precīzie mehānismi un izsmalcinātā apdare ir fascinējoša. Tā gadījās, ka viņam uz rokas bija tāds, kurš radīja tieši tādu skaņu, kādu viņš bija iecerējis.
“Pulkstenim, kuru nēsāju sportojot, ir grozāms sprūdrata tipa ārējais rāmis. Es to pagrozīju un sadzirdēju tieši tādu skaņu, kādu biju iztēlojies Austral roku balsta bīdāmajai sistēmai. Tā ir skaista skaņa; var saklausīt kvalitatīvu un precīzu meistara darbu,” atzīst Olivjē.
PRECIZITĀTE UN KONTROLE – DIVI SVARĪGĀKIE KVALITĀTI RAKSTUROJOŠIE VĀRDI
Projekta komanda un dizaina komanda uzreiz bija sajūsmā par šo ideju, un ikviens ķērās pie darba, lai radītu klakšķošo, patīkamo metālisko skaņu, ko tas veido, balstoties uz rokas pulksteņa ārējā rāmja sprūdrata mehānisma principu. Roku balsta bīdāmajā mehānismā viņi izveidoja 13 robiņus ar vienādām atstarpēm, lai radītu sajūtu, ka mehānismam ir iestatījumi ar milimetra precizitāti un patīkamu skaņu, kas to papildina.
Izstrādes komandas ātri un efektīvi strādāja pie bīdāmā mehānisma robiņu sistēmas, lai radītu patīkamu skaņu, lietotājiem regulējot jaunā Renault Austral roku balstu.
“Beigās var just, ka tā vairs nav tikai detaļa, kura bīdās uz priekšu un atpakaļ – tā ir precīzi regulējama iekārta, kas liek kaut ko sajust, kas pilnībā atbilst priekšstatam par uztverto kvalitāti automobilī,” Olivjē nešaubās, ka darbs pie kustīgo daļu skaņām lietotājiem rada patiesu pievienoto vērtību.
Viņš strādā pie tā, lai šo pašu skaņas principu iekļautu vairākos nākamajos automobiļos Renault klāstā, kas drīzumā tiks atklāti.
Šī stāsta video pieejams šeit: www.youtube.com/watch?v=ZZMiLoGZBag.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.