Preses relīze
Ilgtspēja – neraugoties uz strauji pieaugošajām enerģijas cenām un vides izaicinājumiem, Renault nostiprina savu vadošo pozīciju elektrifikācijas tirgū Eiropā, piedāvājot pievilcīgu modeļu klāstu un klientiem nozīmīgas tehnoloģiskās izvēles.
Atbilstoši savam mērķim līdz 2025. gadam panākt videi draudzīgāko auto klāstu Eiropas tirgū, pārdodot vairāk par 65% elektrisko un elektrificēto automobiļu, Renault gūst ievērojamu progresu elektrifikācijas tirgū. E-Tech klāsts (elektriskā un hibrīdā piedziņa) 2022. gada pirmajā pusē veido 36% no Renault pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma Eiropā, salīdzinot tagdējo skaitli ar 26% 2021. gada pirmajā pusē, tanī pat laikā tirgus vidējais rādītājs joprojām ir mazāks par 30%.
Ņemot vērā degvielas cenu celšanos un komponentu trūkumu, Renault savu piedāvājumu koncentrē uz automobiļiem, kas vislabāk atbilst klientu vajadzībām – pieciem elektroauto modeļiem ar tālu sniedzamību: (ZOE, Twingo E-Tech Electric, Megane E-Tech Electric, Kangoo Van E-Tech Electric, Master Van E-Tech Electric) un četriem pilnībā hibrīdajiem (HEV) modeļiem ar mazu patēriņu (Clio, Captur, Arkana un drīzumā iznākošo Austral, kuram ir savā klasē labākā degvielas ekonomija, kopā ar jauno E-Tech pilnībā hibrīdo 200 ZS piedziņu tērējot mazāk par 4,5 litriem uz 100 km – atbilstoši homologācijas datiem).
Jaunais Megane E-Tech Electric papildina elektrautomobiļu piedāvājumu un sevi ievērojami parāda, startējot tirgū. Pirmie Renault Megane E-Tech klientiem tika piegādāti Francijā 2022. gada maijā. Pašlaik tas nonāk pārdošanā visā Eiropā. Pasūtījumu apjoms sasniedzis 20 000 vienības, un lielākā daļa pārdoto automobiļu ir augstākās aprīkojuma kategorijas versijas ar 60 kWh akumulatoru bloku (450 km sniedzamība) un Open RLink, ko nodrošina Google®.
Pilnībā hibrīdā tehnoloģija (HEV) ir ārkārtīgi pieprasīta – 59 000 vienību, kas ir par 87% vairāk, salīdzinot ar 2021. gada pirmo pusi. Šī tehnoloģija ir veiksmīgi ieviesta Renault pamata modeļos: 22% Clio, 35% Captur, 59% Arkana no kopējā pārdošanas apjoma un paredzams, ka tā būs arī jaunā Austral pamata versijā.
Uzņēmums ar augstu pievienoto vērtību – Renault tirdzniecības politika nes augļus – būtisks pieaugums mazumtirdzniecības kanālos un C segmenta modeļu tirdzniecībā.
2022. gada pirmajā pusē mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 13 punktiem (salīdzinot ar 2021. pirmo pusi), sasniedzot 53% (aptverot G5 valstis). Arī mazumtirdzniecības tirgus daļa palielinājās līdz 6,7% (+0,8 punkti, salīdzinot ar 2021. pirmo pusi), apjomam pieaugot par 5% mazumtirdzniecības tirgū, kas samazinājās par 8%.
C segmenta atkarošana norit veiksmīgi – Renault pārdošanas apjoms pieaug par 12% – reģistrēti vairāk nekā 95 000 automobiļu, palielinot tirgus daļu. Renault Arkana turpina gūt panākumus – 2022. gada pirmajā pusē jau pārdoti vairāk nekā 40 000 automobiļu, savukārt E-Tech versijas (HEV) ir pieprasītākās (59% no kopējā apjoma).
Lai stiprinātu savu pozīciju lielajā un pieaugošajā C-SUV tirgū, Renault uzsāka jaunā Austral iepriekšēju pasūtīšanu. Izlaišana tirgū Eiropā plānota 2022. gada otrajā pusē.
Pārdošanas apjoms visā pasaulē sasniedza 716 720 vienības (-16,5%, salīdzinot ar 2021. gada pirmo pusi) un tirgus daļu 4,0% (-0,5 punkti, salīdzinot ar 2021. pirmo pusi, kopējā nozares apjomā un pārdošanas apjomā, neskaitot Ķīnu, Ziemeļameriku un Krieviju). Eiropā Renault sasniedzis 6,4% tirgus daļu (-0,6 punkti, salīdzinot ar 2021. pirmo pusi) – 414 515 vienības.
Ārpus Eiropas Renault nostiprina savas pozīcijas galvenajos tirgos.
2022. gada pirmajā pusē pārdošanas apjoms ārpus Eiropas veido 42,2% (neskaitot Krieviju).
Turcijā, kura kļuvusi par trešo lielāko tirgu, pārdošanas apjoms palielinājās par 20%, salīdzinot ar 2021. pirmo pusi, un Clio panākumi nodrošināja to, ka tirgus daļa šajā pašā periodā pieauga par 3,4 punktiem. Renault ir vadošais zīmols Turcijas pasažieru automobiļu tirgū.
Renault zaļā revolūcija plešas pa visu pasauli – Latīņamerikā Renault veiksmīgi uzsācis Kwid E-Tech iepriekšēju pasūtīšanu. Piegādes sāksies septembra sākumā.
Renault zīmola galvenais darījumu speciālists un vecākais viceprezidents Fabriss Kambolivs (Fabrice Cambolive) stāsta:
“Elektroauto tirgus Eiropā plaukst, un Renault ir labā pozīcijā, lai piedāvātu klientiem viņiem piemērotus produktus. Mūsu E-Tech klāsts, kura pamatā ir mūsu pilnībā elektriskie un pilnībā hibrīdie HEV produkti, atbilst klientu vēlmei braukt ar automobiļiem, kas piedāvā zemas ekspluatācijas izmaksas un ilgtspējīgu mobilitāti. Šī gada otrajā pusē mēs paātrināsim sava klāsta elektrifikāciju, izlaižot jauno Megane E-Tech Electric, Kangoo E-Tech Electric un jauno Austral.”
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.