Preses relīze
Par godu tam Renault organizē veselu virkni dažādu pasākumu, kā arī aktivitātes sociālajos tīklos.
RENAULT UN PJĒRS GONALONS
Sarunās starp Pjēru Gonalonu un Renault dizaina krāsu un apdares komandu pamazām radās Renault 5 Diamant sapņu auto. Elektrisks automobilis, kurā ietverta šī dizainera vīzija par nākotnes auto, apvienojot autobūves un interjera veidošanas raksturīgās iezīmes.
“Renault aicinājums pārveidot mītisko Renault 5 šī modeļa 50. gadadienai man ir liels pagodinājums. Zīmols man deva brīvu vaļu veidot mana sapņu auto dizainu,” sacīja Pjērs Gonalons. “Manā skatījumā Renault 5 iemieso popkultūru, optimismu un pilnībā mūsdienīgu dzīvesveidu. Ar Renault 5 Diamant vēlējos godināt tā revolucionāro dizainu un vienlaikus ienest manas pasaules formas un krāsas autobūves pasaulē.”
RENAULT 5 DIAMANT
Renault 5 Diamant saglabāts uzreiz atpazīstamais izskats un ne ar ko nesajaucamā sākotnējā superauto forma, kāda bija redzama, pirmo reizi nobraucot no Renault ražošanas līnijas 1972. gadā. Tomēr aiz pazīstamā silueta slēpjas daudz pārmaiņu. Pirmais modernais elements atrodas zem motora pārsega – 100% elektrisks dzinējs. Vizuāli šajā dizainā ietvertas pirmklasīgas detaļas, kas saplūst, veidojot pilnīgi jaunu, izsmalcinātu iespaidu, kas mudina ieskatīties rūpīgāk.
Fransuā Farions (François Farion), Renault krāsu un apdares komandas direktors norādīja: “Pjērs Gonalons un viņa komandas radošā pasaule un personības viņus ierindo starp Francijas labākajiem māksliniekiem. Rezultāts ir inovatīvs, un detaļas ir ļoti rūpīgi nostrādātas. Man Renault 5 Diamant vairāk ir emocionāls pārdzīvojums – krāsojums ārpusē piešķir šim automobilim ļoti vienkāršu un vienlaikus izsmalcinātu izskatu. Pjērs daudz uzmanības velta detaļām. Viņš ārkārtīgi labi izjūt katra elementa vajadzību un nozīmi.”
Raugoties uz to no ārpuses, var redzēt virsbūvi, kurā izceļas Renault 5 izteiksmīgās līnijas. Ierastie papildinājumi ar nodomu tika izņemti no to vietas, un to forma un apdare tika padarīta daudzkārt ievērojamāka. Priekšējo un aizmugurējo lukturu forma līdzinās dārgakmeņiem, savukārt platie riteņi, kas mantoti no Alpine versijas, ir gludāki, un to centrā ir attēlota saule – simbols, kas ir tuvs Pjēram Gonalonam. Eksterjera krāsojumu veido kombinācija no trīs krāsas slāņiem – zelta pigmenti uz rozā pamata, kurus klāj matēts lakojums, radot dažādus efektus, sākot no zeltainiem punktiņiem saules staros, līdz zilganākiem toņiem tumsā.
Interjers ir ļoti izsmalcināts. Liekot lietā Renault dizaina nodaļas pieredzi un šajā projektā iesaistītos māksliniekus, Pjērs Gonalons vienkāršoja šo automobili, saglabājot vien nelielu daļu ļoti specifisku elementu. Durvju rokturiem, logu atvēršanas kloķiem un ātruma pārslēgam ir nošķeltas lodes formas elementi ar izteiktiem akcentiem. Tajos izmantots, piemēram, ar ļoti gaišu zeltu apzeltīts misiņš, nerūsējošā tērauda un citi izturīgi materiāli. Stūre veidota uz oglekļa pamata no marmora, tās unikālā forma joprojām ir vadītājam tikpat draudzīga. Pat automobiļa atslēgas piedzīvoja īpašu apstrādi. Tas viss tapis, izmantojot Renault pieredzi, lai varētu būt pilnībā pārliecināti, ka šis automobilis ir pilnībā reālistisks, neatvairāms un ka funkcionālie elementi darbojas netraucēti.
Renault 5 Diamant izmantotas vairākas tehnoloģijas. Tas ir pilnībā elektrisks, un tam ir pirkstu nospieduma skeneris durvju atslēgšanai un trīs pozīciju ātrumu pārslēgs kā visiem elektroautomobiļiem (kustībai uz priekšu, neitrālā pozīcija, atpakaļgaita). Trīs apaļas formas digitālās ciparnīcas, kas ir veltījums pulksteņmeistaru mākslai, nodrošina svarīgāko informāciju: ātrums, baterijas uzlādes pakāpe un laiks. Navigāciju, kā arī informācijas un izklaides sistēmu var ērti nodrošināt īpašnieka viedtālrunis, kas jāievieto speciālā turētājā vadības paneļa centrā.
FRANCIJAS SMALKĀKĀS AMATU PRASMES
Vairāki mākslinieki, kas regulāri strādā kopā ar Pjēru Gonalonu, arī deva savu pienesumu šajā projektā. Stūre un glabāšanas nodalījums ir izgatavots no Francijas Grand Antique d’Aubert marmora, kuru atkārtoti pārstrādāja Minéral Expertise un ielēja veidnēs, lai stūre būtu vieglāka un labāk formējama; sēdekļu pārsegu audumu radījis tekstila ražotājs Métaphores; vadības paneļa pārklājumu no zirga astriem veidojis Le Crin – gadsimtu sens uzņēmums, kas šo materiālu auž ar rokām; mohēras vilnas paklāju darinājis Pinton – viena no Francijas pēdējām gobelēnu meistardarbnīcām Obisē (Aubusson); apzeltījums automobiļa apdares elementiem, tostarp monogrammai uz motora pārsega, tapis Bertin-Aubert – Parīzes ateljē, kas izslavēts tā pedantiskā darba dēļ.
TIEŠSAISTES KAMPAŅA UN IZSOLE
Sapulcinājis entuziastu kopienu Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter un YouTube, kā arī, nupat izveidojot oficiālās lapas TikTok un Pinterest, Renault ir nolēmis mesties NFT pasaulē.
Šajā projektā Renault un Pjērs Gonalons izstrādās arī lielu NFT kolekciju, iedvesmu smeļoties no Renault 5 Diamant, kas tiks publiski atklāts septembrī.
Dažas nedēļas vēlāk Renault 5 Diamant tiks izsolīts kopā ar savu NFT digitālo dvīni. Pārdošanā iegūtie līdzekļi tiks ziedoti Give Me 5 – zīmola jaunajam korporatīvās sociālās atbildības projektam, lai caur sportu un mūziku uzrunātu jauno paaudzi.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.