Preses relīze

dalīties

DACIA JOGGER – VIRTUĀLI ĪSTS PROJEKTS

Automobiļu dizains pēdējās desmitgadēs ir ticis ievērojami pilnveidots. Kamēr dizaineri zīmuļus ir aizstājuši ar 3D modelēšanu, inženieri topošos modeļus var testēt ilgi pirms to fiziskie prototipi ierauga dienas gaismu. Kā tā? Tas iespējams pateicoties CAVE (Cave Automatic Virtual Environment – automātiskā virtuālā vide) virtuālās realitātes platformai, kuru var izmantot, lai pārvietotos ap automobili un tā iekšpusē, kamēr tas vēl ir projektēšanas stadijā. Titu tehniskajā centrā Rumānijas dienvidos Dacia komandas testēja šo pilnībā visaptverošo pieredzi, kā rezultātā optimizēja jaunā Dacia Jogger interjera modularitāti un telpiskumu. Lūk, speciālistu stāsts.

Lai gan ceļojums atpakaļ nākotnē gluži kā Mārtijam Makflajam Doka bēdīgi slavenajā DeLorean DMC-12 automašīnā joprojām ir iespējams tikai zinātniskās fantastikas pasaulē, jaunās tehnoloģijas, ko piedāvā autobūves nozare, jau tagad sniedz iespēju kaut mazliet apsteigt savu laiku. Dosimies uz Titu, kur inženieri jau tagad izdzīvo nebijušus brīžus, iekāpjot modeļos, kuri vēl nemaz neeksistē. Šajā pilsētiņā, kas atrodas 45 minūšu brauciena attālumā no Bukarestes, dzīvo nepilni 10 000 iedzīvotāju. Tā noteikti ir visai tālu no Holivudas pakalniem, tomēr tajā ir iekārtota Renault Group otrā lielākā testēšanas vieta pasaulē. Jaunākās tehnoloģijas, līkumotas trases, vairākas testēšanas līnijas, pat “moku” kambari, kuros pārbauda materiālu izturību, un CAVE – automātiskā virtuālā vide (Cave Automatic Virtual Environment). Tieši tur Jonuts (Ionut), kura pārziņā ir produktu ergonomika, mūs aizvedīs ceļojumā uz paralēlo visumu. Virtuāls ceļojums, lai tuvinātu mūs realitātei.


"CAVE ir rīks, ko izmanto, lai radītu ļoti pārliecinošu realitātes simulāciju. To izmanto, lai iekļūtu automobilī un vērtētu to, kā vadītāji un pasažieri uztver drošību, ergonomiku un komfortu salonā, un pēc tam veiktu labojumus reāllaikā.”

Jonuts, produktu ergonomikas vadītājs


PIECAS SIENAS, DESMIT PROJEKTORI UN SEŠI MILJONI PIKSEĻU


CAVE ir ideāls rīks, ar kura palīdzību pārbaudīt jauna modeļa skices, vēl pirms tiek izgatavots pirmais taustāmais prototips. Ar stereoskopiskajiem video, ko projicē uz piecām sienām, ieskaujošā telpa lietotāju aptver daudzdimensiju realitātē. Lietotāji var pārvietoties ap automobili un pat iekāpt tajā, gluži kā pilnizmēra modelī. Pēc rūpīgas pārbaudes, izmantojot 3D brilles, un daudzkārtējas apspriešanās starp testētājiem, jāveic vien pāris klikšķi, lai uzlabotu automobiļa projektu. Viss tiek pārbaudīts tādā precizitātes pakāpē, kādu nodrošina sešu miljonu pikseļu izšķirtspēja – vadības paneļa pogu ergonomika, redzamība dažādās automobiļa vietās, pieejamība, komforts un dizains kopumā.


"CAVE lieto kopā ar virtuālās realitātes iekārtām, jo tām ir izcila attēla kvalitāte un interaktīvās iespējas. Pie viena automobiļa var strādāt vairāki dizaineri, pat tad, ja kāds ar to "brauc". Pikseļu izšķirtspēja ir tāda pati kā cilvēka acij. Lietotājs redz automobili tā, it kā tas patiešām būtu īsts."

Andras, Renault Group visaptverošās simulācijas un virtuālās realitātes ekspertu vadītājs


“Šī virtuālās realitātes sistēma ļauj pārbaudīt automobiļa īpašības pat ļoti agrīnā projekta stadijā, tādēļ vairs nav jāveido vairāki fiziskie prototipi. CAVE mums ļauj ietaupīt vairāk nekā 2 miljonus eiro gadā.”

Jonuts, produktu ergonomikas vadītājs


JAUNA VIRTUĀLĀ PASAULE


Pastaiga pa kalnu taku, nepametot telpu, var likties neiespējama. Taču testētājiem ar CAVE bieži tiek doti sarežģīti uzdevumi. Piemēram, testējot trešo sēdekļu rindu jaunajā septiņvietīgajā Dacia Jogger ģimenes automobilī, ceļojumam virtuālajā pasaulē tika izvēlēta trīspadsmit cilvēku grupa. Jauni un veci (apstiprināti antropometriskie mērījumi), sievietes un vīrieši, dažādas profesijas... Lai iegūtu pēc iespējas realitātei pietuvinātu izpratni, izvēles kritēriji bija ļoti precīzi. Tāpat tika konfigurēts arī virtuālais ceļš, lai testētu visas izjūtas: izmēģinot pasīvo braukšanu (ainava ārpusē slīd garām tā, it kā patiešām brauktu ar auto, kaut arī pedāļi nav aktīvi), gūstot statisko apstiprinājumu (redzamību, ergonomiku, dizainu) un vērtējot fizisko uztveri (komfortu, drošību). Pēc lietotāju pieredzes ar CAVE jaunajam Jogger nācās mainīt automobiļa arhitektūru – sēdekļu otro rindu pavirzīja uz priekšu par 20 mm.


“Mēs optimizējām interjera modularitāti un izveidojām trešo rindu tā, lai būtu ērti visiem pasažieriem. Mēs varējām mainīt sēdekļu novietojumu reāllaikā, nemainot projekta laika grafiku.”

Jonuts, produktu ergonomikas vadītājs


“Turpmāk ar vienu objektu varēs strādāt vairāki lietotāji – katrs no sava skatu punkta. Mini LED tehnoloģija drīzumā sniegs iespēju būvēt CAVE sistēmas, kur parastās projektu pārskatīšanas telpās uz sienām tiks projicēti video.”

Andras, Renault Group visaptverošās simulācijas un virtuālās realitātes ekspertu vadītājs


Ātra apstiprināšana, vairāki testēšanas piegājieni, samazinātas izmaksas, lietotāju mijiedarbība. Šim rīkam ir daudz priekšrocību, un tas atspoguļo Dacia būtību – tie ir auto, kas pielāgojas savu klientu vajadzībām! Vienkārši pajautājiet jaunā Jogger īpašniekiem.


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes