Preses relīze
Nekad nav par vēlu īstenot sava mūža sapni. Vai palīdzēt to izdarīt kādam ģimenes loceklim. Lūk, kas pagājušā gadā notika ar Alberto – 76 gadus vecu pensionāru no Heneral Piko (General Pico) pilsētas La Pampas provincē. Viņš allaž bija sapņojis iegādāties Renault 12 – pirmo automobili, ar kuru viņš bija braucis un sēdējis pie stūres. Alberto fascinēja šis modelis – viņš to raksturoja kā “robustu” un “nesagraujamu”, tomēr nekad nevarēja atļauties to nopirkt.
EMOCIONĀLI BRĪŽI
To paveica kāds cits! Gonzalo, viens no viņa mazbērniem, nolēma pārsteigt savu vectēvu. Par naudu, ko viņš sakrāja, strādājot par dīdžeju un pārdodot savu motociklu, viņam izdevās nopirkt sapņu dāvanu – 1993. gada Renault 12. Tam gan vajadzēja kārtīgu remontu, taču Alberto bija sajūsmā.
“Tas bija īpašs brīdis, jo ir burvīgi redzēt vectēvu smaidām. Viņš allaž ir palīdzējis saviem mazbērniem un ir pelnījis saņemt kaut ko jauku pretī. Es ļoti priecājos pasniegt viņam šo dāvanu.”
Gonzalo, Alberto mazdēls
UZMANĪBAS CENTRĀ ARGENTĪNA
Ar to viss varēja arī noslēgties. Taču tad šis aizkustinošais stāsts nokļuva Argentīnas presē. Ziņa izplatījās pa visu valsti. Alberto un Gonzalo stāstu pārraidīja valsts televīzijā – tā par to uzzināja Renault un nolēma palīdzēt restaurēt šo automobili.
“Kad mēs dzirdējām Alberto un Gonzalo stāstu, bijām dziļi aizkustināti un vēlējāmies viņus vēl vairāk iepriecināt!”
Pablo Sibilla, Renault Argentina prezidents un izpilddirektors
Tā bija lieliska iespēja īstenot Renault klientu apkalpošanas dienesta (Renault Care Service) uzstādīto mērķi – pēc iespējas ilgāk noturēt visu savu klientu automobiļus braucošus – un likt lietā zināšanas. Argentīnas tehniskās apkopes filiāle sazinājās ar Gonzalo un Manera Pérez – vietējo tirdzniecības pārstāvi. Viņiem bija visas nepieciešamās detaļas, lai restaurētu Alberto piederošo Renault 12, un viņi uzreiz ķērās pie darba. Pēc tam viņi paveica vēl vairāk – Renault Argentina nolēma bez maksas nodrošināt šī restaurētā automobiļa tehnisko apkopi uz visu tā atlikušo mūžu.
“Mēs vēlējāmies palīdzēt, tāpēc sazinājāmies ar Gonzalo un Alberto, lai restaurētu viņu Renault 12. Šis leģendārais automobilis ir viena no mūsu vēsturiskajām ikonām. Tagad esmu drošs, ka tas kļūs arī par daļu no vectēva un mazdēla dzīvesstāsta. Šis brīnišķīgais piedzīvojums patiesi atspoguļo mūsu zīmola būtību. Tieši to mēs domājam, dēvējot to par “mīlestības zīmolu” vai sakot, ka mūsu klientus ar mūsu zīmolu saista mīlasstāsts.”
Pablo Sibilla, Renault Argentina prezidents un izpilddirektors
“Bijām pārsteigti par to, cik tālu šis stāsts ir aizgājis, un īpaši pārsteigti par to, ka tāds zīmols kā Renault sazinājās ar mums un piedāvāja palīdzību. Mēs, kā šī zīmola klienti, to ļoti novērtējam. ”
Gonzalo, Alberto mazdēls
LABĀKAIS PALIEK BEIGĀM
Alberto un Gonzalo stāsts ar to vēl nebeidzas – Renault viņus aizveda ekskursijā uz Santa Isabel rūpnīcu Kordovā (Cordoba), kur līdz 1995. gadam tika ražoti Renault 12 automobiļi, lai parādītu, kā 1993. gadā tapa viņu auto.
Tā bija aizkustinoša un nostalģiska tikšanās – divas izjūtas, kas nenovēršami pārņem Alberto katru reiz, kad viņš piesēžas pie sava Renault 12 stūres.
RENAULT 12 ILGĀ STARPTAUTISKĀ KARJERA
Renault 12 tika atklāts Parīzes autoizstādē 1969. gadā, un tas kļuva par septiņdesmito gadu ikonu Francijā un arī Eiropā. Šī automobiļa karjera līdz 1980. gadam bija diezgan tradicionāla: tika pakāpeniski paplašināts klāsts, dekādes vidū tika atjaunināts stils, un, kad 1978. gadā tika izlaists tā aizstājējs Renault 18, ražošana pakāpeniski izsīka.
Tomēr Renault 12 piedzīvoja brīnišķīgu karjeru arī ārpus Francijas, kas ilga vēl pat līdz deviņdesmitajiem gadiem. Automobili pārdeva Argentīnā, Austrālijā, Kolumbijā, Spānijā, Amerikas Savienotajās Valstīs, Kanādā, Dienvidāfrikā, Ziloņkaula krastā un citur. Turcijā Renault 12 pārdēvēja par Renault Toros, savukārt Rumānijā to ražoja ar Dacia licenci un pārdeva kā Dacia 1300 un pēc tam kā Dacia 1310 – tur šis auto bija pieejams visilgāk, dodoties pensijā attiecīgi 2000. un 2006. gadā. Renault 12 ieguva lielu popularitāti arī Argentīnā. To būvēja Santa Isabel rūpnīcā Kordovā (Cordoba) no 1970. gada līdz 1994. gadam. 24 gados šajā rūpnīcā tapa 440 000 automobiļu, ierindojoties otrajā vietā kā viens no visvairāk saražotajiem modeļiem zīmola vēsturē.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.