Preses relīze

dalīties

APSLĒPTIE DĀRGUMI – RENAULT BEZATBALSS KAMERU NOSLĒPUMI

RENAULT GROUP IR DAUDZ TESTĒŠANAS UN INŽENIERIJAS CENTRU NE TIKAI FRANCIJĀ, BET ARĪ VISĀ PASAULĒ. VIENĀ NO TIEM, KAS IZVIETOTS AUBEVUĀ (AUBEVOYE), ATRODAS APSLĒPTS DĀRGUMS – BEZATBALSS KAMERAS. ŠAJĀS NOSLĒPUMAINAJĀS TELPĀS, NOROBEŽOTI NO VISIEM SKAŅAS VIĻŅIEM UN ELEKTROMAGNĒTISKĀS IETEKMES, TIEK DAUDZPUSĪGI TESTĒTI TOPOŠO AUTOMOBIĻU PROTOTIPI. ŠAJĀS KAMERĀS TIEK VEIKTA ĪPAŠI SLEPENA TOPOŠAJOS MODEĻOS IZMANTOTO SKAŅU UN SAVIENOTO FUNKCIJU TESTĒŠANA. STEFANS, RENAULT GROUP AKUSTIKAS UN VIBRĀCIJU NODAĻAS VADĪTĀJS, PA POLSTERĒTAJĀM DURVĪM IELAIŽ MŪS ŠAJOS KLUSUMA TEMPĻOS.

Ik rītu Stefans brauc pa Normandijas lauku ceļiem, kur dabas klusumu iztraucē tikai viņa auto un daži rīta putni. Šo mieru drīz vien nomaina kņada Aubevuā tehniskajā centrā, Renault testēšanas un inženierijas iestādē, kas atrodas 100 km uz ziemeļrietumiem no Parīzes. Aiz milzīgajiem galvenajiem vārtiem plešas vairāk nekā 600 hektāru plaša, norobežota teritorija, kur atrodas gandrīz 60 km garas testēšanas trases, 44 testēšanas līnijas, divi vēja tuneļi, 18 korozijas kameras un daudz kas cits. Šajās Eiras mežos paslēptajās testēšanas iekārtās topošie Renault Group automobiļi tiek testēti daudzās un dažādās situācijās.


Ieejot centrā, apsargu modro skatienu pavadīts, Stefans iziet cauri vairākiem kontrolpunktiem un drošības vārtiem. Inženieri, mehāniķi, piloti, visu veidu eksperti – šajā modernajā centrā strādā aptuveni 1000 speciālistu. Ejot cauri koridoru labirintam, Stefans izrāda savu darbavietu. Ātri vien kļūst skaidrs, ka tas nepavisam neizskatās pēc parasta biroja...


“Pašlaik te notiek darbs pie jaunas akustiskās pieredzes. Tā veidos jaunu skaņas pieredzes paleti – ar izcilu skaņas kvalitāti un inovatīvākiem pakalpojumiem.”

Stefans, Renault Group akustikas un vibrāciju nodaļas vadītājs



SKAŅAS BARJERAS

Pirmās telpas sienas un griestus klāj horizontālu un vertikālu prizmu putu materiāla paneļi. Izvirzītās formas skaņas viļņus izkliedē, nevis atstaro, visā telpā slāpējot atbalsis – tādēļ to dēvē par “bezatbalss kameru”. “Tā kā grīdai nav šāda seguma, mums būtu jāsaka “daļēji bezatbalss” kamera,” norāda Stefans.


Šeit vārdam “klusums” ir pilnīgi jauna nozīme. Te patiešām nedzird neko; skaņas neesamība šķiet smacējoša. Šādā telpā, kur nav nekāda fona trokšņa, katra kustība, vismazākais troksnītis, ko rada auduma čaukstēšana vai pat elpa, kļūst pārsteidzoši labi uztverams. Turpretī plaukstu sasišanas skaņa šķiet slāpēta, neizteikta, jo sienas nerada atbalsi. Stefans smaida – “Tā patiesi ir unikāla pieredze!”


Telpas centrā, simts kvalitatīvu mikrofonu ielenkumā, visa testētāju uzmanība ir pievērsta jaunajam Megane E-TECH electric. “Mēs mērām šī automobiļa skaņas izolāciju attiecībā pret troksni, ko rada dzinējs, riepas un jebkas cits, kas atrodas tiešā tuvumā,” skaidro Stefans. “Šeit mēs precīzi regulējam automobiļa skaņas izolāciju un strādājam pie visiem trokšņiem, kas veido lietotāja akustisko pieredzi – automobiļa durvju skaņas, brīdinājumu un trauksmes signālu trokšņa, mūzikas un daudz kā cita." Akustikas eksperti veido un nosaka automobiļa kopējo skaņas arhitektūru, ko rada iekšējie un ārējie trokšņi.


Pirms desmit gadiem Renault ZOE – elektroautomobiļu pionieris, aktualizēja vairākas pilnīgi jaunas problēmas, kas saistītas ar skaņu. Ko iesākt ar visu šo klusumu? Renault izmantoja bezatbalss kameras, lai izstrādātu automobiļa skaņu gājējiem, kas ļautu saklausīt ZOE automobiļa tuvošanos mazā ātrumā. “Automobilis, kurš atskaņo Traviatu vai Vāgnera mūziku, būtu interesants, tomēr tas nozīmētu pavērt trokšņa piesārņojuma Pandoras lādi,” joko Stefans. Jaunais Megane E-TECH electric joprojām raidīs dažādas skaņas, lai brīdinātu gājējus.


Salonā, kurā vairs nav iekšdedzes dzinēja dūkoņas, skaņas ainavā jāpievērš īpaša uzmanība detaļām – “Tagad mēs vairāk koncentrējamies uz troksni, ko rada pagrieziena signāli, pogu klikšķēšana, skārienjutīgās saskarnes pīkstieni. Vadītāji un pasažieri ir akustiskās un sensorās pieredzes centrā – tā ir daļa no kopējās braukšanas pieredzes.”



ATRAST ĪSTO VIĻŅA GARUMU

Netālu interesi piesaista vēl kāda īpaša telpa. Šeit strādā elektromagnētiskās saderības eksperts Ksavjē. Te sienas ir pārklātas ar biezu izolācijas slāni – sienas klāj baltas plāksnes. Vēl citu Megane E-TECH electric testē uz šasijas dinamometra, simulējot braukšanu pa ceļu. Visapkārt izvietotā antena raida uz automobili dažādas intensitātes un frekvences elektromagnētiskos viļņus. Reālajā pasaulē uz automobiļiem pastāvīgi iedarbojas elektromagnētiskie lauki – gan braucot garām mobilo sakaru torņiem, televīzijas raidītājiem, gan automātiskajiem ātruma kontroles radariem, tādēļ jānodrošinās, lai nekas netraucētu automobiļa normālu darbību. “Mēs atrodamies Faradeja krātiņā. Šīs telpas sienas bloķē elektromagnētiskos viļņus un izolē mūs no ārpasaules. Līdz ar to mēs varam pārbaudīt to, kā automobilis raida un uztver dažādu veidu viļņus: radio, tālruņa vai GPS,” skaidro Ksavjē.


Lai gan ap automobiļiem ir mazāk skaņu, to nevar teikt par elektromagnētiskajiem viļņiem. Kopš šī gadsimta sākuma elektronisko ierīču skaits automobiļos ir četrkāršojies. Renault Megane E-TECH electric lepojas ar jaunām savienotām funkcijām un ADAS (uzlabotām braukšanas palīgsistēmām). Šī papildu savienojamība nozīmē to, ka gan automobiļa iekšpusē, gan ārpusē atstarojas vairāk viļņu. Tādēļ ir svarīgi nodrošināt, lai frekvences viena otru neietekmē, izvairoties no darbības traucējumiem automobiļa iekārtās vai problēmām ar drošību ārpus automobiļa, tādējādi visiem Renault klientiem garantējot drošus un uzticamus automobiļus.


Pārbaudījuma dienā Renault jaunajam paraugautomobilim un tā iekārtām tiek veiktas daudzveidīgas pārbaudes – divreiz vairāk nekā prasīts noteikumos. Ikvienu reakciju un uzvedību reāllaikā rūpīgi pārbauda no vadības telpas. Viss tiek pētīts un analizēts, izmantojot jaudīgus datorus. Garantējot automobiļa savienoto sistēmu veiktspēju un uzticamību, šeit nav vietas šaubām.



NO TESTĒŠANAS KAMERĀM UZ CEĻA

Stefans mūs ieved vēl pēdējā telpā. “Sargiet acis...” viņš brīdina, atbīdot smagās durvis. Ne velti, jo telpas platība ir gandrīz 300 m² un tā ir 11 metrus augsta. Sienas, grīdu un griestus sedz lieli putu materiāla konusi. Šī ir vienīgā pilnībā bezatbalss kamera Aubevuā tehniskajā centrā, un tajā eksperti testē visu Renault automobiļu – no ZOE līdz Master – veiktspēju attiecībā uz viļņu uztveršanu.


Kopumā dažādajās bezatbalss kamerās un analīžu laboratorijās plašajā Aubevuā tehniskajā centrā veic vairāk nekā tūkstoti testēšanas sesiju gadā. Daudzus, garus mēnešus pirms nonākšanas atklātībā vai pat nosaukuma iegūšanas topošie Renault automobiļi dienas aizvada šajās sensori izolētajās kamerās, neredzamo frekvenču ielenkumā. Tas liecina par to, ka šajās bezatbalss kamerās, mazpazīstamajos viļņu tehnoloģiju dārgumos daudz ir likts uz spēles.


Ar to ir gana, lai Stefans būtu apmierināts, kad Aubevuā sāk krēslot, un viņš atstāj savu “biroju”, lai dotos mājup. Līkumojot caur Normandijas mežiem, viņš nolaiž logu, piepildot savu automobili ar dabas skaņām.


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes