Preses relīze
Automobiļu dizains ir Kventina aicinājums. Kventins, izmantojot savu pieredzi darbā ar materiāliem, atrod veidus, kā tikt galā ar tām sociālajām un vides aizsardzības problēmām, kas veido un ietekmē mūsu ikdienu gan pašlaik, gan arī nākotnē. Kventins, Renault materiālu inženierijas vides aizsardzības speciālists, bija savā elementā, kad strādāja pie jaunā Mégane E-Tech electric – modeļa, kurš ir paraugs tam, kā uzņēmuma stratēģija pašlaik vairāk nekā jebkad praktiski risina vides problēmas. Dizaina pieeja izmantot atkārtoti pārstrādātus materiālus automobiļu ražošanai, kas aizsākās pirms 30 gadiem, tikai tagad īsti sāk uzņemt apgriezienus, pārejot jaunā dimensijā. Tiek veidotas un pārveidotas piegādes un ražošanas ekosistēmas, lai tās vēl vairāk iekļautu aprites ekonomikā, tādējādi samazinot automobiļa oglekļa pēdas nospiedumu krietni pirms tā nonākšanas uz ceļa. Vietējās izejvielas, atbildīgi piegādātāji, atkārtoti pārstrādāti materiāli – tas paver ceļu uz jaunu ilgtspējīgas mobilitātes nākotni.
“Jau no paša sākuma jaunais Mégane E-Tech electric tika izstrādāts, domājot par aprites ekonomiku. Šis elektroauto modelis ir samontēts Francijā, Duē (Douai) rūpnīcā un atspoguļo Renault Group apņemšanos saglabāt primāros izejmateriālu resursus, izmantot vietējos ražojumus un padziļināti sadarboties gan ar iepriekšējā posma, gan pakārtotajiem piegādātājiem un atkārtotās pārstrādes uzņēmumiem.”
Kventins, materiālu inženierijas vides aizsardzības speciālists
ATBILDĪGA RAŽOŠANA
Jaunais Mégane E-Tech electric tiek montēts Francijas ziemeļos. Katru dienu Duē ražotnē, kas atrodas ElectriCity tehnoloģiju centrā, uz ražošanas līnijām nonāk simtiem automašīnu. Balstoties uz piegādes ķēdēm, kuras ir pēc iespējas īsākas, un izmantojot pēc iespējas vairāk atkārtoti pārstrādātu materiālu, šajā modelī īstenotas atbildīgas ražošanas pamatvērtības. 70 % no automobiļa kopējās masas iegūti Eiropā.
Pilnīgi viss izstrādāts tā, lai optimāli izmantotu resursus. Piemēram, vairākām virsbūves daļām ir izmantots alumīnijs. Šis vieglais materiāls palīdz samazināt kopējo masu, tādējādi palielinot automobiļa sniedzamību. Tomēr tas nozīmē arī to, ka piegādes ķēdi iespējams vēl vairāk optimizēt; pēc izmantošanas daļu no atlikušajiem materiāliem var atkal iekļaut ražošanas procesā. Kā? Štancējot metāla loksnes, tiek izgrieztas atsevišķas alumīnija detaļas. Tā vietā, lai izmestu atgriezumus, tos nosūta atpakaļ piegādātājam. Pēc sašķirošanas, sapresēšanas un pārvalcēšanas tos atkal nosūta uz rūpnīcu, lai štancētu jaunas detaļas. Šāda veida īsceļu atkārtotā izmantošana palīdz mazināt ražošanas procesā radīto oglekļa dioksīda ietekmi un nodrošināt pietiekamus materiālu krājumus.
“Alumīnija atgriezumi veido apmēram 40 % no detaļu štancēšanai izmantotā apjoma. Tā kā tie 100 % tiek atkārtoti pārstrādāti, mēs ieviešam aprites ekonomiku, vienlaikus nezaudējot materiāla kvalitāti. Mēs īstenojam pilna cikla sistēmu, kas ir draudzīga videi un arī ekonomiski pamatota!”
Fabriss, Renault Group otrreizējās pārstrādes eksperts
ATKĀRTOTI PĀRSTRĀDĀTI MATERIĀLI GODA VIETĀ – AUTO SALONĀ
Automobiļa salonā daudzas detaļas, piemēram, instrumentu panelis, centrālā konsole, galvas balsti un paklāji ir izgatavoti, izmantojot atkārtoti pārstrādātus materiālus. Katrā automobilī ir ne mazāk par 28 kilogramiem atkārtoti pārstrādātas plastmasas. Tas vēl vairāk palīdz uzņēmumam sasniegt savus mērķus – samazināt oglekļa dioksīda ietekmi. Renault Group mērķis ir līdz 2030. gadam panākt, ka Grupas automobiļos tiek izmantoti 33 % otrreizēji pārstrādātu materiālu.
“Mans uzdevums ir noteikt, kuriem materiāliem ir mazākais iespējamais oglekļa nospiedums, un paplašināt atkārtoti pārstrādāto materiālu klāstu. Jaunajā Mégane E-Tech electric, salīdzinot ar Renault ZOE, ir par 20 % vairāk atkārtoti pārstrādātas plastmasas.”
Kventins, materiālu inženierijas vides aizsardzības speciālists
VAIRĀK NEKĀ 90 % VAR PĀRSTRĀDĀT ATKĀRTOTI
Jaunā Mégane E-Tech electric palielina vides aizsardzības ambīcijas, paverot ceļu jauniem, daudzsološiem projektiem, piemēram, tādiem, kas saistīti ar akumulatoru izgatavošanā izmantoto materiālu un metālu atkārtotu pārstrādi. Šīs atkārtoti pārstrādātās daļas kādu dienu izmantos, lai Gigafactory rūpnīcā, kuru Duē atklās 2024. gadā, ražotu jaunus akumulatorus.
Kopumā jaunais Mégane E-Tech electric ir 90 % atkārtoti pārstrādājams.* Tas iezīmē jaunas ēras sākumu, kurā ir vairāk apņemšanos un lielāka atbildība – tā ir privilēģija Kventinam, kura darbs nu saskanēs ar viņa paša ideāliem.
*Saskaņā ar Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu 2005/64/EK par transportlīdzekļu otrreizēju izmantojamību, pārstrādājamību un reģenerējamību
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.