Preses relīze
“Renault Group stratēģijas galvenais uzdevums ir vērtības palielināšana – tas atspoguļojas 2022. gada pirmā ceturkšņa darbībā. Ienesīgākajos kanālos mūsu pārdošanas apjoms turpina pieaugt, un Grupas proaktīvā pārdošanas politika, kas tiek īstenota kopš 2020. gada vidus, nes augļus. Turklāt E-TECH līnija gūst aizvien lielākus panākumus. Pieaug reģistrēto pasūtījumu skaits, ko veicina mūsu daudzsološais un konkurētspējīgais jauno automobiļu klāsts.
Tirgus vidē, ko smagi ietekmējis karš Ukrainā, pusvadītāju piegādes krīze un inflācija, Renault Group turpina atgūties un paātrina savas stratēģijas ieviešanu,” skaidroja Tjerī Pjetons (Thierry Piéton), Renault Group finanšu direktors.
Buloņā-Bijankūrā (Boulogne-Billancourt), 2022. gada 22. aprīlī
TIRDZNIECĪBAS REZULTĀTI – SVARĪGĀKAIS PIRMAJĀ CETURKSNĪ
Renault Group pusvadītāju piegādes krīzes un kara Ukrainā ietekmē 2022. gada 1. ceturksnī ir pārdevis 552 000 automobiļu, kas ir par 17,1 % mazāk, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni.
Renault Group neatlaidīgi īsteno pārdošanas politiku, kas aizsākta 2020. gada trešajā ceturksnī un palielina vērtību un apjomu tirdzniecības kanālos. Kopējais mazumtirdzniecības apjoms piecās nozīmīgākajās Eiropas valstīs (Francijā, Vācijā, Spānijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē) veido 69 %, salīdzinot ar 54 % 2021. gada pirmajā ceturksnī.
Renault zīmols stiprina savas līderpozīcijas elektroauto tirgū Eiropā ar E-TECH klāstu, kas ir 36 % no tā pasažieru automobiļu pārdošanas apjoma – par 13 punktiem vairāk, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni – savukārt elektroauto tirgū tie ir 29 % ( par 8 punktiem vairāk, salīdzinot ar 2021. gadu). Hibrīdauto klāsts (HEV un PHEV), pie kura pieder Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana un Renault Megane, pieaudzis par 40 %, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni. Līdz ar to Renault apliecina savu pozīciju kā nozīmīgs elektroauto un hibrīdauto tirgus dalībnieks.
Dacia klāsta atjaunošana ir nesusi panākumus. Tos īpaši veicinājis jaunais Sandero, kas joprojām ir visvairāk pārdotais automobilis mazumtirdzniecības klientiem Eiropā, un Duster, kura pārdošanas apjoms kopš izlaišanas ir sasniedzis 2 miljonus. 100 % elektriskā Dacia Spring pārdošanas apjoms Eiropā pirmajā ceturksnī pārsniedzis 9 000 automobiļu, un tas ir otrais pārdotākais elektroauto Francijā.
Alpine aktivitāti kopš gada sākuma pastiprinājusi ikoniskā A110 jaunā klāsta izlaišana, un ceturkšņa pārdošanas apjoms ir palielinājies par 67 %.
Grupas pasūtījumu apjoms Eiropā, kas jau 2021. gada beigās bija rekordliels, turpina pieaugt, un 2022. gada 31. martā sasniedza 3,9 mēnešu pārdošanas apjomu. Jaunajam Spring pirmajā ceturksnī reģistrēti 20 500 pasūtījumu, savukārt jaunais Jogger ar pārliecinošiem pasūtījumu rādītājiem solās kļūt par jaunāko Dacia zīmola panākumu (36 500 pasūtījumi 4 mēnešos, no tiem 70 % Eiropā ir augstākās klases versijas).
Kas attiecas uz Megane E-TECH Electric, jau divu mēnešu laikā ir saņemti vairāk nekā 10 000 pasūtījumu, 70 % no tiem augstākās klases versijām. Pirmie Megane E-TECH Electric automobiļi tiks piegādāti maijā Francijai un jūnijā galvenajos Eiropas tirgos.
PIRMĀ CETURKŠŅA IEŅĒMUMI
2022. gada pirmajā ceturksnī Grupas ieņēmumi bija 9,7 miljardi eiro, kas ir par 2,7 % mazāk nekā pērn. Pie nemainīga klāsta un valūtas kursa samazinājums bija -0,7 %.
AVTOVAZ un Renault Russia ieņēmumi bija 0,9 miljardi eiro – šajā periodā par 15,7 % mazāk, jo darbību no 24. februāra spēcīgi ietekmēja karš Ukrainā. AVTOVAZ ieņēmumi sasniedza 527 miljonus eiro – par 23,1 % mazāk. Renault Russia ieņēmumi bija 367 miljoni eiro – samazinājums tikai par 2,1 %, ko nodrošināja krājumu samazināšanas darbības un cenu pieaugums.
Neieskaitot AVTOVAZ un Renault Russia darbību, Grupas ieņēmumi bija 8,9 miljardi eiro, kas ir par 1,1 % mazāk, savukārt Automotive ieņēmumi bija 8,1 miljards eiro – par 1,0 % mazāk. Šīs izmaiņas galvenokārt izraisīja:
valūtas kursa negatīvā ietekme par -0,9 punktiem, galvenokārt Turcijas liras devalvācijas dēļ, un mazākā mērā Argentīnas peso dēļ;
apjoma ietekme -8,9 punktu apmērā galvenokārt skaidrojama ar autobūves tirgus pasliktināšanos Eiropā pusvadītāju deficīta dēļ, kas īpaši ietekmē Renault zīmola pārdošanas apjomu, savukārt Dacia zīmolam ir mazāka saistība ar visvairāk skartajiem piegādātājiem;
cenas pozitīvā ietekme par +5,6 punktiem atspoguļo Grupas politikas nepārtrauktību, priekšroku dodot vērtībai, nevis apjomam, kā arī cenas paaugstināšanu, lai apsteigtu izmaksu inflāciju un dažu valūtu devalvāciju (Turcijas liras un Argentīnas peso);
kopējā produktu ietekme ar +2,2 punktiem atspoguļo Jogger iznākšanu šajā ceturksnī un 2021. gada otrajā ceturksnī iznākušā Arkana panākumus;
pārdošanas apjoma ietekme uz partneriem bija negatīva (-2,8 punkti). Galvenokārt tas saistīts ar dīzeļdzinēju un automobiļu ražošanas apjoma samazināšanos mūsu partneriem, īpaši saistībā ar Opel un Trafic pamatlīguma ar Fiat termiņa beigšanos 2021. gada beigās.
“cita” ietekme bija pozitīva, +3,4 punkti – tā ir būtiski saistīta ar pārdošanas apjoma pārskatīšanu, ņemot vērā ieguldījumus atpirkšanai, kas, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni, samazinājās, , un ko apstiprina detaļu un piederumu pārdošanas un Renault Retail Group rezultāti.
Mobilitātes pakalpojumi pirmā ceturkšņa ienākumus papildināja par 8 miljoniem eiro.
Pārdošanas finansēšanas (RCI Bank & Services) izziņotie ieņēmumi pirmajā ceturksnī bija 737 miljoni eiro, kas ir par 2,9 % mazāk, salīdzinot ar 2021. gada pirmo ceturksni, un atbilst vidējiem aktīvu rādītājiem (43,7 miljardi eiro), kas, salīdzinot ar šo pašu periodu 2021. gadā, bija par 4,7 % mazāk. Šis samazinājums ir saistīts ar Grupas tirdzniecības vietu krājumu optimizācijas stratēģijas ietekmi.
Mazumtirdzniecībā reģistrēts jauna finansējuma pieaugums par 5,4 %. Vidējā summa, kas finansēta jauniem līgumiem, ir palielinājusies, un daļēji izlīdzina jaunu Grupā reģistrēto līgumu skaita samazināšanos par 9,7 %.
2022. gada 31. martā kopējie krājumi (ieskaitot neatkarīgo tīklu) ir 336 000 automobiļi (iepriekšējo 63 dienu pārdošanas apjoms). Salīdzinājumam – 2021. gada marta beigās tie bija 487 000 automobiļu, taču, salīdzinot ar 2021. gada 31. decembri, šis rādītājs ir stabils.
Perspektīvas un stratēģija
2022. gada 23. martā Renault Group paziņoja:
• par darbības apturēšanu tās ražotnē Maskavā un par pieejamo iespēju izvērtēšanu dalībai AVTOVAZ, lai rīkotos atbildīgi pret saviem 45 000 darbinieku Krievijā.
• Saistībā ar šiem lēmumiem Grupa atjaunināja savu finanšu pārskatu par 2022. gadu:
o Grupas peļņas norma aptuveni 3 %;
o pozitīva autobūves brīvā naudas plūsma.
Tirgu joprojām ietekmē pusvadītāju piegādes krīze. Grupa apstiprina kopējos ražošanas zaudējumus 2022. gadā, kas tiek lēsti 300 000 automobiļu apmērā, galvenokārt gada pirmajā pusē.
Ņemot vērā spēcīgo izmaksu inflāciju, Grupa turpina īstenot savu tirdzniecības politiku, koncentrējoties uz vērtības palielināšanu un stiprinot savu konkurētspēju ar papildu izmaksu samazināšanas programmām.
Kā norādīts 2021. finanšu gada pārskata paziņojumā 2022. gada 18. februārī, Grupa pārsniedz savus Renaulution vidējā termiņa mērķus un paātrina stratēģiskā plāna ieviešanu.
Kapitāla tirgus dienā 2022. gada rudenī Renault Group iepazīstinās ar saviem atjauninātajiem finanšu mērķiem un stratēģiju, pozicionējot Grupu kā konkurētspējīgu, tehnoloģiju un ilgtspējas ziņā nozīmīgu tirgus dalībnieku.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.