Preses relīze
Latvijas Valsts policijas apkopotie dati liecina, ka 2021. gadā Latvijā kopumā fiksēti 796 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti velosipēdi. Savukārt no visiem iepriekšminētajiem negadījumiem 477 gadījumos fiksēta automašīnas un velosipēda sadursme. Pērn negadījumos cietuši 502 velosipēdisti, bet gājuši bojā 13. Tāpēc līdz ar velosezonas sākumu autovadītājiem ir jākļūst vēl modrākiem. Arī pēc automašīnas novietošanas tās vadītājs un pasažieri var rūpēties par velosipēdistu drošību – svarīgi ir pareizi izkāpt no transportlīdzekļa, lai ar durvīm nenotriektu pretimbraucošu vai garāmbraucošu velosipēdistu.
Jau vairākus gadu desmitus Nīderlandē veiksmīgi tiek izmantota “Dutch Reach” metode. Tā paredz, ka automašīnas durvis ir jāatver ar to roku, kas atrodas tālāk no durvīm. Vadītājam tā būs labā roka, bet blakus sēdošajam pasažierim – kreisā roka. Ērtākai kustībai būs nepieciešams pagriezt ķermeni pret durvīm, tādējādi iespējams vieglāk atskatīties pār plecu un ieskatīties arī sānu spogulī, lai pārliecinātos, ka tuvumā neatrodas velosipēdists.
“Metode “Dutch Reach” ārpus Nīderlandes joprojām ir maz izplatīta, neskatoties uz pēdējo gadu velotransporta popularitātes pieaugumu lielākajā daļā Eiropas. Ir vērts izmantot šo risinājumu ikdienā, jo tādā veidā iespējams samazināt risku, ka velosipēdists tiks notriekts ar durvīm vai nogrūsts no velosipēda,” skaidro Renault Drošas braukšanas skolas direktors Ādams Bernards.
Ar jaunākajam tehnoloģijām aprīkoto automašīnu, piemēram, Mégane E-Tech electric, vadītāji var papildus izmantot arī tehnoloģiju sniegto atbalstu. Drošās izkāpšanas palīgsistēma (OSE) auto durvju atvēršanas laikā brīdina pasažierus par tuvojošos transportlīdzekli, motociklu vai velosipēdu, tādējādi novēršot tādus negadījumus kā, piemēram, velosipēdista iebraukšana durvīs.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.