Preses relīze

dalīties

OPEN SESAME – JAUNAIS KANGOO VAN TURPINA IEVIEST JAUNUS ATKLĀJUMUS

RENAULT KANGOO IR KĻUVIS PAR VIEGLĀ KOMERCTRANSPORTA TIRGUS IKONU – UN NAV PĀRTRAUCIS SEVI IZGUDROT NO JAUNA. PIRMĀS PAAUDZES AUTOMOBILIS AKTĪVAI ATPŪTAI AR BĪDĀMĀM SĀNU DURVĪM, DAŽĀDU GARUMU IZVĒLE UN 2011. GADĀ IZLAISTĀ ELEKTRISKĀ VERSIJA IR TIKAI DAŽI PIEMĒRI, KAS RAKSTURO ŠĪ MODEĻA SPĒJU ATKLĀT JAUNAS LIETAS. NEATPALIEK ARĪ TREŠĀS PAAUDZES MODELIS – OPEN SESAME DURVIS, AR 1,45 METRUS PLATO SĀNU AILU, UZSTĀDA JAUNU REKORDU. LAI ĪSTENOTU ŠO INOVĀCIJU, BIJA NEPIECIEŠAMS IZŅEMT CENTRĀLO DURVJU BALSTU. TIK RADIKĀLI PĀRVEIDOJUMI PRASĪJA VEIKT DIEZGAN IEVĒROJAMAS IZMAIŅAS. PAR IZGUDROJUMU, KAS VARĒTU MAINĪT VIEGLĀ KOMERCTRANSPORTA PASAULI, STĀSTA GALVENAIS INŽENIERIS FRANSUĀ HAVJĒRS (FRANÇOIS-XAVIER).

Ir sastopami vien daži konceptauto bez centrālā durvju balsta. Tomēr ražošanā palaistu automobiļu – tādu, kas sasniedz “rūpniecības” stadiju, gan nav daudz. Un nebija arī neviena šāda vieglā komercautomobiļa, pirms parādījās jaunais Renault Kangoo Van ar slavenajām Open Sesame durvīm. Inženieru, dizaina un ražošanas komandas to nevarēja paveikt ar viena vienkārša burvju trika palīdzību – viņi apsprieda neskaitāmas idejas, kombinēja tās, strīdējās par šķēršļiem un beigu beigās pārveidoja visu automobiļa arhitektūru tā, lai atrisinātu dažādos izaicinājumus, ieskaitot durvju noturību pret triecieniem no sāniem. Lai tiktu galā ar visām šīm tehniskajām prasībām, nācās pat pielāgot ražošanas līnijas.


“Mums nācās durvīs iebūvēt konstrukcijas elementus, kas veica centrālā balsta funkciju aizvērtām durvīm.”

Fransuā Havjērs (François-Xavier), jaunā Kangoo Van galvenais inženieris



ATPAKAĻ NĀKOTNĒ

Viss sākās 2011. gada Starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē, kur Renault iepazīstināja ar konceptauto Frendzy bez centrālā durvju balsta. Automobilis bija pieejams gan pasažieru, gan komercauto versijā. Tas bija prototips nebijušai tehnoloģijai, kas pēc 10 gadiem bija pieejama tirdzniecības vietās – Open Sesame. Šī jaunuma ieviešanai tirgū tika izvēlēts jaunais Kangoo Van. Lieta tāda, ka nav tik vienkārši konceptauto padarīt par sērijveida automobili.



JAUNA VEIDA TEHNOLOĢISKS UN RAŽOŠANAS IZAICINĀJUMS

Inženieru komandai šis bija nepieredzēts izaicinājums – viņiem pirmo reizi vajadzēja projektēt automobili bez centrālā durvju balsta (B statņa). Tas nozīmē, ka nācās pilnībā pārveidot automobiļa arhitektūru un pārvietot visas detaļas, kas tādā vai citādā veidā iepriekš tika stiprinātas pie centrālā balsta. Piemēram, lai durvis piestiprinātu pie virsbūves, inženieru komanda nācās pārvietot slēdzenes uz automobiļa augšējo un apakšējo pusi. Pasažiera drošības siksna stiepjas uz otru pusi. Taču nozīmīgākais jaunums ir deviņi speciālie stiprinājumi, kas ierīkoti durvīs, lai tās spētu izturēt triecienus no sāniem.


Tehnisko šķēršļu pārvarēšana bija tikai pirmais izaicinājums. Nākamajam bija pilnīgi cits mērogs – furgona ražošana. Rūpnīca Mobēžā (Maubeuge), kurā Kangoo automobiļus ražo jau 25 gadus, pielāgoja savas ražošanas līnijas, lai iekļautu Open Sesame tehnoloģijas izstrādi. Tās nebija nekādas niecīgās izmaiņas –korpusa struktūra tika pilnībā pārstrādāta.


“Noņemot centrālo durvju balstu Open Sesame ierīkošanai, nācās radīt kaut ko tā vietā.”

Fransuā Havjērs (François-Xavier), jaunā Kangoo Van galvenais inženieris


Līdz ar to vajadzēja pārorganizēt ražošanas procesu. Tas arī tika darīts. Turklāt diezgan atjautīgā veidā. Kad durvis iznāk no štancēšanas līnijas, tām joprojām ir centrālais statnis. Citiem vārdiem, durvīm ir izgatavots pagaidu statnis, kas tām neļauj savērpties pa ceļam uz nākamo ražošanas procesa posmu. Pēc tam virsbūves ražošanas līnijā šo lieko atsaiti nogriež. Tad seši roboti šajā līnijā pievieno vairākus stiprinājuma mehānismus, kas palielina durvju izturību pret triecieniem. Trīs ģeometriskās ierīces uzrauga durvis reāllaikā, lai pārliecinātos, ka tām ir pareiza forma (ar milimetra precizitāti). Pēc tam krāsošanas darbnīcā automobilim tiek ierīkotas speciālas eņģes, kas notur bīdāmo durvju rāmi vietā. Visbeidzot, komplektēšanas līnijā tiek ievietota blīve – tas ir diezgan iespaidīgs skats, jo blīve stiepjas visā virsbūves garumā.


Kopumā centrālā durvju balsta aizstāšanai bija nepieciešami pieci kilogrami materiālu un daudz vairāk metinājuma šuvju – parastām durvīm to ir ap 60, savukārt Open Sesame sistēmā – 101.



60 PATENTI UN NESKAITĀMAS BALVAS

Kangoo, kuram šogad aprit 25 gadi, var atskatīties uz diezgan fantastiskiem pārdošanas apjoma rezultātiem – līdz šim pārdoti 5 miljoni automobiļu (pasažieru un komercautomobiļi kopā). Open Sesame novatoriskā tehnoloģija atjauno šī auto pozīciju komerctransporta kategorijas priekšgalā. Par šo modeli iesniegti vairāk nekā 60 patentu pieteikumi. Tiklīdz nonāca tirgū, automobilis saņēma vairākas godalgas, tajā skaitā starptautisko gada furgona apbalvojumu (International Van Of The Year) un “L'Argus Utilitaire de l’Année 2022” balvu. Komandām, kuras pārvarējušas tik daudz grūtību, lai šo ideju īstenotu, ir daudz iemeslu, lai lepotos.


Stāsta video pieejams šeit: https://youtu.be/5z1URZ33cYk.

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes