Preses relīze
Izstrādājot tāda automobiļa projektu, kāds ir jaunais Austral, jāstrādā kopīgi pie visiem topošā auto elementiem. Šo elementu ir daudz un tie ir dažādi, turklāt saistīti ar visām jomām – kontrole un stabilitāte uz ceļa, komforts, bremzēšana, veiktspēja, patēriņš, ergonomika, savienojamība utt. Jau pašā sākumā ir nosprausti katra aspekta mērķi atbilstoši klienta gaidām un vajadzībām. Šajos mērķos ņemts vērā arī zīmola solījums, kas šim produktam jāattaisno, kā arī līdzīgu konkurentu automobiļu iezīmes. Automobiļa izstrāde nozīmē kvantitatīvu un kvalitatīvu mērķu nospraušanu katrai funkcijai, un mērķa sasniegšanas rezultāti tiek mērīti visā izstrādes laikā. Un, protams, gatavajam produktam – t.i. sērijveida auto – jābūt pievilcīgai un racionālai izvēlei gan klientiem, gan zīmolam no pārdošanas uzsākšanas līdz pat beigām.
EKSPERTI JAU VAIRĀKUS MĒNEŠUS SĒŽAS PIE JAUNĀ RENAULT AUSTRAL STŪRES
Vispirms, iepazīsimies ar Frederiku un Bendžaminu, kuriem ir uzticēta jaunā Renault Austral vērtēšana. Frederiks ir no Renault Group produktu plānošanas nodaļas, kuras pārziņā ir noteikt tēmas agrīnās izstrādes stadijās, kā arī domāt par katra jaunā automobiļa mērķa klientiem un funkcijām. Savukārt Bendžamins strādā Renault Group inženierijas nodaļā, kas atbild par tehnisko risinājumu noteikšanu automobiļa (piemēram, jaunā Renault Austral) izstrādes procesā. Strādājot kopā ar savu inženieru komandu, Bendžamins seko līdzi, lai visas automobilī ierīkotās tehnoloģijas darbojas tā, kā tas paredzēts no tehniskā skatupunkta.
Bendžaminam un Frederikam ir noteiktas un atšķirīgas lomas, tomēr vienā izšķiroši nozīmīgā jomā viņu uzdevumi pārklājas – neitrālas un objektīvas atgriezeniskās saites sniegšanā par aplūkojamo automobili. Viņi ir tie, kas iejūtas klienta ādā, lai pārbaudītu, vai jaunā Austral funkcijas atbilst standartiem. Abi kolēģi savu uzdevumu veic kopā; darbs pārī viņus rosina salīdzināt un pretnostatīt savus viedokļus.
“Kad sēžos pie prototipa stūres, es patiesi iejūtos klienta ādā – es jūtu un redzu to, ko justu un redzētu klients.”
Frederiks, automobiļu vērtēšanas vadītājs – produktu nodaļa
“Lai izpildītu savu uzdevumu, mums jāizklāsta savs viedoklis, kas ir balstīts mūsu subjektīvajās izjūtās, tomēr ir ļoti analītiski formulēts. Mums jāspēj paskaidrot savu viedokli un pamatot to ar faktiem no katras pārbaudītās jomas – saķere ar ceļu, piekare, vadāmība, bremzēšana un veiktspēja, lai sniegtu tikai galvenos raksturojumus.”
Bendžamins, automobiļu sintēzes eksperts – inženierijas nodaļa
Strādājot pārī ar kolēģiem inženieriem, sarunās par katra automobiļa tehniskajām specifikācijām Frederiks ir tas, ko sūta uz inženierijas nodaļu, lai aizstāvētu klientiem svarīgas intereses. Frederiks nav iesaistīts paša modeļa tehniskajā izstrādē, tas nozīmē, ka viņam ir vajadzīgā perspektīva, kas nepieciešama, lai novērtētu visu viņa izskatīto automobiļu progresu. Viņš regulāri un arī pēc situācijas iesaistās katrā projektā, lai sniegtu analīzi par visiem saviem iespaidiem. Jaunā Austral gadījumā Bendžamins un viņa komanda ir tie kolēģi, kuriem Frederiks izklāsta savu analīzi.
Savukārt Bendžamins ikdienā ir uzraudzījis un vadījis jaunā Renault Austral tehniskās izstrādes norisi. Viņš kopā ar savu komandu ir kā galvotājs izvēlētajiem tehniskajiem risinājumiem. Tādējādi ikdienā viņš ir tieši iesaistīts automašīnai izvēlēto tehnisko risinājumu noteikšanā un atbilstības pārbaudē. Bendžamins, tāpat kā Frederiks, ir atbildīgs arī par koncentrēšanos uz gatavo produktu, pārbaudot to reālos dzīves apstākļos un no klienta skatu punkta.
Visā projekta norises lakā bieži gadās uzskatu un viedokļu sadursmes, kas var ietekmēt dažādu funkciju pabeigšanu. Turklāt sākotnējo mērķu sasniegšana var radīt tehniskas grūtības, neparedzēti aizkavēt ieviešanu vai pat radīt papildu izmaksas. Protams, ka jaunais Austral nav izņēmums. Tomēr darbs tandēmā sniedz priekšrocības. Testēšanas eksperti var ierosināt veikt pielāgojumus gudrāk un bieži vien agrākā izstrādes procesa fāzē. Tas nozīmē, ka viņi spēj rast saprātīgus risinājumus. Šī vērtējuma veikšanai norīkot veselu viena uzņēmuma komandu, iespējams, būtu mazāk efektīvi un radītu risku, ka tiek pieņemti mazāk izteikti kompromisi, jo jau no paša sākuma būtu jāsaskaras ar mazāk izaicinājumu.
“Mums ir daudz diskusiju, pilnīgi noteikti. Tomēr tā ir daļa no darba – nav iespējams to paveikt citādi. Galvenais ir tas, ka mēs visi strādājam klienta interesēs. Mēs vienmēr nonākam nevis pie kompromisa, bet gan pie īstā risinājuma. Tas ne vienmēr ir viegli, tomēr sniedz lielu gandarījumu,” atzīst Bendžamins.
NEMAINĪGI AUGSTI STANDARTI
Gan Bendžamins, gan Frederiks ir studējuši inženierzinātnes, un viņu plašā un daudzpusīgā profesionālā izglītība ļauj viņiem paust pārbaudes laikā gūto viedokli, neaprobežojoties tikai ar emocijām. Viņi secinājumus pamato ar savām pamatīgajām tehniskajām zināšanām ne vien par automobiļiem no Renault Group klāsta, bet arī jaunā Renault Austral konkurentiem, un tos viņi ir izmēģinājuši un izpētījuši ļoti detalizēti. Karjeras laikā uzkrātā milzīgā pieredze un zināšanas sniedz šiem abiem ekspertiem tiesības paust savu viedokli uzņēmuma vadībai, kā arī tieši un precīzi sniegt instrukcijas inženieru komandas tehniskajam darbam.
Frederiks skaidro: “Ja mūsu testētais automobilis nebrauc, kā nākas, mēs varam paust negatīvu viedokli ar konkrētu argumentu. Tas nozīmē, ka projekts nepāries izstrādes nākamajā fāzē, un inženieru komandām nāksies pielāgot savu prototipu.”
Praksē, ja jāziņo par šķēršļiem vai jāprecizē kādi kompromisi, kas jāveic projekta vadības komandai, Bendžamina un Frederika ieteikumi nonāk uzņēmuma augstākajā vadības līmenī. Tas ir grūts uzdevums visās frontēs, tomēr Frederiks un Bendžamins to veic ar entuziasmu un rūpību – visā pasaulē un visādos braukšanas un laika apstākļos. Vairāk nekā pusi sava darba laika viņi pavada pie prototipu stūres reālos dzīves apstākļos, braucot gan pa parastiem, gan ekstrēmiem ceļiem. Jaunajam Renault Austral pārbaudes augstā vides temperatūrā lielākoties tiek veiktas Spānijā, savukārt pārbaudes ziemas apstākļos notiek Kirunā, pilsēta Zviedrijā, kas ir vistālāk uz ziemeļiem. Šie pasākumi, kas dažkārt jāveic sarežģītos vai pat ekstremālos apstākļos, notur testa braucēju interesi par savu profesiju. Kaut arī Frederiks un Bendžamins nu jau zina visu, ko var zināt par šīm īpašajām pārbaudēm, viņi joprojām ar nepacietību gaida savus slepenos uzdevumus.
Runājot par slepenību un konfidencialitāti, ziņkārīgie vērotāji bieži prāto, ko automobilis, dodoties testa braucienos, slēpj aiz prototipa iekšējās un ārējās kamuflāžas. Tādēļ pārsteigtie entuziasti vai paparaci, cerot uz sensāciju, ekspertus dažkārt pat fotografē. Eksperti var joka pēc spēlēt līdzi, tomēr nekad neizpaudīs nekādu slepeno informāciju.
Prototipu savaldīšana, sākot ar izmēģinājuma “mūļiem” līdz ražošanai
Topošā automobiļa vērtēšana parasti sākas apmēram 18 mēnešus pirms automobiļa laišanas tirgū. Process sākas ar “mūļa” izmēģinājumiem – prototipu, kura pamatā ir kāds līdzšinējais automobilis, tomēr ar atšķirīgu apakšstruktūru un jaunām komponentēm un detaļām. Šo noslēpumaino spēkratu pārveidotā virsbūve un citas ārējās atšķirības lielākoties izceļas dēļ šķērsbāzes un garenbāzes izmēra, tomēr tos ir grūti atpazīt. Pārsteidzoši nomaskētie, tomēr prasmīgi samontētie tehniskie hibrīdi ir īsti darba zirgi.
Tikai vēlāk, apmēram 12 mēnešus pirms modeļa nonākšanas pārdošanā, kad izmēģinājumu fāze tuvojas pārejai uz testiem reālās dzīves apstākļos, šie prototipi iegūst stilu un strukturālo dizainu, kas līdzinās sērijveida modelim.
Izstrādes beigās šos pirmssērijas automobiļus, kuri ļoti līdzinās tiem, kas vēlāk tiks pārdoti, izmanto beidzamajām pārbaudēm, lai pārliecinātos par vispārējo atbilstību.
Šī stāsta video pieejams šeit: https://youtu.be/00-ZbAaFdK8.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.