Preses relīze
Sociālajos tīklos, internetā un specializētajos žurnālos visu gadu pilnā sparā notiek jauno modeļu “spiegu fotomedības”. Lielākoties testa braucienos pa publiskajiem ceļiem iemūžinātos prototipus rūpīgi sedz vairāk vai mazāk psihodēliskas melnbaltas uzlīmes. Mērķis ir pavisam vienkāršs – pasargāt nākotnes modeļus no ziņkārīgām acīm, lai to oficiālā atklāšana joprojām būtu liels pārsteigums.
Šī kamuflāža apslēpj vai daļēji izkropļo jaunā modeļa līnijas un raksturīgos dizaina elementus. Tas attiecas uz režģi, sānu līnijām, motora pārsegu, lukturiem un pat zīmola logotipu.
Renault dizaina komandas lepojas ar saviem darbiem, tomēr tos nākas padarīt neglītus, lai saglabātu noslēpumu līdz pat oficiālajai atklāšanai.
“Strādājot pie kamuflāžas, vēlējāmies, lai jaunā Renault Austral noslēguma testa fāzes kalpotu kā jauns akcents oficiālajā atklāšanā, taču vienlaikus paustu zīmola jauno vizuālo identitāti.”
Fransuā (François), Renault Group dizaina nodaļas galvenais dizainers
MASKĒŠANĀS AR STILU
Savā “pagaidu atklāšanā” jaunais Renault Austral ir noklāts ar unikālām uzlīmēm, ko izdomājis un izstrādājis Fransuā. Patiesā iedvesmā tapušais pārklājums automobiļa izskatu drīzāk uzlabo, nevis pasliktina. Lai gan tajā ir papilnam satriecoši grafisku līniju, tas tomēr veic savu galveno funkciju – maskēšanu. Un dara to ar stilu!
Ir divi galvenie paņēmieni, kurus auto ražotāji labprāt izmanto noslēpuma saglabāšanai:
- viltus polsterējums vai protēzes, kas palīdz maskēt automobiļa patieso formu;
- uzlīmes, kas kalpo kā otra āda.
Izstrādājot uzlīmes jaunā Renault Austral pārklāšanai, Fransuā pastāvīgi atgriezās pie diviem fundamentāliem jautājumiem: “Kādēļ gan kaut kas skaists būtu jāslēpj aiz neglītas fasādes?” un “Kāpēc mākslu nevarētu apslēpt ar mākslu?”
Pirmā Pasaules kara laikā anglosakšu karakuģi izmantoja kamuflāžu, kuru dēvēja par “dazzle” vai “razzle-dazzle” – ņirboņu. Kuģus pilnībā noklāja ar izteikti grafiskām formām tikai melnā un baltā krāsā. Šo spēcīgo kontrastu izmantoja, lai salauztu perspektīvu, atspīdumus un gaismu.
Šajā jaunā Austral izstrādes stadijā bija ļoti svarīgi pēc iespējas mazāk atklāt tā vispārīgās līnijas. Lai to paveiktu, Fransuā iedvesmojās no ņirbošā krāsojuma pamatprincipa – spēcīga baltās un melnās krāsas kontrasta, kas ir optisko svārstību vektors.
Jau šī projekta pirmsākumos viņš vēlējās strādāt ar jaunajiem zīmola kodiem, it īpaši ar emblēmu. Ikoniskais rombs vedina spēlēties ar tā būtībā ierakstītajām vēstures un grafisko tēmu līnijām. Fransuā to izmantoja kā savas iedvesmas pamatu. Spēlējoties ar mēroga variācijām, viņš izveidoja iespaidīgu motīvu ar spēcīgu identitāti.
Tādējādi Renault jaunās vizuālās identitātes oriģinalitāte, estētika un mūsdienīgums tika izmantoti, lai izpludinātu jaunā Austral raksturīgās līnijas. Šis mākslinieciskais piegājiens deva iespēja izcelt zīmolu un modeli.
CELT GAISMĀ?
Lai nomaskētu jauno Renault Austral, Fransuā izmantoja spēcīgo kontrastu starp melno un balto krāsu, dažādus mērogus, kā arī aspektus, kas akcentē šo kontrastu. Fluorescējošā krāsa pastiprina kopējo iespaidu uz ceļa.
Jaunā Renault Austral pārklājums nepavisam nav šablonveida viengabalaina uzlīme. To veido atsevišķas daļas, un katra no tām ir individuāli izstrādāta, lai ideāli iekļautos virsbūves kopīgajā mozaīkā.
Lai panāktu ideālu atbilstību pamatnes formai un reljefam, piemēram, uz motora pārsega vai aizmugurējiem spārniem, tika izmantots jaunā Renault Austral 3D modelis.
Raksts priekšpusē ir smalkāks, savukārt tuvāk aizmugurei tas kļūst lielāks. Fransuā spēlējās ar rombiem, radot pārtraukumus un pārklāšanos aizmugurē, kur auto dizaina izpausmes ir īpaši izteiktas. Režģis un gaismas, it īpaši aizmugurē, ir izpludināti.
Spīdīgie elementi uz sākotnēji matētās virsbūves piešķir izsmalcinātu koptēlu.
Kolāža ir veidota gabaliņu pēc gabaliņa, gluži kā mozaīka, veltot maksimālu uzmanību detaļām, uzlīmes griežot un līmējot, lai nesabojātu virsbūvi.
Visam bija jābūt nevainojami, lai mākslinieciskais dizains ļautu pienācīgi parādīt jauno Renault Austral, un automobilis izceltu mākslu.
Fransuā veidoja šo pārklājumu ar mērķi pievērst uzmanību jaunajam Renault Austral, lai cilvēki runātu par šo produktu un vienlaikus arī par zīmolu. Kāds aizraujošs paradokss – radīt kamuflāžu, kurai jābūt redzamai!
ŅIRBOŠAJAI KAMUFLĀŽAI IR NĀKOTNE
Fransuā veidoja arī jaunās Mégane E-Tech prezentācijas kamuflāžu. Nepieciešamība apslēpt automobiļa līnijas nebija tik liela, kā Austral gadījumā. Arī grafiskajai tēmai nebija tāds pats mērogs. Vairāk tika apspēlēta pakāpeniskā pāreja no melnā uz balto krāsu automobiļa aizmugurē.
Neraugoties uz to, līnijas, grafika un leņķiskie raksti ir ļoti moderni. Fransuā šo kamuflāžu uzskata par ideāli piemērotu visiem turpmākajiem automobiļiem un to prototipiem.
Renault dizaina nodaļa ir saņēmusi klientu pasūtījumus jaunajam Mégane ar ņirbošo kamuflāžu. Tas ir pierādījums tam, ka viens veiksmīgs mākslas darbs spēj “paslēpt” citu.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.