Preses relīze

dalīties

JAUNS DACIA TIRDZNIECĪBAS VIETU DIZAINS

2022. gadā Dacia atklāj jaunu nodaļu uzņēmuma attīstībā. Savās tirdzniecības vietās zīmols ievieš jaunu zīmola stilistiku, kas atbilst pērn atklātajai vizuālajai identitātei. Jaunais dizains, kurš ir gan izteiksmīgs, gan uzticīgs ražotāja pamatvērtībām, veicina tirdzniecības vietu atpazīstamību un uzsver to mūsdienīgumu. Tomass, Dacia pārdošanas un mārketinga direktors, iepazīstinās ar objekta prototipu.

Vairāk nekā 15 gadu laikā zīmols Dacia vairākkārt ir mainījis automobiļu tirgus standartus, tajā pašā laikā lieliski pielāgojoties klientu dzīvesveidam. 2022. gadā zīmola pozicionēšanu atbalstīs jauns tirdzniecības vietu dizains, kurā ir saglabāts līdzsvars starp vienkāršību un autentiskumu, dabu un tehnoloģiju.


“Pārmaiņas esam sākuši ar tirdzniecības vietu fasādi, jo tas ir vispamanāmākais elements. Tā kā mums jau bija pamats, mums nebija jāizgudro koncepcija no jauna. Izaicinājums bija atrast veidu, kā izcelt Dacia jauno vizuālo identitāti, vienlaikus saglabājot tirdzniecības vietu konstrukciju.”

Tomass, Dacia pārdošanas un mārketinga direktors


TIRDZNIECĪBAS VIETAS, KAS ATBILST ZĪMOLA JAUNAJAI VIZUĀLAJAI IDENTITĀTEI


Pērn Luka de Meo izsludinātās stratēģijas “Renaulution” mērķis bija “stiprināt Renault Group zīmolus, saglabājot katra zīmola atšķirīgo jomu”. Ievērojot šo pieeju, dažus mēnešus vēlāk Dacia atklāja savu jauno vizuālo identitāti.


Pirmkārt, tas bija minimālisma stilā veidotais logotips, kura izveidē iedvesmojuši priekšmeti, kas atrodami remonta darbnīcās un mehānikas pasaulē, piemēram, zobrati, ķēdes un citi instrumenti. Visi šie elementi asociējas ar izturību, uzticamību un funkcionalitāti. Vienkāršā un precīzā emblēma ir logotipa kvintesence – savienotie D un C burti no nosaukuma Dacia ir divas simetriskas daļas, kas kopā veido ķēdes posmu, kas simbolizē izturību un savienību. Dacia atteicās no zilās krāsas par labu haki zaļajai un jaunajai krāsu gammai, kas vedina domāt par atklātu telpu un zīmola “brīvdabas” raksturu.


Jaunais Dacia tirdzniecības vietu dizains, ko izstrādājušas zīmola dizaina komandas, protams, ir balstīts uz vizuālās identitātes elementiem, kuri ir redzami zīmola komunikācijā kopš 2021. gada jūnija.


Oficiālajā tirdzniecības vietā ir novietots liels totēms, kurš norāda uz iebrauktuvi. Tā pamatne ir izgatavota no koka, savukārt augšdaļa – no haki krāsas metāla, ar jauno zīmola emblēmu baltā krāsā. Blakus salona ieejai novietotais nelielais totēms sniedz praktisku informāciju. Galvenās ēkas fasādes aprises izceļ rāmis, kas iezīmēts ar biezu līniju haki krāsā. Tieši tur atrodas salons, kur aplūkojami Dacia automobiļi. Fasādes augšējā daļā, virs salona logiem, ir izvietots zīmola logotips, ko veido izgaismoti burti. To malas ir nokrāsotas melnā krāsā. Logotips dienas laikā iedegas haki krāsā, bet naktī – baltā krāsā. Papildu vizuālie elementi ir karogi ar Dacia logotipu un krāsainiem akcentiem terakotas un smilšu krāsā.


2021. gada izskaņā trīs radošās aģentūras piedalījās konkursā par tirdzniecības vietu interjera dizainu. Jauno salona dizainu plānots prezentēt prototipa veikalā 2022. gada vidū. Informatīvais stends būs ieturēts aicinošā stilā, lai klienti justos ērti, sarunājoties ar konsultantiem un veicot pirkumus. “Mēs pievēršam lielu uzmanību digitālajiem kanāliem un zīmola veidošanai. Esam izstrādājuši jaunu klienta ceļu, lai nodrošinātu skaidrāku un vienkāršāku klientu pieredzi, kas izceļas uz citu zīmolu fona,” norāda Tomass.



DACIA ZĪMOLA TĒLA PIEVILCĪBAS VEICINĀŠANA


Jaunās Dacia zīmola tirdzniecības vietu vizuālās identitātes mērķis ir veicināt zīmola un tā produktu klāsta attīstību. Pateicoties šim dizainam, zīmols ir ne tikai labāk pamanāms, un tā tīkls iegūst mūsdienīgu tēlu, bet arī spēcīgi uzsver savu klātbūtni konkrētajā reģionā.


Zīmols Dacia, kurš vienmēr ir bijis uzticīgs savām pamatvērtībām, ir attiecinājis tās uz elementiem, kas pieejamas pārdošanas tīklā.


Piemēram, garais un masīvais totēms iemieso zīmola izturību. Tāpat kā nedaudz izliekto, izgaismoto burtu melnās kontūras. Vienkrāsainās kontūras ap salona logiem liecina par to, ka Dacia uzreiz ķeras pie lietas, norādot salona atrašanās vietu ar pārsteidzošu vienkāršību. Koks, kas izmantots totēma pamatnes izgatavošanā, veicina siltuma un autentiskuma sajūtu. Apvienojumā ar visur esošo haki krāsu tas atgādina par brīvdabas burvību, kas ir ļoti tuva Dacia zīmolam. Visbeidzot, metāla un izgaismoto burtu tehnoloģijas izmantošana piešķir veikalam mūsdienīgumu un stilu.



PROTOTIPA VEIKALS MELONĀ


2022. gada janvārī Melonā atvērtais Dacia veikals ir pirmais objekts zīmola tīklā, kas iemieso jauno ārējo vizuālo identitāti.


Šīs tirdzniecības vietas priekšrocība bija tāda, ka tā jau piederēja Dacia un Renault ilggadējam partnerim – LS Group (Lamirault Schumacher). Turklāt ēka bija salīdzinoši jauna, kas atviegloja tās pielāgošanu. Tai bija skaista, liela stikla fasāde, nebija izteiktas simbolikas un tā bija aprīkota ar ērtu ieeju.


Tirdzniecības salons Melonā palīdzēja atrisināt dažas jaunās vizuālās identitātes nianses, lai tuvāko mēnešu laikā visā tirdzniecības tīklā būtu redzams pilnīgs un pabeigts dizains. Dacia mērķis ir līdz 2022. gada beigām mainīt dizainu vismaz 1000 tirdzniecības vietās. Tas ir apmēram 40 % no visiem zīmola dīleriem.



KLIENTA UN VIŅA TOPOŠĀ AUTOMOBIĻA PIRMĀ KONTAKTA NOZĪMĪGUMS


Ieviešot izmaiņas tirdzniecības vietās, Dacia centās padarīt klienta apmeklējumu patīkamu un atvieglot pirmo fizisko kontaktu ar izvēlēto automobili.


Salona krāsu gamma ir viegli atpazīstama, savukārt vizuālie elementi (liels totēms, karogi) ap galveno ēku ir pamanāmi jau no attāluma. Iestājoties tumsai, baltā krāsā izgaismotā zīme un logotips gluži kā bākugunis ved klientus uz vietu, kur atrodas Dacia autosalons.


Zīmols balstās uz spēcīgām vērtībām, kas veido tā DNS, piemēram, uzticamība, vienkāršība un ekonomiskums, un vēlas, lai klienti, ierodoties salonos, atpazītu šīs vērtības arī jaunajā vizuālajā identitātē.

Koka un krāsu, piemēram, haki, izmantošana atgādina par dabas nozīmību Dacia zīmola attīstībā. “Šī “brīvdabas” gaisotne, ko klienti redzēs salonos, ir skaidrs atskaites punkts,” teic Tomass. Tas izceļ nepieciešamību atgriezties pie tuvām attiecībām ar apkārtējo vidi un dalīties vienkāršos priekos ar tuviniekiem.


Mūsdienīga kvalitatīva tādu elementu apdare kā burti uz fasādes, kas dienā ir iekrāsoti haki krāsā, bet naktī mirdz baltā krāsā, apliecina Dacia spēcīgo pozīciju citu konkurentu vidū.


Jaunā zīmola vēstījums liecina par Dacia apņemšanos stiprināt uzticības saites ar klientiem.



TURPMĀKIE SOĻI


No 2022. gada marta plānots plašā mērogā ieviest jauno vizuālo identitāti tirdzniecības vietās, bet ir jāpagaida vēl daži mēneši, līdz varēsim ieraudzīt jauno logotipu uz tādiem transportlīdzekļiem kā Duster, Sandero, Spring un pat Jogger, kas tika prezentēts 2021. gada septembrī Minhenes autoizstādē (IAA Mobility).


Modelis Dacia Bigster Concept, kurš pirmo reizi tika prezentēts pagājušajā gadā, sniedza nelielu priekšstatu par to, kā izskatīsies jaunie Dacia automobiļi ar jauno logotipu un pavisam jauno emblēmu.


Automobiļu klāsta pārveide tiks īstenota 2022. gada rudenī un tas būs jaunās Dacia vizuālās identitātes trešais posms.


Turpinājums sekos...


Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes