Preses relīze
• Renaulution mērķi sasniegti jau pirms laika, Grupas stratēģijas ieviešanas tempa paātrināšana:
• plāns samazināt pastāvīgās izmaksas par 2 miljardiem eiro, salīdzinot ar 2019. gadu, izpildīts vienu gadu pirms plānotā termiņa.
• plāns samazināt peļņas un zaudējumu slieksni par 40 %, salīdzinot ar 2019. gadu, izpildīts divus gadus pirms plānotā laika (sākotnējais mērķis bija līdz 2023. gadam samazināt vairāk par 30 %).
• Renaulution efektīvā komerciālā politika, dodot priekšroku vērtībai, nevis apjomam (cenas ietekme 2021. gadā ir +5,7 punkti), tiks turpināta arī 2022. gadā.
• Grupas pasūtījumu sarakstā Eiropā pašlaik ir piefiksēts vairāk nekā trīs mēnešu pārdošanas apjoms, ko veicina Renault E-TECH, Arkana, vieglā komerctransporta, Dacia Sandero un 100 % elektroauto Dacia Spring piedāvājuma pievilcība.
• 2022. gadā tiks turpināta produktu pilnveidošana un automobiļu klāsta papildināšana, piemēram, laižot klajā Renault Megane E-TECH, Austral un Dacia Jogger.
• 2021. gada rezultāti:
• Grupas ieņēmumi ir 46,2 miljardi eiro – par 6,3 % vairāk nekā 2020. gadā;
• Grupas operatīvā peļņa ir 1,7 miljardi eiro (3,6 % no ieņēmumiem) – par 2 miljardiem vairāk nekā 2020. gadā, 2021. gada otrajā pusē sasniedzot 4,4 %;
• autobūves1 operatīvā peļņa ir 507 miljoni eiro (1,2 % no segmenta ieņēmumiem) – par 1,8 miljardiem vairāk nekā 2020. gadā (+4,4 punkti);
• tīrā peļņa ir 967 miljoni;
• autobūves1 saimnieciskās darbības brīvā naudas plūsma pēc izmaiņām apgrozāmā kapitāla prasībās ir 1,3 miljardi eiro, par 2 miljardiem samazinot autobūves tīro parādu.
• Renault Group apstiprina, ka 2021. gadā ir sasniedzis savus CAFE mērķus Eiropā (pasažieru auto un vieglais komerctransports), īpaši izceļot E-TECH pārdošanas apjoma rādītājus, kas veido gandrīz trešo daļu no visiem Eiropā reģistrētajiem Renault zīmola pasažieru automobiļiem (salīdzinot ar 17 % 2020. gadā).
• Prognozes 2022. gadam
Pusvadītāju piegādes krīzes apstākļos, it īpaši 2022. gada pirmajā pusē (kopējie zaudējumi lēšami ap 300 000 auto no 2022. gadā saražojamā), un, ņemot vērā pieaugošās izejmateriālu cenas, Grupas mērķis ir sasniegt šādus kopējos gada rādītājus:
• Grupas operatīvo peļņu 4 % apmērā vai vairāk;
• autobūves saimnieciskās darbības brīvo naudas plūsmu 1 miljarda eiro apmērā vai vairāk.
Pirms Renaulution vidējā termiņa mērķu sasniegšanas termiņa 2022. gada rudenī Grupa organizēs Kapitāla tirgus dienu.
"Neraugoties uz pusvadītāju piegādes problēmām un pieaugošajām izejmateriālu cenām, Renault Group lielā mērā ir izdevies pārsniegt savas 2021. gada finanšu prognozes. Tas parāda Grupas stabilo virzību un dziļo transformāciju, kas aizsākusies Renaulution ietvaros. Mūsu komandu nemitīgie centieni un Alianses labvēlīgā ietekme mums ļauj paātrināt savu stratēģisko ieceru īstenošanu, Grupu pozicionējot kā konkurētspējīgu, tehnoloģiju un ilgtspējas ziņā nozīmīgu tirgus dalībnieku,” sacīja Luka de Meo (Luca de Meo), Renault Group izpilddirektors.
“2021. gada rezultāti veicina Renault Group atgūšanos. To nodrošināja Grupas stratēģijas "priekšroka vērtībai nevis apjomam" pirmie panākumi un striktā finansiālā disciplīna. Tādējādi varējām ilgtspējīgā veidā un jau vienu vai divus gadus pirms plānotā sasniegt dažus no Renaulution mērķiem. Renault Group stratēģisko projektu ieviešana notiek arvien straujāk, virzoties uz vienu mērķi – radīt pievienoto vērtību visiem iesaistītajiem,” norādīja Klotilde Delbo (Clotilde Delbos), Renault Group finanšu direktore.
Buloņā-Bijonkūrā (Boulogne-Billancourt), 2022. gada 18. februārī – Grupas ieņēmumi sasnieguši 46 213 miljonus eiro – par 6,3 % vairāk nekā 2020. gadā. Pie nemainīga klāsta un valūtas kursa tie pieauga par 8,0 % (negatīva valūtas kursa ietekme galvenokārt saistīta ar Krievijas rubļa, Turcijas liras, Argentīnas peso un Brazīlijas reāla devalvāciju).
Autobūves ieņēmumi, neierēķinot AVTOVAZ, bija 40 404 miljoni eiro – tas ir par 7,1 % vairāk nekā 2020. gadā.
No autobūves tirgus atgūtie līdzekļi deva 4,4 punktus.
Jaunā komerciālā politika, kas aizsākta 2020. gada trešajā ceturksnī un kura paredz koncentrēšanos uz pašiem ienesīgākajiem segmentiem, nodrošināja pozitīvu tīrās cenas ietekmi 5,7 punktu apmērā. 2021. gada otrajā ceturksnī klajā laistā Arkana panākumi un Renault zīmola atgriešanās C segmentā, kā arī vieglā komerctransporta finanšu rezultāti nodrošināja pozitīvu produktu kombinācijas ietekmi 2,2 punktu apmērā. Šie divi faktori ļāva kompensēt apjoma samazināšanos 7,5 punktu apmērā, kas galvenokārt bija saistīts ar politikas “vērtība svarīgāka par apjomu” ieviešanu.
“Citas” ietekmes +5,3 punktu apmērā radās pārdošanas apjoma krituma dēļ saistībā ar pašu ienesīgāko kanālu izvēlēšanās politikas noteikto vairāku Renault Retail Group filiāļu likvidēšanu 2021. gadā un atpirkšanas darbībām. Ieguldījumu palielināšana pēcpārdošanas sektorā un tīkla aktivitātes atjaunošana, ko spēcīgi ietekmēja stingrās izolācijas pasākumi 2020. gadā, arī sniedza pozitīvu ieguldījumu.
AVTOVAZ ieņēmumi pieauga par 10,4 % līdz 2 850 miljoniem eiro, galvenokārt spēcīgā cenu kāpuma un produktu kombinēšanas dēļ (par +18,4 punktiem), vairāk nekā izlīdzinot valūtas kursa
negatīvo ietekmi (-6,8 punkti).
Zīmols LADA saglabāja savas līdera pozīcijas Krievijā ar tirgus daļu gandrīz 21 %. Krievijā LADA Vesta un LADA Granta pēc pārdošanas apjoma bija attiecīgi pirmajā un otrajā vietā.
Grupas operatīvā peļņa bija 1663 miljoni eiro (3,6 % no ieņēmumiem), salīdzinot ar zaudējumiem
337 miljonu eiro apmērā 2020. gadā. 2021. gada otrajā pusē tā sasniedza 4,4 % no ieņēmumiem.
Autobūves operatīvā peļņa, neierēķinot AVTOVAZ, palielinājās par 1710 miljoniem eiro, sasniedzot 260 miljonus eiro (0,6 % no ieņēmumiem). No autobūves tirgus atgūtajiem līdzekļiem bija pozitīva ietekme – 293 miljoni eiro.
Kombinācijas / cenas / klāsta paplašināšanas ietekme 1127 miljonu eiro apmērā bija komerciālās politikas “vērtība svarīgāka par apjomu”, kā arī cenas palielināšanas, kas sedza valūtas kursa svārstības un izmaksu inflāciju, rezultāts. Šī politika ar uzviju kompensēja negatīvo apjoma ietekmi 579 miljonu eiro apmērā.
“Produktivitātes” ietekme (pirkšana, garantija, pētniecība un izstrāde, ražošanas un loģistikas izmaksas, vispārējās un administratīvās izmaksas) bija pozitīva – 852 miljoni eiro, galvenokārt pirkšanas efektivitātes (541 milj. eiro), kā arī pētniecības un izstrādes izdevumu optimizācijas dēļ.
Šie saimnieciskās darbības rezultāti lielā mērā kompensēja izejmateriālu cenu kāpumu, kā ietekme sasniedza
-468 miljoni eiro.
“Citas” ietekmes veidoja + 483 miljonus eiro. To galvenie ietekmējošie faktori ir spēcīgāki detaļu un piederumu no mūsu pašu tīkla izmantošanas rādītāji un labvēlīgāka pārdošanas apjoma ietekme, ņemot vērā atpirkšanas darbības.
AVTOVAZ operatīvā peļņa bija 247 miljoni eiro – tas ir par 106 miljoniem eiro vairāk, un galvenokārt atspoguļo cenu kāpumu, kas ar uzviju kompensēja negatīvo valūtas kursa ietekmi un izejmateriālu cenas palielināšanos.
Pārdošanas finansējums Grupas operatīvo peļņu papildināja par 1185 miljoniem eiro – par 178 miljoniem eiro vairāk nekā 2020. gadā. Šādu palielinājumu nodrošināja krasie uzlabojumi par riska cenu, kas bija 0,14 % no vidējiem aktīviem, salīdzinot ar 0,75 % 2020. gadā. Šo ļoti labo līmeni izskaidro riska parametru uzlabošanās un atgriešanās pie normālajiem atgūšanās procesiem, kurus ietekmēja stingrās izolācijas prasības 2020. gadā.
RCI Bank and Services paziņoja par jaunu finanšu pakalpojumu apjoma pieaugumu par 0,4 % (neierēķinot negatīvo valūtas kursa ietekmi 92 miljonu eiro apmērā), salīdzinot ar 2020. gadu. To sasniegt palīdzēja labie finanšu rādītāji lietoto automobiļu tirgū un vidējās jaunu un lietotu automobiļu tirgus finanšu pakalpojumu summas pieaugums par 7,2 %.
Citu saimnieciskās darbības ieņēmumu un izdevumu rādītāji bija negatīvi – -265 miljoni eiro (salīdzinot ar -1662 miljoniem eiro 2020. gadā). Pārstrukturēšanas izmaksām paredzēto summu -430 miljonu eiro apmērā izlīdzināja aktīvu pārdošana (487 miljoni eiro), galvenokārt Renault Retail Group (RRG) filiāļu pārdošana saskaņā ar izziņoto stratēģiju.
Pēc citu saimnieciskās darbības ieņēmumu un izdevumu ierēķināšanas Grupas saimnieciskās darbības ieņēmumi ir 1398 miljoni eiro (1999 miljoni eiro 2020. gadā).
Finanšu rezultāts bija -350 miljoni eiro – tas ir uzlabojums par 132 miljoniem eiro, salīdzinot ar 2020. gadu, un lielā mērā saistīts ar Francijas valsts galvotā aizdevuma uzskaites vērtības pārskatīšanu grāmatvedībā.
Saistīto uzņēmumu ieguldījums sasniedza 515 miljonus eiro, tostarp Nissan ieguldījums 380 miljonu eiro apmērā – tas ir par 5660 miljoniem eiro lielāks nekā 2020. gadā. Atgādinājums – Nissan ieguldījumos 2020. gadā tika iekļauti 4290 miljoni eiro zaudējumi, ko radīja vērtības samazināšanās un restrukturēšanas izmaksas (ieskaitot -1934 miljonus eiro, saistībā ar izmaiņām starptautiskajos grāmatvedības standartos IFRS).
Pārskata perioda un atlikto nodokļu apmērs ir samazinājies par 596 miljoniem eiro, salīdzinot ar 420 miljonu eiro samazinājumu 2020. gadā, kam ir saistība ar rezultāta uzlabošanos.
Tīrā peļņa bija 967 miljoni eiro, Grupas akciju tīrā peļņa bija 888 miljoni eiro (+3,26 eiro par akciju, salīdzinot ar
-29,51 eiro par akciju 2020. gadā).
Autobūves saimnieciskās darbības naudas plūsma, neieskaitot restrukturācijas izdevumus, ietvēra 1 miljardu eiro RCI dividendēs un sasniedza 4,8 miljardus, kas ir par 2,8 miljardiem vairāk, salīdzinot ar 2020. gadu.
Šajā naudas plūsmā ietverti materiālie un nemateriālie ieguldījumi pirms aktīvu pārdošanas 3,1 miljardu eiro apmērā (5,1 miljards eiro 2020. gadā).
Neierēķinot aktīvu pārdošanas ietekmi, Grupas tīrie kapitālizdevumi un pētniecības un izstrādes likme veidoja 8,5 % no ieņēmumiem. Ierēķinot aktīvu pārdošanu, to apmērs bija 7,3 % (11,3 % 2020. gadā).
Autobūves6 saimnieciskās darbības brīvā naudas plūsma bija pozitīva – 1272 miljoni eiro, ierēķinot restrukturizācijas izdevumus 602 miljonu eiro apmērā, aktīvu pārdošanu 574 miljonu eiro apmērā un apgrozāmā kapitāla prasību izmaiņu negatīvo ietekmi 330 miljonu eiro apmērā.
Autobūves saimnieciskās darbības brīvās naudas plūsma un Daimler akciju pārdošana par 1,1 miljardu eiro palīdzēja samazināt autobūves tīro parādu par 2 miljardiem eiro, kurš 2021. gada 31. decembrī bija vairs tikai 1,6 miljardi eiro.
2021. gada 31. decembrī jaunu transportlīdzekļu krājumi kopumā (ieskaitot neatkarīgo izplatītāju tīklu) bija 336 000 automobiļu, salīdzinot ar 486 000 auto 2020. gada decembra beigās, kas atbilst 53 pārdošanas dienām.
Asemblejas pilnsapulcē, kas plānota 2022. gada 25. maijā, Direktoru valde ierosinās neizmaksāt dividendes par 2021. finanšu gadu.
2022. gadā Renault Group priekšlaikus uzsāks Francijas valsts galvoto bankas aizņēmuma atmaksu 1 miljarda apmērā, kā arī samaksās 1 miljardu saistībā ar obligāto ikgadējo kompensāciju. Aizdevums tiks pilnībā atmaksāts, vēlākais, 2023. gada beigās.
Mūsu vides, sociālās un pārvaldības stratēģijas mērķis ir oglekļa izmešu samazināšana un godīga pāreja uz videi draudzīgu ekonomiku
2021. gadā Renault Group publicēja savu uzņēmuma mērķi – “Mūsu inovāciju gars attīsta mobilitāti, lai cilvēki varētu būt tuvāk cits citam” – un publiskoja savu vides, sociālās un pārvaldības stratēģiju, kura balstīta uz trim principiem: oglekļa neitralitāti, drošību un iekļaušanu.
Renault Group mērķis ir līdz 2040. gadam sasniegt oglekļa neitralitāti Eiropā un to pašu pasaulē panākt līdz 2050. gadam, samazinot oglekļa emisijas visā transportlīdzekļa dzīves ciklā – gan iegādātajiem materiāliem un detaļām, gan ražotnēs, transportlīdzekļu emisijas uz ceļa, kā arī dodot automobiļiem otro dzīvi – pārstrādājot tos atkārtoti. Šī Klimata stratēģija bija iekļauta 2021. gada aprīlī publicētajā Klimata pārskata ziņojumā.
Pēdējo desmit gadu laikā Renault Group un Alianse jau ir ieguldījuši vairāk nekā 10 miljardus eiro elektrifikācijā. Šī kustība kļūst straujāka – Alianses turpmākajos piecos gados ieguldīs vēl 23 miljardus eiro. 5 kopīgās platformas, kuras aptvers lielāko daļu segmentu, sniedz pamatu Renault zīmola plāniem panākt to, ka Eiropā līdz 2030. gadam visi Renault zīmola pasažieru auto būs 100 % elektriski.
Vairāk nekā pirms gada Renault Group uzsāka ReFactory projektu, lai pārveidotu rūpnīcu Flinā (Ivelīnā (Yvelines), Francijā), to padarot par pirmo rūpnīcu Eiropā, kas veltīta mobilitātes aprites ekonomikai. To veidos četri aktivitāšu centri:
- RE-TROFIT ar “Factory VO” (lietoti transportlīdzekļi) ir pirmā rūpnīca, kas specializējusies lietotu automobiļu modernizēšanā un renovēšanā industriālā mērogā;
- RE-ENERGY palīdzēs radīt jaunus izmantošanas veidus, kas baterijām dotu otro dzīvi, kā arī izstrādāt jaunas tehnoloģijas enerģētikā;
- RE-CYCLE apvienota atkārtota pārstrāde un detaļu un materiālu atkārtota izmantošana;
- RE-START ir inovāciju un mācību centra projekts, kur apvienotas trīs iestādes: inovāciju centrs, kurā ir ceturtās industrializācijas revolūcijas industry 4.0 mācību centrs un inkubators pētniecībai un inovācijām aprites ekonomikā.
ReFactory Flinā plāno līdz 2023. gadam modernizēt 45 000 spēkratu gadā un līdz 2030. gadam salabot 20 000 akumulatorus gadā, kā arī līdz 2030. gadam rūpnīcā nodrošinot 3 000 darbavietas. Šo globālo industriālo projektu plānots izvērst plašāk – tāpat kā Seviļas (Seville) rūpnīcā uzsāktajā projektā.
Visbeidzot, Renault Group pārorganizējas, lai veicinātu autobūves nozares profesiju transformāciju, un 2021. gadā atklāja ReKnow University, kuras uzdevums ir veidot jaunas prasmes elektrifikācijā, analīzē un datu kiberdrošībā, kā arī transportlīdzekļu un to akumulatoru atkārtotā pārstrādē. Francijā 2021. gadā savas prasmes papildināja vai pārkvalificējās 2600 cilvēku, savukārt 2022. gadā tiks apmācīti vairāk nekā 3000 cilvēku, bet 2025. gadā plānots apmācīt 10 000 cilvēku.
Prognozes un stratēģija
Prognozes 2022. gadam
Pusvadītāju piegādes krīzes apstākļos, it īpaši 2022. gada pirmajā pusē (kopējie zaudējumi lēšami ap 300 000 auto no 2022. gadā saražojamā), un, ņemot vērā pieaugošās izejmateriālu cenas, Grupas mērķis ir sasniegt šādus kopējos gada rādītājus:
• Grupas operatīvo peļņu 4 % apmērā vai vairāk;
• autobūves saimnieciskās darbības brīvo naudas plūsmu 1 miljarda eiro apmērā vai vairāk.
Labie rezultāti Renaul Group ļauj straujāk īstenot Renaulution stratēģiju, izmantojot savus nozares un tehnoloģiskos aktīvus:
- Renault Group apstiprina savus plānus līdz 2030. gadam panākt to, ka visi Renault zīmola spēkrati būs elektroauto. Šajā sakarā Renault Group pēta iespējas apvienot savas 100 % elektrifikācijas aktivitātes un tehnoloģijas specializētā uzņēmumā Francijā, lai paātrinātu to pilnveidošanu.
- Vienlaikus Renault Group apsver iespējas apvienot savas iekšdedzes, hibrīddzinēju un transmisiju tehnoloģijas, kas balstītas ārpus Francijas, specializētā uzņēmumā, tādējādi stiprinot Renault Group tehnoloģiju un zinātības (know-how) potenciālu.
Par rezultātiem regulāri informēs dažādas Grupu pārstāvošās amatpersonas, kā arī tiks veiktas informatīvas un / vai konsultatīvas procedūras saskaņā ar dažādās iesaistītajās valstīs spēkā esošajiem noteikumiem.
Pirms Renaulution vidējā termiņa mērķu sasniegšanas laika un izrietoši no šo stratēģisko atspoguļojumu rezultātiem, Renault Group Kapitāla tirgus dienā 2022. gada rudenī iepazīstinās ar savas stratēģijas jaunākajiem datiem, lai parādītu uzņēmumu kā konkurētspējīgu, tehnoloģiju un ilgtspējas ziņā nozīmīgu tirgus dalībnieku.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.