Preses relīze

dalīties

2 MILJONI DACIA DUSTER – VEIKSMES STĀSTA AIZKULISES

Dacia stāstā viens panākums ved pie nākamā. Pēc veiksmīgās Logan debijas 2004. gadā, sekoja Duster – nākamā Dacia zvaigzne, kas 2010. gadā parādījās pie autobūves debesīm. Slavens produkts, kas padarīja apvidus automobiļus populārus un daudz pieejamākus. Duster ir piedalījies daudzos bīstamos braucienos, sākot no aukstās Sibīrijas līdz pat Marokas tuksnešiem. Šis pilnpiedziņas auto, kas izstrādāts, domājot arī par ģimenēm, ir gatavs jebkādiem izaicinājumiem. Šogad Dacia Duster ir iemesls svinībām – pārdoti 2 miljoni automobiļu gandrīz 60 valstīs. Šo desmit gadus ilgo piedzīvojumu inženieri, dizaineri un, jo īpaši, klienti tik drīz vien neaizmirsīs.

Apsēdieties, atslābinieties un kopā ar mums dodieties ceļojumā atpakaļ laikā uz 2010. gadu. Modē ir zīmolu ielu apģērbs un džinsi ar augsto jostas vietu jeb mom jeans, savukārt augstā mode ir nepopulāra – apģērbā dominē komforts un atklājumi. Tavs sapņu auto ir tikpat brīvs un pārliecināts par sevi, kā tu pats. Tev ļoti kārojas apvidus auto, tomēr nevēlies nevienu no vecajiem. Kaut arī apvidus automobiļu tirgū valda uzplaukums, lielākā daļa modeļu ir vai nu pārāk dārgi un izsmalcināti, vai pārāk vienkārši un neizteiksmīgi. Un tad parādās Duster. Pieejams, izturīgs un stilīgs – tas atbilst valdošajām tendencēm sabiedrībā un ir tieši tas, ko cilvēki meklē. Duster strauji kļūst par populāru modeli gan Dacia klāstā, gan visā nozarē. Kopš 2010. gada šis Dacia modelis sasniedzis lielus komerciālus panākumus – visā pasaulē pārdoti 2 miljoni vienību.


CEĻOJUMS NO HELSINKIEM UZ ANKARU

Sāksim savu ceļojumu valstī, kur tiek ražots Duster – Rumānijā, Mioveni pilsētas Pitešti rūpnīcā. Pēc tam dosimies prom no autosalona, lai dotos uz Itāliju noskatīties kādu futbola maču, tad – nedaudz tālāk, lai uzkāptu Zemes augstākajā smailē. Ja ar to nav gana, aizšausim vēl uz Somiju, pirms pagriežam stūri dienvidu virzienā uz Turciju. Vai tiekat līdzi? Paraugieties kārtīgi. 2 miljoni Duster – tas tiešām ir daudz!


DZĪVESVEIDA FORMULA – TIKAI NEPIECIEŠAMĀKAIS

Ja vēlaties zināt dažus interesantus faktus, jūs esat īstajā vietā. Duster klienti ir ļoti dažādi, un tas nav nekāds brīnums. Tomēr viņiem visiem ir kas kopīgs – par ikdienā nepieciešamām tiek uzskatītas tikai būtiskās lietas. Tomēr ir daži interesanti fakti, kurus jūs, iespējams, vēl nezinājāt.


• Apvienotajā Karalistē lielākā daļa Duster pircēju ir sievietes.

• Turcijā atrodas gados jaunākā Duster pircēju grupa (vidēji 42 gadus veci), lielākoties ar ģimenēm (62 % dzīvo kopā ar bērniem).

• Francijā, Vācijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā un Itālijā 23 % Duster īpašnieku patīk staigāt un doties pārgājienos, 12 % patīk braukt ar velosipēdu un 9 % patīk doties ceļojumos.

• Šajās pašās piecās valstīs 44 % klientu dzīvo laukos, 30 % mazpilsētās, 10 % vidēji lielās vai lielās pilsētās un 11 % – piepilsētās.

• Galvenais iemesls, kāpēc cilvēki iegādājas Duster, ir: cena (56 %), dizains (20 %) un lojalitāte pret zīmolu (16 %).


DUSTER MĒRĶIS IEKAROT PASAULI

Atgriezīsimies pie pirmsākumiem, kad radās H79 – šis ir modeļu prototipa kods, kāds tika piešķirts Duster 1. Tolaik produktu izstrādes komandām dotais uzdevums nebija no vienkāršajiem – ņemiet baltu papīra lapu un radiet tādu automobili, kāds līdz šim tirgū nav eksistējis. Tam jābūt ideāli piemērotam cilvēkiem visā pasaulē – tātad, gan braucieniem salā, gan tveicē. Turklāt tam jābūt pieejamam par nepārspējami zemu cenu, kas satriektu visus konkurentus. Tātad – izturīgs, uzticams, daudzpusīgs, turklāt brauc kā īstens pilnpiedziņas auto.


Radīšanas process bija tikai daļa no grūtībām: sešpakāpju pārnesumkārba, izvirzītie riteņi un tā tālāk. Komandas to atceras līdz pat šai dienai. It īpaši brīdi, kad vajadzēja panākt, lai automašīna, esot pirmajā pārnesumā, virzītos uz priekšu tikai ar 5,79 km/st pie vien 1000 apgr./min. Karavīri, dodoties uzdevumā, dažkārt mēdz iet līdzās džipiem, lai atbrīvotu ceļu. Loiks Fevrē (Loïc Feuvray), Duster 1 produktu izstrādes vadītājs, rīkojās līdzīgi: "Es mēdzu iet līdzās automobilim, lai pārliecinātos, ka esam panākuši pietiekami lēnu gaitu, kādu sagaida no visurgājēja pilnpiedziņas auto.” Neskaitāmie Duster bezceļu braucieni kopš tā izveidošanas ir pierādījuši, ka ar šo izaicinājumu komanda ir lieliski tikusi galā.


”AKVALANGA CAURULE”, KAS SIMBOLIZĒ DACIA PRINCIPU “VEIDOT, IEKĻAUJOTIES CENĀ”

Lai gan pirmais Duster bija bestsellers, šī modeļa otrā paaudze to pārspēja. Otrās paaudzes Duster tirgū parādījās pēc septiņiem gadiem – 2017. gadā. Dizaina vēstījums bija skaidrs – saglabāt modeļa sākotnējo būtību, taču, piedāvāt kaut ko vēl labāku. Pēc daudziem dizaina konkursiem uzņēmuma ietvaros un dažām ļoti aizraujošām skicēm viens projekts drīz vien izcēlās starp pārējiem – tas bija ar paaugstinātu galveno līniju un logiem, kā arī izteiksmīgāku režģi.


Netrūkst dažādu nostāstu par šī automobiļa tapšanu, it īpaši, ņemot vērā to, cik inovatīvām jābūt idejām, lai radītu uzticamus risinājumus par pieejamu cenu. Tā ir daļa no Dacia filozofijas – veidot, iekļaujoties cenā. Deivids Durāns (David Durand), eksterjera dizaina nodaļas vadītājs, skaidro: “Mūsu uzdevums bija piedāvāt dizainu, kas pārvar tehniskos šķēršļus. Riteņi ir diezgan tālu izvirzīti attiecībā pret durvīm, un ir neiespējami izgatavot detaļas, kas iekļautos nepieciešamajā formā. Mēs radījām plastmasas “akvalanga cauruli”, kas ielaista starp spārniem un durvīm. Tā ir ļoti praktiska un nodrošina ideālu aizsardzību pret lidojošiem grants un dubļu pikučiem. Mēs ietaupījām naudu, vienlaikus radot unikālu dizainu, kas Duster piešķir vēl skarbāku izskatu!”


Godīgi sakot, ir vēl kāds ievedums, kuru dizaineri vēl nav pieminējuši. Duster 2 ir vienīgais Dacia modelis, kuram ir trīs, nevis divas ventilācijas atveres paneļa centrā. Cik interesanti! Arī šī nav vienkārši no zila gaisa paķerta ideja. Šāda izvēle bija balstīta uz estētiku salonā un vēlmi nodrošināt komfortu pasažieriem.


40 GODALGAS

Kamēr dizaineri un inženieri darīja visu, kas to spēkos, lai radītu unikālu automobili, arī ražošanas komandas stājās pretī saviem izaicinājumiem. Pitešti rūpnīca Mioveni pilsētā, kas atrodas 200 km attālumā no Bukarestes, tika pilnībā pārbūvēta, lai to pielāgotu Duster ražošanai – tika ierīkotas borta platformas, speciālas komplektēšanas zonas detaļu sagatavošanai, automātiski vadāmi ratiņi un katrai darbībai pielāgotas ergonomiskas darbstacijas. Rumānijā Duster ir kļuvis par nacionālo lepnumu – tur ir policijas Duster, militārais Duster, neatliekamās palīdzības Duster. Šo automobili izmanto dažādas valsts iestādes un lielie uzņēmumi.


Duster patiesi ir valsts un starptautisks lepnums. Kopš laišanas tirgū tas saņēmis vairāk nekā 40 godalgas – “Rumānijas Gada auto”, “Apvienotās Karalistes labākais SUV”, Labākais ģimenes auto Vācijā un Beļģijā, kā arī daudzi citi apbalvojumi, kas ir pierādījums šī unikālā un populārā auto patiesajiem panākumiem.


PAIKSPĪKAS KALNS, LIELĀ ALPU PĀREJA... DUSTER MOMENTUZŅĒMUMOS

Jūs, iespējams tagad par Duster zināt daudz, tomēr šis ir automobilis, kuram ar “vairāk” nekad nepietiek. Aši pārskatīsim dažus neaizmirstamus Duster ceļojuma mirkļus.


• Sāksim ar sportiskā piedzīvojumu meklētāja rakstura šķautni. Duster iet pie sirds veselīga konkurence, un tas tik viegli nepadodas. Sākot no “Rallye Aïcha des Gazelles” Marokā, līdz slavenajam Paikspīkas kalnu ceļam Amerikas Savienotajās Valstīs un “Andros Trophy” sacīkstēm uz ledus – Duster vienkārši patīk izaicinājumi.


• Polijā Duster ir kļuvis par regulāru dalībnieku daudzās sacensībās. Tas regulāri redzams uz uzvarētāju podesta “National Rally Championship” čempionātā un “Dacia Duster Motrio” kausa izcīņā. Kolosālas sacīkstes bezceļa braucienu cienītājiem ar piedzīvojumu meklētāja garu.


• Francijā to bieži mana pilnpiedziņas auto izturības sacīkstēs, kā arī “Great Alpine Traverse” sacensībās. Entuziasti un piedzīvojumu meklētāji – caurcaurēm Duster klienti.


• Lūk, momentuzņēmums, lai sniegtu ieskatu Duster bezceļu piedzīvojumā Grieķijā. Ar telti uz jumta – ieelpot brīvības smaržu.


• Parunāsim par īpašajiem komplektācijas un ierobežotā izlaiduma sērijas modeļiem – Duster ar kāpurķēdēm, neatliekamās palīdzības Duster, policijas Duster, īpašais Duster Viņa Svētībai pāvestam Franciskam... tas var būt jebkas. Rumānijas Aizsardzības ministrija savam autoparkam ir pasūtījusi vismaz 880 Duster automobiļu.


Vēl kāda interesanta lieta – Duster laida klajā unikālu Duster Pick-up (400 vienības), un tad to pārveidoja.

Piedzīvojumi, daba, ceļošana... Duster piedāvā vispusīgu pieredzi, ko pašlaik bauda jau divi miljoni klientu pasaulē.


Galerija

Datnes lejupielādei

Palieciet kontaktā

Sekojiet mums sociālajos medijos

Mūsu vietne izmanto sīkdatnes