Preses relīze
Vesela autovadītāju paaudze Francijā, atpakaļskata spogulī vai ceļa malā ieraugot zilu Renault 4 vai Estafette furgonu, ir pie sevis nodomājuši: “Vai esmu ko pārkāpis?”. Gadu desmitiem šie Renault automobiļi iemiesoja žandarmērijas pārraudzību uz valsts ceļiem. 20. gadsimta sešdesmitajos gados, paplašinoties autoceļu tīklam, žandarmērija uzskatīja, ka esošo autoparku nepieciešams papildināt ar automašīnām, kas spēj braukt ātrāk par 200 km/st.
“Veicot uzdevumus ar ātrumu līdz 230 km/st, ir svarīgi, lai mūsu ātrās reaģēšanas transportlīdzekļu vadītāji ar savu spēkratu justos kā viens vesels.”
Rišārs Filmots (Richard Filmotte), Nacionālās žandarmērijas eskadriļas komandieris
ĪPAŠA AUTOMAŠĪNA ĪPAŠAM UZDEVUMAM
“Kad žandarmērijai tika uzticēta patrulēšana Francijas automaģistrālēs, drīz vien kļuva skaidrs, cik nozīmīgas ir ātrās reaģēšanas operācijas,” stāsta Rišārs Filmots. “Piešķirot brigādei ātrus automobiļus, žandarmērija veidoja arī modernāku tēlu, kurš nostiprinājās, kad 1967. gadā sākām braukt ar Alpine A110.”
Kino un populāras leģendas ir radījušas vispārīgu priekšstatu, ka žandarmērijas darbs uz autoceļiem galvenokārt ir saistīts ar ātru pakaļdzīšanos, tomēr patiesībā tas notiek diezgan reti. "Mums ir arī citi paņēmieni, kā apturēt autovadītājus, kas pārsniedz atļauto braukšanas ātrumu," norāda Rišārs Filmots. “Mūsu ātrās reaģēšanas komandas galvenais uzdevums ir pasargāt satiksmes dalībniekus, nekavējoties reaģējot uz negadījumiem. Tādēļ nepieciešamas jaudīgas automašīnas, ar kurām var pēc iespējas ātrāk nokļūt negadījuma vietā.”
ĪPAŠA BRAUKŠANAS APMĀCĪBA
Ekipāžas, kas ikdienā brauc ar šiem automobiļiem, ir izgājušas skrupulozu darbinieku atlases procesu. "Viņiem tiek veikta rūpīga medicīniskā pārbaude, un viņu braukšanas prasmes tiek novērtētas trasē," skaidro Rišārs Filmots. Atlasītie darbinieki tiek speciāli apmācīti “Bugatti” sacīkšu trasē Lemānā, lai viņi ar savu automašīnu justos kā viens vesels un varētu koncentrēties tikai un vienīgi uz sava uzdevuma paveikšanu. “Nojautai ir ārkārtīgi liela nozīme, un viņu izmantotajai automašīnai jābūt tādam instrumentam, kas ļauj sekot šai nojautai.”
Pēc slavenās “Berlinette” žandarmērija pārgāja uz citu Alpine modeli – A310, kurš uzticīgi kalpoja laika posmā no 1973. līdz 1987. gadam. Vēlāk ātrās reaģēšanas komandai bija iespēja braukt ar Alpine GTA/A610, tomēr šis modelis tā arī netika nodots autoceļu patruļai. Žandarmērijai kalpojušo Renault Group automobiļu klāsts ietver gan Renault 18 Turbo (no 1984. līdz 1987. gadam), gan Renault 21 2L Turbo (no 1992. līdz 1995. gadam), gan Renault Mégane IDE (no 2001. līdz 2006. gadam), kā arī Renault Mégane R.S. (no 2011. līdz 2021. gadam). Nacionālās žandarmērijas muzejs Melunā, Parīzes dienvidu daļā, lepojas ar tā īpašumā esošo kolekciju, kurā ir izvietoti visi iepriekš minētie modeļi (pa vienam eksemplāram no katra).
A110 JAUNĀ MISIJA
Šobrīd savu izcilo priekšgājēju pēdās seko Alpine A110 – pērn oktobrī tika paziņots, ka Renault Group uzvarējusi iepriekš izsludinātajā iepirkuma konkursā.
Modelis tika izvēlēts, pateicoties tā šasijai, 252 ZS dzinēja veiktspējai un precīzai vadāmībai. Tomēr zīmola metāliski zilā toņa vietā jaunās patruļmašīnas ietērptas tumšākā “Abysse Blue” krāsojumā. “Ir pagājis labs laiks, kopš pēdējo reizi likām savas automašīnas nokrāsot žandarmērijas tradicionālajā krāsā,” piezīmē Rišārs Filmots. “Lai mazinātu izmaksas, mēs izmantojam tuvāko toni no ražotāja kataloga.”
Pēc komplektēšanas Djepē, Normandijā, divdesmit sešas Alpine A110 automašīnas tiks nodotas specializētajam uzņēmumam “Durisotti” (Salumines rūpnīcā pie Lilles), kur sākotnējo aprīkojumu papildinās ar bākugunīm, sirēnām un izgaismotu dinamisko ziņojumu joslām, atbilstošām uzlīmēm, atstarojošu marķējumu utt.
Nākotnē, bez šaubām, viens no šiem automobiļiem ar laiku tiks novēlēts muzejam, lai to izstādītu līdzās tā priekštečiem Melunā, kur Rišārs Filmots varēs to lolot ar tādu pašu rūpību un uzmanību, kādu viņš velta A310 – automobilim, ar kuru viņam savas karjeras laikā bija tas gods braukt pašam.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.