Preses relīze
Parīze, Tokija, Jokohama, 2022. gada 27. janvāris. Renault Group, Nissan Motor Co, Ltd. un Mitsubishi Motors Corporation veido vienu no pasaulē vadošajām autobūves uzņēmumu aliansēm. Tās dalībnieki šodien paziņoja par projektiem un darbiem pretī kopīgas nākotnes veidošanai, koncentrējoties uz mobilitātes vērtību ķēdi.
Pusotru gadu pēc tam, kad tika izziņots jaunais sadarbības modelis atbalstam starp Alianses uzņēmumiem, lai veicinātu to konkurētspēju un ienesīgumu, šī Alianse nu ir nostabilizējusies, tās darbību pārvaldība tiek ļoti efektīvi organizēta, kā arī notiek intensīva un vienlaikus elastīga sadarbība.
Turpinot sadarbību pēc Līdera-Sekotāju principa, kāds tika noteikts 2020. gada maijā, izvēlēto tehnoloģiju izstrādā viena vadošā komanda, saņemot pārējo atbalstu, tādējādi visiem Alianses dalībniekiem ir pieejamas visas galvenās tehnoloģijas.
Alianse ir izveidojusi vienotu stratēģiju 2030. gadam – nodrošināt pilnībā elektriskus automobiļus, kā arī inteliģentu un savienotu mobilitāti, kopīgi veicot ieguldījumus, lai ieguvums būtu visiem trim iesaistītajiem uzņēmumiem un to klientiem.
“Pasaules autobūves ražotāju vidū Renault-Nissan-Mitsubishi Alianse ir pilnībā sevi attaisnojis unikāls modelis. 22 gadus mēs esam attīstījuši savu kultūru un spēkus, kas kalpos kopīgam labumam,” apliecināja Alianses priekšsēdētājs Žans Dominiks Senārs (Jean-Dominique Senard). “Tagad Alianse uzņem jaunus apgriezienus, lai vadītu mobilitātes revolūciju un nodrošinātu lielāku vērtību klientiem, mūsu darbiniekiem, mūsu akcionāriem un visiem mūsu partneriem. Visi trīs Alianses uzņēmumi ir noteikuši kopīgu stratēģiju 2030. gadam, apvienojot ieguldījumus nākotnes elektrifikācijas un savienojamības projektos. Tie ir milzīgi ieguldījumi, kādus neviens no šiem trim uzņēmumiem nespētu īstenot pa vienam. Kopā mēs radīsim jaunu, globāli ilgtspējīgu nākotni, līdz 2050. gadam Aliansei sasniedzot neitrālu oglekļa emisijas bilanci.”
Alianses dalībnieki ir izstrādājuši “viedās diferenciācijas” metodoloģiju, kas nosaka vēlamo kopīguma pakāpi katrai automašīnai, integrējot vairākus parametrus iespējamai kopīgai izmantošanai, piemēram, platformas, ražotnes, piedziņas vai transportlīdzekļu segmentu. To papildina un paplašina ar stingrāku pieeju dizaina un virsbūves diferenciācijā. Piemēram, kopīga platforma C
un D segmentā būs Alianses trīs zīmolu pieciem modeļiem (Nissan Qashqai un X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral un drīzumā iznākošajam septiņvietīgajam SUV).
Stiprinot šo procesu, Alianses dalībnieki turpmākajos gados vēl biežāk izmantos kopīgās platformas (pašlaik tie ir 60 %, taču 2026. gadā plānots, ka 80 % no kopumā 90 modeļiem būs kopīgas platformas). Tas ļaus katram uzņēmumam vairāk iedziļināties savu klientu vajadzībās, pievērsties saviem labākajiem modeļiem un galvenajiem tirgiem, vienlaikus par zemākām izmaksām attīstot inovācijas Alianses ietvaros.
Viens no piemēriem – Mitsubishi Motors stiprinās savu klātbūtni Eiropā ar diviem jauniem modeļiem, starp kuriem jaunais ASX būs būvēts uz Renault pārdotāko auto bāzes.
Renault, Nissan un Mitsubishi ir elektroauto tirgus pionieri – līdz šim elektrifikācijas nozarē ir ieguldīti vairāk nekā 10 miljardi eiro. Galvenajos tirgos (Eiropā, Japānā, ASV, Ķīnā) Alianses rūpnīcās jau tiek ražotas detaļas, dzinēji, akumulatori 10 elektroauto modeļiem, kas jau sastopami ielās. Līdz šim pārdots vairāk nekā viens miljons elektroauto, un ar tiem pieveikti 30 miljardi kilometru.
Attīstot šo unikālo pieredzi, Alianse nākamajos piecos gados ieguldīs vēl 23 miljardus eiro elektrifikācijā, lai līdz 2030. gadam izveidotu 35 jaunus elektroauto modeļus.
90 % no šiem modeļiem būs bāzēti uz piecām kopīgām elektroauto platformām, aptverot lielāko daļu tirgu visos galvenajos reģionos.
•CMF-AEV – cenas ziņā vispieejamākā platforma pasaulē – ir jaunā Dacia Spring bāze.
•KEI-EV (miniauto) platformu saime īpaši kompaktajiem elektroautomobiļiem.
•LCV-EV Family platformu saime profesionāliem klientiem kā bāze Renault Kangoo un Nissan Town Star modeļiem.
•CMF-EV – globāla, elastīga elektroauto platforma. Tā uz ceļiem parādīsies pēc pāris nedēļām kā Nissan Ariya elektriskā krosovera un Renault Megane E-Tech Electric bāze. CMF-EV platforma ar tehnoloģiskajām inovācijām un iespējām, ko nodrošina tās modularitāte, ir etalonplatforma jaunai Alianses partneru elektroautomobiļu paaudzei. Šī platforma radīta, lai integrētu un optimizētu visus elementus, kas nepieciešami 100 % elektriskai piedziņai, pievienojot jaunu, augstas veiktspējas dzinēju un ļoti plānu akumulatoru. Līdz 2030. gadam vairāk nekā 15 modeļi būs balstīti uz CMF-EV platformas, gadā saražojot līdz pat 1,5 miljoniem automašīnu uz šīs bāzes.
•CMF-BEV ir konkurētspējīgākā kompaktā elektriskā platforma pasaulē, un tiks izlaista 2024. gadā. Tā nodrošina līdz pat 400 km nobraukumu; tai piemīt izcilas aerodinamikas īpašības, kas ļauj samazināt izmaksas par 33 % un enerģijas patēriņu par vairāk nekā 10 %, salīdzinot ar pašreizējo Renault ZOE. Tā būs bāze 250 000 automašīnām gadā ar Renault, Alpine vai Nissan zīmolu. Starp šīm automašīnām ir Renault R5 un jaunais kompaktais elektroauto, kas aizstās Nissan Micra. Nissan projektēto un Renault būvēto jauno modeli plānots ražot Renault ElectriCity – elektroindustrijas centrā Francijas ziemeļos.
Galvenais faktors ir konkurētspēja – tās dēļ Alianses uzņēmumi ir vienojušies par vienotu akumulatoru stratēģiju, kas, cita starpā, ved pie kopīga akumulatoru piegādātāja izvēles Renault un Nissan automašīnām to galvenajos tirgos.
Alianse sadarbosies ar kopīgajiem partneriem, lai sasniegtu plašu mērogu un pieņemamu cenu, ļaujot izmaksas par akumulatoriem samazināt par 50 % 2026. gadā un par 65 % 2028. gadā.
Ar šādu pieeju līdz 2030. gadam Aliansei kopumā būs 220 GWh akumulatoru ražošanas jauda
elektroauto aprīkošanai visās galvenajās rūpnīcās pasaulē.
Turklāt Aliansei ir vienots redzējums par cietvielu akumulatoru tehnoloģiju (all-solid-state battery technology – ASSB). Nissan ar savām dziļajām zināšanām un unikālo pieredzi vadīs inovāciju ieviešanu šajā jomā, un tas būs ieguvums visiem Alianses dalībniekiem.
Cietvielu akumulatoros būs divreiz lielāks enerģijas blīvums, salīdzinot ar pašreizējiem šķidrajiem litija jonu akumulatoriem. Ievērojami tiks samazināts arī uzlādes ilgums – par vienu trešdaļu, ļaujot klientiem ar lielākām ērtībām, paļāvību un prieku doties tālākos braucienos.
Mērķis ir līdz 2028. gada vidum uzsākt cietvielu akumulatoru masveida ražošanu un to turpināt, lai īstenotu izmaksu paritāti ar iekšdedzes dzinēja automašīnām, samazinot izmaksas līdz 65 ASV dolāriem par kWh, kas paātrinās pāreju uz elektroauto visā pasaulē.
Aliansei ir arī augstākā līmeņa akumulatoru pārvaldības sistēma. Atšķirībā no citiem nozares pārstāvjiem Alianse ir izvēlējusies 100 % kontrolēt savu aparatūru un programmatūru, izmantojot ļoti vērtīgus prognozējamos datus, kas ļaus uzraudzīt akumulatora stāvokli un uzlabot tehnoloģiju.
Alianse sadarbojas ar stratēģiskajiem partneriem, lai sniegtu klientiem labāko piedāvājumu uzlādei uz ceļiem. Mobilize Power Solutions nodrošina Alianses uzņēmumu klientiem pilnīgu “no gala līdz galam” pakalpojumu, ieskaitot optimizētas uzlādes infrastruktūras projektu izstrādi, uzstādīšanu, apkopi un pārvaldību, kā arī visus saistītos pakalpojumus, lai apmierinātu šo uzņēmumu vajadzības.
Nesen noslēgta vienošanās ar Ionity par Alianses elektromobilitātes pakalpojumu sniedzēja Plug Surfing pakalpojumu izmantošanu, kas ļaus tās klientiem piekļūt Ionity superātrās uzlādes tīklam Eiropā par izdevīgu cenu.
Ņemot vērā 10 gadus ilgo pieredzi elektroauto biznesā, Alianses dalībniekiem ir zināšanas, kas tiem ļauj būt soli priekšā konkurentiem, optimizējot akumulatoru atkārtotu izmantošanu, dodot tiem otru dzīvi, atkārtotu pārstrādi un efektīvu, ilgtspējīgu risinājumu atrašanu visam akumulatora dzīves ciklam.
Lai vairotu kopīgas inovācijas Alianses ietvaros, inteliģenta un savienota mobilitāte ir nozīmīga darbības joma.
Pēc 20 gadu pieredzes ar ADAS (advanced driver-assistance systems – uzlabotas atbalsta sistēmas vadītājam) un autopilotu, Alianse turpina uzlabot braukšanas drošību, ērtības un prieku reālajā pasaulē, nodrošinot inovācijas inteliģento automobiļu un vadītāja atbalsta tehnoloģijās, par paraugu ņemot Nissan godalgoto ProPILOT sistēmu.
Izmantojot kopīgās platformas un elektroniku, Alianses dalībnieki plāno, ka līdz 2026. gadam uz ceļiem būs vairāk nekā 10 miljoni visu 45 Alianses modeļu automašīnu, kas aprīkotas ar autonomām vadības sistēmām.
Pašlaik Alianses mākonim ir piesaistīti trīs miljoni automobiļu ar pastāvīgu datu apmaiņu. Līdz 2026. gadam ik gadus tiks nodrošināti vairāk par nekā pieci miljoni Alianses mākoņa sistēmu, kopā apkalpojot 25 miljonus automobiļu. Alianses uzņēmumi būs arī pirmie masveida patēriņa oriģinālo iekārtu ražotāji pasaulē, kas ieviesīs Google ekosistēmu savos automobiļos.
Renault vadībā Alianse izstrādā vienotu centralizētu elektrisku un elektronisku arhitektūru, koncentrējot elektronikas aparatūras un programmatūras lietotnes, kas ļaus piedāvāt maksimālas priekšrocības un optimālu veiktspējas līmeni.
Līdz 2025. gadam Alianse laidīs klajā savu pirmo pilnībā programmējamo automobili. Sākot ar šo auto, Alianse pilnveidos bezvadu savienojumu efektivitāti savām automašīnām visā to kalpošanas laikā. Tas nozīmē ieguvumu klientiem, jo viņu automobiļi tiks iekļauti viņu digitālajā ekosistēmā, kas nodrošinās personalizētu pieredzi, jaunus uzlabotus pakalpojumus un samazinās uzturēšanas izmaksas. Tas arī ļaus Alianse dalībniekiem palielināt automašīnu atkārtotas pārdošanas vērtību. Turklāt programmējamās automašīnas spēs sazināties ar savienotajiem objektiem, lietotājiem un infrastruktūru, paverot jaunas iespējas Alianses uzņēmumiem palielināt to vērtību.
Alianses piedāvātā labākā digitālā pieredze šajā klasē būs vārti nepieredzēti lielam datu apjomam, ieminot ceļu uz jaunu sfēru autobūves nozarē, un Renault Group, Nissan Motor Co., Ltd. un Mitsubishi Motors būs šīs revolūcijas priekšgalā
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.