Preses relīze
PIEAUGOŠS APJOMS UN TIRGUS DAĻA
Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, 2021. gadā DACIA pārdošanas apjoma pieaugums ir 3,1 procents – pārdotas 537 095 automašīnas. Tirgus saglabājis stabilitāti, par spīti pandēmijas un elektronisko komponentu krīzes radītajiem kavēkļiem. DACIA kopējā tirgus daļa pieauga par 0,1 punktu – sasniedzot 3,5 %.
DACIA izaugsmi lielā mērā nodrošinājusi jauno produktu popularitāte mazumtirdzniecības klientu vidū. 2021. gadā DACIA pārdošanas apjoms veidoja rekordaugstu pasažieru automašīnu mazumtirdzniecības tirgus daļu Eiropā – 6,2 %, pirmo reizi izpelnoties Eiropas trešā pārdotākā zīmola titulu šajā segmentā.
DACIA ir vadošais zīmols privātpersonu segmentā Francijā un Rumānijā, kā arī ir pirmajā pieciniekā citos Eiropas tirgos (Itālijā, Spānijā, Portugālē, Beļģijā, Austrijā, Polijā, Čehijā, Ungārijā un Horvātijā). Vācijā zīmols iekļuvis pirmajā desmitniekā, savukārt Marokā DACIA joprojām ir līderis.
Augstos pārdošanas rādītājus nodrošinājuši veiksmīgie jaunās paaudzes DACIA Sandero un DACIA Duster modeļi.
DACIA Sandero pārdošanas apjoms 2021. gadā sasniedza 226 825 automašīnas, un gandrīz 90 % no tā veidoja šī modeļa 3. paaudze. 2021. gadā DACIA Sandero jau piekto gadu pēc kārtas saglabāja līderpozīciju Eiropas mazumtirdzniecības tirgū. Dažās valstīs Sandero ir visvairāk pārdotā automašīna visos klientu segmentos, kļūstot par otro pārdotāko auto Eiropā.
DACIA Duster sekmes ir līdzīgas – tas kopš 2018. gada saglabā mazumtirdzniecībā visvairāk pārdotā SUV pozīciju. Kopā ar 2021. gadā pārdotajām 186 001 automašīnām, kopš izlaišanas 2010. gadā pārdoti 2 miljoni Duster modeļu.
DACIA Spring ienākšana elektroautomobiļu tirgū, pārdošanu uzsākot martā, ir bijusi ļoti veiksmīga – līdz 2021. gada beigām pārdotas 27 876 automašīnas un saņemti vairāk nekā46 000 pasūtījumu. Spring mērķis ir padarīt elektromašīnas pēc iespējas pieejamākas izmantošanai ikdienā, un šis modelis kļuvis par etalonu daudzos tirgos. 80 % Spring pircēju ir jauni klienti.
DAUDZVEIDĪGS AUGSTAS KLASES AUTOMAŠĪNU PIEDĀVĀJUMS
Aizvien vairāk pircēju izvēlas DACIA modeļu klāsta augstākās klases versijas ar vislabāko aprīkojumu – 90 % DACIA Spring klientu izvēlējās versiju “Comfort Plus”, 70 % Sandero automašīnu tika pārdoti kā Stepway modeļi, savukārt 60 % Duster klientu izvēlējās “Prestige” aprīkojuma versiju.
Tiekšanos pēc augstākās klases modeļiem apliecina arī jauno klientu piesaistīšanas rādītājs, kas ir 60 % (līdz šim nav bijuši Renault Group klienti). Vienlaikus 75 % esošo DACIA klientu savu veco automašīnu nomaina pret kādu no Renault Group zīmolu modeļiem.
LABA PROGNOZE 2022. GADAM
2022. gadā redzēsim, kā zīmola veiksmīgo produktu klāstam pievienojas arī DACIA Jogger. Septiņvietīgā ģimenes automašīna Jogger apmierinās klientu vajadzības pēc komforta, plašuma un modularitātes.
2022. gadā DACIA turpinās īstenot savu stratēģisko plānu, ieviešot jauno zīmola identitāti gan tirdzniecības tīkla (sākot no gada pirmās puses), gan produktu klāsta jomā (gada beigās).
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.