Preses relīze
GAISMAS LUKTURU TEHNISKAIS STĀVOKLIS
Pasliktinātas redzamības gadījumā efektīva un tīra automašīnas apgaismojuma nodrošināšana ir ne tikai vadītāja atbildība, bet arī drošas braukšanas pamats. Ir svarīgi regulāri pārbaudīt, vai automašīnā darbojas visas gaismas un kāds ir to tehniskais stāvoklis. Ja automašīnai nedeg tuvās gaismas, to iespējams pamanīt uzreiz, taču, ja nedeg, piemēram, pagrieziena rādītāji vai bremžu lukturi, to uzreiz nevar pamanīt, un, turpinot braukt, mēs veicinām bīstamu situāciju rašanos uz ceļa.
“Ir vērts parūpēties par pareizu apgaismojuma uzstādīšanu, vēlams uzticamā auto servisā. Lukturi nedrīkst spīdēt pārāk zemu vai pārāk augstu, apžilbinot citus satiksmes dalībniekus. Gaismai jāspīd atbilstošā diapazonā un braukšanas laikā priekšā pareizi jāizgaismo ceļš. Noteikti jāparūpējas par to, lai auto lukturi vienmēr būtu tīri. Pretējā gadījumā būs ievērojami samazināta redzamība, kas apdraudēs braukšanas drošību,” atgādina Ādams Bernards, Renault Drošas braukšanas skolas direktors.
GAISMU LIETOŠANA MIGLAS LAIKĀ
Daudzi autovadītāji nepārzina vai šaubās, kad un kādus lukturus izmantot, braucot miglas laikā. Aizmugurējie miglas lukturi jāieslēdz tikai tad, kad redzamība ir mazāka par 50 metriem, un jāizslēdz, kad tā uzlabojas. Tas ir svarīgi, jo laikā ar normālu gaisa caurspīdīgumu vai tikai vieglā miglā aizmugurējie miglas lukturi var apžilbināt aizmugurē braucošos un padarīt jūsu bremžu lukturus sliktāk saredzamus. Tas pats attiecas uz priekšējiem miglas lukturiem, kurus nedrīkst izmantot citiem mērķiem, kā vien tiem, kam tie ir paredzēti, jo tie var apžilbināt pretī braucošos vadītājus. Miglas laikā nedrīkst ieslēgt tālās gaismas, kas tikai izgaismos miglu, vēl vairāk samazinot redzamību.
PAGRIEZIENA RĀDĪTĀJU PAREIZA LIETOŠANA
Katrs autovadītājs ir piedzīvojis situāciju, kad priekšā pa blakus joslu braucošs automobilis pēkšņi nogriež ceļu, iepriekš nesignalizējot par plānoto manevru. Pagrieziena rādītāju nepareiza lietošana vai to nelietošana var izraisīt bīstamas situācijas uz ceļa. Ar pagrieziena rādītāju palīdzību var savlaicīgi paziņot citiem satiksmes dalībniekiem par nodomu mainīt kustības virzienu. Diemžēl ne visi autovadītāji to prot izdarīt droši un īstajā laikā. Bieži neapzināmies, ka, pārāk vēlu vai pārāk agri signalizējot par vēlmi veikt manevru, radām satiksmes negadījuma risku. Kad pagrieziena rādītājs tiek ieslēgts pārāk vēlu, citiem autovadītājiem nav laika atbilstoši reaģēt, lai, piemēram, samazinātu ātrumu. Savukārt pāragri signalizējot par paredzēto manevru, varam maldināt citus satiksmes dalībniekus. Atcerieties, ka par nodomu mainīt braukšanas virzienu vai joslu ir jāsignalizē vienmēr, turklāt pēc manevra veikšanas pagrieziena rādītājs nekavējoties jāizslēdz.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.