Preses relīze
Alpine nosaukuma pieminēšana daudzu auto entuziastu iztēlē uzbur ainu ar zilu Berlinette modeli rallija ātrumposmā. A110 panākumi sportā sešdesmitajos un septiņdesmitajos gados ir atstājuši neizdzēšamu iespaidu vairāku paaudžu līdzjutēju sirdīs, asociatīvi sasaistot šiem automobiļiem raksturīgo krāsu ar zīmolu.
"Alpine zilā krāsa ir vairāk nekā vienkārši krāsa – tā ir teritorija."
Antonī Vilēns, Alpine dizaina direktors
DAUDZVEIDĪGA PALETE
Tomēr sākotnēji zilā krāsa nebūt nebija pirmā izvēle. Kad 1955. gadā zīmola dibinātājs Žans Redelē Renault padomē tālaika Renault vadītājam Pjēram Dreifusam atrādīja savus pirmos modeļus, viņš ieradās ar vienu zilu, vienu baltu un vienu sarkanu eksemplāru.
Žanam Redelē sperot pirmos soļus autosportā pie kompaktā A106 stūres, automobiļi bija baltā vai gaiši zilā krāsā. Tolaik Alpine automobiļi sarkanā, baltā un dzeltenā krāsā bija populārāki par zilās krāsas auto. Turklāt A106, ar ko Redelē startēja sacensībās, bija balti vai gaiši zili.
MĀCĪBU GRĀMATA KRĀSU ASOCIĀCIJAI
Metāliski zilā krāsa, kas ar laiku kļuva par zīmola simbolu, parādījās tikai līdz ar A110 modeli. Nostāsti vēsta, ka kāds klients bija pasūtījis savu Berlinette Panama zilā krāsā un tā tik ļoti iepatikās pārdevējam Žakam Šenisam (aizrautīgam rallija braucējam, kurš vēlāk kļuva par zīmola sporta nodaļas direktoru), ka viņš izvēlējās tādu pašu krāsu savam A110, ar kuru startēja rallijā 1963. gada sākumā.
Šis variants kļuva ļoti iecienīts un drīzumā kļuva par sērijveida Berlinette standarta krāsu, izveidojot paliekošu krāsas asociāciju. Šis lēmums saskanēja arī ar franču autosportam ilggadīgi raksturīgo zilo krāsu (līdzīgi itāļu sarkanajai, britu zaļajai un vācu baltajai un sudraba), turklāt šī tradīcija turpinājās Grand Prix sacensībās līdz pat 1967. gadam.
Tomēr metāliskā Alpine zilā (pazīstama arī kā RE331) nebūt nebija vienīgā zilā krāsa, ko varēja pasūtīt Alpine klienti, jo katalogā bija arī metāliski zilā Azur, metāliski zilā Acier, metāliski zilā Pacifique, metāliski zilā Estoril un citas krāsas.
"Nekad nav bijusi tikai viena Alpine zilā krāsa," piebilst Antonī Vilēns. "Agrāk bija pieejami arī dažādi dzeltenās, sarkanās un oranžās krāsas toņi." Interesanti, ka pēdējais A110 eksemplārs, kas 1977. gadā noripoja no Alpine rūpnīcas konveijera Djepā (Normandija), bija satriecošā metāliski zaļā Normand krāsā.
Pateicoties franču kupejas panākumiem autosportā (un arī šī varianta izdevīgajai cenai), metāliski zilā krāsa kļuva ļoti iecienīta pircēju vidū. "Astoņdesmitajos gados daudzi īpašnieki pārkrāsoja savus Alpine zilā krāsā," ar smaidu stāsta Antonī Vilēns. Mūsdienās ir krietni vairāk zilu A110 nekā bija sākotnēji, kad metāliski zilā krāsa sastādīja tikai 30 % no visiem pasūtījumiem.
DAŽĀDI ZILIE TOŅI DAŽĀDĀM GAUMĒM UN VAJADZĪBĀM
Kad Renault izlaida A110 50 konceptautomobili par godu A110 piecdesmitajai jubilejai, metāliski zilā virsbūves krāsa bija pašsaprotama izvēle. "Daudzi to nodēvēja par leģendāro Alpine zilo krāsu, taču patiesībā tā bija atšķirīga," atklāj Antonī Vilēns. "Pēc Alpine zīmola atdzimšanas viens no mūsu pirmajiem uzdevumiem bija izveidot krāsojumu Alpine prototipam, kas piedalītos izturības autosacīkstēs. Mums nebija daudz laika, tāpēc mēs izvēlējāmies tādu pašu krāsu kā konceptautomobilim, ko izmantojam joprojām."
Šī zilā krāsa joprojām tiek izmantota pašreizējo A110 auto, Alpine Elf Matmut Endurance Team A480 un Alpine F1 komandas A521 auto krāsojumā. Formula 1 bolīdam tomēr ir nedaudz atšķirīga, gaišāka krāsa, kas tika izstrādāta kopā ar komandas inženieriem Enstonā, Anglijā, lai padarītu to pamanāmāku un izceltu sponsoru logotipus.
SAGAIDĀMAS JAUNAS ZILĀ NOKRĀSAS
Alpine dizaina direktors kopā ar komandu nav līdz galam piesaistījušies kādai noteiktai krāsai. Viņiem ir dota radošā brīvība. "Kā dizaineri mēs raugāmies nākotnē. Zilā krāsa var būt stūrakmens, tā sniedz mums bezgalīgas nokrāsu iespējas. Tieši tāpēc tas ir tik aizraujoši. Mūsu uzdevums ir atrast jaunus toņus, jaunus procesus un jaunus krāsas dziļumus, lai ietu kopsolī ar laiku un jaunākajām tehnoloģijām."
Nav izslēgts, ka Alpine nākotnes krāsu klāstā varētu būt arī daži pārsteigumi.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.