Preses relīze
Jaunās mārketinga stratēģijas un vēstījuma mērķis ir atspoguļot Renault darbības revolūciju, par kuru tika paziņots pagājušā gada janvārī “Renaulution” plānā, kas jau tagad uzrāda pozitīvus rezultātus. 2021. gadā zīmols ieguva 29 nacionāla un starptautiska līmeņa mārketinga balvas par savu jauno logotipu, zīmola identitāti un kampaņām, kas spēcīgi rezonēja mūsdienu sabiedrībā.
Šis gads Renault attīstībā ir iezīmējies kā pagrieziena punkts, jo zīmols atklāja jaunu laikmetu un aizsāka savu “Nouvelle Vague” (“Jauno vilni”) ar mērķi ieviest modernas vēsmas Eiropas automobiļu nozarē, kļūstot par tehnoloģiju, pakalpojumu un tīras enerģijas zīmolu. Šo globālo pārmaiņu ietvaros Renault mārketinga nodaļa uzņēmās svarīgu lomu – skaidri atspoguļot zīmola pārmaiņas ārējās kampaņās un komunikācijā.
Jau kopš paša sākuma Renault mārketinga stratēģijā iekļauto “Nouvelle Vague” atzinīgi novērtēja zīmola klienti un cienītāji, kā arī nacionālie un starptautiskie eksperti. Un Renault patiešām izcēlās vairākās kategorijās, saņemot 29 balvas, no kurām 65 % bija starptautiska līmeņa godalgas.
RENAULT MĀRKETINGA KOMANDA
2021. gada 1. janvārī Renault izveidoja savu pirmo centralizēto globālā mārketinga nodaļu, lai veicinātu radošumu, nodrošinātu konsekventu reklāmu un sociālo mediju diskursu un palielinātu efektivitāti lielākas pievienotās vērtības radīšanai.
“Renault centrālās globālā mārketinga nodaļas galvenais mērķis ir padarīt zīmolu spēcīgāku, izturīgāku un mīlētāku visā pasaulē,” stāsta Arno Belloni, Renault globālā mārketinga direktors. “Lai to panāktu, tikai 2021. gadā vien visā pasaulē esam izstrādājuši un īstenojuši 48 globālas 360° kampaņas, īpaši koncentrējoties uz pašreizējām tendencēm un paradumiem.”
2021. gadā Renault mārketinga komanda izstrādāja, īstenoja un izveidoja saturu vairāk nekā četrdesmit globālām kampaņām, piegādājot gatavus materiālus, kas piemēroti zīmola tirgiem visā pasaulē.
JAUNA ZĪMOLA IDENTITĀTE
Saskaņā ar Renault globālā mārketinga direktora Arno Belloni teikto, zīmola vizuālās identitātes, logotipa un reklāmas pārskatīšana bija viens no pirmajiem soļiem, iezīmējot zīmola revolūciju un tuvinot to sabiedrībai. Jaunajai Renault identitātei bija nepieciešams atspoguļot “Nouvelle Vague” laikmetu, kuru zīmols ir aizsācis, un demonstrēt tā jaunās vērtības – mūsdienīgumu, tehnoloģijas, kā arī franču elektropopa kultūras pievilcību.
Sākotnēji plānotā prezentācija 2022. gada janvārī, kur iepazīstinātu ar atjaunināto Renault dimanta logotipu, tika īstenota 10 mēnešus ātrāk, tādējādi nosūtot spēcīgu vēstījumu klientiem un plašākai sabiedrībai. Leģendārā Renault logotipa devītā versija pirmo reizi ar lepnumu tika parādīta 2021. gada janvārī, kad tika prezentēts “Renaulution” stratēģiskais plāns. Kopš tā laika plāns pakāpeniski tika īstenots visās mārketinga aktivitātēs un sociālo mediju platformās, piesaistot ikviena uzmanību.
“Club des Directeurs Artistiques” jūlijā piešķīra Renault logotipam balvu “motion design” kategorijā, bet novembrī “TOP/COM” patērētāju eksperti to pagodināja ar zelta balvu kā “2021. gada labākais logotips”.
RENAULT ZĪMOLA KAMPAŅAS
Ir mainījusies gan Renault mārketinga aktivitāšu forma, gan saturs, pārveidojot uzņēmuma tēlu visās jomās. Kampaņās mārketinga komanda nolēma uzsvērt dažādus sociālos aspektus un ieradumus, lai tie spēcīgi rezonētu ar gala patērētāju. Šī stratēģija nepārprotami atmaksājās, jo Renault zīmola klipi saņēma vairākas nacionāla un starptautiska līmeņa balvas.
Jaunā Renault ZOE “The Chase” (“Pakaļdzīšanās”) reklāma uzsver arvien pieaugošo sabiedrības pāreju uz elektrisko četru vai divu riteņu mobilitāti, vienlaikus atspoguļojot modeļa pārdošanas rezultātus Eiropā, kur tas ir vislabāk pārdotais elektriskais automobilis. Tā bija arī pirmā reklāma ar atjaunoto Renault logotipu. Reklāma ieguva zelta balvu 2021. gada “TOP/COM” “Grands Prix Consumer Awards”.
Renault “Renew” (“Atjauno”) kampaņas mērķis bija izcelt Renault kā zīmolu, kas apsteidz laiku un seko mūsdienu tendencei pirkt lietotus un atjaunotus produktus. Ar aktuālajiem sabiedrības paradumiem saskanīgā ideja Renault nodrošināja kopumā četras godalgas – zeltu “TOP/COM” “Grands Prix Consumer 2021”, sudrabu “2021 Shots Awards”, kā arī divas bronzas godalgas “London International Awards”.
Renault Clio kampaņa “The French Exchange” (“Apmaiņas brauciens Francijā”) aizkustināja cilvēku sirdis, uzsverot, ka modelis ir īsts Renault klientu dzīves partneris, vienlaikus iemūžinot automobiļa leģendāro personību, kas ir īsts veiksmes stāsts un zīmola balsts. Šis video ieguva “Club des Directeurs Artistiques” bronzas balvu un sudrabu 2021. gada “Shot Awards”.
Savukārt Renault pēcpārdošanas pakalpojumu video “The Feeling” (“Sajūta”) ar vēsturisko Renault Fuego izceļ zīmola pieredzi, līderību un apņemšanos piedāvāt pēcpārdošanas servisu, kas nodrošina Renault modeļiem ilgu mūžu kā “voitures à vivre” (“automašīnas dzīvei”). Mūsdienu pamatvērtību augšgalā ir tēma, kas sabiedrībai vēl nekad nav bijusi tik svarīga – rūpes par lietām un cilvēkiem. Šis video nopelnīja Renault mārketinga komandai sudraba godalgu 2021. gada “Shots Awards” ceremonijā.
Renault “Electric Village” (“Elektriskais ciemats”) kampaņas ietvaros zīmols izveidoja pirmo elektrisko ciematu Apī. Tā ir pilsētiņa Francijas Pirenejos, kur visām ģimenēm tika piešķīrts Renault ZOE, tādējādi palīdzot ikdienas gaitās, tostarp sniedzot iespēju aizbraukt līdz tuvākajam lielveikalam 20 kilometru attālumā.
Veidu, kādā Renault atbalsta jauno sociālo tendenci pāriet uz elektromobilitāti un parāda, ka ilgtspējīgāka nākotne iespējama visur, arī ārpus pilsētu teritorijām, franču eksperti novērtēja ar trim balvām “Grand Prix du Brand du content”, zelta un bronzas balvām no “Club des Directeurs Artistiques” un bronzu “Grand Prix Strategies de la Publicité”.
Pateicoties Renault “Electric Village” kampaņai, zīmols pārveda mājās arī starptautiskus apbalvojumus – divas sudraba balvas no “Clio Awards”, D&AD “Grafīta zīmuļa” balvu, bronzu no “One Show”, galveno balvu, kā arī zelta un bronzas balvas no “Kannu Lauvas”, sudrabu “Gerety” balvu pasniegšanas ceremonijā, kā arī trīs bronzas godalgas, vienu sudraba un vienu zelta godalgu no “London International Awards”.
Visi šajā tīmekļa vietnē esošie materiāli (tostarp, bet ne tikai, teksti, fotoattēli, grafikas, skaņas faili, animācijas faili, video faili un to izvietojums vietnē) ir Renault SAS un/vai tās meitasuzņēmumu īpašums vai tādu trešo pušu īpašums, kas ir devušas Renault SAS atļauju lietot tos ierobežotā apjomā, un minētie materiāli ir aizsargāti ar autortiesībām un citiem intelektuālā īpašuma tiesību aktiem. Minēto materiālu izmantošana citiem mērķiem, kas nav saistīti ar žurnālistiku, jo īpaši mārketinga vai reklāmas nolūkiem, ir stingri aizliegta.